abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 05:56:41 #176
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_51843712
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:41 schreef Gert het volgende:
De Telegraaf:

Tegenactie: Red de Gouden Kooi
door onze redactie

AMSTERDAM - De Gouden Kooi is het mooiste wat Nederland ooit is overkomen. Kansarmen, kakkertjes, achterstandswijkbewoners en minderwaardigheidscomplexen allemaal in 1 huis. John de Mol had gelijk, dit moet de mooiste televisie uit de wereldgeschiedenis worden. Dat zeggen de makers van Red de Gouden Kooi.nl. Zij ageren tegen de gisteren opgerichte site stopgoudenkooi.nl.

Opzet van de website stopgoudenkooi.nl is om zoveel mogelijk mede-rakkers te vinden en John en de zijnen ervan te overtuigen dat De Gouden Kooi moet stoppen. Tijd dus voor een tegenactie! staat op de de pro-Gouden Kooi-site te lezen. Ook daar kan een petitie worden getekend. Momenteel hebben meer dan duizend liefhebbers van de reallife soap zich gemeld.
Omdat ik op het vliegveld van Chicago nog een saai uurtje moest doorbrengen, heb ik een miniatuur-internet-onderzoek gedaan.

In NL is veel ophef over de website www.stopgoudenkooi.nl

Die website blijkt te zijn gestart voor ene M. van de Peppel uit Opheusden.
- Hij (22 jaar) lijkt een beroeps-activist.
- Zijn website http://www.markvdp.nl/ is niet (altijd) te bereiken
- Hij gaf een goed beeld van zichzelf in een gesprek met Jong Rechts met teksten als :
quote:
-- Hij vindt zichzelf niet rechts extreem, maar Mark van de Peppel heeft wel radicale ideeen.
-- Geen wijken met meerderheid vreemdelingen, werk voor Nederlanders, harde aanpak aso-jongeren, geen ruimte aan islam geven
-- Nederlands spreken en werken, dat moeten wij toch ook? Wij zeggen niet dat ze niet welkom zijn of dat ze weg moeten. Wij zeggen 'aanpassen of opkrassen'
-- Geen wijken met te veel vreemdelingen? "Maar dat telt niet voor de Molukkers in Opheusden hoor. Daar ben ik mee opgegroeid, die zie ik niet als buitenlanders."
-- "We zijn geen Volksunie Nederland (VNU). We zitten wel dicht bij Vlaams Blok, daar hebben we goede contacten mee."
In Trouw staat ondermeer :
quote:
Een van de initiatiefnemers van de website is de 22-jarige Mark van de Peppel uit het Gelderse Opheusden. "Het plan ontstond vorige week in de kroeg. Wat bekenden van mij klaagden over het geweld in ’De Gouden Kooi’. Ze wilden er iets aan doen en omdat ik vaker websites maak, help ik ze", zegt Van de Peppel. Hij vroeg een domeinnaam aan, plaatste een bericht op het online vriendennetwerk Hyves en sindsdien stromen de reacties binnen.

Het is niet de eerste keer dat Van de Peppel zich druk maakt over een televisieprogramma. De toenmalige voorzitter van Jong Rechts, de jongerenafdeling van Nieuw Rechts, ageerde in november 2005 tegen het Sinterklaasjournaal van de NPS, dat volgens hem te links was.
Soms vraag ik me wel eens af waarom dagbladen zoals Trouw en De Telegraaf zoveel voorpagina-nieuws weten te halen uit iemand, die voor een tientje een domeinnaam heeft weten te registreren en beroemd werd omdat hij tegen het Sinterklaasjournaal is en goede contacten heeft met het Vlaams Blok.
Je kunt je ook afvragen wie de medestanders zijn van CDA kamerlid Joop Atsma ? Volgens hem is het initiatief bewonderenswaardig ........
quote:
"Het is goed dat mensen in actie komen", zegt hij. "Ze kunnen op mijn steun rekenen." De politicus zal de petitie niet ondertekenen, aangezien deze zal worden aangeboden aan de Tweede Kamer. Atsma zet liever niet zijn handtekening onder een brief die aan hem zelf is gericht.
Andere DGK-fora, zoals Nowlive en VOL mogen dit artikel overnemen

Zie ook :
zappen.blog.nl
witheet
Keep the Sunny Side Up
pi_51869702
Actie tegen De Gouden Kooi stopt
Uitgegeven: 26 juli 2007 20:28
Laatst gewijzigd: 26 juli 2007 22:25

HILVERSUM -Op de website stopgoudenkooi.nl is het niet meer mogelijk een petitie te tekenen tegen het Tien-programma De Gouden Kooi. Dat lieten de initiatiefnemers donderdag weten.

Bekijk video

RTL Nederland maakte donderdagmiddag bekend dat het spraakmakende programma het komende seizoen is te zien op RTL5. Programmadirecteur Bart in 't Hout vertelde tijdens de presentatie van de winterprogrammering van de RTL-zenders (RTL4, RTL5, RTL7, de nieuwe zender RTL8 en de overgenomen radiozender Radio 538) dat een gekuiste versie van het programma verschijnt.
Ook laat RTL aan de bewoners van De Gouden Kooi weten niet alle omgangsvormen in het huis normaal te vinden.

