abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42374478
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

In wat voor gevallen gaan ouders dan een of meerdere jaren weg bij hun kinderen?
Wanneer ouders in het leger zitten of diepzeelasser zijn elders in de wereld, etc.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:06:00 #202
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42374481
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er zijn genoeg kinderen die tijdelijk even afscheid moeten nemen van hun ouders.

Die moeder heeft alles gedaan voor die kinderen.
"Tijdelijk" is in dit geval minimaal 1 jaar (althans, dat is het concept waarbinnen het programma draait) en wellicht zelfs enkele jaren. Een jaar in een kinderleven, is een behoorlijk lange tijd. Zeker, als je (als 6 jarige) ook nog eens lichamelijk heel ziek bent. Om er dan ook nog maar eens een psychische klap in te knallen, is op zijn minst een beetje wreed en zou je je eigen kind beslist niet toewensen. En het is maar amper goed te praten (hoewel ik toch versteld sta van alle pogingen die mensen daar toch nog toe nemen.)

Misschien heeft ze ooit alles gedaan voor die kinderen, maar op dit moment doet ze helemaal niets voor ze. We hebben het dan ook over nu.

Helaas, er bestaat geen part-time ouderschap. Je kunt niet zomaar ff afhaken. Niet, in de eerste 18 levensjaren. Daarna mag dat van de wetgever, en ligt de hele wereld weer voor jou, en alleen jou, voor je open. (De meeste ouders zien dat moreel gelukkig anders, en blijven zorgen tot ze er dood bij neervallen).

Dat genoeg ouders het bijltje er onderweg bij neergooien, weet ik helaas. Ik heb heel wat van die kinderen vervolgens op mogen vangen en van een liefdevol thuis voorzien. Maar dat maakt het allemaal niet ok!
pi_42374582
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:06 schreef Tissik het volgende:

[..]

"Tijdelijk" is in dit geval minimaal 1 jaar (althans, dat is het concept waarbinnen het programma draait) en wellicht zelfs enkele jaren. Een jaar in een kinderleven, is een behoorlijk lange tijd. Zeker, als je (als 6 jarige) ook nog eens lichamelijk heel ziek bent. Om er dan ook nog maar eens een psychische klap in te knallen, is op zijn minst een beetje wreed en zou je je eigen kind beslist niet toewensen. En het is maar amper goed te praten (hoewel ik toch versteld sta van alle pogingen die mensen daar toch nog toe nemen.)

Misschien heeft ze ooit alles gedaan voor die kinderen, maar op dit moment doet ze helemaal niets voor ze. We hebben het dan ook over nu.

Helaas, er bestaat geen part-time ouderschap. Je kunt niet zomaar ff afhaken. Niet, in de eerste 18 levensjaren. Daarna mag dat van de wetgever, en ligt de hele wereld weer voor jou, en alleen jou, voor je open. (De meeste ouders zien dat moreel gelukkig anders, en blijven zorgen tot ze er dood bij neervallen).

Dat genoeg ouders het bijltje er onderweg bij neergooien, weet ik helaas. Ik heb heel wat van die kinderen vervolgens op mogen vangen en van een liefdevol thuis voorzien. Maar dat maakt het allemaal niet ok!
Het is een lange tijd. Maar wanneer je de kinderen weghaalt dan zitten ze nog een veel langere tijd zonder moeder. En je hebt die kinderen gezien, die zijn niet te handhaven in een pleeggezin(die kids gaan door muren om hun moeder te bereiken), want zij houden zoveel van hun moeder. Hielden alle kinderen maar zoveel van hun moeder

Ik blijf er bij, jullie staan niet in de maatschappij.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:12:03 #204
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42374693
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is een lange tijd. Maar wanneer je de kinderen weghaalt dan zitten ze nog een veel langere tijd zonder moeder. En je hebt die kinderen gezien, die zijn niet te handhaven in een pleeggezin(die kids gaan door muren om hun moeder te bereiken), want zij houden zoveel van hun moeder. Hielden alle kinderen maar zoveel van hun moeder

Ik blijf er bij, jullie staan niet in de maatschappij.
Hielden alle moeders maar veel van hun kinderen! Dan zou ze namelijk daar zijn waar ze werkelijk nodig is. En dat is nu psies, waar het om gaat.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:12:28 #205
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42374707
foutje
pi_42374819
Die moeder houdt zoveel van haar kinderen. Jullie kunnen je totaal niet inleven in anderen. En net wat ik al zei, als je bij haar de kinderen weghaalt dan moet je bij 1/2 nederland de kinderen weghalen.

Ik ben zo geschokt door jullie betoog (want die bekrompen BlankePolitiekCorrectePoliticie die veilig ver van de maatschappij in hun GoudenKooi wonen die redeneren vast ook zo)!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:17:34 #207
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42374907
Als zij weer teruggaat naar haar kids, zal niemand ze bij haar weg gaan halen. Zo simpel is het.
pi_42374962
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:17 schreef Tissik het volgende:
Als zij weer teruggaat naar haar kids, zal niemand ze bij haar weg gaan halen. Zo simpel is het.
Geloof mij nou maar niemand haalt die kinderen weg. Die kinderen houden zoveel van hun moeder, die gaan door muren om hun moeder te bereiken.
pi_42375044
*dubbel*
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:32:03 #210
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42375373
Ach, als moeder had besloten het leger in te gaan en na verloop van tijd uitgezonden zou worden naar Uruzgan, dan had er natuurlijk politiek gezien helemaal niks aan de hand geweest.
pi_42376196
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:07 schreef DIGGER het volgende:
Wat jammer dat de gouden kooi nog niet bestond toen mijn pasgeboren dochter geopereerd moest worden, terwijl ik ook nog een handenbindertje van anderhalf had rondlopen. Hoe vaak ik toen wel niet gedacht heb "Als er een Villa is waar ik met 2 handen vol gezellige egoisten een paar jaar kan blijven zitten, heb ik daar met gemak 10.00 Euro voor over"

Ze is echt van de pot gepleurd zeg. Als je kinderen hebt, is de opvoeding van je kids het belangrijkste wat er is, je levenstaak en die zal echt niet altijd even makkelijk zijn. Maar als jij het lastig hebt omdat die kids het je lastig maken, is het juist zo dat die kids je nodig hebben, dat ze je stuurt, ze hun angsten ontneemt, motiveert, troost etc.

Echt supertriest al haar uitlatingen: "Nee je mag niet huilen, mamma heeft het al zwaar genoeg", "Ik doe het ook voor jullie (kinderen)" etc.
En haar familie vanavond: "De kinderen kunnen mamma 24 uur per dag via de PC volgen" Wat een drogredenen en excuusjes allemaal.

Mamma is gewoon een ontverantwoordelijke excuus egoist
Juist
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 00:29:17 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42376859
Die mensen die hun manier heilig verklaren omdat ze zich als opvoeder jarenlang half overspannen door hun leven hebben gesleept, vind ik het andere uiterste.
Op zich zou een time out m.i, voor zowel ouder(s) als kinderen helemaal niet zo slecht zijn, in veel gevallen. Alleen is een jaar natuurlijk véél te lang.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:34:22 #213
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42376989
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:29 schreef Gert het volgende:
Die mensen die hun manier heilig verklaren omdat ze zich als opvoeder jarenlang half overspannen door hun leven hebben gesleept, vind ik het andere uiterste.
Op zich zou een time out m.i, voor zowel ouder(s) als kinderen helemaal niet zo slecht zijn, in veel gevallen. Alleen is een jaar natuurlijk véél te lang.
Precies. Ga er dan een maandje tussenuit. Dat is nog te overzien. Ik vind het echt gestoord dat ze zichzelf nog heeft wijs gemaakt dat het goed is ook. Ze noemt die vriend van haar ook al 'papa' hoorde ik. De man is pas in haar huis komen wonen toen zij de gouden kooi inging
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_42378234
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:29 schreef Gert het volgende:
zoals ik al zei, samen op vakantie maar overdag apart of zo, kids in de kinderopvang met wat leuks om te doen en de ouder even helemaal ontspannen en geen verplichtingen .. zo kan je als gezin in een gestresste situatie ook weer naar elkaar toe groeien nl, komt de wig van de poen er niet ook nog eens tussen ..

want dat is toch waar het waarschijnlijk uiteindelijk op uit draait, een groot drama van ouders die hun kids proberen te overtuigen van het feit dat het beter is dat ze "nog even" in de kooi blijven zitten, de dikke poen is zooooo dichtbij .. of is er echt iemand die serieus verwacht dat er kids tussen zitten die hun ouder smeken om toch vooral te blijven volhouden ?

