Uiteraard. De kracht van een magnetisch veld neemt kwadratisch af met de afstand, zoals je ooit bij natuurkunde hebt mogen leren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
Heeft dat te maken met de hoogte van je pickups ten opzichte van je snaren? Dat lijkt me logisch, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het niks uitmaakt.
Tuurlijk heeft dat wel degelijk invloed... hoe dichter de snaar bij het element beweegt, hoe groter de opgewekte stroom is... te dichtbij is niet goed, te ver er vanaf is ook niet goed... ik weet niet hoe het moet zijn, kun je op internet wel vinden als je zoekt naar gitaarafstellingen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
Good point. Ik heb een output-vraagje. Ik heb nl de indruk dat mijn strat op de midden- en brugelementen een hogere output heeft dan op de brug, terwijl daar juist de felste lace-sensor zit. Heeft dat te maken met de hoogte van je pickups ten opzichte van je snaren? Dat lijkt me logisch, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het niks uitmaakt.
Als je eerste zin trouwens "midden- en nekelementen" moet zijn, het is natuurlijk wel zo dat de amplitude kleiner is bij het brugelement, dus misschien moet je die gewoon nog iets hoger afstellen (en daar het felste element plaatsen was ook een goed idee)?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
Good point. Ik heb een output-vraagje. Ik heb nl de indruk dat mijn strat op de midden- en brugelementen een hogere output heeft dan op de brug, terwijl daar juist de felste lace-sensor zit. Heeft dat te maken met de hoogte van je pickups ten opzichte van je snaren? Dat lijkt me logisch, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het niks uitmaakt.
Ze zitten btw ongeveer op dezelfde hoogte, voorzover ik dat zonder schuifmaat kan beoordelen.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. De kracht van een magnetisch veld neemt kwadratisch af met de afstand, zoals je ooit bij natuurkunde hebt mogen leren.
Ja, maar dat heeft meer te maken met de horizontale positie t.o.v. de snaar, volgens mij. Maar ik meet bij opnames een lagere output in volume, dus met frequenties heeft het niet mee te maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:11 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft dat wel degelijk invloed... hoe dichter de snaar bij het element beweegt, hoe groter de opgewekte stroom is... te dichtbij is niet goed, te ver er vanaf is ook niet goed... ik weet niet hoe het moet zijn, kun je op internet wel vinden als je zoekt naar gitaarafstellingen...
Maareh is dat zo dan? is dat element een stuk(je) lager dan de andere 2? Bij mijn Les Paul is het zo dat mijn brug element een stuk feller en scherper is en mijn neck element een stuk warmer met minder hoog en meer laag... doordat deze minder fel is, kan het in een situatie met meerdere instrumenten wel lijken dat het minder hard gaat, omdat mijn gitaar dan minder erdoor "snijdt"...
Ik bedoel natuurllijk midden- en nekelementen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je eerste zin trouwens "midden- en nekelementen" moet zijn, het is natuurlijk wel zo dat de amplitude kleiner is bij het brugelement, dus misschien moet je die gewoon nog iets hoger afstellen (en daar het felste element plaatsen was ook een goed idee)?.
Eerder een derde of een vierde macht, aangezien het een dipoolveld isquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. De kracht van een magnetisch veld neemt kwadratisch af met de afstand, zoals je ooit bij natuurkunde hebt mogen leren.
Weet je hoe lang mijn natuurkunde geleden is?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:07 schreef SNArky het volgende:
[..]
Eerder een derde of een vierde macht, aangezien het een dipoolveld is.
Rood is over het algemeen wat feller en wordt vergeleken met een vintage humbucker. Rood vind je dus vaak bij de brug, blue is wat bluesier en zit vaak aan de neck.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:21 schreef Svyatagor het volgende:
Overigens zit er niet heel veel verschil in de elementen; het zijn blauwe en rode lace-sensors. Maar ik ga van het weekend maar eens prutsen met de elementhoogte.![]()
Waarschijnlijk langer dan voor mijquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Weet je hoe lang mijn natuurkunde geleden is?.
Ietsje maarquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:30 schreef SNArky het volgende:
[..]
Waarschijnlijk langer dan voor mij.
wat moet die jackhammer kosten?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:37 schreef Neidropje het volgende:
ennnnn weer een nieuwe:
[afbeelding]
dat brengt het totaal op:
[afbeelding]
En dus heb ik nog een Marshall Jackhammer te koop en een EHX Doctor Q!
errr, roep es wat leuks 40e? Of je moet iets leuks in te ruilen hebben (ben nog op zoek naar een playstation2:P) Of ander leuk gitarigs. Roep maar wat je ervan vindt, verzending is iig 6.20quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat moet die jackhammer kosten?
ik heb geen playstation, wel een berg gamecube zooi.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:04 schreef Neidropje het volgende:
[..]
errr, roep es wat leuks 40e? Of je moet iets leuks in te ruilen hebben (ben nog op zoek naar een playstation2:P) Of ander leuk gitarigs. Roep maar wat je ervan vindt, verzending is iig 6.20
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:30 schreef Desensitized het volgende:
En Maaaark, de bas is klaar, eindelijk eindelijk! Moeten alleen nog even 2 knoppen op, maar die mag je zelf uitzoeken, wat je zelf mooi vind. Leg wel even 20 euro bij. Of roep even wat je er op wil, haal ik ze van de week even. Had de aflevering in de planning voor volgende week woensdag [11 oktober], past dat?
uurtarief van een tientje vragenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vandaag met een kameraad van me naar de gitaarboer geweest, hij heeft z'n eerste gitaar gekocht
mag ik 'm de basisakkoorden gaan leren![]()
Nee man een gitaar leraar bij een muziekschool is volgens mij veel duurder, je kan rustig 17,50 vragen, vriendenprijsjequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
uurtarief van een tientje vragen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |