abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2003 @ 19:34:04 #26
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8566466
Ik heb reveal, out of time, automatic for the people en een best of van hun jaren 80 werk en ik ken up en new adventures in hifi.en oo jaa= ik heb nog een single= the great beyond (amerikaanse versie= mooi doosje!)

Mijn favo nummers=
10 beachball (reveal)
9 in the air (up)
8 the one i love (best of)
7 perfect circle (best of)
6 cuyahoga (best of)
5 near wild haven (out of time)
4 the great beyond (single)
3 ive been high (reveal)
2 i believe (best of)
1 country feedback (out of time)

reveal vind ik de beste plaat. De sfeer daarvan is echt heel bijzonder en ik vind het ook de meest emotionele plaat.

de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
pi_10765168
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 09:25 schreef calvobbes het volgende:
Ik zou een kaartje kunnen kopen voor Berlijn en er dan een leuk tripje van kunnen maken * twijfel *....
* calvobbes is blij dat die dat niet gedaan heeft

Maar ik kwam hier om wat te melden over het "best of" album dat er aan komt, van de REM site:

quote:
Peter, Mike, and Michael are currently shooting a video in Vancouver with Director Tim Hope for the song "Bad Day," which will be the first single from the forthcoming "Best Of" collection. Hope has worked with 1 Giant Leap and Coldplay previously. The album is now scheduled to be released on October 27th internationally and October 28th in the U.S. No word yet on the release of the single or video. Please stay tuned for more details.
pi_10765603
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 20:36 schreef Allan24 het volgende:

Life is bigger
It's bigger than you
And you are not me
The lengths that I will go to
The distance in your eyes
Oh no I've said too much
I set it up
That's me in the corner
That's me in the spotlight
Losing my religion
Trying to keep up with you
And I don't know if I can do it
Oh no I've said too much
I haven't said enough
I thought that I heard you laughing
I thought that I heard you sing
I think I thought I saw you try

Every whisper
Of every waking hour I'm
Choosing my confessions
Trying to keep an eye on you
Like a hurt lost and blinded fool
Oh no I've said too much
I set it up

Consider this
The hint of the century
Consider this
The slip that brought me
To my knees failed
What if all these fantasies
Come flailing around
Now I've said too much
I thought that I heard you laughing
I thought that I heard you sing
I think I thought I saw you try

But that was just a dream
That was just a dream

Het is de melodramatische uitroep gedaan daar iemand, die zich in een obsessieve liefdesrelatie bevindt. Autobiografisch, volgens de zanger.

Losing My Religion schijnt een uitdrukking te zijn, waarmee je dus aangeeft stapelverliefd te zijn.

zoekterm: what's the meaning of losing my religion rem

zondag 1 juni 2003 @ 01:35:14 #29
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_10799141
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 00:47 schreef NiKos het volgende:

[..]

Het is de melodramatische uitroep gedaan daar iemand, die zich in een obsessieve liefdesrelatie bevindt. Autobiografisch, volgens de zanger.

Losing My Religion schijnt een uitdrukking te zijn, waarmee je dus aangeeft stapelverliefd te zijn.

zoekterm: what's the meaning of losing my religion rem

Ik heb altijd gedacht dat het ging over de media-aandacht die hem een beetje wanhopig maakte... Dacht ik overigens ook ergens gelezen te hebben, maar als MStipe zelf zegt dat hij the Police wilde overtreffen, sja...
pi_10800508
Ik vind The One I Love en Daysleeper wel goed...maar ik ben niet echt een REM-kenner...
  maandag 30 juni 2003 @ 22:37:31 #31
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_11474866
quote:
Op zondag 1 juni 2003 01:35 schreef PokerFace het volgende:

[..]

Ik heb altijd gedacht dat het ging over de media-aandacht die hem een beetje wanhopig maakte... Dacht ik overigens ook ergens gelezen te hebben, maar als MStipe zelf zegt dat hij the Police wilde overtreffen, sja...

wat dat laatste betreft kun je beter de tekst van e-bow the letter lezen. Die is daar een stuk helderder over. De uitleg over losing my religion klopt bijna. Het is niet autobiografisch, maar gaat uit van een onbeantwoorde liefde. Eenzijdig dus. In het algemeen...

Overigens bestond REM al voor 1983. Ze zijn al aan het 23e jaar!
En ze stonden als enige band ooit inmiddels 5 keer op werchter:

1985
1989
1995
1999
2003

tsjakka!
en wat mij betreft volgend jaar weer

Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_14829407
Nu een concert van R.E.M. op 3FM...
pi_14837394
Weet iemand of er DVD's zijn van live concerten?!
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:43:49 #34
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_14837427
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:41 schreef Echoes het volgende:
Weet iemand of er DVD's zijn van live concerten?!
Ja er zijn er diversen..Ik kan je roadmovie en tourfilm aanraden
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:46:12 #35
32740 Luka
Schop kont!
pi_14837453
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:43 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ja er zijn er diversen..Ik kan je roadmovie en tourfilm aanraden

Roadmovie
It's my world...you're just livin' in it!!!
pi_14837697
kun je misschien meer info geven (setlist, datum van opname en misschien of ie 5.1 heeft)
pi_14837737
ze zijn wel erg duur
  zaterdag 22 november 2003 @ 12:09:45 #38
32740 Luka
Schop kont!
pi_14837836
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:01 schreef Echoes het volgende:
kun je misschien meer info geven (setlist, datum van opname en misschien of ie 5.1 heeft)
content

Zie niets over 5.1 en datum van opname. Wat de prijs betreft moet je eens op andere sites kijken. REM + Roadmovie intikken bij www.google

