abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42309147
Iemand ervaring met de bezorgservice van IKEA? Hoe regel je dat in de winkel, kun je een lijst spullen doorgeven en komen ze die dan brengen? Ik neem aan dat ik het dan niet zelf in het magazijn moet pakken?
pi_42309628
je moet het wel zelf pakken. en dan naar de transportbalie brengen, waar zij het dan weer opslaan
pi_42309659
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:39 schreef 7th_wave het volgende:
je moet het wel zelf pakken. en dan naar de transportbalie brengen, waar zij het dan weer opslaan
Ja?
pi_42309711
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:41 schreef dfens het volgende:

[..]

Ja?
Nee hoor, je kunt ook "in" de winkel bestellen, spul wordt dan voor je uit magazijn enzo gehaald. Kost alleen wat meer.
Don't follow me, I'm lost too
pi_42309725
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:43 schreef kantoorslaaf het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt ook "in" de winkel bestellen, spul wordt dan voor je uit magazijn enzo gehaald. Kost alleen wat meer.
En waar doe je dat dan?
pi_42309768
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:44 schreef dfens het volgende:

[..]

En waar doe je dat dan?
Zijn balies voor.
pi_42309882
bezorgen de mannenbroeders elke dag?? of moet je dan 5 weken wachten voor je bankstel eens een keertje er is??
pi_42310097
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:50 schreef kroegtijger het volgende:
bezorgen de mannenbroeders elke dag?? of moet je dan 5 weken wachten voor je bankstel eens een keertje er is??
Een tijd terug had ik wat grote pakketten met kasten die ik niet in mijn auto meekreeg. Na 1 of 2 dagen kwamen ze ze thuis afleveren, wanneer precies ligt ook aan wanneer je zelf kan natuurlijk.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_42310160
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:59 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Een tijd terug had ik wat grote pakketten met kasten die ik niet in mijn auto meekreeg. Na 1 of 2 dagen kwamen ze ze thuis afleveren, wanneer precies ligt ook aan wanneer je zelf kan natuurlijk.
een paar dagen is gene probleem; als het maar niet een paar weken wordt

en quanta costa??
pi_42310162
Ligt eraan hoe ver je van het filiaal weg woont, en hoe druk het met andere klanten is. Bij mij duurde 1 kast 3 weken.
pi_42310199
Je zoekt zelf alles in de winkel, laadt het op een kar en gaat ermee naar de kassa. Daarna ga je naar de bezorgbalie. Je betaalt per zoveel kilo. Ze bezorgen het op een bepaalde dag (welke route je op ligt).
uit een aspergernest
pi_42310592
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

een paar dagen is gene probleem; als het maar niet een paar weken wordt

en quanta costa??
Hoeveel het kost weet ik niet meer, ligt er voglens mij aan hoeveel/zwaar het is en hoe ver weg je woont.
Misschien staat er op de site van Ikea wat meer informatie daarover.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_42312890
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:44 schreef dfens het volgende:

[..]

En waar doe je dat dan?
Gewoon "in de winkel". Op elke afdeling heb je van die "service punten" waar ikea medewerkers rondhangen / staan. Zij kunnen je helpen met je bestelling. Als je een erg vriendelijke medewerker hebt (in Utrecht staat bijv. een dame bij de pax-kasten, deze is super klantvriendelijk!) helpen ze je zelfs met het uitzoeken van bestellingen van hele andere afdelingen. Je moet wel goed weten wat je wilt, maar dan loopt het over het algemeen ook als een speer.
Don't follow me, I'm lost too
pi_42313510
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:04 schreef kantoorslaaf het volgende:

[..]

Gewoon "in de winkel". Op elke afdeling heb je van die "service punten" waar ikea medewerkers rondhangen / staan. Zij kunnen je helpen met je bestelling. Als je een erg vriendelijke medewerker hebt (in Utrecht staat bijv. een dame bij de pax-kasten, deze is super klantvriendelijk!) helpen ze je zelfs met het uitzoeken van bestellingen van hele andere afdelingen. Je moet wel goed weten wat je wilt, maar dan loopt het over het algemeen ook als een speer.
Ik heb een lijstje met omschrijvingen en artikelnummers. Dus dan moet ik eigenlijk al die afdelingen langs?
pi_42325060
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:35 schreef dfens het volgende:

[..]

Ik heb een lijstje met omschrijvingen en artikelnummers. Dus dan moet ik eigenlijk al die afdelingen langs?
Neej joh! Als je een lijstje met artikelnummers hebt kun je bij elke informatiebalie op de showroom terecht! De medewerker daar kan zo een bestelling voor je boeken.