Reden genoeg voor de makers van stopgoudenkooi.nl niet meer verder te gaan met de site. Inmiddels hadden ruim 27.000 mensen de petitie getekend.

Bron: nu.nl
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 13:23:26 #178
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51884657
De Telegraaf:

Natasia weggestemd uit Gouden Kooi

HILVERSUM - Gouden Kooi-bewoonster Natasia is door haar medebewoners unaniem weggestemd. Door haar vertrek strijden nog zeven potentiële miljonairs om de zege. Natasia zat vanaf het begin van het omstreden Tien-programma in de Gouden Kooi. Ze verbleef 303 dagen in de villa.

De diva lijkt opgelucht. "Het is goed zo. Ik was van plan om 23 september uit eigen beweging te vertrekken, als ik een jaar in de villa had gezeten. Dat mijn vertrek met twee maanden is vervroegd maakt me alleen maar blij. Mijn tijd zit erop, het is mooi geweest. Ik kan nu mijn kinderen, vriend en familie weer in de armen sluiten."

Toch hebben de 303 dagen haar heel wat opgeleverd, zo zegt ze zelf. "Ik had tijd voor mezelf, ben flink afgevallen, heb een borstcorrectie ondergaan, mijn rijbewijs gehaald, een start gemaakt met een secretaresseopleiding en veel over mezelf geleerd. Ik heb ervan genoten."

Omdat de Surinaamse unaniem is weggestemd, komt er geen nieuwe bewoner voor haar in de plaats, zo liet Tien vrijdag weten. Het programma, waarin geweld, geschreeuw en gescheld schering en inslag is, kwam onlangs in opspraak toen het leek alsof een vrouwelijke bewoonster door haar medebewoonsters, waaronder Natasia, werd aangerand.

Donderdag werd bekend dat de Gouden Kooi vanaf half augustus bij RTL5 te zien is. RTL heeft al laten weten de bewoners aan te spreken op hun zedenloze gedrag.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:33:32 #179
16701 scanman01
Today's a good day
pi_51888765
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:23 schreef Gert het volgende:
Donderdag werd bekend dat de Gouden Kooi vanaf half augustus bij RTL5 te zien is. RTL heeft al laten weten de bewoners aan te spreken op hun zedenloze gedrag.
'zedenloze gedrag'
My soul is painted like the wings of butterflies
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2007 @ 15:43:49 #180
128220 Peter6000
pi_51889221
EEN START GEMAAKT MET EEN SECRETARESSE-OPLEIDING

WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN, WANNEER DAN.

En dat veel over haarzelf geleerd, daar zou ik wel eens een diepgaand interview over willen zien.
Want volgens mij heeft ze helemaal niets geleerd.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:48:41 #181
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51889405
nu.nl: Natasia weggestemd uit Gouden Kooi

Natasia weggestemd uit Gouden Kooi
Uitgegeven: 27 juli 2007 09:49
Laatst gewijzigd: 27 juli 2007 10:52

HILVERSUM - Gouden Kooi-bewoonster Natasia is door haar medebewoners unaniem weggestemd. Door haar vertrek strijden nog zeven potentiële miljonairs om de zege.
ANP

Natasia zat vanaf het begin van het omstreden Tien-programma in de Gouden Kooi. Ze verbleef 303 dagen in de villa.

Omdat de Surinaamse unaniem is weggestemd, komt er geen nieuwe bewoner voor haar in de plaats, zo liet Tien vrijdag weten.

Kritiek

Natasia raakte vorig jaar al bij de start van het programma in opspraak. De moeder kreeg een stortvloed van kritiek over haar heen, omdat ze de zorg voor haar kinderen van 6 en 9 overliet aan haar zussen en partner.

Verwaarlozen

Zelfs politiek Den Haag bemoeide zich met de kwestie. De PvdA meende dat Natasia haar kinderen verwaarloosde door haar deelname. De partij liet zelfs weten te willen onderzoeken of zij uit haar ouderlijke macht kon worden gezet.

Vorige maand maakte Natasia bekend dat zij in september de Gouden Kooi wilde verlaten. De veelbesproken bewoonster zei dat ze haar persoonlijke doelen had bereikt en ze in september met een gerust hart kan vertrekken.

Borstvergroting

Natasia heeft in het programma een borstvergroting gekregen en haar rijbewijs gehaald. Al haar wensen werden mogelijk gemaakt door de producent van het programma van Tien, die voor de kosten opdraaide. "Het was een kwestie van afvinken", zei Natasia vorige maand.

Geweld

Het programma, waarin geweld, geschreeuw en gescheld schering en inslag is, kwam onlangs weer in opspraak toen het leek alsof een vrouwelijke bewoonster door haar medebewoonsters, waaronder Natasia, werd aangerand.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 15:55:50 #182
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51889740
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 05:56 schreef bright_side_of_life_ het volgende:

[..]

Omdat ik op het vliegveld van Chicago nog een saai uurtje moest doorbrengen, heb ik een miniatuur-internet-onderzoek gedaan.
Ik lees dit nu pas. Wat we al dachten dus: een publiciteitsgeile engerd.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:43:54 #183
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51904268
Psycholoog Drs. Bob van der Meer, die eerder deze maand al in Nova verscheen met een scherpe veroordeling van De Gouden Kooi en advocaten opriep om een kort geding te starten, heeft op pesten.net, zijn site over pesten, een pagina gewijd aan DGK.

http://www.pesten.net/dgk/degoudenkooi.html
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_51904798
[/quote]

b.vandermeer@home.nl (direct)
b.vandermeer@pesten.net (indirect)
www.bobvandermeer.info (brochure Normen en waarden, een concrete aanpak)

[/quote]

Zullen we hem ook nog wat positieve punten vertellen?
  zondag 29 juli 2007 @ 13:51:00 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_51932645
Na vertrek uit ’Gouden Kooi’…

Natasia neemt time-out

Gouden Kooi-bewoonster Natasia richt zich momenteel helemaal op haar gezin. De zwarte diva, die heel Nederland over zich heen kreeg toen ze haar dochter van 9, Cheyenne, en haar zesjarige zoontje Yairo achterliet om de miljoenenvilla in te stappen, heeft na haar vertrek uit het programma even een ’time-out’ genomen.
Ze geeft toe: „Ik heb met volle teugen genoten van alle aandacht en publiciteit. Maar de komende tijd kies ik zo veel mogelijk voor mezelf, mijn kinderen en lieve vriend. Misschien vertrekken we wel voor een lange vakantie naar Suriname. Dan kan ik in alle rust de boel op een rijtje zetten.”
Natasia was dolgelukkig toen ze deze week door haar medebewoners werd weggestemd. „Mama komt naar huis, mama komt naar huis!”, riep ze uit.
„Het is mooi geweest. Ik kan nu mijn geliefden weer in mijn armen sluiten.”
De diva was sowieso naar huis gegaan, als ze niet gedwongen had moeten vertrekken uit De Gouden Kooi. „Ik was van plan om 23 september te vertrekken, als ik een jaar in de villa had gezeten.” Als ze vrijwillig was opgestapt, was Natasia haar 10.000 euro borg kwijtgeraakt. Nu heeft ze 303 dagen opgesloten gezeten in luxe, maar krijgt ze het bedrag terug.

Spijt van haar deelname aan het veelbesproken programma, heeft Natasia niet. „Ik begrijp dat veel mensen zich druk hebben gemaakt om mij en de overige miljonairs. Dat is absoluut nergens voor nodig. Ik heb van iedere dag genoten en kom hier beter en sterker uit. Heb tijd gehad voor mezelf, ben flink afgevallen, heb een borstcorrectie ondergaan, mijn rijbewijs gehaald en ben begonnen met een secretaresseopleiding. Ik heb bereikt wat ik wilde.”

Bron
Hiervoor is echter toegang tot Telegraaf-i nodig, de beknopte versie staat hier online: http://www.telegraaf.nl/p(...)den_Kooi_.html?p=3,2
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 17:54:39 #186
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51938246
En wat houdt een "time out" precies in? Gokje: een uitkering trekken.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:06:16 #187
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52253380
quote:
NMa belooft snel besluit, tv-gids een puinhoop

Gisteren plofte de Veronica-gids hier op de mat. Een verontschuldigend voorwoord van hoofdredacteur Peter Contant. "RTL 8 heeft nog geen toestemming van de Nederlandse Mededingingsautoriteit. Vandaar dat in dit nummer op vrijdag zowel de programmering van Tien staat als die van RTL 8. En zolang de NMa niets besluit, zal dit zo zijn. Dus als het tegenzit, staan Tien en RTL 8 volgenmde week weer onder elkaar in de gids, terwijl we niet weten wat er wordt uitgezonden." De Veronica gids is niet de enige die tegen dit probleem aanloopt.

De gids voor de komende week is verspreid, maar die voor de week daarop moet al bijna naar de drukker. De NMa heeft nog altijd niet besloten, dus de gids van de week 18-24 augustus belooft een rommeltje te worden. Vrijwel alle gidsen zeggen beide schema's af te drukken omdat gewoonweg niet bekend is wat het gaat worden.

De Telegraaf schrijft dat de NMa 'binnen enkele dagen' met haar besluit naar buiten komt. De verwachting is dat de overname geen problemen zal opleveren, aangezien RTL op papier niet meer dan eenderde marktaandeel krijgt.

Mocht de NMa anders besluiten, dan zijn de rapen pas echt gaar; RTL kan zijn hele programmering gaan omgooien en het vernieuwde RTL 5 komt er dan niet of in een mindere vorm. Ook voor Tien zelf zou het dramatisch zijn; de zender kocht helemaal niets aan voor september. Dat zou dus enorm veel herhalingen betekenen of een constante live stream van de Gouden Kooi.

