abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42236666
Hm, ik vind persoonlijk 't geluid dat uit m'n versterkertje komt mooier met distortion dan met de overdrive die al in m'n versterker zit
Brutal. Fucking. Metal.
pi_42237213
Jeej ik heb vanmiddag een Line6 Toneport gekocht

Maar hij doet het niet . Iemand een idee hoe ik hier ook maar een klein beetje geluid uit ga krijgen? Of is dit alleen mogelijk via de headphone/analog outputs van dat ding zelf ?
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:53:24 #53
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_42237463
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:43 schreef Hammet het volgende:
Jeej ik heb vanmiddag een Line6 Toneport gekocht

Maar hij doet het niet . Iemand een idee hoe ik hier ook maar een klein beetje geluid uit ga krijgen? Of is dit alleen mogelijk via de headphone/analog outputs van dat ding zelf ?
Gewoon je speakers erop aansluiten en aangeven in windows dat het het primaire audioapparaat is.
pi_42237598
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:53 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Gewoon je speakers erop aansluiten en aangeven in windows dat het het primaire audioapparaat is.
Dus ik zend een signaal naar de PC, die vervolgens weer naar de TonePort terug [b]moet[/u], voordat het werkt . Lijp

Maar het gaat dus niet werken, mijn speakers hebben zo'n mini-jacks en er moet een grote in de TonePort..
pi_42237599
GAS aanval afgeslagen

Zag een vette gitaar maar heb em niet gekocht en spaar door voor wat duurders..

Owja en ik heb mn auto theorie in da pocket
......Signature-loos......
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:00:47 #56
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_42237683
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:58 schreef Even het volgende:
GAS aanval afgeslagen

Zag een vette gitaar maar heb em niet gekocht en spaar door voor wat duurders..

Owja en ik heb mn auto theorie in da pocket
Even had ik de hoop dat er nog hoop was

Feli met je theorie
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:04:18 #57
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_42237776
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:58 schreef Hammet het volgende:

[..]

Dus ik zend een signaal naar de PC, die vervolgens weer naar de TonePort terug [b]moet[/u], voordat het werkt . Lijp

Maar het gaat dus niet werken, mijn speakers hebben zo'n mini-jacks en er moet een grote in de TonePort..
Je zend helemaal geen signaal naar de PC, voor zover ik weet. Gitaarplug in de Port, mini-jack (verloopstukje ertussen!)voor je speakers en usb in de computer!
Anders moet je even wachten op Toneport-Goeroe Jorikjet!
pi_42237816
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:00 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

Even had ik de hoop dat er nog hoop was
LTD Explorer + Spider II + Boss V-wah = (maar ook duur )
quote:
Feli met je theorie
Thnx
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:13:08 #59
126098 VaderJacob
pi_42237959
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:06 schreef Even het volgende:

[..]

LTD Explorer + Spider II + Boss V-wah = (maar ook duur )
[..]

Thnx
Wow dat ga ik eens opzoeken

Spider staat in het feedback blaadje van deze maand.
Explorer is wel vet
De wah kan ik nie vinden

Ik heb geld nodig
pi_42238009
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk liever?
Distortion of Overdrive... en vertel ook ff waarom
Dat ligt er aan welke muziek ik speel... soms is overdrive bij bijv. blues veel lekkerder dan distortion...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_42238115
Nou bedankt voor alle nutteloze adviezen Ik ga met m'n vriendin samenwonen in een klein flatje, die ziet de hele woonkamer al volhangen met eierdozen, matrassen, steenwol en gordijnen

Dat eierdozen niet werken weet ik, die werken als diffusers, ze verspreiden het hoog in het geluid alle kanten op, zodat een ruimte "doder" lijkt. Voor het laag (waar de buren last van hebben) hebben eierdozen geen zin, omdat ze te dun zijn om de geluidsdruk te absorberen. Daarvoor heb je inderdaad dikkere stof nodig, zoals steenwol, maar om daar nou het hele huis mee te bekleden...

Ik ken m'n lessen geluidstechniek... ik weet hoe het werkt en dat ik dat helaas niet kan toepassen... ik doelde meer op goede tips die de eventuele aanschaf van een POD kunnen verhelpen, ik ben niet zo'n Line6 liefhebber...
pi_42238319
IK HEB M'N EXPLORER! @alle mensen die posten dat ze ook een explorer willen: HA!
tering, wat een cool ding

en wat je met 1 tone knop en een 3-way switch al niet kan op dat ding

pi_42238343
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
Nou bedankt voor alle nutteloze adviezen Ik ga met m'n vriendin samenwonen in een klein flatje, die ziet de hele woonkamer al volhangen met eierdozen, matrassen, steenwol en gordijnen

Dat eierdozen niet werken weet ik, die werken als diffusers, ze verspreiden het hoog in het geluid alle kanten op, zodat een ruimte "doder" lijkt. Voor het laag (waar de buren last van hebben) hebben eierdozen geen zin, omdat ze te dun zijn om de geluidsdruk te absorberen. Daarvoor heb je inderdaad dikkere stof nodig, zoals steenwol, maar om daar nou het hele huis mee te bekleden...