Je kunt qua transport kiezen uit 2 mogelijkheden:
1. Je pakt alle artikelen zelf, rekent ze af aan de kassa en geeft ze af bij de transportbalie. Meestal heb je de artikelen dan binnen een week thuis (in een aantal vestigingen soms zelfs dezelfde dag nog).
2. IKEA gaat alle artikelen voor je bij elkaar verzamelen in een extern magazijn (Dortmund - Duitsland). Het afleveren van deze bestelling duurt wel iets langer, gemiddeld 3 weken. Verder zijn NIET alle artikelen beschikbaar voor deze vorm van transport en zijn deze transporten duurder dan optie 1.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:32:41 #18
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_42328561
als je een KVK inschrijving hebt kun je ook via ikea zakelijk bestellen.
Je mailt het door en zij leveren het dan bij je af.

(wel zorgen dat je even nabelt of het doorgekomen is en ook de transportservice bellen ivm de leverdatum)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_42328600
Lui!
pi_42330638
Niet iedereen heeft een vrachtwagen tot zijn/haar beschikking..
pi_42418307
Denk er overigens om dat ze tot aan de deur bezorgen. Voor naar boven sjouwen betaal je ontzettend veel meer. Je kan het wel ter plekke nog beslissen, het bezorgen wordt gewoon door een lokaal bedrijf gedaan.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_42419189
Ik mag vanavond weer ikea-vervooer doen
De Mrs wilde met Ikea-snelservice een bank bestellen, maar snelservice gaat niet van utrecht naar scheveningen....gevolg is dus dat ik vanuit amsterdam eerst naar IJmuiden moet om een auto waar het in past op te halen, dan naar utrecht mag rijden, dan van utrecht naar scheveningen; daar een bankstel van dik 120 kg 1 etage omhoog zien te krijgen, daarna weer van scheveningen naar IJmuiden en van IJmuiden weer naar Amsterdam en daarna weer terug naar IJmuiden....morgenochtend vroeg dan weer van IJmuiden naar scheveningen om die kolere-bank in elkaar te zetten
Handig joh...dat Ikea thuis-bezorgen
pi_42423512
Met Ikea is niks mis mee, maar die transportservice, dat is echt verschrikkelijk.
Ik had voor mijn nieuwe huis 3x spullen laten bezorgen. Keuken, meubels, etc.

Elke keer is er weer wat mis gegaan. Kreeg ik een kast dat doormidden was gegaan omdat de transportservice niet voorzichtig mee was omgegaan. Andere keer mistte ik een kast, en een andere keer waren de glazen deuren gebarsten.

Nou kreeg ik wel elke keer excuses van IKEA en werd alles toch geregeld en had ik een pakketje voedselbonnen voor de IKEArestaurant gekregen. En heb er nu nog een dozijn over na een jaar
Maar pas iig op als je met de transportservice in zee gaat.
pi_42424392
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:20 schreef kroegtijger het volgende:
Ik mag vanavond weer ikea-vervooer doen
De Mrs wilde met Ikea-snelservice een bank bestellen, maar snelservice gaat niet van utrecht naar scheveningen....gevolg is dus dat ik vanuit amsterdam eerst naar IJmuiden moet om een auto waar het in past op te halen, dan naar utrecht mag rijden, dan van utrecht naar scheveningen; daar een bankstel van dik 120 kg 1 etage omhoog zien te krijgen, daarna weer van scheveningen naar IJmuiden en van IJmuiden weer naar Amsterdam en daarna weer terug naar IJmuiden....morgenochtend vroeg dan weer van IJmuiden naar scheveningen om die kolere-bank in elkaar te zetten
Handig joh...dat Ikea thuis-bezorgen
Een boedelbak huren was niet handiger?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_42424532
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:04 schreef athlonkmf het volgende:
Met Ikea is niks mis mee, maar die transportservice, dat is echt verschrikkelijk.
Ik had voor mijn nieuwe huis 3x spullen laten bezorgen. Keuken, meubels, etc.

Elke keer is er weer wat mis gegaan. Kreeg ik een kast dat doormidden was gegaan omdat de transportservice niet voorzichtig mee was omgegaan. Andere keer mistte ik een kast, en een andere keer waren de glazen deuren gebarsten.

Nou kreeg ik wel elke keer excuses van IKEA en werd alles toch geregeld en had ik een pakketje voedselbonnen voor de IKEArestaurant gekregen. En heb er nu nog een dozijn over na een jaar
Maar pas iig op als je met de transportservice in zee gaat.
Nou, ik ga er morgen naartoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')