We wachten met spanning af...
http://zappen.blog.nl/rtl(...)tv-gids-een-puinhoop
pi_52393642
quote:
Site Gouden Kooi blijft voorlopig bij Talpa

Woensdag 15 augustus 2007, 13:04 - De site van de Gouden Kooi blijft in ieder geval tot eind dit jaar onder de hoede van Talpa Media. De toekomst van andere onderdelen van de Tien-site is nog onduidelijk.

7 reacties Door Maarten Reijnders
Maandag gaf de Nederlandse Mededingsautoriteit (NMa) het groene licht voor de overname van Tien door RTL. Wat de gevolgen daarvan zijn voor de sites van Tien is nog niet helemaal duidelijk, zegt Marc van Hal, manager communicatie bij Talpa. "Die beslissing is nog niet genomen. Duidelijk is wel dat de site Gouden Kooi in ieder geval doorgaat tot 31 december."

Talpa Media kan de site van het reality-programma blijven onderhouden, omdat het bedrijf ook de producent is van het programma. RTL heeft beloofd om de Gouden Kooi in ieder geval tot het eind dit jaar te blijven uitzenden.

De Gouden Kooi is één van de succesvolste onderdelen van de Tien-site. "In de eerste helft van augustus zijn er al een miljoen streams van de Gouden Kooi opgevraagd", aldus Van Hal. Gebruikers moeten betalen om de streams te kunnen bekijken.

De site bij het programma De Wedstrijden stopt hoogstwaarschijnlijk, omdat het voetbal onderdeel uitmaakt van de samenwerkingsovereenkomst die RTL en John de Mol hebben gesloten. "Het kan zijn dat RTL de voetbal-content overneemt, maar het is aan RTL om daar een beslissing over te nemen", aldus Van Hal.

http://www.webwereld.nl/a(...)lopig-bij-talpa.html
In 2 weken tijd een miljoen keer de streams opgevraagd
Lijkt me niet dat er in 2 weken een miljoen keer betaald is?
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_52394617
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:21 schreef PC eend het volgende:
In 2 weken tijd een miljoen keer de streams opgevraagd
Lijkt me niet dat er in 2 weken een miljoen keer betaald is?
Het zal wel om het totaal aantal connects gaan. En als iedereen via een doorlink-site kijkt waar je alle 4 de streams tegelijk ziet, dan mag je die miljoen al door 4 delen. Denk dat je als betalende streamer in 2 weken tijd toch al vrij snel 280 connects veroorzaakt (4 streams x 14 dagen x 5 connects per dag). 1000000 / 280 --> 3571 verschillende personen, das wel een realistisch beeld, maar laten we optimisch zijn en er 10.000 mensen van maken...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:45:07 #190
137158 Elounda
the world is yours!
pi_52401278
Tien.tv stopt ermee
Aanstaande vrijdag zal Tien met een spetterende show uit de lucht gaan. Ondanks dat Tien.tv de best bezochte omroepsite van Nederland is, zal vrijdag ook Tien.tv offline gaan. Wees gerust: degoudenkooi.tv blijft natuurlijk wel in de lucht zodat iedereen de ontwikkelingen uit de Villa kan blijven volgen!

Tien zal jullie niet zomaar verlaten, daarom zal er vrijdag vanaf 20.30 uur een speciale avondvullende show worden uitgezonden waar alle hoogte- en dieptepunten voorbij komen. De presentatie is in handen van Daphne Bunskoek en Albert Verlinde. Zij zullen samen met de Tien-presentatoren terugblikken op twee jaar Talpa.

Wij willen natuurlijk jou, de bezoeker, hartelijk bedanken dat jullie in zulke grote aantallen onze website bezocht hebben. Het was een feest om dagelijks zo'n innovatief en interactief platform voor julie te maken. Gezien de vele positieve reacties hebben jullie dat ook zo ervaren. Jullie waren top!

Talpa Interactive

bron: www.tien.tv
Op maandag 19 februari 2007 15:27 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
OoooOOoh, the bitch is back! Ga kinderen baren en schoonmaken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:29:40 #191
6941 APK
Factual, I think.
pi_52442392
quote:
De Mol: Gouden Kooi is geslaagd.

laren - John de Mol staat nog steeds achter zijn tv-programma De Gouden Kooi. ‘De werkelijkheid is erger.’

John de Mol heeft nergens spijt van. ‘Het ging ver, akkoord. De Gouden Kooi gaat ver. Maar de werkelijkheid is echt tien keer erger!’ Hij vindt het reality-programma ‘nu al geslaagd’.

Nooit eerder heeft De Mol zo uitgebreid over zijn geesteskind gepraat. Vandaag houdt zijn zender Tien op te bestaan en neemt RTL De Gouden Kooi over, in elk geval tot het eind van het jaar, en in een gekuiste versie.