Ik ken m'n lessen geluidstechniek... ik weet hoe het werkt en dat ik dat helaas niet kan toepassen... ik doelde meer op goede tips die de eventuele aanschaf van een POD kunnen verhelpen, ik ben niet zo'n Line6 liefhebber...
Geluidsisolatie zoals jij dat zoekt is onbetaalbaar, en zal je ook nog eens veel hoofdpijn bezorgen, aangezien je dan je volledige kamer moet verbouwen... Helaas, maar de buren zullen er mee moeten leren leven .
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:32:26 #64
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42238363
Wtf is dat voor lelijke gitaar.
Zyggie.
pi_42238381
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:04 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Je zend helemaal geen signaal naar de PC, voor zover ik weet. Gitaarplug in de Port, mini-jack (verloopstukje ertussen!)voor je speakers en usb in de computer!
Anders moet je even wachten op Toneport-Goeroe Jorikjet!
Damn, dan moet ik wachten tot morgen om voordat ik het ding kan proberen, omdat ik geen verloopstukje heb. Balen .
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:40:20 #66
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42238526
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:33 schreef Hammet het volgende:

[..]

Damn, dan moet ik wachten tot morgen om voordat ik het ding kan proberen, omdat ik geen verloopstukje heb. Balen .
Of een koptelefoon in de minijack uitgang?
Overigens is het wel logisch dat het ding een signaal door je pc haalt, omdat je daarmee je digitale versterkermodellen enzo aanstuurt. Bij mijn weten kun je een toneport net zomin als een Guitarport niet standalone gebruiken (in tegenstelling tot de Pod).
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_42238619
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:40 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Of een koptelefoon in de minijack uitgang?
Overigens is het wel logisch dat het ding een signaal door je pc haalt, omdat je daarmee je digitale versterkermodellen enzo aanstuurt. Bij mijn weten kun je een toneport net zomin als een Guitarport niet standalone gebruiken (in tegenstelling tot de Pod).
Dat het signaal door de PC moet, vind ik niet zo vreemd. Dat het signaal dan weer terug moet (en dus niet gehoord kan worden via je systeemgeluid) vind ik dan weer wél eigenaardig.

En de TonePort heeft geen mini-jack uitgangen, enkel normale jacks. Het probleem is dat mijn koptelefoon een minijack heeft .
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:48:08 #68
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42238718
Maar ik kan jullie dus later inhuren als technici?
Zyggie.
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:49:28 #69
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42238746
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:44 schreef Hammet het volgende:

[..]

Dat het signaal door de PC moet, vind ik niet zo vreemd. Dat het signaal dan weer terug moet (en dus niet gehoord kan worden via je systeemgeluid) vind ik dan weer wél eigenaardig.

En de TonePort heeft geen mini-jack uitgangen, enkel normale jacks. Het probleem is dat mijn koptelefoon een minijack heeft .
Wat je (denk ik) ook kan doen, is je Toneport als geluidskaartbron gebruiken in een sequencerprogramma (bv cubase), en voor je geluidsuitgang gewoon je normale geluidskaart gebruiken. Ik heb dat wel eens in Cubase gedaan geloof ik. Het vereist wel wat getweak enzo. En anders rap een stekkertje kopen.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:51:09 #70
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42238805
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:48 schreef Zyggie het volgende:
Maar ik kan jullie dus later inhuren als technici?

Dat kun je toch niet betalen.
Check mijn band Glorybox
pi_42239028
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:13 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

De wah kan ik nie vinden
http://www.bossus.com/sitelets/vwah/destination.html

Alleen vind ik deze samples niks.. In het echt klinkt ie veeeeel vetter
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:30 schreef imported_sphinx het volgende:
IK HEB M'N EXPLORER! @alle mensen die posten dat ze ook een explorer willen: HA!
tering, wat een cool ding

[afbeelding]

en wat je met 1 tone knop en een 3-way switch al niet kan op dat ding

Hij is mooi jammer dat je niet die duurdere versie hebt gekocht maar ja geld is toch niet iets wat aan de bomen groeit

Ik wil em opzich ook wel maar ik vind hem zo'n metal uitstraling hebben, en tja ik wil de duurdere versie
pi_42239076
Edit...............Dubbel...............Sorry..............
  vrijdag 29 september 2006 @ 19:02:43 #73
126098 VaderJacob
pi_42239100
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:59 schreef Even het volgende:

[..]

http://www.bossus.com/sitelets/vwah/destination.html

Alleen vind ik deze samples niks.. In het echt klinkt ie veeeeel vetter
Dat ziet er wel vet uit

Agh ja samples zeggen ook niet alles, ik zou sowieso een effect goed testen en kijken wat je er zelf van vind.
pi_42239147
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 19:02 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

Dat ziet er wel vet uit

Agh ja samples zeggen ook niet alles, ik zou sowieso een effect goed testen en kijken wat je er zelf van vind.
Heb ik al gedaan maar hij is 190 eutjes en ik wil nog zo veel meer
pi_42239210
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:32 schreef Zyggie het volgende:
Wtf is dat voor lelijke gitaar.
sterf, gij onwetende!
blasfemie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: