abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42320507
Ik heb laatst een vervelende ontdekking gemaakt en iets uit het verleden is weer teruggekomen, waardoor mijn leven nu een beejte op z'n kop staat. Ik ben er erg mee bezig en voel me op dit moment geestelijk niet echt stabiel. Op de uni kunnen we met onze probs terecht bij een studievoortgangsbegeleider een soort 'mentor' (ik zei eerder studieadviseur, maar hij is een studievoortgangsbegeleider). Hij is zelf psycholoog. Het probleem is alleen dat ik deze man niet zo goed ken (heb maar een paar lessen van hem gehad) en vind het erg moeilijk om hem mijn hele levensverhaal te gaan vertellen. Ik was zelf misschien van plan om hem een mail te sturen met de belangrijkste onderdelen van het verhaal erin en vervolgens een afspraak te maken. Maar ik ben bang dat ik later spijt krijg van mijn toenadering (want hij blijft mijn docent,bij wie ik elke week college heb).Aan de andere kant schiet dit ook niet op want ik maak mezelf helemaal kapot.
Wat zouden jullie doen? Professionele hulp wil ik ook niet, de reden daarvoor lees je verder in dit topic.

Alvast bedankt

[ Bericht 100% gewijzigd door Brunette op 03-10-2006 23:16:56 ]
4
pi_42320706
ik zou persoonlijk gewoon naar een goede vriend/vriendin toestappen, eentje aan wie je alles kan vertellen en misschien samen wat bedenken

je hebt me nou wel heel nieuwschierig gemaakt naar de uitgebreide versie van je verhaal trouwens maar lijkt me een beetje heftig om op internet te zetten, sterkte
pi_42320923
Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om over een groot probleem/ gebeurtenis te praten met iemand die je niet kent, maar die persoon is ook onbevooroordeelt dus het kan ook een opluchting zijn. Ik denk dat je inderdaad het beste een mailtje kunt sturen en daar niet te diep op de stof in moet gaan. Van daaruit zijn reactie peilen en als je het vertrouwd een eerste gesprekje hebben. Sterkte iig!
pi_42321029
Thnx allebei
Hij is zelf psycholoog en nog vrij jong dus of hij me echt zal begrijpen....
4
pi_42321128
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:22 schreef Brunette het volgende:
Thnx allebei
Hij is zelf psycholoog en nog vrij jong dus of hij me echt zal begrijpen....
Leeftijd zegt weinig, wellicht heeft hij al meer ervaring in soortgelijke gevallen en kan hij jou helpen. In ieder geval een oppervlakkig mailtje kan een beetje informatie geven over hoe hij reageert en hoe hij erover denkt...
pi_42321265
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Leeftijd zegt weinig, wellicht heeft hij al meer ervaring in soortgelijke gevallen en kan hij jou helpen. In ieder geval een oppervlakkig mailtje kan een beetje informatie geven over hoe hij reageert en hoe hij erover denkt...
Dat is misschien ook wel zo.
Hij zei zelf nadrukkelijk dat als er iets is, we zo snel mogelijk naar hem toe moeten komen, want mocht dat invloed hebben op onze studieresultaten dan kan hij ingrijpen. Maar toch...
4
pi_42321347
Je hoeft hem natuurlijk niet tot in detail uit te leggen wat er speelt. Globaal zou voldoende moeten zijn voor hem om in te zien dat dit je studie nogal kan beïnvloeden.
Zoiets als je in de OP hebt gezegt zou voldoende moeten zijn.
Dan kan je later altijd nog bekijken of je er verder op in wilt gaan of niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42321419
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:28 schreef Brunette het volgende:

[..]

