abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42242615
Een klasgenote van mij heeft een beetje een probleempje. Ze kan vanwege operatie de komende tijd alleen nog maar gepureerd eten. Dus naast babyvoeding ook aardappelen+bloemkool+biefstuk+champignonsaus hup de mixer in. Maar stiekem is dat niet eens lekker, vertelde ze.
En eigenlijk vind ik dat best zielig en sneu enzo.
Dus ik dacht, laat ik voor haar even een tipje van mijn culinaire sluier oplichten. En natúúrlijk zijn er via Google allerlei vegetarische, groente/fruit smoothies te vinden enzo.
Maar ik zelf dacht aan iets meer. Iets, een smoothie, een (wel lekkere) puree, dat alles van een maaltijd omvat:
zetmeel, groenten en eiwit.

Dus... als je ideeën hebt, gaarne!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
http://www.kuleuven.be
pi_42243091
Volgens mij is hier nog ergens een topic over. Ik ga even zoek. Tot die tijd: Soep! Erwtensoep bijvoorbeeld, alleen dan nog wat meer gepureerd dan normaal.
  vrijdag 29 september 2006 @ 21:33:26 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42243148
Broccolisoep

Lekker en gezond. Niet echt wat je zoekt maar wel smullen.

Broccoli koken, bouillonblokjes erbij, scheutje melk en wat smeerkaas erbij en blenden maar.

Wat je ook kunt proberen is Olvarit. Best lekker spul en het glijdt zo weg.
Vampire Romance O+
pi_42245068
ik mocht 6 weken niet kauwen na een kaakoperatie ... het is inderdaad een hel om lekker eten te vinden.

wat ik toen best wel veel heb gegeten is allerlei kwarken en vruchtenyoghurts. avondeten was altijd moeilijk, wat ik regelmatig at was aardappelpuree, spinazie en het vlees van een kroket en appelmoes.

verder is het een beetje uitproberen wat gepureerd lekker is, wat echt smerig is is gepureerde macaroni en sperziebonen
pi_42245575
Vlees erdoor pureren smaakt in ieder geval niet.
Wat nog wel te eten is: de groente en de aardappels pureren en dan apart rul gehakt en tomatenprut o.i.d. wat je eventueel nog iets fijner pureert.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42261443
Voor mijn jongen op m'n werk moest ik vaak eten pureren. En Bami, nasi, en pasta's waren gepureerd heel goed te doen. Ook sperziebonen, aardappelen en karbonade zijn een lekkere prak combi.
Zolang er was is, is er leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')