echt waar, ik ben verbaasd over het feit dat zoiets toegestaan wordt, ik vind programma's als temptation island ed al op de grens, maar ja, dat zijn volwassenen en die mogen het zelf weten, maar dit, met kids, dit is helemaal ziek .. ik dacht dat we er wetten voor hebben om kids voor dit soort exploitatie te beschermen ?
psychologen en psychiaters zullen het waarschijnlijk wel prachtig vinden .. al die menselijke labratten en even kijken hoe ze reageren, even kijken of het eigen kind even hard gedumpt wordt als de partner als de verleiding maar groot genoeg is ..
pleased to meet you
  donderdag 5 oktober 2006 @ 05:16:40 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42379232
Vanavond hoorde ik met een half oor op het NOSjournaal dat Natasia al eerder contact heeft gehad met Bureau Jeugdzorg omdat ze het allemaal niet aan zou kunnen. Op zich natuurlijk prima, daar is BJ ook voor. Die fase is inmiddels afgesloten. Nu ze in De Kooi zit, heeft BJ het gezin opnieuw bekeken en geconcludeerd dat er goed voor de kinderen wordt gezorgd. Waarbij ík me dus afvraag wat de gehanteerde criteria zijn...
Ik ving ook iets op over een onderzoek om te kijken wat nou de psychologische schade zou (kunnen) zijn voor de kinderen.

Overigens zeer frappant dat er in
OUD
milder wordt gedacht over Nastasia dan hier...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42379251
Ik zou het niet kunnen, nooit! Ik zou ze vreselijk missen en dat maakt geen enkele som aan geld goed! Mijn ouders zijn nogal vermogend, maar voor een jaar terug had ik ze keihard laten vallen. Het is dat ze bij zijn getrokken anders was het Doei

Ik zou er dus nooit in gaan, niet in BB en niet in de GK. Mijn gezinnetje is vele malen belangrijker dan geld. Maar ik geniet er wel van hoor, stelletje draaikonten/zielepoten. Liefde is zoveel belangrijker
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 5 oktober 2006 @ 07:27:11 #217
3542 Gia
User under construction
pi_42379461
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:06 schreef Tissik het volgende:

Niet, in de eerste 18 levensjaren. Daarna mag dat van de wetgever, en ligt de hele wereld weer voor jou, en alleen jou, voor je open. (De meeste ouders zien dat moreel gelukkig anders, en blijven zorgen tot ze er dood bij neervallen).
Die andere moeder heeft ook kinderen onder de 18, maar daar hoor je niemand over.
  † In Memoriam † donderdag 5 oktober 2006 @ 09:41:42 #218
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42380902
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:11 schreef Tissik het volgende:

[..]

Ik denk dat je als ouder behoorlijk op je tellen moet passen als je al in kontakt staat met Bureau Jeugdzorg. Onderschat die toko beslist niet.
En waar was jeugdzorg?
Voogdij gezinnen faalt

On topic, deze vrouw heeft een bewuste keuze gemaakt om zelf hulp te vragen bij opvoedproblemen heeft nu in overleg met familie (zussen) en vriend besloten om haar spaargeld in te zetten voor een spel waarmee ze haar spaargeld mogelijk in een paar maanden tijd zou kunnen vermenigvuldigen.
Waarom zouden haar familieleden niet capabel zijn ? En waarom denk jij dat jeugdzorg zo goed is? Ik zie erg weinig bewijzen dat jij gelijk hebt namelijk, er zijn diverse onderzoeken geweest waaruit blijkt dat kinderen die onder jeugdzorg staan doorgaans niet beter uit dat traject komen, sterker nog, er is vaak géén verbetering (oftewel, het maakt in 90% van de gevallen totaal niets uit of er bemoeizucht van jeugdzorg is geweest)
  † In Memoriam † donderdag 5 oktober 2006 @ 09:43:04 #219
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42380921
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar niemand haalt die kinderen weg. Die kinderen houden zoveel van hun moeder, die gaan door muren om hun moeder te bereiken.
Off-topic
Wist je dat kinderen heel erg lang loyaal blijven richting ouders? Zelfs als ze daadwerkelijk slachtoffer zijn van mishandeling en verwaarlozing?
pi_42381060
Als je als moeder zijnde het gevoel hebt even rust nodig te hebben en tevens ook de hoop hebt op een groot geldbedrag, kun je die 10.000 Euro inleggeld dan niet beter besteden aan een vakantie zonder de kids (even bij opa en oma of zo) en een abonnement op de staatsloterij of Lotto?

