abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:52:47 #26
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_42409481
Tevens even echt heel duidelijk melden.. ALLE airsoft replica's zijn verboden in nederland.. echt ALLE. Het is zelfs zo dat het gros onder catagorie 1 valt en dat is gewoon een hoop gezeik.
Je kan bij Begadi gewoon bestellen en het wordt keurig bezorgd... MAAR HET IS 100% STRAFBAAR om deze replica's in Nederland in bezit te hebben
quote:
Volgende komt van site van Justitie:


Nepwapens
Er zijn maar weinig mensen die het verschil zien tussen een nepwapen en een echt vuurwapen. Een nepwapen kan dus gebruikt worden om iemand mee te bedreigen. Daarom zijn nepwapens in Nederland verboden.


Nepwapens invoeren
Nepvuurwapens zijn voorwerpen die sprekend op echte vuurwapens lijken. Dat kunnen bijvoorbeeld speelgoedwapens zijn. Maar ook aanstekers in de vorm van pistolen of handgranaten. Of 'wapens' die onderdeel uitmaken van een spelcomputer. In Nederland zijn alle namaakvuurwapens verboden. Ook als ze groter of kleiner dan het echte wapen zijn of als ze een andere kleur hebben.

In Zuid-Europese landen zijn de wapenwetten minder streng dan in Nederland. Nepwapens zijn daar gewoon te koop. Maar het is strafbaar om in het buitenland een namaakpistool te kopen en dat mee te nemen naar Nederland.

Op vliegvelden controleren de Koninklijke Marechaussee en de douane streng op deze wapens. Wie zo'n 'nepper' in zijn of haar bezit heeft, krijgt direct een proces-verbaal. De boete bedraagt maximaal 270 euro. Iedereen met een nepwapen is strafbaar. Ook jongeren worden strafrechtelijk vervolgd.


Air-softwapens
Air-softwapens zijn imitatie wapens waarmee plastic balletjes afgeschoten kunnen worden. Ze vallen onder categorie IV van de Wet wapens en munitie. Het bezit van deze wapens is toegestaan. Het dragen van een categorie IV wapen is (zonder vergunning) verboden.

De meeste air-softwapens lijken op bestaande vuurwapens. Deze vallen onder categorie I en zijn wel verboden. Er wordt in principe geen vergunning voor verstrekt.

Het ministerie van Justitie heeft overigens niets tegen de air-soft-sport en haar beoefenaars, alleen tegen het gebruik van 'look a like'-wapens. Ook al zijn air-softwapens niet helemaal ongevaarlijk.


Streng
Het is gebleken dat er in Nederland vaak misbruik wordt gepleegd met wapens die lijken op echte wapens. De Nederlandse wetgeving is, om deze reden, hierin strenger dan de andere EU-landen. Hier heeft de wetgever, met instemming van onder andere de Staten-Generaal, bewust voor gekozen en de internationale verdragen op dit punt laten dit ook toe. Er wordt niet verwacht dat de wetgeving hierover in de toekomst zal worden gewijzigd.


Kleur maakt niet uit
Een knalrood neppistool dat qua vorm sprekend lijkt op een echt pistool is verboden. De kleur van een voorwerp is in het geheel niet meer bepalend voor het beantwoorden van de vraag of er sprake is van een sprekende gelijkenis met vuurwapens of voor ontploffing bestemde voorwerpen. Bepalend hiervoor zijn enkel de vorm en de afmeting van het voorwerp.


Replica's
Replica's van vuurwapens vallen onder categorie I of III van de Wet wapens en munitie. Deze mag men in Nederland niet zonder een ontheffing of een verlof voorhanden hebben.

Stel u heeft een replica heeft van een oud model western revolver en functioneert gewoon, dan valt deze replica onder dezelfde categorie als het originele antieke wapen. Dat is meestal categorie III. Op een replica is echter nooit een vrijstelling van toepassing die voor het originele oude (antieke) wapen wel van toepassing kan zijn.

Een replica in de zin van een 'nagemaakt' wapen dat niet echt functioneert valt onder categorie I en is ook verboden.
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:56:18 #28
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_42409592
choice excellent
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
pi_42409601
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:52 schreef Mr_Baus het volgende:
Tevens even echt heel duidelijk melden.. ALLE airsoft replica's zijn verboden in nederland.. echt ALLE. Het is zelfs zo dat het gros onder catagorie 1 valt en dat is gewoon een hoop gezeik.
Je kan bij Begadi gewoon bestellen en het wordt keurig bezorgd... MAAR HET IS 100% STRAFBAAR om deze replica's in Nederland in bezit te hebben
[..]
Ja ik weet het, kut hoor. Maar als je nu een wapenvergunning hebt en lid bent van een schietclub...? Ik wil gewoon zon G36C

[ Bericht 1% gewijzigd door RudyCarell op 06-10-2006 00:01:40 ]
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 00:00:08 #30
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_42409681
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:39 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]


Ik denk dat 35 max is, vanwege het aantal beschikbare guns.
Zoals ik al eerder zei, dat zal wel meevallen... Wij kregen allemaal een m15.. daar hebben ze er dus iig een stuk of 30 van, maar ze hebben meer .. Het is een kwestie van regelen
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
pi_42409805
Wat was dat airsoften geweldig
Bij een volgende keer ben ik er ook zeker bij
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 00:10:33 #32
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_42410022
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:56 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Ja ik weet het, kut hoor. Maar als je nu een wapenvergunning hebt en lid bent van een schietclub...? Ik wil gewoon zon G36C, heb ook een leuke scope ervoor gezien...
Volgens mij heeft die G36C ook gewoon een R.I.S. systeem.. dat is het meest voorkomende montagesysteem voor accessoires. Ik heb zelf ook gedacht aan hoe het zou zitten indien je een wapenvergunning hebt, maar ja.. tis Nederland dus ik ben bang dat ik het antwoord wel kan raden..

Opslag in Belgie regelen... Bij een lidmaatschap bij AA a 120 euro per jaar krijg je bijv gratis opslag voor je AEG. Om maar een voorbeeld te noemen.
Je kan ook het risico nemen om hier in Nederland je replica op te slaan, immers als je volwassen en respectvol met je replica omgaat (lees; behandelen als een echt wapen) dan valt het in principe mee.. maar áls je nu net verlinkt wordt of in een fuik rijdt op weg naar een skirm... Dan ben je écht de lul! Inclusief strafblad...

Een leuk doomscenario is als buren ofzo je toevallig door het raam hebben zien klooien in je huiskamertje.. Die bellen 0900-TUIG, en dan heb jij om 4:30 uur in de ochtend een AT team aan het voeteneind van je bedje staan....
Allua akbar!

Zelfs in Belgie moet je je nog keurig gedragen bij een aanhouding

Lees hier
http://www.the-hunters.nl/viewtopic.php?t=2036)
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 00:33:20 #34
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_42410712
Ik zeg niet dat ze niet te krijgen zijn Ik waarschuw alleen even voor de Nederlandse wet en, als je mijn laatste link hebt gelezen, dat je zelfs in Belgie nog moet oppassen voor de manier waarop je je AEG/replica vervoerd.

Zelf heb ik op dit moment deze
http://www.begadishop.com/catalog/product_info.php?cPath=123_124_127_162&products_id=1202

http://www.begadishop.com/catalog/product_info.php?cPath=123_124_126_125&products_id=992

Maar zoals gezegd, die stellen niet zo heel veel voor. Er gaat nog een CA m15a1 RIS komen en ik denk die Glock 23 die ik eerder poste
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 01:37:19 #35
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_42413734
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:53 schreef RudyCarell het volgende:
Ik wil deze
die wil ik ook!!!! echt serieus, dat ding is zo vet!!!
pi_42413758
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:35 schreef jpjedi het volgende:
wie zou er intersse hebben om wat zooi zelf te kopen?
ik zou dus serieus wel zon G36 willen........
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:18:02 #38
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_42415876
quote:
Hey, ik had tijdens het airsoften een M4
Ik miste alleen wel mijn C4

Ik vind het ook allemaal mooi spul, maar ik ga het niet zelf aanschaffen, kost geld en is verboden.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_42419927
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:18 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]

Hey, ik had tijdens het airsoften een M4
Ik miste alleen wel mijn C4

Ik vind het ook allemaal mooi spul, maar ik ga het niet zelf aanschaffen, kost geld en is verboden.
Ik had dacht ik een Car15 had, met zon uitschuifbare kolf.


