abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42261820
Een paar weken geleden heb ik mijn pols gebroken bij een ongeluk..mijn spaakbeen was gebroken en verschoven.(mijn hand stond onder mijn arm, ipv er gewoon recht aan..)
Op de EHBO hebben ze mijn pols gezet, maar na een week bleek bij controle dat het bot weer was verschoven.
Twee dagen later lag ik op de operatietafel, en toen hebben ze er 3 k-draden in gezet.

A.s dinsdag gaan ze er als het goed is uit, en volgens de mensen op de gipskamer is het vrij pijnloos.. maar ik ben nogal mieterig aangelegd..
Voor zover ik het begrijp worden de draden er gewoon uitgehaald op de gipskamer.. auw?

Zijn er hier ervaringsdeskundigen?
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_42262618
Tijdens mijn co-schap chirurgie werden ze gewoon op de OK verwijderd. Maar dit kan misschien per ziekenhuis verschillen.
pi_42262768
hmm ok.. ik word behandeld in Alkmaar (MCA)

ik weet niet hoe K-draden normaal zitten, maar bij mij steken ze alledrie door de huid heen, voor zover ik heb kunnen zien op de rontgenfotos dan, want er zit "gips" omheen, met enorme bulten op de plek waar de draden uitsteken.

Kan me niet voorstellen dat ze ze er zomaar uit trekken op de gipskamer.. want als het wel pijnlijk is, en je begint te schreeuwen op de gipskamer dan jaag je de rest van de mensen die daar zit de stuipen op het lijf, en het lijkt me niet erg hygienisch.. maar je weet maar nooit in ziekenhuizen..
pi_42262805
Ja dat is normaal Wat je zegt lijkt mij ook en het moet gewoon steriel gebeuren. Dus dan moet het haast wel op de OK gebeuren. Zou het daar zelf als patient ook fijner vinden.
pi_42263999
Gebeurd het onder verdoving of werden ze er bij jou in het ziekenhuis zo uitgetrokken?

Ik neem volgende keer echt een lijstje met vragen mee, kwam er bijvoorbeeld pas een dag na de operatie erachter wat ze ongeveer gedaan hadden, en pas een week later kwam ik erachter wat ze precies hadden gedaan door de rontgenfoto.
Kwam er zelfs deze week per toeval achter wat ik heb gebroken, (bijna een maand na de operatie.) want ook dat is niet gezegt, verder dan gebroken pols kwam het niet.. kon me toevallig nog herineren dat er radius op het röntgen formulier stond..

lang leve het MCA
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 september 2006 @ 20:27:57 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42264830
O, ik heb twee keer zoiets in mijn grote teen gehad Eerste keer ben ik vreselijk tegen de vlakte gegaan van de pijn Halve dag voor pampus in een kamertje gelegen. De tweede keer ben ik dus maar uit voorzorg plat gaan liggen en toen voelde ik er helemaal niks van.

Kortom: het kan zeer doen en het kan ook geen zeer doen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42278754

just what I needed

sleep voor de zekerheid mijn ouders maar mee, en de EHBO is naast de gipskamer.. en zal de dokter op de hoogte brengen dat ik nogal mieterig ben ingesteld..

we'll see
pi_42278818
Verdoving vragen.
pi_42362225
Done!

zonder verdoving..

De pennen zijn er op de gipskamer uit getrokken, ik werd eerst geholpen door een vrouw, maar zij moest een mannelijke collega roepen voor wat hulp, omdat de pennen nog erg stevig vast zaten.
Het gewroet om de pennen los te krijgen was vrij pijnlijk, maar het eruit trekken zelf deed niet zo veel pijn, het deed me een beetje denken aan het verwijderen van verstandskiezen.. het loswrikken is pijnlijker dan het eruittrekken zelf.
pi_42363677
Oke mooi zo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:26:41 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42431971
Gelukkig maar Dat heb je weer gehad. Hoe is het nu met je pols?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42540264
het gaat nu vrij goed met mijn pols

Ik mag alleen "licht huishoudelijk werk" doen, whatever that may be, dus ik doe rustig aan..
Ik kan em alleen nog steeds niet helemaal buigen, maar het gaat wel steeds beter.
En alleen als ik een verkeerde beweging maak is het vrij pijnlijk..

in het kader van bezigheidstherapie ging ik de eendjes eten geven, en toen gooide ik het brood dus met de verkeerde hand.. waar ik pas achter kwam toen het al te laat was auw! hoorde gelijk een knak geluid, dus ik verwachte eigenlijk dat mijn pols weer vernacheld was, maar dat viel gelukkig nogal mee.. Al hoewel ik had kunnen weten dat het toch wel vrij aardig vast moet zitten, gezien het brute geweld dat op de gipskamer word gebruikt om die draden eruit te trekken...

Dus je zou kunnen zeggen dat ik er geen last van heb, ik merk het pas als ik iets doe wat mijn pols nog niet aankan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')