abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42287506
Ik zit nu al een tijdje aan een weekbedrag wat ik kan uitgeven.
Nou heb ik opzich geen probleem met een weekbedrag omdat ik mijn geld soms wel wat te snel opmaak. Maar nu is het geval dat ik een weekbedrag heb van 50 euro..Ik vind dit wel wat weinig.
Ik koop hiervan mijn shag, wat eten, bier, en klein beetje uitgaan(wat je dan uitgaan wilt noemen).

Al het geld wat ik uitgeef is mijn eigen zuurverdiende geld.Ik heb gewoon een normaal basisloon wat ik voor mijn leeftijd moet krijgen, en ik geef eigenlijk alleen dit weekbedrag uit in de week, kleding en dergelijke koop ik gewoon van mijn andere geld. De rest van mijn geld spaar ik.

Nu is het zo dat ik niet met deze 50 euro uitkom in de week. Is die raar of is het inderdaad wel wat weinig geld voor een week, voor een jongen van 23...

Graag jullie mening hierover...

Ik zeg 50 euro in de week is te weinig.

de 50 euro in de week is het regime van mijn moeder
pi_42287617
Ik ook. Ik geef al veel meer geld per week uit aan die dingen en rook niet+eet 4 dagen per week bij mijn ouders. Op zich kan je best goed uitkomen ermee hoor, alleen dan leef je een stuk soberder.
pi_42287705
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:09 schreef edjuh18 het volgende:
Ik zit nu al een tijdje aan een weekbedrag wat ik kan uitgeven.
Nou heb ik opzich geen probleem met een weekbedrag omdat ik mijn geld soms wel wat te snel opmaak. Maar nu is het geval dat ik een weekbedrag heb van 50 euro..Ik vind dit wel wat weinig.
Ik koop hiervan mijn shag, wat eten, bier, en klein beetje uitgaan(wat je dan uitgaan wilt noemen).

Al het geld wat ik uitgeef is mijn eigen zuurverdiende geld.Ik heb gewoon een normaal basisloon wat ik voor mijn leeftijd moet krijgen, en ik geef eigenlijk alleen dit weekbedrag uit in de week, kleding en dergelijke koop ik gewoon van mijn andere geld. De rest van mijn geld spaar ik.

Nu is het zo dat ik niet met deze 50 euro uitkom in de week. Is die raar of is het inderdaad wel wat weinig geld voor een week, voor een jongen van 23...

Graag jullie mening hierover...

Ik zeg 50 euro in de week is te weinig.

de 50 euro in de week is het regime van mijn moeder
Ja het is weinig
Maar er zijn mensen die van hetzelfde rond moeten komen dus je staat niet alleen
Je kunt natuurlijk altijd uit huis gaan (ik neem tenminste aan dat je nog thuis woont ? ) en dan wens ik je veel succes daar je zelf al aangeeft dat je slecht met geld kunt omgaan ('ik geef het snel uit ' )
Denk er wel aan dat als je eenmaal op je zelf woont (ik ga uit van een huis en niet van een kamer) ,je zelf de huur ,gas ,licht ,telefoon ,internet aansluiting ?, eten ,drinken , kleding ,telefoon?,enz enz moet betalen ...reken maar uit wat je dan overhoud
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:16:15 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42287712
Ik heb nóg minder. Kanker IB-groep
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42287764
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:16 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ja het is weinig
Maar er zijn mensen die van hetzelfde rond moeten komen dus je staat niet alleen
Je kunt natuurlijk altijd uit huis gaan (ik neem tenminste aan dat je nog thuis woont ? ) en dan wens ik je veel succes daar je zelf al aangeeft dat je slecht met geld kunt omgaan ('ik geef het snel uit ' )
Denk er wel aan dat als je eenmaal op je zelf woont (ik ga uit van een huis en niet van een kamer) ,je zelf de huur ,gas ,licht ,telefoon ,internet aansluiting ?, eten ,drinken , kleding ,telefoon?,enz enz moet betalen ...reken maar uit wat je dan overhoud
ja daar ben ik dus ook bang voor dat het alleen maar minder en minder wordt als ik op mezelf ga wonen , en inderdaad ik wil meteen een huis (kopen) en niets huren dat vind ik pas echt zonde van mijn geld..En mijn geld te snel uitgeven. Ik ben nogal vaak een man van hier een biertje , hier een peukkie..ik ben de moeilijkste niet, maar dat kost me wel geld natuurlijk. De oorzaak dat het geld me zak uitvliegt ben ik zelf , toch wou ik even weten of 50 euro beetje modaal is..
pi_42287778
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:16 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nóg minder. Kanker IB-groep
kanker
pi_42287862
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:17 schreef edjuh18 het volgende:

[..]

