abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48194579
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dan ga ik je even pesten

[afbeelding]
ik vind je wel gemeen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:14:07 #227
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48194979
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus .
Ik zal het nooit meer doen Roel

Of toch nog, een keertje....

Deze is gemaakt bij Lough Mask. Ik woon zelf aan Lough Corrib en dit meer ligt daar net boven. Half uurtje rijden. Deze toont denk ik wel perfect aan waar jij het over hebt.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_48198355
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:06 schreef ElizabethR het volgende:
dit is een relatief nieuwe
Zeker zo goed als citylink, en eeneuro goedkoper. Citylink is voor een enkele reis 19 euro, Nestor 18 euro. Ze doen niet veel voor elkaar onder, alleen qua reistijden kan het een half uur schelen, dat Nestor net eerder gaat, of later.
Ah, dankjewel. Dat we deze halen is inderdaad iets realistischer. Met de Citylinkbus wordt het echt krap aan en dat vind ik toch een vervelend reisgevoel geven.
  woensdag 11 april 2007 @ 10:55:04 #229
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_48208265
Wij gaan in de meivakantie waarschijnlijk een paar dagen naar Ierland. Van Cork via Kilkenny en Wicklow naar Dublin, in het kort. Iemand nog leuke tips onderweg, of aanvullingen of iets dergelijks?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_48213405
Wellicht heb ik het al eens vermeld, maar hier misschien een leuke boekentip: "Een ander Ierland" van Ron Langenus.
pi_48215533
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik zal het nooit meer doen Roel

Of toch nog, een keertje....

Deze is gemaakt bij Lough Mask. Ik woon zelf aan Lough Corrib en dit meer ligt daar net boven. Half uurtje rijden. Deze toont denk ik wel perfect aan waar jij het over hebt.

[afbeelding]
wauw
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_48225924
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:20 schreef Rory78 het volgende:
Wellicht heb ik het al eens vermeld, maar hier misschien een leuke boekentip: "Een ander Ierland" van Ron Langenus.
... en van dezelfde auteur "Ierland ingebeeld".
Er is ook ergens in voorbije jaren een soortgelijk reisverslagenboek geweest van een Nederlander, wat ik ook graag zou lezen ... maar gezien ik noch titel, noch schrijver ken, is het vrij moeilijk te bestellen.
pi_48241209
Vanuit Galway wil ik 2 dagtrips doen. De eerste is met de ferry naar Inis Mór (zo vroeg mogelijk heen en zo laat mogelijk weer terug, als het goed is gaat er in juni een ferry om 19.30 nog terug) en daar fietsen.

De tweede is Connemara of The Burren. Voor beide valt ongetwijfeld veel te zeggen en daarom ben ik er zelf ook nog niet uit, maar misschien kunnen jullie vertellen naar welke jullie voorkeur uitgaat en waarom? Ohja het zal waarschijnlijk een bustour worden omdat we niet de mogelijkheid hebben zelf met de auto te gaan, dus als iemand ervaring heeft met een tour naar een van deze twee gebieden, hoor ik het graag.
  donderdag 12 april 2007 @ 02:16:20 #234
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48242702
Mail mij maar even. Ik kan je naar beide locaties brengen. Ze zjn allebei zeer de moeite waard. In een mail wil ik je wel eea uitleggen en dan kun je de keuze makan.

Elizabethr62 apenstaartje hotmail.com
pi_48249836
Ik heb je gemaild!
pi_48254175
Wat is trouwens makkelijker/goedkoper? Met het vliegtuig en een auto huren of met de ferry?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_48254452
VIa de onderstaande site kun je zo'n beetje uitrekenen wat een ferry je gaat kosten:
http://www.ferrysavers.co.uk/?gclid=CLWZut2OvYsCFQrlQgodyH4g2Q

IK ben vorig jaar met de motor vanuit Ierland naar Nederland gegaan en was toen twee dagen kwijt. Met het vliegtuig lijkt me dus makkelijker.
  vrijdag 13 april 2007 @ 02:02:13 #238
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_48278778
Ik ga naar Eire

Volgend jaar.... heb ik besloten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_48307501
Wat vervelend, Christy Moore komt 29 Juni weer naar Galway.....

In Carre 20 Mei kan ik niet omdat ik dan in het buitenland zit (Brussel 21 Mei zelfde verhaal natuurlijk), misschien eens kijken om later dit jaar met een weekendje Engeland een gig in London of York of zo mee te pakken.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_48370449
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:34 schreef DIGGER het volgende:
Wat vervelend, Christy Moore komt 29 Juni weer naar Galway.....

In Carre 20 Mei kan ik niet omdat ik dan in het buitenland zit (Brussel 21 Mei zelfde verhaal natuurlijk), misschien eens kijken om later dit jaar met een weekendje Engeland een gig in London of York of zo mee te pakken.
Joepie, ik vertrek nu naar Charleroi voor de plane to Ireland (Ring of Bearra, Dingle, Burren) ... en ik heb ook tickets voor Christy Moore in Brussel. Joepie, bis !
  Moderator donderdag 26 april 2007 @ 23:40:51 #241
45833 crew  Fogel
pi_48758797
Er is voor mij besloten dat ik naar Limerick ga, maar ik ben nu aan het overwegen of ik naar Shannon vlieg of dat ik vanaf Dublin de trein pak en dan op de terugweg een avond Dublin ga bekijken.

