abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42276825
Hallo,

Ik zit er aan te denken om in de komende tijd een weekendje naar Salzburg te gaan. Helaas kan ik in het forum vrij weinig informatie over deze Oostenrijkse stad vinden. Heeft er iemand ervaringen opgedaan? Wat zijn de bezienswaardigheden en hoe ligt bijvoorbeeld het prijsniveau in de restaurants ed.?

Alvast bedankt.
pi_42277155
Ja afgelopen zomer 1 dag geweest, prijsniveau ehm oostenrijksduur (maar kwam ook net uit slowakije, dan lijkt alles duur) ... Wel mooie oude binnenstad, met z'n smalle straatjes, en de must see "mozart's geboortehuis" ... Je zal je er wel vermaken denk ik voor een weekendje, en verder ook niet heel veel meer over te vertellen aangezien ik daar ook weinig bijzonders heb gedaan.
pi_42277451
Ik heb geslapen tijdens Interrail in een hostel aan de voet van de berg waarop de burcht staat. (weet de naam niet meer, is al 10 jaar geleden). Dat was best een ok hostel (toen). Verder heb ik voor omgerekend ongeveer 5 euro een fiets gehuurd voor een dag op het treinstation en ehb een dagje in (de omgeving van) Salzburg gefietst.
De klim naar de burcht is kort maar zeer steil. Maar de beloning is de moeite waard. Je hebt een prachtig uitzicht over de stad en zijn omgeving.
Restaurants.. geen idee. Ik interrailde, dus was het erg goedkope kost dat ik at
Ik ben er dus 2 nachten geweest en heb best goede herinneringen eraan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_42277610
Leuke stad hoor Salzburg

zeker naar het mozarthuis gaan
MozartKugeln en Sachertorte! eten

Parkeren is dacht ik aan de rand van de stad en dan wordt je met pendelbussen naar de 'Innenstadt' of 'Altstadt' gebracht

kijk eens hier:
http://www.salzburg.at/themen/tourismus/stadt.html

en gewoon even googlen he ( ja wel met google anders mag het weer geen googlen heten)

succes!!
pi_42278505
Dat mozarthuis vond ik een echte tegenvaller! Er is verder niks, er staat alleen groot op dat het het geboortehuis van mozart is.

De burcht van Salzburg:

[ Bericht 34% gewijzigd door Sjappie op 01-10-2006 13:48:35 ]
pi_42278532
Ik
pi_42278587
Salzburg is de duurste stad van Oostenrijk, nog duurder dan Wenen dus. Dat merk je wel aan de prijs van de drankjes.

Het is een relatief kleine stad, na maximaal drie dagen heb je de boel wel gezien. Maar er zijn wel leuke dingen te zien. Geboorte- en sterfhuis van Mozart, Getreidegasse (winkelstraat met oudewetse uithangbordjes) hier en daar een paleis, het park waar de zingscène rond de fontein van Sound of Music is opgenomen De brouwerij van Stiegl staat ook in Salzburg, ik neem aan dat je daar ook rondleidingen kunt krijgen.
pi_42295707
Ben er in eind juli een dag of 4 geweest. Erg mooie stad, genoeg te zien in een paar dagen. Ook het nabijgelegen Schloss Heilbrunn (paar km van Salzburg; pak de bus) is een aanrader. Mooie tuinen, mooi gebouw . De stad ademt Mozart en dat werd in de tijd dat ik er was versterkt door de jaarlijkse Festspiele. In een week of vijf tijd worden bijna 30 opera's opgevoerd (sjiek! ) en bij de Dom kon je op een groot scherm opnamen zien en beluisteren van opera's van de afgelopen jaren. Erg mooi in de zomeravondwarmte .

En qua uitgaven viel 't me reuzemee. Kwam wellicht ook omdat ik van studentenaccommodatie in het centrum gebruik kon maken (vakantietijd), maar 't eten was ook zeker niet duur.

Voor een indruk van de stad. Zie m'n foto's op http://salzburg.ditismaastricht.net/ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')