In het programma zitten de deelnemers voor onbepaalde tijd opgesloten in een Gooise villa. Degene die het er het langst uithoudt, wint het huis en een miljoen euro.

Psychologen, politici en maatschappelijke organisaties hadden vanaf het begin veel kritiek. De ‘treitershow’ zou smakeloos zijn, grenzen overschrijden, en erg veel lijken op een gevaarlijk psychologisch experiment. De Mol wil er niets van weten. ‘Wij creëren geen beulen.’

Hij vindt wel dat er dingen fout zijn gegaan. ‘Voor ons als makers is het programma ook een leerproces. Die kotsscène van Jaap hadden we niet moeten uitzenden.’ Ook erkent hij dat de deelnemers niet geheel uit eigen beweging handelen. ‘De redactie stuurt soms dingen aan, zoals het spelen van een verliefdheid. De reactie van anderen daarop is wel weer reality.’

Hij ontkent dat de deelnemers schade ondervinden van het programma. Komt deelnemer Jaap, die door zijn eigen braaksel rolde, straks nog wel aan de bak? ‘Ik weet zeker dat er genoeg dynamische werkgevers zijn die later graag van zijn diensten gebruik zullen maken.’

De Volkskrant.
Echt waar?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_52473198
up
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:51:48 #193
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52616936
Elsevier: RTL trekt stekker uit De Gouden Kooi

donderdag 23 augustus 2007 10:25

Het omstreden televisieprogramma De Gouden Kooi stopt aan het eind van dit jaar. RTL-topman Fons van Westerloo is niet erg gecharmeerd van het programma en trekt in december de stekker eruit.

De Gouden Kooi
Het einde van de Gouden Kooi is in zicht

Dat meldt de Volkskrant, die een interview had met Van Westerloo. Volgens hem zijn er ‘heldere afspraken’ gemaakt met John de Mol, die het programma voor het eerst bij Tien op de buis bracht.

Uit de hand
‘We blijven De Gouden Kooi tot het eind van het jaar uitzenden, zodat De Mol het format in het buitenland kan verkopen. Want een programma dat van de buis is gehaald, breng je lastig aan de man.

Als het weer uit de hand loopt, dan stoppen we direct, dat hebben we de leiding van het programma duidelijk laten weten. Ze krijgen een gele kaart, en twee keer geel is rood. We willen geen problemen,’ aldus Van Westerloo.

Verkocht
Volgens Eva Peters, een woordvoerder van RTL, is het format al verkocht aan Denemarken. 'Maar ik kan me voorstellen dat John de Mol het programma aan nog meer landen wil verkopen,' aldus de woordvoerder tegen elsevier.nl

De Gouden Kooi bestaat uit acht deelnemers die zich hebben laten opsluiten in een villa in Eemnes. In het huis zijn ze miljonair. Degene die als laatste overblijft wint de villa. In principe zou het programma eeuwig kunnen duren. Hoe de spelregels nu aangepast gaan worden, is niet bekend, aldus de RTL-woordvoerder.

Ook is niet bekend of de bewoners al op de hoogte zijn van het naderende einde van De Gouden Kooi.

Niet gecharmeerd
Toen bekend werd dat RTL Nederland mogelijk de zender Tien, die in augustus 2005 begon, zou overnemen, liet Van Westerloo al weten niet gecharmeerd te zijn van het omstreden programma.

In juni zei Van Westerloo over De Gouden Kooi: ‘Dat kan best een tandje minder, om het maar even eufemistisch uit te drukken. Bovendien is de Luxemburgse mediawet meer puriteins dan de onze.’

Van Westerloo wil niet dat De Gouden Kooi een klooster wordt, maar ‘ik ben er ook geen voorstander van dat alles maar moet kunnen onder het motto goed voor de kijkcijfers.'

Opschudding
Het programma heeft al voor veel opschudding gezorgd. Zo wil de Tweede Kamer dat er geen reclame meer voor gemaakt wordt. De PvdA stelde zelfs Kamervragen over een van de deelnemers die met haar aanwezigheid in het huis haar kind zou verwaarlozen. Ook gaan de deelnemers elkaar regelmatig te lijf.

Door Robin van der Kloor

Bron: http://www.elsevier.nl/ni(...)kel.asp?artnr=164470
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:53:43 #194
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52616986
Volkskrant: Gouden Kooi dit jaar van de buis

Bijgewerkt 8:25 23 augustus 2007
Gepubliceerd 2:47 23 augustus 2007

HILVERSUM - De Gouden Kooi verdwijnt eind dit jaar van de televisie. Dat zegt topman Fons van Westerloo van RTL, dat de omstreden ‘treitershow’ sinds deze week uitzendt na de overname van John de Mols zender Tien.

‘We hebben heel heldere afspraken gemaakt met De Mol. We blijven De Gouden Kooi tot het eind van het jaar uitzenden, zodat hij het format in het buitenland kan verkopen. Want een programma dat van de buis is gehaald, breng je lastig aan de man. Maar aan het eind van het jaar is het afgelopen. We stoppen, tenzij we dan 1,5 miljoen kijkers hebben. Maar dat zie ik niet gebeuren’, aldus Van Westerloo in een interview met de Volkskrant.

