Was net even in de stad dus ik denk loop de Mediamarkt even in om naar een printer te kijken. Ik loop naar binnen en tegemoet komt een gozer die met zn hand onder zn trainingsjasje liep. Dus ik kijk nog een keer: Cd's onder zn trainingsjasje, ik denk nog: Is dat een serieuze poging? Maar inderdaad we passeerde elkaar net bij de poortjes en die dingen gingen af. De
enige beveilingsbeambte bij de deur stapt op m af en de gast zet het op een lopen. De beveiliger pakt m bij zn arm en probeert m weer de winkel in te sleuren.
Worsteling....beveiliger incasseert een paar kopstoten. Winkeldief bijt, schopt, slaat om los te komen. Eén omstander schiet te hulp. We staan ter hoogte van de helpdesk en vragen een paar keer of ze niet even de politie kunnen bellen, de mutsen werken gewoon rustig door. Beveiligingsmannetje nummer twee schiet te hulp. Ook hij krijgt de nodige klappen van de winkeldief. De omstander word aan zn haar getrokken door de winkeldief en besluit het over te laten aan de beveiligers. Ondertussen hebben ze hem met zn tweeen richting een kassa gekregen en proberen m daar te bedwingen.
Beveiliger nummer 3 arriveert, nog steeds geen politie. Met zijn drieeen proberen ze m nu vast te houden. Hij probeert nog steeds te bijten en te slaan en de beveiligers zitten onder het bloed. De overige Mediamarkt mannekes staan gezamelijk te kletsen, te filmen en na 10 minuten komt een van hun vragen om een externe lijn bij de helpdesk want het duurt wel erg lang met die politie. Mag ik even adden dat dit in de Grote Marktstraat in Den Haag is en het politiebureau praktisch om de hoek zit
Ondertussen komt er een ambulance voorbij rijden die even polshoogte komt nemen. Hij loopt op het opstootje af: Wie is er gewond? Dus de beveiligers die melden wat er loos is. "Nouja jullie zijn nog even bezig ik kom zo wel terug."
Na 20 minuten (
![]()
) De politie arriveert! 2 agenten stormen binnen pakken het nog steeds wild spartelende manneke beet, whoppa handen op de rug, boeien om en binnen 30 seconden zat ie in de politieauto.
1. Waarom heeft een grote Mediamarkt in een drukke winkelstraat, maar 1 beveiliger bij de deur?
2. Waarom als er iets gebeurd doen de andere medewerkers echt totaal geen moeite om een chef, poltie e.d. erbij te halen?
3. Waarom doet de poltie er 20 minuten over om op te komen dagen terwijl het bureau op nog geen 5 minuten loopafstand zit? (Maar als ze er dan eenmaal zijn, weten ze wel van aanpakken.)