Iemand stelt een vraag over films en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. De vragensteller mag hints geven. Wie het goede antwoord geeft, krijgt van de vraagsteller een punt (zie Puntentelling). Deze persoon stelt vervolgens de nieuwe vraag.
De regels:
Opzoeken is ten strengste verboden! Hieronder vallen uiteraard Google en IMDb, maar ook een DVD'tje opzetten of een filmblad doorbladeren.
Er mag slechts één antwoord per post gegeven worden.
Het is niet toegestaan om meer dan twee antwoorden te geven voordat de vraagsteller deze heeft afgekeurd.
Het is niet toegestaan je antwoorden te editten, als ze eenmaal geplaatst zijn.
Bij onduidelijkheid over wie het goede antwoord heeft gegeven, beslist de vraagsteller wie het punt krijgt.
Als iemand binnen één uur na toekenning van een punt, nog géén vraag heeft gesteld, staat het iedereen vrij een nieuwe vraag te stellen.
De puntentelling:
Elke goed beantwoorde vraag levert één punt op, behalve in elk tiende topic van de maand (X, XX, XXX etc.). Dit zijn de dubbele-punten-topics, waarin elk goed antwoord twee punten oplevert. De vraagsteller dient de toe te kennen punten duidelijk en in vetgedrukt lettertype weer te geven. dolle_hond houdt tegenwoordig de stand bij, als opvolger van Gorro. Als hij er aan toe komt, zal hij een maand-tussenstand geven, maar post sowieso aan het einde van elke maand een maand-, jaar- en overall-stand.
De links:
Elk nieuw topic draagt de naam: Fok! Movie Trivia - [maand] [jaar] [topicnummer] en maakt gebruik van deze OpeningsPost.
at·ten·tie·hoer (de ~ (v.), ~en) 1 [inf.] iemand die aandacht opeist 2 [stud.] iem. diegeen überhaupt helemaal van lotje getikt is. 3 [schimpn."] hij die altijd het jolijt in de tent weet te waarborgen.
Dit is trouwens serieus waar ongelovelijk toevallig. Ik zat echt 10 minuten geleden te denken, goh zou er nog eens een vraag komen over A good Woman (waar ik trouwens niet doorheen kwam) en boem hij is er. Bizar.
Aan de andere kant, een Scarlett-vraag van jou is niet bepaald zeldzaam.
Ik kon het wel hebben, maar dan vooral door die typische Oscar Wilde oneliners, die vind ik zeer okay. Verhaal zelf was niet echt bijzonder, zelfs de twist op de helft zag ik aankomen en ik ben geen erg goede twist-zien-aankomer.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.