De ‘realityshow’ trok deze week op RTL 5 ruim 450 duizend kijkers, tienduizenden minder dan toen Tien het dagelijkse programma nog uitzond. De Gouden Kooi telt nog zeven bewoners. Wie het er het langst uithoudt, wint de villa in Eemnes waarvandaan het programma wordt uitgezonden, plus 1 miljoen euro.

Omstreden
Het programma, dat sinds oktober vorig jaar wordt uitgezonden, was vanaf het begin omstreden. Politici, psychologen en maatschappelijke organisaties protesteerden tegen het geesteskind van John de Mol, omdat het smakeloos en gevaarlijk zou zijn. Bovendien zou pesten bevorderd worden. Na een reeks incidenten tussen de bewoners haakten diverse adverteerders af, daartoe opgeroepen door de regeringspartijen CDA en ChristenUnie.

RTL wilde De Gouden Kooi alleen blijven uitzenden in een gekuiste versie. Daar zijn volgens RTL-baas Van Westerloo goede afspraken over gemaakt.

‘Als het weer uit de hand loopt, dan stoppen we direct, dat hebben we de leiding van het programma duidelijk laten weten. Ze krijgen een gele kaart, en twee keer geel is rood. We willen geen problemen.’

'Geslaagd'
John de Mol zei vorige week in de Volkskrant dat zijn omstreden programma ‘nu al geslaagd is’. ‘We hebben een nieuw genre ontwikkeld, een combinatie van reality en fictie, met een open eind.’ Volgens Van Westerloo wilde De Mol al stoppen met de live-uitzendingen die op internet zijn te volgen, maar bleek dat technisch niet te kunnen. Hoe De Gouden Kooi wordt afgewikkeld, is nog niet duidelijk.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)dit_jaar_van_de_buis
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:36:42 #195
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52618190
http://witheet.com/entertainment/fa-waka-3
Natasia's column met een radiointerview met Umberto Tan gratis erbij.

Fa waka (3)

Het zijn hectische dagen. Vrijwel elke verslaggever wil weten hoe het zit met die verduistering van mijn 40.000 euro door dat Zaanse misbaksel, wat Wilgo Wijndal heet. En die blik van oom agent, hoe ik ooit zo stom heb kunnen zijn a la Patty Brard destijds, mijn pinpas in beheer te geven aan die man, die vergeet ik nooit meer. Inmiddels heb ik een pitbull van een advocaat gevonden, die Wilgo net zo lang ondersteboven zal houden, totdat het laatste muntje met rente door hem is terugbetaald. Wilgo en zijn kringetje zijn niet erg blij met dat zijn graaiende vlugge vingertjes in de media breed wordt uitgemeten. De nodige bedreigingen per telefoon, SMS en op internet heb ik mogen ontvangen. De dappere Zaandamse helden hebben de kreukelzone van een auto van mijn familielid lid uitgetest. Zijn de frustraties een beetje afgekoeld mannen? Ja beste mensen, Natasia is een beetje boel boos. Lees hier verder:

Op donderdag 26 juli kwam ik uit de Gouden Kooi, precies op het juiste moment voor mijn gevoel. Ik wist niet wat ik me voor moest stellen van het leven na de Gouden Kooi en het boodschappen doen was niet meer het zelfde. Even naar de bakker kon ik ook wel vergeten. Sommige mensen zie je kijken maar durven of niets te zeggen. Of ze zijn heel hard aan het na denken waar ze je nou van kennen. Mijn kinderen waren door de dolle heen, ze hebben eindelijk hun lang verloren moeder weer terug ze willen zich nu bij wijze van spreken niet eens zelf aan kleden. Ik snap het wel hoor… Tien maanden zonder je moeder gaat niet in de koude kleren zitten.

Mijn zusters hebben perfect voor mijn kinderen gezorgd en ze hebben het ook erg naar hun zin gehad bij hun tantes. De scholen zijn gisteren weer begonnen en ik ben weer full time mama. Niet dat het ooit anders geweest is want zelf in de Gouden Kooi was ik een soort mama. Zowel van mijn kinderen die thuis zaten als van de miljonairs in de Gouden Kooi. De echte Gouden Kooi kijkers onder u weten precies waar ik het over heb. Tasia was altijd aan het schoonmaken en koken voor haar kroost. Tijd om dat TV gebeuren en ex-collega miljonairs te missen heb ik niet. Ik zal niet rusten totdat die dief, die oplichter, dat mispunt, mijn geld terug betaald heeft. Gelukkig – en dat is het allerbelangrijkste – maken mijn twee prachtige kinderen en de innige band met mijn familie, het echte vertrouwen en liefde die je in elkaar kunt hebben, heel veel goed.
pi_52639306
Colum van Dijkshoorn in Nu.nl