Dat is misschien ook wel zo.
Hij zei zelf nadrukkelijk dat als er iets is, we zo snel mogelijk naar hem toe moeten komen, want mocht dat invloed hebben op onze studieresultaten dan kan hij ingrijpen. Maar toch...
Ik denk dat ik wel aardig weet wat je bedoelt hoor. Ik heb een tijd geleden ook veeeel shit meegemaakt en het aan 1 leraar verteld, tamelijk oppervlakkig dat wel maar toch het hielp. Hij vertelde het deels aan andere leraren en school heeft er niet tot nauwelijks onder geleden plus dat het een voordeel was om een ouder iemand in vertrouwen te nemen die al langer met jeugd werkt en genoeg problemen heeft meegemaakt.
pi_42321430
Ik ben het hier met MinderMutsig eens . Stuur zoiets als wat je nu in de OP hebt staan. Dit geeft je de kans om je voor te bereiden op het gesprek en voor jezelf uit te maken wat je wel of niet wilt gaan zeggen.

En mijn eigen ervaring is dat je het idd zo snel mogelijk bij die persoon kenbaar kan maken i.v.m. studieresulaten .
pi_42321477
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Je hoeft hem natuurlijk niet tot in detail uit te leggen wat er speelt. Globaal zou voldoende moeten zijn voor hem om in te zien dat dit je studie nogal kan beïnvloeden.
Idd, maar dan wel met iets meer details, want anders snapt ie het misschien niet.
Ik vertrouw hem wel voor 100%, aangezien ik weet wat zijn expertise is, maar om me open te gaan stellen voor hem (ook al is het heel globaal) vind ik erg zwaar. Ben bang om straks spijt te krijgen, omdat het misschien helemaal niet nodig was om het hem te vertellen.
4
pi_42321843
Ik heb zelfs de schaar in mijn lokken gezet/laten zetten...
En baal nu als een stekker
4
pi_42321935
Ik blijf erbij dat je niet teveel op details in moet gaan in eerste instantie. Je kunt altijd toelichten maar woorden terug nemen lukt niet.

Waarom heb je je mooie bruine lokken eraf gehaald? En toch niet zelf?
pi_42322060
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik blijf erbij dat je niet teveel op details in moet gaan in eerste instantie. Je kunt altijd toelichten maar woorden terug nemen lukt niet.
Daar heb je helemaal gelijk in.
quote:
Waarom heb je je mooie bruine lokken eraf gehaald? En toch niet zelf?
Eerst zelf, daarna wilde ik het nog korter dus toen door de kapper. Echt balen.
En ik reageerde hier altijd zo fel tegen korte haren.
Gelukkig is het niet al te extreem.
4
pi_42322597
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:55 schreef Brunette het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in.
[..]

Eerst zelf, daarna wilde ik het nog korter dus toen door de kapper. Echt balen.
En ik reageerde hier altijd zo fel tegen korte haren.
Gelukkig is het niet al te extreem.
Kort haar kan best leuk zijn hoor.
pi_42322685
-kinderlijke reacties mogen achterwege blijven-

[ Bericht 91% gewijzigd door Mordreth op 02-10-2006 23:20:53 ]
pi_42323752
Ik persoonlijk zou inderdaad nooit ver in detail treden tegen een studieadviseur, mits je hem wilt laten weten dat je je momenteel niet volledig op je studie kunt richten door omstandigheden, en niet omdat je bij hem je verhaal kwijt wilt en/of professionele hulp zoekt. In dat geval zou ik een andere hulpverlener zoeken, iemand die jou nog niet kent.

Niemand zal kunnen weten hoe jij je voelt. Denk ook niet dat dat noodzakelijk is, als mensen rekening ermee kunnen houden (dus ook mbt je studie), je zo nu en dan een hart onder de riem steken, luisteren, dat je daar al veel aan kunt hebben.

sterkte
pi_42324396
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:49 schreef dawg het volgende:
Ik persoonlijk zou inderdaad nooit ver in detail treden tegen een studieadviseur, mits je hem wilt laten weten dat je je momenteel niet volledig op je studie kunt richten door omstandigheden, en niet omdat je bij hem je verhaal kwijt wilt en/of professionele hulp zoekt. In dat geval zou ik een andere hulpverlener zoeken, iemand die jou nog niet kent.

