abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42285231

Stukje geschiedenis:
quote:
In 1182 werd in Italië Franciscus van Assisi geboren. Zijn echte naam was Giovanni Battista Bernardone. Als zoon van een rijke koopman ontbrak het hem nergens aan en hij
leefde er dan ook flink op los.

Na een gelukkige jeugd ging het Franciscus op latere leeftijd een stuk minder voor de wind. Hij tobde een jaar lang met een ernstige ziekte en werd tot overmaat van ramp ook nog eens veroordeeld tot een gevangenisramp van twaalf maanden.

Deze gebeurtenissen veranderden zijn leven; hij besloot voortaan voor de armen en de zieken te gaan zorgen.Franciscus groeide zo uit tot een vriend van bedelaars en zwervers, maar trok zich ook het lot van bloemen, bomen en vooral van dieren erg aan.

Hij stierf op 4 oktober 1226, toen hij 44 jaar oud was. Twee jaar na zijn dood werd hij heilig verklaard.
Omdat Franciscus zo'n grote dierenvriend was, is zijn sterfdag tijdens een dierenbeschermingscongres in 1929 in Wenen uitgeroepen tot Werelddierendag.
En? Hoe ga jij je beestjes een extra leuk dagje geven?

Ik weet het nog niet.
Wat ik wel weet is dat ik voorheen bijna elk jaar naar een asiel ging, want deze houden vaak een open dag op dierendag.
Maar jammer genoeg valt het deze keer op een woensdag. En als ze het wel vandaag houden, had ik helaas niet gekund.
Maar het is wel interessant om even een kijkje te mogen nemen achter de schermen.

En natuurlijk al die mooie diertjes bewonderen . En de opbrengst van de entree/donaties is natuurlijk ook niet mis voor ze .
pi_42285270
Ik heb geen dieren, maar toen ik er een had, een goudvisje kreeg hij een deksel over de kom heen, wat een plezier had ie

garpje he
pi_42285312
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:53 schreef Piovan het volgende:
Ik heb geen dieren, maar toen ik er een had, een goudvisje kreeg hij een deksel over de kom heen, wat een plezier had ie

garpje he
wegwezen .
pi_42285350
Heb ze een nieuw speeltje gekocht en ze krijgen een lekker botje.. maar dat gebeurd anders ook regelmatig!
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:53:16 #5
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_42287020
Die cavia's van mij hebben elke dag dierendag. Verwende beesten
pi_42287062
kattenvoer kopen, het is nu in de aanbieding
pi_42287197
Het zou elke dag dierendag moeten zijn, voor alle dieren

Maar als je er toch iets aan zou willen doen, genoeg dierendoelen te vinden zou ik zeggen.
http://www.internetwijzer-bao.nl/dierendag/
http://dierenrechten.startkabel.nl/
pi_42287198
Een speeltje, hondenkussen om op te liggen en vers vlees zal de score worden
pi_42297437
ze worden genoeg verwend allemaal maarja.
ik geef mn caafjes extra witlof,wat nu best duur is.

en de katten hart
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  maandag 2 oktober 2006 @ 00:22:43 #10
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_42299660

Aangezien ik Rimpel toch niet happy maak met lekkers...het varken wil geen Farmfood kluiven, geen bullenpezen (Die hij eerder wel altijd vrat) nada nop...een flostouw en balletjes heeft ie...
Ik heb een K9 tuig voor hem besteld, dat zien we over 2-3 weken dan maar als een verlaat dierendag cadeautje.

Wat ik wel ga doen...heb ik vorig jaar voor het eerst gedaan...
Naar het asiel hier in Den Ham.
Ik had toen de mand van Rimpel over, een tuigje, een riem, pensstaafjes een bullepees van een dikke meter waar Rimpel bang voor was. Ik heb nog een paar zakken lekkers gehaald en ben erheen gereden.
Aangezien ze het druk hadden zei ze: "ga het zelf maar even lekker aan de honden geven".
Dus ik ben heel dapper naar binnen gegaan...
Gatver ik was gewoon jankerig toen ik weer naar huis ging...Liep ik daar met mijn zakje Rodi snacks langs al die hokken...