De Nieuwe Leegheid
Uitgegeven: 23 augustus 2007 08:03
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2007 12:30

Volgens John de Mol is Natasia een stuk sterker uit de Gouden Kooi gekomen dan ze er in ging. Dat is nog maar de vraag. Door Nico Dijkshoorn.
ANP

In ieder geval een stuk armer. Haar vriend heeft de bankrekening geplunderd, is naar Suriname gevlogen, bedreigt haar familie, en heeft een andere vrouw. Natasia heeft twee nieuwe tieten en haar rijbewijs. In de wereld van John de Mol heet dit automatisch ´er beter van geworden.´

Bakken met ellende over je heen krijgen, iedereen lacht zich gek om je dramatische neergang, maar hé, je woont in een groot huis, je hebt veel poen en je ziet je vrouw nooit, dus je zal wel gelukkig zijn.

Hyves-jeugd

In De Gouden Kooi zitten alleen maar exponenten van deze Nieuwe Leegheid. Neuken, schreeuwen en na je 33e niet meer werken, dat is ongeveer het gemiddelde ambitieniveau van de Hyves-jeugd in het miljonairshuis.

Twee jaar over je heen laten pissen, letterlijk in dit geval, voor een eventueel te vergaren fortuin, het is het allemaal waard. Ook nog mooi meegenomen dat het allemaal wordt gefilmd en uitgezonden. Is een soort bonusje. En ze nemen het er van.

Opgeverfde campingslet

Nadia, een opgeverfde campingslet met het verbale vermogen van een middelgroot knaagdier doet haar mond alleen maar open als er een tong of een mannenlid voor hangt. Schijnt momenteel romantisch te zijn, om je op de televisie, terwijl je moeder kijkt, door dwergmiljonair Dennis zes keer per week door je gouden vulva te laten rijden.

Tijdens BigBrother 1 was het huis nog te klein toen er onder de dekens stiekem wat werd gevoeld. Nu zit je met het hele gezin naar een in geluidssterkte aanzwellend orgasme te luisteren terwijl je tegelijkertijd naar een woest pulserende lilliputterkont kijkt.

Hartstikke leuk

Maar geen nood. Ook deze mensen komen er beter uit. Nadia zal hier volgens John de Mol geen last van ondervinden. Dat is juist hartstikke leuk, dat ze over een half jaar een slagerij binnen komt wandelen en dat iedereen denkt: kijk nou, dat is die meid die zich met acht man om haar bed heen in haar kont liet nemen. Vinden mensen blijkbaar leuk. Dan heb je iets bereikt tegenwoordig.

Dat Jaap door zijn eigen kots is gerold, dat betreurt John wel. Dat hadden ze niet moeten uitzenden. En het zoontje van Natasia, die hartverscheurend huilde toen zijn moeder het huis inging omdat hij, veel verstandiger dan zijn moeder, meteen voelde wat dit zou gaan betekenen; een jaar lang in één huis wonen met Mamma´s psychopatenvriendje, dat hadden ze misschien ook niet uit moeten zenden.

Zuur ruikend

Maar verder vindt John het maar een hoop gezeur. In de stad zie je ook wel eens mensen in hun eigen kots rollen, dus waar hebben we het over. Alleen worden die mensen de volgende dag zuur ruikend wakker in een rottig studentenwoninkje en staat de crew van De Mol niet klaar om ze te feliciteren met een stuk spraakmakende televisie.

Maffiamaatje Huub, ook al een dwerg, Brian, een in oerlettergrepen converserende Antiliaanse homeboy, Lieke, twee jaar terug nog een Oost-Europese mannelijke worstelaar met baard en Amanda, 90 procent tepelhof met een verveeld mondje er boven, ze rommelen maar wat aan.

Ze liggen wat op elkaar, ze schelden elkaar verrot en sluiten over een jaar gewoon weer achter aan in de rij bij de C1000. Ze hadden al geen leven, dus wat maakt het uit.

Hoop

Maar er is hoop. Nu RTL het programma uitzendt en John de Mol bij MTV snel de rechten heeft gekocht van Pimp Een Graf, al snel gevolgd door de show Graaf Je Opa Op En Doe iets Geks Met Hem, is de Gouden Kooi opeens een ander programma.

Keurig wordt nu voor de echte debielen vlak voor iedere uitzending uitgelegd dat het hier een tv-programma betreft en daarna zien wij een sterk gekuiste versie van de Gouden Kooi. Een versie voor dertiger en veertigers. Met aangepaste vertalingen onder in beeld.

Jeetje mekreetje

Je hoort Dennis zeggen: "Fuck wat is dit kut, aah fok it wat een kanker kut gevoel" en dat wordt vertaald als "he jeetje mekreetje, wat een narigheid". Over een paar maanden zitten ze zingend een wandkleed voor hun schoonmoeder te punniken.