Niemand zal kunnen weten hoe jij je voelt. Denk ook niet dat dat noodzakelijk is, als mensen rekening ermee kunnen houden (dus ook mbt je studie), je zo nu en dan een hart onder de riem steken, luisteren, dat je daar al veel aan kunt hebben.

sterkte
Thnx
Als straks bekend wordt dat ik professionele hulp heb gehad of een dossier heb, maak ik minder kans om toegelaten te worden voor een verdere studie als GZ-psycholoog (want daar laten ze vrij weinig mensen toe en kijken dmv allerleis tests naar je psychische gesteldheid zeg maar) als ik strax een dossier heb laten ze me vast niet toe. Vandaar dat ik via hem hulp zoek.
4
pi_42324543
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:08 schreef Brunette het volgende:

[..]

Thnx
Als straks bekend wordt dat ik professionele hulp heb gehad of een dossier heb, maak ik minder kans om toegelaten te worden voor een verdere studie als GZ-psycholoog (want daar laten ze vrij weinig mensen toe en kijken dmv allerleis tests naar je psychische gesteldheid zeg maar) als ik strax een dossier heb laten ze me vast niet toe. Vandaar dat ik via hem hulp zoek.
Aan de andere kant kan het ook tegen je werken dat je studieadviseur dan teveel details weet. Ik neem aan dat hij ook een negatief advies kan afgeven m.b.t. je verdere studie tenminste.
Misschien daarom zeker wel verstandig om terughoudend te zijn.

Waarom is je OP weg?
pi_42324569
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom is je OP weg?
Zal ik m voor je sluiten?
pi_42324648
Je kunt allicht eens met je studieadviseur gaan praten, kijken hoe hij reageert, en kijken hoe jij je daaronder voelt. Je hebt zelf de touwtjes in handen, bepaalt zelf wat je wel en niet wilt vertellen. Maar ik zou inderdaad net als MM in eerste instantie terughoudend zijn.
  Vis een optie? dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:20:22 #21
70532 loveli
N
pi_42324714
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Ja, zoals je in je OP hebt gezegd... Iemand een kleine samenvatting van wat daar stond?
crap in = crap out
pi_42324957
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja, zoals je in je OP hebt gezegd... Iemand een kleine samenvatting van wat daar stond?
Ze heeft het niet voor niets verwijderd natuurlijk.

Edit: Succes TS, sterkte.

[ Bericht 6% gewijzigd door MinderMutsig op 03-10-2006 00:35:14 ]
pi_42325005
Deze gaat dicht .. Als TS m graag weer open wilt hebben.. Meld je dan even in FB of PM me even.

succes iig met alles..

[edit]
En weer open op verzoek

[ Bericht 20% gewijzigd door Mordreth op 03-10-2006 22:24:22 ]
pi_42346001
Thnx

De OP is veranderd en is nu minder onthullend.

Ik had een foutje gemaakt, hij is mijn studievoortgangsbegeleider.
Ik ben zelf een beetje bang dat mijn toenadering gevolgen heeft voor mijn verdere carriere.
Ik ben geestelijk niet ziek, verslaafd ofzo. Maar heb problemen met het accepteren en plaatsen van bepaalde ontwikkelingen, die zich onlangs hebben voorgedaan. Ook is er iets gebeurd wat mij weer terug herinnert aan de gebeurtenissen in het verleden. Dus ik weet niet, doen of niet doen...
4
pi_42346167
In zoverre ik je verhaal begrijp is het accepteren van dit soort zaken zoiezo erg moeilijk.. voor iedereen die zoiets heeft. En als je het hem ook zo op zo'n manier uitlegt.. wie is hij dan om aan jou te twijfelen?

Je studievoortgangsbegeleider mag alleen maar advies geven.. daarnaast kan hij heel veel voor je betekenen op studiegebied. Minder last op je schouders en het geeft je de tijd om deze nieuwe zaken een plaatsje te geven.
En als laatste.. leraren hebben geleerd om met dit soort dingen om te gaan, en advies van zo'n persoon lijkt mij toch wel erg handig .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')