Ik weet niet of ik dat dit jaar weer doe...
Mezelf kennende waarschijnlijk wel...Met een beetje mazzel ben ik de hele dag vrij...
Ik heb gebeld en ga lekker op tijd heen, ik heb hier al een boodschappentas vol lekkers staan en speeltjes...Ik ga even lekker aan de wandel met een paar honden en zo kom ik mijn middag wel door.
Dan zit ik vast weer jankend in de auto maar goed...alles voor de honden he?!...druif Hilje

Ik zit er aan te denken me maar als vrijwilliger aan te melden en op reguliere basis dit te gaan doen...
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_42301000
Mijn katten hebben ook niet echt iets nodig ofzo, ze zijn best verwend, vooral sinds de ene kat ouder en magerder wordt, koop ik echt alles wat 'ie lekker vind. Ik ga wel naar de dierentuin, helaas geen achter-de-schermen opening dit keer.
pi_42329715
Waarschijnlijk gooi ik de caviakooi vol met kartonnen dozen en opgefrommelde kranten. Vinden ze geweldig.
pi_42332611
De hond wordt altijd al gruwelijk verwend . Maar ik haal morgen wel zo'n lekker stinkbotje voor d'r, die krijgt ze niet vaak (omdat ze zo verschrikkelijk stinken ) . En ik wil even kijken voor een grotere bak voor m'n goudvis Curley-Sue . Ben verder even knaagdier-loos nu, voor het eerst sinds m'n 7e, wel vreemd.
Tap tap tap
pi_42333382
Gafrield en max krijgen een nieuwe speel hengeltje, het oude is al naar 4 maanden ermee spelen hardstikke kapot
I'm not lost, i'm just geocaching
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 14:58:21 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 14:59:30 #16
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_42334956
en onze cavia's hebben gisteren al dierendag gehad, een nieuwe grote kooi, nieuwe huisjes, etc...
pi_42340618
Ceasar wordt morgen door mij verwend
met een lekker stukje poon van de visboer en nog wat andere lekkernijen
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_42340790
Ik doe niet aan dierendag, vind het een beetje overbodig.
Mijn honden krijgen vaak genoeg wat lekkers, komen om in de speeltjes, ze hebben allebei een mooie mand en we gaan vaak genoeg met ze het bos in. Ik vind het wel best.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42340987
het is een beetje duur om 15 cavia's per stuk exta te gaan verwennen maar ze krijgen morgen extra groenvoer, en van die wortelbroodjes De konijntjes krijgen een nieuw speeltje en de ratjes...nog even iets leuks voor bedenken (ze zouden het liefst marshmallows willen hebben maar die zijn niet goed voor ze) iets van luxe kattenvoer ofzo
pi_42341377
Ik was het helemaal vergeten, maar ik ga een cavia martelen door hem mee te nemen naar het zorgcentrum waar ik stage loop.
pi_42342794
Ja, dat was ook mijn idee! Diertje meenemen naar het dagverblijf. Alleen doe je daar het dier geen plezier mee
pi_42345332
Ik ben dan zelf jarig

Chinchila´s zullen iets extra´s krijgen qua snoep.
pi_42346516
Heb net met een huisgenote van me wat extra muizenvallen gezet en extra gif gestrooid
Vrijdag als ik weer met m'n ouder ben zal ik Jendo es goed borstelen en een erg lange wandeling maken als het weer dat toelaat!
pi_42348079
Wanneer het dierendag is geef ik mijn kat bijna niets te eten, de reden is dat het dikke mormel al bijna 7 kilo weegt. Het is voor haar eigen bestwil
pi_42348152
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 01:02 schreef Jetteketet het volgende:
Wanneer het dierendag is geef ik mijn kat bijna niets te eten, de reden is dat het dikke mormel al bijna 7 kilo weegt. Het is voor haar eigen bestwil
Trouwens ook voor mijn eigen bestwil, ivm dierenartskosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')