Indien ik voor het laatste ga; Wat moet ik absoluut gezien/gedaan hebben op een vrijdagavond en misschien een klein stuk van een zaterdag ochtend in Dublin? Guiness drinken komt wel goed, maar wat nog meer? Hoe laat gaan de pubs daar dicht (helpt me bij het bepalen of ik een hotel in het centrum of bij het vliegveld pak)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_48760360
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:06 schreef ElizabethR het volgende:
dit is een relatief nieuwe
Zeker zo goed als citylink, en eeneuro goedkoper. Citylink is voor een enkele reis 19 euro, Nestor 18 euro. Ze doen niet veel voor elkaar onder, alleen qua reistijden kan het een half uur schelen, dat Nestor net eerder gaat, of later.
Ik heb bij Padraic Nestor gereserveerd en kreeg een mailtje van hem terug dat het cc-nummer niet klopte, maar dat het niet per se nodig was en we ook bij de chauffeur konden betalen. Maar toen ik hem weer mailde om te vragen of de bus wel zeker weten gaat, kreeg ik geen antwoord. Weet jij of ze er gewoon op alle aangegeven tijden staan en rijden, of hangt dat af van de reserveringen/het aantal passagiers? Stranden op het vliegveld is namelijk wel het laatste waar ik zin in heb en dat hij tot twee keer toe niet op mijn vraag reageert, verontrust me.
  vrijdag 27 april 2007 @ 02:15:13 #243
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48763074
p-etr-a, je moet één ding goed begrijpen. Je hebt met een Ier te maken. De Ierse mentaliteit is, doe maar kalm aan, want morgen is er weer een dag. Zeker met dit weer! Ieren zijn niet half zo efficient als Nederlanders, en dat is erg prettig. Ze zeuren namelijk ook niet als je iets te laat betaalt ofzo, of als je iets te laat inlevert. Gewoon, nemen zoals het komt. Ieren vinden het ook gek dat je alsmaar bevestiging wilt dat iets doorgaat of niet, of dat iets geregeld is of niet.

Mijn dochter heeft de laatste keer met Nestor gereisd, gind prima op tijd. Zo ook mijn ouders in Februari. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken als ik jou was. En het hangt niet van het passagiers aantal af. Rijden doen ze toch wel. De chauffeur die namelijk in Dublin op het vliegveld staat te wachten woont in Galway, en die wil 's-avonds gewoon in zijn eigen nest!
pi_48772565
Oké dan is het goed. Mijn Hollandse mentaliteit wil alles geregeld, zeker en op tijd hebben. Het is sterker dan mij.
pi_48846415
Ik ben vorige week in Dublin geweest en daar viel het me op dat er in elke winkel een bewaker staat is dit normaal daar of is het gewoon supercrimineel daar.
  Moderator woensdag 2 mei 2007 @ 13:48:08 #246
45833 crew  Fogel
pi_48925100
Ik heb nu geboekt! Ik kom om 10:15 aan in Dublin en ga dan met de trein verder naar Limerick.
De eerste directe trein die ik (waarschijnlijk1)) kan pakken vertrekt om 11:25 vanaf Dublin Heuston en dan ben ik 13:48 in Limerick. Is het noodzakelijk om de trein te reserveren (ik reis 1e klasse), of is er altijd wel plek? En indien ik de trein niet haal, bijvoorbeeld omdat mijn vlucht vertraagd is, word je dan automatisch op de volgende trein 'overgeboekt' als je gereserveerd hebt?
Op de terugweg blijf ik een avond in Dublin plakken, en vlieg de volgende dag 's middags weer een keer terug. Dus, genoeg tijd om een paar dingen te bekijken. Ik heb een hotel vlakbij de Guinness brouwerij genomen en als ze open zijn ga ik daar zeker een kijkje nemen. Maar, zoals ik al in een eerdere post vroeg: Wat moet ik nog meer gezien hebben (in de loop van een avond en een ochtend)?

1) Is 1 uur en 10 minuten te optimistisch om vanaf het vliegveld op het treinstation te komen?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:03:40 #247
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48925644
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:48 schreef Fogel het volgende:

1) Is 1 uur en 10 minuten te optimistisch om vanaf het vliegveld op het treinstation te komen?
Ja! De verkeersdrukte in Dublin is constant. Er is gewoon geen doorkomen aan. Je moet op het vliegveld eerst nog door de douane, je koffer oppikken, en dan nog naar Heuston? Mjah, ik geef het je te doen. Zelfs met een taxi redt je dat niet ben ik bang.
  Moderator woensdag 2 mei 2007 @ 14:58:32 #248
45833 crew  Fogel
pi_48927449
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ja! De verkeersdrukte in Dublin is constant. Er is gewoon geen doorkomen aan. Je moet op het vliegveld eerst nog door de douane, je koffer oppikken, en dan nog naar Heuston? Mjah, ik geef het je te doen. Zelfs met een taxi redt je dat niet ben ik bang.
Ik reis alleen met handbaggage waarschijnlijk, dat scheelt al wat tijd. Maar, hoe zit het met de trein? Is een gereserveerd treinkaartje alleen geldig voor 1 tijdstip? En weet je toevallig of het een probleem is om vlak voor vertrek nog een plaats te kunnen bemachtigen (op een dinsdag)?
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:09:50 #249
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48927842
Maar stel dat je vliegtuig wat vertraging heeft, dan hang je al!! Ik zou niet reserveren. Normaal gesproken is er plek zat, zeker op een dinsdag, en al helemaal in de 1e klas. Of je wordt overgeboekt, geen idee. Ik zou zeggen kijk zelf even op http://www.irishrail.ie/home/
  Moderator woensdag 2 mei 2007 @ 15:23:49 #250
45833 crew  Fogel
pi_48928354
Ik had al op Irishrail gekeken, maar vond daar zo snel niks in de voorwaarden. Als er plek zat is normaal gesproken, koop ik gewoon op het station een kaartje, loop ik verder ook geen risico.
Bedankt voor de info
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')