![]()
![]()
![]()
Wuustwezel, een kennismaking
Gemeente: Wuustwezel
Postcode: 2990
Arrondissement: Antwerpen
Provincie: Antwerpen
Woonkernen: Braken, Gooreind, Loenhout, Sterbos, Wuustwezel
Oppervlakte: 8.942 ha
Aantal inwoners op 1 januari 2005: 18.181
Contactadres bestuur: Gemeentepark 1, 2990 Wuustwezel
In Wuustwezel centrum zijn de administratieve diensten van het gemeentebestuur geconcentreerd: het gemeentehuis, het gemeentemagazijn, de hoofdbibliotheek, de brandweerkazerne, het politiebureel en de sporthal. Ook op cultureel gebied zijn er heel wat voorzieningen: theaterzaal Kadans, gemeenschapscentrum Blommaert en het Oud Gemeentehuis waar de heemkundige kring gevestigd is.
In de deelgemeente Gooreind zijn de meeste sociale voorzieningen geconcentreerd: je vindt er het OCMW en het rusthuis St.-Jozef, daarnaast zijn er nog heel wat niet-gemeentelijke sociale voorzieningen in Gooreind: De Oever, een dagverblijf voor gehandicapten; Coda, een centrum voor palliatieve zorgen; Wiezelo een tehuis voor kinderen. Op cultureel gebied is er het Vormingscentrum 't Gasthuis en GC 't Schoolhuis en voor de sportliefhebbers zijn er de sportterreinen in de Eikendreef.
Loenhout was oorspronkelijk een onafhankelijke gemeente en dat zie je nog een beetje aan de infrastructuur: het vroegere gemeentehuis doet nu dienst als wijkhuis. Daarnaast is er de Tiendenschuur die gebruikt wordt door verenigingen, de sportschuur en de sportvelden De Dorens naast het wijkhuis.
Sterbos is een woonkern die groeide rond het kasteel en de bijbehorende kapel. Er is ook een wijkhuis waar verenigingen gebruik van kunnen maken voor hun activiteiten.
Braken tenslotte is de woonkern die groeide rond de vroegere grensovergang en de daarmee gepaard gaande douaneactiviteiten. Er is een kapel en een school.
enkele foto's van Gooreind (waar ik dus vandaan kom)
St-Jozef kerk
![]()
GLS Klimop
![]()
De watertoren
![]()
Het gebouw waar ik woon (ik woon aan de zijkant, die niet op de foto staat)
![]()
Toemaatje: Fata Morgana in Wuustwezel
![]()
Website:
Officiële Webpagina van de gemeente Wuustwezel[ Bericht 2% gewijzigd door Misstique op 02-10-2006 12:01:39 ]