It's my world...you're just livin' in it!!!
  zaterdag 22 november 2003 @ 12:14:19 #39
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_14837898
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:04 schreef Echoes het volgende:
ze zijn wel erg duur
moet je ff zoeken op http://www7.cd-wow.com.hk/ daar zijn de prijzen over het algemeen lager
pi_14844195
inderdaad, maar daar hebben ze niet die REM dvd's
  zaterdag 22 november 2003 @ 17:46:23 #41
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_14844260
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:43 schreef Echoes het volgende:
inderdaad, maar daar hebben ze niet die REM dvd's
Hmm inderdaad.. Jammer.. Wel hebben ze de best of DVD, die is ook erg goed moet ik zeggen. Ook zeker zijn geld waard!
Succes met zoeken
pi_14847043
wat staat daar op? ook live concerten?
  zondag 23 november 2003 @ 16:12:01 #43
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_14864677
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 19:40 schreef Echoes het volgende:
wat staat daar op? ook live concerten?
De uitgave die ik heb daar staan een stuk of wat clips van singles op (20 ofzo) en 3 live nummers. De clips zijn overigens erg leuk...
Die ik heb komt uit Engeland, maar ik weet eerlijk gezegd niet of die verschild van de Nederlandse versie.
pi_15911022
http://www.mijnwinkel.nl/shop11478/productlist1/?dragercode=Dvd&artiest=R+E+M&titel=TOURFILM

voor ongeveer 18-20 euro is ie nu op internet te koop.

Is Tourfilm dvd alleen een live concert? Of verschillende clips van verschillend concerten enzo?

pi_15914859
'Tourfilm' bestaat uit opnamen van de tour van 1989 (toen ze ook op Pinkpop optraden). Zeer de moeite waard; veel goede nummers en mooi gefilmd. Kijk eens bij de V&D; daar zag ik hem vorige week staan voor 15 euro.
Binnen een paar maanden komt er overigens een nieuwe live - DVD uit met een registratie van het optreden dat ze deze zomer in Wiesbaden hebben gegeven.
pi_15923864
ok puik!
  maandag 13 juni 2005 @ 20:09:06 #47
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27898027
In januari besloten mijn vriendin en ik een lang weekend naar Rome te gaan. We boekten voor afgelopen weekend. In februari gingen wij naar REM in Ahoy; geweldig optreden.
Kort hierna werd bekend dat ze ook in Rome zouden komen en ja hoor, precies in het weekend dat wij er zouden komen. Dus wij hadden zoiets van: kaartjes halen!!! In eerste instantie leek het uitverkocht te zijn , dus jammer. Later bleek echter dat alleen de verkoop van tickets aan leden van de fanclub op dat moment uitverkocht was. De gewone verkoop begon later . Zo hebben we toch nog kaartjes weten te bemachtigen.
Na een drukke site-seeing dag in Rome hebben we ons naar Stadio Olympico begeven. We waren aan de late kant en misten hierdoor het voorprogramma van Zeropositivo.
Gelukkig waren we wel ruim op tijd voor REM en wow wat een concert . Stukken beter dan Ahoy (en dat was al goed).
Het verschil zat waarschijnlijk in de beleving van de toeschouwers. Nederlanders zijn toch wat mat en komen moeilijk op gang. Hier zat vanaf het 1e nummer de sfeer geweldig in. Italianen zijn daarin gewoon veel spontaner. 25 nummers kregen we te horen en we hebben ervan gesmuld.

Was het in Ahoy al zo dat bij bepaalde nummers er lawaai losbarste? De Italianen deden dat in het kwadraat. Wat een kabaal en enthousiasme! Ik kan niet anders dan mijn petje afnemen voor de beleving die zij hebben. Uiteraard was dit enthousiasme ook aan de band te merken, die dan logischerwijs toch sneller een stapje extra doet.
Ik was enorm in mijn nopjes dat ze Leave speelden, aangezien dat toch 1 van mijn favoriete REM nummers is. Toen het afgelopen was, zijn we moe , maar voldaan hotelwaarts gekeerd. Sommige mensen verklaarden ons voor gek dat we in Rome naar REM gingen. Nou het omgekeerde is waar. We waren pas gek geweest als we niet gegaan waren!

Hieronder nog de setlist.
Rome Set List:

I TOOK YOUR NAME
KENNETH
THESE DAYS
OUTSIDERS
DRIVER 8
BAD DAY
LEAVING NEW YORK
LEAVE
ANIMAL
EVERYBODY HURTS
ELECTRON BLUE
ELECTROLITE
ME IN HONEY
ORANGE CRUSH
FINAL STRAW
THE ONE I LOVE
WALK UNAFRAID
RELIGION
…………………………………………………………………
IMITATION OF LIFE
GET UP
GREAT BEYOND
WANDERLUST
NIGHTSWIMMING
DJ
MAN ON THE MOON

Nu zijn we dus helaas weer terug , erg veel indrukken rijker en een liefde voor de stad en de mensen ontwikkeld. En uiteraard met een bijzonder concert in ons geheugen gegrift.
  maandag 13 juni 2005 @ 20:32:27 #48
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27898873
Misschien ook wel aardig om te vermelden dat er een DVD van de huidige tour gaat komen
  maandag 13 juni 2005 @ 20:55:21 #49
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_27899668
Michael Stipe in het Coloseum... helaas gemist! Natuurlijk niet het concert en dat was geweldig

[ Bericht 25% gewijzigd door Diaan73 op 13-06-2005 21:17:30 ]
Make love, not war ☮
pi_27900216
R.E.M.!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')