RTL, dat is familie, dat is je goed voelen en dat is een beetje brutaal. De bewoners van de Gouden Kooi zijn wat een ander voor ze bedenkt. Een Gouden huwelijk.

www.nicodijkshoorn.com

http://www.nu.nl/news/1204854/1203/De_Nieuwe_Leegheid.html
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  Moderator zaterdag 1 september 2007 @ 12:19:32 #197
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_52864637
Gouden Kooi-Jaap liegt over overleden broer
door onze redactie

AMSTERDAM - Aan de soap rond Gouden Kooi-Jaap wordt weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd. Vorige week vertelde 'Terror Jaap' aan het weekblad Party dat hij jaren geleden op een dodenlijst heeft gestaan nadat zijn broer werd vermoord, maar volgens een bron liegt Jaap dat hij barst!

"Ik heb een tijdlang ondergedoken gezeten nadat mijn broer omkwam. Ik moest me verstoppen omdat er voor mij ook gevaar was; ik heb ook op een dodenlijst gestaan", vertelde de Gouden Kooi-bewoner vorige week.

Maar showbiZnewZ.nl schrijft dat ze uit betrouwbare bron iets heel anders heeft vernomen. Niks moord, broer Bert Amez zou bij een auto-ongeluk zijn omgekomen vlakbij zijn geboorteplaats Brielle (Zuid-Holland). Het was de schuld van Bert's tegenligger, maar dit is nooit bewezen. De familie heeft daarom nooit een schadevergoeding gekregen.

De bewoners van het plaatsje hebben geschokt gereageerd op de leugens van 'Psycho Jaap".

bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)den_broer.html?p=1,2
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:39:30 #198
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_52874723
In het NRC Handelsblad van zaterdag 1 september 2007, een groot interview met Fons van Westerloo en Bart in 't Hout over televisie maken, herhalingen en zenders van - Jan Benjamin en Marc Hijink.

Stukje over de Gouden Kooi:

Had de Gouden Kooi ook bij RTL kunnen beginnen?
In 't Hout: "Die scherpe randjes hadden we er eerst afgehaald. Zo'n kotsscène [Gouden Kooi deelnemer Jaap was creatief met braaksel, red.] hadden we niet gedaan. Bij dit programma ontbrak de wisselwerking tussen de zender die het format moet uitzenden en de producent die zijn voorstel moet aanpassen om het te kunnen verkopen.
Zender en producent waren bij Tien in één hand".
Van Westerloo: "Als de producent ook de baas is, zit er geen sluis tussen. Dat is gevaarlijk".
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  maandag 3 september 2007 @ 22:00:57 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_52926558
En Natasia wist vandaag RTL Boulevard te halen: Natasia wil uit de gouden school klappen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2007 @ 12:45:12 #200
128220 Peter6000
pi_52957975
Gouden Kooi-Ilona baalt van Natasia

AMSTERDAM - Voormalig Gouden Kooi-bewoonster Ilona werkt net als Natasia aan een boek over haar verblijf in de luxe villa. Ze verdenkt de zwarte diva ervan haar idee te hebben gekopieerd. "Ik vind het een rotstreek! Het is wel érg toevalig dat Natasia nu ook haar belevenissen gaat opschrijven..."

Ilona: "Ik ben al een half jaar met mijn boek bezig. Het is bijna af. Al die tijd heb ik het stil gehouden, ik wilde pas naar buiten treden als het eenmaal zover was. Onlangs heb ik het aan drie mensen verteld en vandaag las ik dus tot mijn stomme verbazing dat Natasia óók een boek gaat schrijven!"

Ze haast zich te zeggen: "Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat Natasia mijn idee heeft gejat. Maar het was wel het eerste wat in mij opkwam. En mijn intuïtie laat mij zelden in de steek..." Ilona heeft als enige ex-bewoner geen contact meer met de bijdehante Surinaamse. "Daar heb ik geen enkele behoefte aan. Ze heeft me in de Gouden Kooi erg gekwetst."

In Ilona's boek worden veel geheimen onthuld. "Ik weet heel veel. Uit betrouwbare bronnen heb ik bijvoorbeeld vernomen dat niet iedereen de borg van 10.000 euro heeft betaald. En andere ex-bewoners hebben het geld alsnog terug gekregen."

Volgens Ilona zijn ex-bewoonster Evelien en zij allebei de pineut. " Wij zijn de enige gedupeerden. Ik heb vervolgens naar Tien gebeld, maar ze hielden vol dat iedereen het geld heeft betaald. Als bewijs wilden ze een afschrift naar mij opsturen. Onzin natuurlijk. Toen heb ik besloten om een boek te schrijven, waarin ik duidelijk maak hoe de vork werkelijk in de steel zit. Want er gebeuren heel veel dingen die niet kloppen."

De brunette, die nu werkt als Sales en PR-medewerker bij een medische esthetische kliniek, baalt er flink van. "Het is gewoon niet eerlijk. Ik werk nu keihard om die 10.000 terug te verdienen. Dat is helemaal niet erg. Maar ik vind wel dat iedereen gelijk behandeld moet worden. En dat is niet gebeurd."

http://www.telegraaf.nl/p(...)alt_van_Natasia.html

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')