Maar als het niet veboden zou zijn in NL, dan wist ik het wel...
pi_42420034
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:51 schreef RudyCarell het volgende:
Maar als het niet veboden zou zijn in NL, dan wist ik het wel...
Dan woon ik binnen een week in een katvrije-zone
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42420306
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Dan woon ik binnen een week in een katvrije-zone
Met het volledige arsenaal van BF2
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:08:56 #42
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_42420313
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:51 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Ik had dacht ik een Car15 had, met zon uitschuifbare kolf.
[afbeelding]

Maar als het niet veboden zou zijn in NL, dan wist ik het wel...
Ik had ook een uitschuifbare kolf, maar volgens mij waren dat toch echt M4's. Althans ik dacht dat ik dat op het wapen had zien staan.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_42420897
Of een van deze, gelukkig lijken ze niet op elkaar...

  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:58:31 #44
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_42421616
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:08 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Met het volledige arsenaal van BF2
Ik kan alleen dat vliegdekschip niet kwijt. De rest moet wel lukken
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:17:21 #45
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_42422100
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:08 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]

Ik had ook een uitschuifbare kolf, maar volgens mij waren dat toch echt M4's. Althans ik dacht dat ik dat op het wapen had zien staan.
Dat kan niet Classic Army mag de types M16 en M4 niet voeren, daarom noemen ze het een M15. Jij had dus hoogstwaarschijnlijk een m15a4
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:34:42 #46
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_42422586
Ik had in ieder geval een ander wapen dan de meeste anderen. Ik zal wel dezelfde hebben gehad als Rudy.
Volgens mij was het een Colt M4a1 carbine, althans als ik op www.airsoftadventure.nl kijk dan lijkt die er het meest op, maar ja ik heb verder 0 verstand van wapens.
Wie weet was het wel een M15, alleen dan met een andere kolf
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_42423172
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:34 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik had in ieder geval een ander wapen dan de meeste anderen. Ik zal wel dezelfde hebben gehad als Rudy.
Volgens mij was het een Colt M4a1 carbine, althans als ik op www.airsoftadventure.nl kijk dan lijkt die er het meest op, maar ja ik heb verder 0 verstand van wapens.
Wie weet was het wel een M15, alleen dan met een andere kolf
klopt!

Er waren mensen met een M4 en uitschuifbare kolf..meesten hadden de M15A4.
pi_42423332
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:54 schreef jpjedi het volgende:

[..]

klopt!

Er waren mensen met een M4 en uitschuifbare kolf..meesten hadden de M15A4.
Die met uitschuifbare kolf was voor de echte GANGSTAS!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:33:32 #49
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_42424464
LOL!!!! Leuk heh.. al die types..

We hadden allemaal een M15..( 1 iemand had een steyr volgens mij). Die M15 is eigenlijk idd een M4, maar wij hadden wapens van het merk Classic Army en die hebben niet de rechten om het type M4 te mogen voeren. Daarom noemt CA hun M4 series dus M15.

Binnen die serie heb je dus weer verschillende types. Je hebt ze met vaste kolf en je hebt ze dus met crane stock, en daarnaast zijn er weer verschillende uitvoeringen zoals een CQB short version met een wat kortere loop of versies met R.I.S. / R.A.S.

Rudy had volgens mij als enige de batterij uitwendig in een accubox. Dat is de CA M15A4 RIS


De meeste van ons hadden de CA M15A4 SPC (R.I.S.)


Of de M15A4 Tactical Carbine (zonder R.I.S.)


En Jorrit had dan waarschijnlijk de M15A4 Carbine


Duidelijk heh
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:42:55 #50
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_42424774
Ik had al zo'n vermoeden dat het zoiets was
Ik had ook de batterij uitwendig, bovenop mijn loop, dat was weer minder, maar wel Gangsta
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')