Maak je ook kans op grote bedragen, pak je ook je rust maar ben je er op de vakantie na wel altijd en onvoorwaardelijk voor je kids.
Want hoe groot denkt ze dat haar kans op het winnen van die Villa is, met concurrentie van mensen die voor hun gevoel relatief heel heel weinig achterlaten?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_42382494
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:43 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Off-topic
Wist je dat kinderen heel erg lang loyaal blijven richting ouders? Zelfs als ze daadwerkelijk slachtoffer zijn van mishandeling en verwaarlozing?
inderdaad heel erg offtopic!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:03:50 #222
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_42382658
De propagandamachine van de NOS is weer eens aangezet.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:19:14 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42383091
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:51 schreef DIGGER het volgende:
Want hoe groot denkt ze dat haar kans op het winnen van die Villa is,
Nu geef je haar te veel credits!
Jij denkt dat zij kan nadenken over de kans dat ze wint??
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42383235
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:51 schreef DIGGER het volgende:
Want hoe groot denkt ze dat haar kans op het winnen van die Villa is, met concurrentie van mensen die voor hun gevoel relatief heel heel weinig achterlaten?
Als ik naar haar concurrentie (ene Nicolaas oa) kijk dan is haar kans nihil. Ze heeft nú al heimwee naar haar kinderen. Hoe gaat dat straks als haar zoontje weer in het ziekenhuis ligt, als haar dochter dagelijks moet huilen omdat ze mama mist, als ze de brieven met vlekjes van de tranen in dat huis aan het lezen is? Nee, die redt het niet tot de kerst. Zonde van haar tijd en energie dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:42:37 #225
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_42383790
quote:
Gouden Kooimoeder haalt uit naar PvdA'ers
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted) / NOS
Gepubliceerd: donderdag 5 oktober 2006 @ 10:42
Gouden Kooi-bewoonster Natasia (32) die gisteren onder vuur kwam te liggen door Kamervragen van de PvdA, haalt vandaag in De Telegraaf hard uit naar de bezorgde sociaal-democraten. ''De PvdA-Kamerleden die zich afvragen of ik mijn 6-jarige zoontje en 9-jarige dochtertje verwaarloos, zijn heilige boontjes. Ik vraag me af hoeveel tijd zij zelf met en aan hun kinderen besteden. Of betalen zij van hun Kamersalarissen een kindermeisje?''

In de Tweede Kamer bleek gisteren een meerderheid van CDA en PvdA van mening te zijn dat de moeder haar kinderen verwaarloost. De partijen stellen dat, indien nodig, de Kinderbescherming er op toe moet zien dat de kinderen geen psychische problemen krijgen vanwege de deelname van Natasia aan het programma. De PvdA-Kamerleden Ella Kalsbeek en Jeroen Dijsselbloem stelden gisteren de vraag of de ouders die deelnemen aan De gouden Kooi, verwaarlozing van hun kind kan worden verweten.

Volgens Natasia heeft ze een wat ''minder rooskleurige financiële situatie'' en zit ze daarom ik in de Gouden Kooi-villa. ''Ik krijg hier de kans een beroepsopleiding te volgen waardoor ik, als ik zonder te winnen uit het huis kom, een goede boterham kan verdienen en zo beter voor de kinderen kan zorgen. Intussen weet ik zeker dat mijn lieverds in geweldige handen zijn van mijn partner Wilgo en mijn twee zussen, die beiden moeder zijn.'' Ze haalt nog een keer uit naar de parlementariërs: ''Zij hebben met het Kamerlidsalaris vast een financieel gemakkelijker uitgangspunt. Mijn kinderen zijn in uitstekende handen van twee moeders en mijn partner. Ik vraag me echt af waar ze zich mee bemoeien!''

Het NOS-Journaal interviewde gisteren de twee kinderen van Natasia. Ze zeiden nu trots op hun moeder te zijn en te hopen dat ze veel geld zal binnenhalen. Het gezin is bekend bij het Bureau Jeugdzorg in Almere, zo meldde de NOS gisteren eveneens. Natasia heeft op vrijwillige basis hulp gevraagd bij de opvoeding van haar kinderen. De beelden van het afscheid van Natasia en de reactie van haar kinderen vindt Jeugdzorg schrijnend. Toch is de opvang en zorg voor de kinderen goed geregeld, zegt het bureau.
ik vind het stom dat ze zo weg gaat maar
quote:
''De PvdA-Kamerleden die zich afvragen of ik mijn 6-jarige zoontje en 9-jarige dochtertje verwaarloos, zijn heilige boontjes. Ik vraag me af hoeveel tijd zij zelf met en aan hun kinderen besteden. Of betalen zij van hun Kamersalarissen een kindermeisje?''
The girl that lost her mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')