Ben ik net op weg naar huis, rijd ik door een winkelstraat heen, zie ik ineens voor zo een winkel 6 figuren in het rood met wit gekleed, het kwam me bekend, maar ik kon het nog niet goed thuisbrengen, zeker niet in deze tijd van het jaar.
Ik besloot mezelf een tweede, meer geconcentreerde blik niet te misgunnen en ik zag een peerd met een kar erachter, 4 dames verkleed als elfjes, nog een kind van een jaar of 7 verkleed die voor ze stond en per slot van rekening de kerstman die me lachend aankeek
Ik had een redelijke vaart dus eer ik kon vragen wat de beste man daar deed, was ik al aan het eind van de straat.
Maar hoe kan dat nou? Dacht ik bij mezelf, heb ik soms te lang geslapen waardoor het ondertussen al december is geworden, maar na thuiskomst de datum te hebben getest op NOS Teletekst bleek dit niet het geval!
En Sinterklaas was ook niet langsgeweest voor zover mij buren wisten, dus dit is echt te vreemd voor woorden!
Mijn klacht is dan ook dat kerstman niet zomaar door de stad moet gaan wandelen zonder dat algemeen bekend is gemaakt dat hij überhaupt eerder komt en waarom hij eerder komt, want op deze manier raak ik teveel in de war