Leeftijd zegt weinig, wellicht heeft hij al meer ervaring in soortgelijke gevallen en kan hij jou helpen. In ieder geval een oppervlakkig mailtje kan een beetje informatie geven over hoe hij reageert en hoe hij erover denkt...quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:22 schreef Brunette het volgende:
Thnx allebei
Hij is zelf psycholoog en nog vrij jong dus of hij me echt zal begrijpen....
Dat is misschien ook wel zo.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Leeftijd zegt weinig, wellicht heeft hij al meer ervaring in soortgelijke gevallen en kan hij jou helpen. In ieder geval een oppervlakkig mailtje kan een beetje informatie geven over hoe hij reageert en hoe hij erover denkt...
Ik denk dat ik wel aardig weet wat je bedoelt hoor. Ik heb een tijd geleden ook veeeel shit meegemaakt en het aan 1 leraar verteld, tamelijk oppervlakkig dat wel maar toch het hielp. Hij vertelde het deels aan andere leraren en school heeft er niet tot nauwelijks onder geleden plus dat het een voordeel was om een ouder iemand in vertrouwen te nemen die al langer met jeugd werkt en genoeg problemen heeft meegemaakt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:28 schreef Brunette het volgende:
[..]
Dat is misschien ook wel zo.
Hij zei zelf nadrukkelijk dat als er iets is, we zo snel mogelijk naar hem toe moeten komen, want mocht dat invloed hebben op onze studieresultaten dan kan hij ingrijpen. Maar toch...
Idd, maar dan wel met iets meer details, want anders snapt ie het misschien niet.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Je hoeft hem natuurlijk niet tot in detail uit te leggen wat er speelt. Globaal zou voldoende moeten zijn voor hem om in te zien dat dit je studie nogal kan beïnvloeden.
Zoiets als je in de OP hebt gezegt zou voldoende moeten zijn.
Dan kan je later altijd nog bekijken of je er verder op in wilt gaan of niet.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik blijf erbij dat je niet teveel op details in moet gaan in eerste instantie. Je kunt altijd toelichten maar woorden terug nemen lukt niet.
Eerst zelf, daarna wilde ik het nog korter dus toen door de kapper. Echt balen.quote:Waarom heb je je mooie bruine lokken eraf gehaald? En toch niet zelf?![]()
Kort haar kan best leuk zijn hoor.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:55 schreef Brunette het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in.
[..]
Eerst zelf, daarna wilde ik het nog korter dus toen door de kapper. Echt balen.
En ik reageerde hier altijd zo fel tegen korte haren.![]()
Gelukkig is het niet al te extreem.
Thnxquote:Op maandag 2 oktober 2006 23:49 schreef dawg het volgende:
Ik persoonlijk zou inderdaad nooit ver in detail treden tegen een studieadviseur, mits je hem wilt laten weten dat je je momenteel niet volledig op je studie kunt richten door omstandigheden, en niet omdat je bij hem je verhaal kwijt wilt en/of professionele hulp zoekt. In dat geval zou ik een andere hulpverlener zoeken, iemand die jou nog niet kent.
Niemand zal kunnen weten hoe jij je voelt. Denk ook niet dat dat noodzakelijk is, als mensen rekening ermee kunnen houden (dus ook mbt je studie), je zo nu en dan een hart onder de riem steken, luisteren, dat je daar al veel aan kunt hebben.
sterkte![]()
Aan de andere kant kan het ook tegen je werken dat je studieadviseur dan teveel details weet. Ik neem aan dat hij ook een negatief advies kan afgeven m.b.t. je verdere studie tenminste.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:08 schreef Brunette het volgende:
[..]
Thnx
Als straks bekend wordt dat ik professionele hulp heb gehad of een dossier heb, maak ik minder kans om toegelaten te worden voor een verdere studie als GZ-psycholoog (want daar laten ze vrij weinig mensen toe en kijken dmv allerleis tests naar je psychische gesteldheid zeg maar) als ik strax een dossier heb laten ze me vast niet toe. Vandaar dat ik via hem hulp zoek.
Zal ik m voor je sluiten?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom is je OP weg?
Ja, zoals je in je OP hebt gezegd... Iemand een kleine samenvatting van wat daar stond?quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Je hoeft hem natuurlijk niet tot in detail uit te leggen wat er speelt. Globaal zou voldoende moeten zijn voor hem om in te zien dat dit je studie nogal kan beïnvloeden.
Zoiets als je in de OP hebt gezegt zou voldoende moeten zijn.
Dan kan je later altijd nog bekijken of je er verder op in wilt gaan of niet.
Ze heeft het niet voor niets verwijderd natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, zoals je in je OP hebt gezegd... Iemand een kleine samenvatting van wat daar stond?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |