quote:
nee, ik had hem geknipt van een forum waar ik dit stuk ook al neergezet had
RAD staat voor Regeling Agressieve Dieren...maar ze hadden hem beter Regeling uiterlijke kenmerken dieren kunnen noemen.
Het houdt heel simpel in (en ja, helaas is het zo "simpel"...geen haken en ogen)
Als jouw hond voldoet aan het lijstje met uiterlijke kenmerken die de rergering opgesteld heeft en hij behaald meer dan zoveel van de zoveel punten dan krijgt je hond een spuit...genadeloos zonder gedragstest of wat dan ook.
PUUR op uiterlijk...
Er wordt altijd geroepen dat stamboomloze Staffords onder deze regeling vallen, maar helaas zijn dit niet de enigste slachtoffers. Als jij je Whippet/Windhond kruist met een boxer en daar komen honden uit die ook op die punten voldoen dan krijgen ze ook de spuit als ze in beslag genomen worden,
Hoe ze in beslag genomen worden?
Door een lullig telefoontje van je buurman die jouw hond niet leuk vindt.
Door een pipo die zijn rondjes door het park maakt.
Als ze je aanhouden met je hond moet je subiet kunnen laten zien WAT het voor hond is.
Is het een kruising? Gos, mevrouw, jammer dan, we nemen hem mee en gaan hem schouwen.
De meest agressieve Labrador bij wijze van kan verschillende slachtoffers maken voordat hij gemuikorft over straat moet lopen. En de sul van een stamboomloze Stafford die nog nooit zijn lip opgehaald heeft en verraden wordt door de schofterige buurman is de pineut.
Ja dames en heren, zo werkt onze wetgeving
Neemt niet weg dat ik zeker vind dat er wat gebeuren moet met de stamboomloze staffs, maar niet de honden straffen voor iets wat ze niet in de hand hebben.Puur op uiterlijk honden afspuiten is walgelijk.
Maar de zoveelste sukkel die zijn staffie van marktplaats haalt en vervolgens een jaar later met zijn jankkop op Hart van Nederland staat te bleren dat zijn hond in beslag is genomen...nee, geen enkele medelijden mee. WEL met de hond, niet met die KNURFT van een baas die nog te beroerd is geweest 1!!!! Jawel 1!!! keer Stafford in te tikken op google voordat ie die hond aanschafte.
Inmiddels is er zoveel informatie geweest omtrent deze wetgeving en honden die in beslag genomen zijn, dat ik mijn buik dus vol heb van die jankerds waarvan de hond in beslag genomen is.
Ja...zoals te lezen maak ik me dus woest om dit soort dingen...