ja daar ben ik dus ook bang voor dat het alleen maar minder en minder wordt als ik op mezelf ga wonen
Wat doet je moeder met de rest ?
Telt dat als 'kostgeld' of wordt dat op een rekening oid gezet ?
pi_42287921
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:21 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Wat doet je moeder met de rest ?
Telt dat als 'kostgeld' of wordt dat op een rekening oid gezet ?
Grootste gedeelte gaat gewoon op de rekening en is voor later als ik groot ben.
Over kostgeld, ze wil het wel, ze mag het van mij ook van de rekening afhalen, want ja ik woon nou eenmaal nog thuis en maakt toch gebruik van alle faciliteiten, maar dat haalt ze er dan weer niet vanaf. Toch krijg ik steeds verweiten van haar dat ik kostgeld moet gaan betalen. Snap jij het of snap ik het. Ze heeft het pasje + toestemming en het recht als moeder zijnde om kostgeld op te nemen, maar doet dat niet, maar beklaagt zich soms wel tegen mij dat ik kostgeld moet betalen
pi_42288116
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:23 schreef edjuh18 het volgende:

[..]

Grootste gedeelte gaat gewoon op de rekening en is voor later als ik groot ben.
Over kostgeld, ze wil het wel, ze mag het van mij ook van de rekening afhalen, want ja ik woon nou eenmaal nog thuis en maakt toch gebruik van alle faciliteiten, maar dat haalt ze er dan weer niet vanaf. Toch krijg ik steeds verweiten van haar dat ik kostgeld moet gaan betalen. Snap jij het of snap ik het. Ze heeft het pasje + toestemming en het recht als moeder zijnde om kostgeld op te nemen, maar doet dat niet, maar beklaagt zich soms wel tegen mij dat ik kostgeld moet betalen
Als je 'groot' bent ?...je was toch 23?...ik neem aan dat ze bedoeld als je op jezelf gaat wonen ?
En misschien wil ze het niet van jouw rekning halen maar wil ze dat je het gewoon geeft ?
pi_42288324
ja ok goed, ik wil het best aan haar geven, maar dat gaat niet zonder pinpas, die ze me toch niet gaat geven. En van mijn 50 euro krijgt ze niets, want ik kom zelf al amper uit..

ja als ik op mezelf ben bedoelt ze ja
pi_42288349
Ik heb ook zo'n 50 euro per week voor mezelf om rond van te komen. En mij lukt het best goed, al zeg ik het zelf. Kom op zeg, je bent 23, ik woonde toen al 5 jaar op mezelf, en liet me niets voorschrijven, al helemaal niet door mijn moeder. Ga eens op eigen benen staan, dat leert je ook zelfstandig worden en met geld omgaan.
pi_42288413
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:37 schreef Vogue het volgende:
Ik heb ook zo'n 50 euro per week voor mezelf om rond van te komen. En mij lukt het best goed, al zeg ik het zelf. Kom op zeg, je bent 23, ik woonde toen al 5 jaar op mezelf, en liet me niets voorschrijven, al helemaal niet door mijn moeder. Ga eens op eigen benen staan, dat leert je ook zelfstandig worden en met geld omgaan.
true true, ik moet ook hoognodig op mezelf gaan. Ik moet inderdaad op mijn eigen benen staan, ik neem dingen te snel voor lief.Eten klaar als ik thuis kom enzo...
pi_42288522
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:37 schreef Vogue het volgende:
Maar jij kon waarschijnlijk beter met geld omgaan ?
Niet iedereen zit in dezelfde situatie en er zijn er echt wel meer die na hun 18-de nog thuis zitten hoor
pi_42288577
Tegenwoordig haal ik wel me biertje bij de AH ipv het avondwinkeltje. Goed he
pi_42288612
Je bent 23, je woont nog thuis (!), en je klaagt er ook nog over dat je niet genoeg geld krijgt van je moeder?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42288683
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:44 schreef heiden6 het volgende:
Je bent 23, je woont nog thuis (!), en je klaagt er ook nog over dat je niet genoeg geld krijgt van je moeder?
Dacht dat jij ook nog thuis woonde ?
pi_42288726
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:44 schreef heiden6 het volgende:
Het is mijn eigen geld. Ik werk Fulltime op een scheepswerf het enige wat mijn moeder doet is mij in bescherming nemen tegen mezelf, omdat ik anders gewoon zo mijn geld erdoorheen draai. Alleen wat ik met die topic wil bereiken is, de mening van andere horen, aangezien ikzelf 50 euro wat aan de lage kant vind, aangezien ik hier ook van uit wil gaan, en dat gaat nu al bijna niet. Al helemaal niet een beetje bijhoorlijke kroeg in en blijft het vaak bij hangen op een bankje in de stad met vrienden... met amstel bier van de Appie Heyn.
pi_42288793
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:48 schreef edjuh18 het volgende:

[..]

Het is mijn eigen geld. Ik werk Fulltime op een scheepswerf het enige wat mijn moeder doet is mij in bescherming nemen tegen mezelf, omdat ik anders gewoon zo mijn geld erdoorheen draai. Alleen wat ik met die topic wil bereiken is, de mening van andere horen, aangezien ikzelf 50 euro wat aan de lage kant vind, aangezien ik hier ook van uit wil gaan, en dat gaat nu al bijna niet. Al helemaal niet een beetje bijhoorlijke kroeg in en blijft het vaak bij hangen op een bankje in de stad met vrienden... met amstel bier van de Appie Heyn.
Maar wat denk je daarmee te bereiken ?
Aan de info die je tot nu toe geeft, lijkt jouw moeder mij niet iemand ,die gemakkelijk te overtuigen is ?
pi_42288812
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:48 schreef edjuh18 het volgende:

[..]

Het is mijn eigen geld. Ik werk Fulltime op een scheepswerf het enige wat mijn moeder doet is mij in bescherming nemen tegen mezelf, omdat ik anders gewoon zo mijn geld erdoorheen draai. Alleen wat ik met die topic wil bereiken is, de mening van andere horen, aangezien ikzelf 50 euro wat aan de lage kant vind, aangezien ik hier ook van uit wil gaan, en dat gaat nu al bijna niet. Al helemaal niet een beetje bijhoorlijke kroeg in en blijft het vaak bij hangen op een bankje in de stad met vrienden...
Ah, op die manier, dan heb ik het niet goed begrepen. Ik denk dat ze het expres laag houdt om je te laten wennen aan een ander uiterste. Als je ziet dat je het zo ook wel redt zul je straks misschien een goede balans vinden. Het gaat haar natuurlijk niet om jouw lol nu, of om de hoeveelheid geld die je deze week uitgeeft maar dat je wat leert en op lange termijn beter met je geld om kunt gaan.

@Limbo: ik ben iets meer dan drie jaar geleden teruggekomen naar Rotterdam, mijn ouders wonen al acht jaar aan de andere kant van de wereld.
pi_42288931
Er zijn mensen die met hun hele gezin van 50 euro in de week rond moeten komen. Daar moeten ze met z'n allen van eten en drinken en voor roken en alcohol is er geen geld. Ik hoop voor je dat je een goed betaalde baan vindt, als je later groot bent.
pi_42288984
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:50 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Maar wat denk je daarmee te bereiken ?
Aan de info die je tot nu toe geeft, lijkt jouw moeder mij niet iemand ,die gemakkelijk te overtuigen is ?
dat is ze ook niet inderdaad
pi_42289006
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:54 schreef Lady-M het volgende:
Er zijn mensen die met hun hele gezin van 50 euro in de week rond moeten komen. Daar moeten ze met z'n allen van eten en drinken en voor roken en alcohol is er geen geld. Ik hoop voor je dat je een goed betaalde baan vindt, als je later groot bent.
owkeeeeej ik ga misschien wel later in biafra wonen

Serieus ik weet best wel dat er mensen zijn die het slechter hebben, dat hoef je me echt niet te vertellen, ik zie ook die reclame op tv, reportages en dergelijke. Ik geef genoeg aan goede doelen, wat meer kan ik doen..
pi_42289079
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ah, op die manier, dan heb ik het niet goed begrepen. Ik denk dat ze het expres laag houdt om je te laten wennen aan een ander uiterste. Als je ziet dat je het zo ook wel redt zul je straks misschien een goede balans vinden. Het gaat haar natuurlijk niet om jouw lol nu, of om de hoeveelheid geld die je deze week uitgeeft maar dat je wat leert en op lange termijn beter met je geld om kunt gaan.

@Limbo: ik ben iets meer dan drie jaar geleden teruggekomen naar Rotterdam, mijn ouders wonen al acht jaar aan de andere kant van de wereld.
Sorry maar jouw profiel bracht me op een dwaalspoor (die foto van 2005 met ouders )
Maar 17,5 is wel weer het andere uiterste om op jezelf te gaan wonen ...denk dat de gemiddelde leeftijd zo rond de 20 + ligt ?
pi_42289105
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:54 schreef Lady-M het volgende:
Of vrijgezel (zonder kinderen ) blijven
pi_42289187
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:58 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Sorry maar jouw profiel bracht me op een dwaalspoor (die foto van 2005 met ouders )
Ik was op vakantie daar, even lekker uitrusten.
quote:
Maar 17,5 is wel weer het andere uiterste om op jezelf te gaan wonen ...denk dat de gemiddelde leeftijd zo rond de 20 + ligt ?
Ja, dat is best jong, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ik was er echt wel een keertje aan toe, en boevendien had ik dat eiland ook wel weer gezien na vijf jaar.

Het gemiddelde zal zo rond de twintig liggen, tegenwoordig blijven veel studenten en scholieren plakken omdat het lastig is om rond te komen. Daarnaast is de relatie tussen ouders en hun kinderen heel anders dan vroeger, waardoor het voor de gemiddelde Nederlandse 20-jarige prima vol te houden is om bij zijn of haar ouders te blijven wonen. Vroeger gingen jongeren sowieso al heel snel trouwen en er samen vandoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')