Stel dat de BR speler 10 seconden de tijd nodig heeft om iets in te lezen. Dan heeft deze als het goed is 90MB aan data ingelezen en als de Cell dit dan met 204GB/s gaat verwerken dan heeft de Cell daar nog geeneens een seconde voor nodig eerder een paar milliseconde.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:38 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Een beetje invloed zal het wel hebben, de ingelezen data zal toch door de CPU moeten worden verwerkt. En hoe sneller de CPU hoe sneller het verwerkt kan worden. Hoeveel invloed het allemaal heeft weet ik ook niet, maar ik had gelezen dat de extra kracht van de PS3 positief waren op de laadtijden.
Zal het iedergeval niet vreemd vinden wanneer de PS3 sneller laad dan de 360, want die vind ik ook niet echt super snelle laadtijden hebben.
Tuurlijk is console exclusief een winst voor degene die hem krijgt, maar als het spel wel op de PC komt is het dus niet helemaal exclusief en zou je hem daarop kunnen spelen wanneer je dat zou willenquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:34 schreef SToRM81 het volgende:
Ik kan Patrick_Kluivert zijn punt wel begrijpen hoor. De 360 en de PS3 zijn de 2 die loodrecht tegenover elkaar staan deze generatie en als de 1 een spel krijgt die de ander niet krijgt, dan is dat een winst voor degene die m krijgt.
Blijkbaar niet: http://www.ps3land.com/article-782.phpquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:04 schreef Retuobak het volgende:
Final dev kits zijn al een tijdje uit.
Goede bronquote:Until just recently, developers had been developing PS3 games on a nVidia GeForce 7800 GTX card. The RSX, however, uses nVidia's G70 which allows for very high shader performance
Het maakt het spel wel minder interessant om daarvoor speciaal een console te halen jaquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Tuurlijk is console exclusief een winst voor degene die hem krijgt, maar als het spel wel op de PC komt is het dus niet helemaal exclusief en zou je hem daarop kunnen spelen wanneer je dat zou willen
En er de middelen voor zou hebben.quote:
Weet je wat het probleem een beetje met PC gaming is, het is niet te zeggen wat voor games er op wat voor PC gespeeld worden. Retuobak heeft een goede pc en een 360, ik heb een redelijk oude pc en ook een 360. Als wij dan allebei Halo 3 willen en hij komt gelijktijdig uit voor de PC en 360 dan koop ik hem voor de 360 en Retuobak hem voor de PC, wanneer een RTS gelijktijdig wordt uitgebracht zullen we hem beiden op de PC gaan halen. Dus een console met veel console exclusives heeft een nadeel t.o.v. een console met echte exclusivesquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:50 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
En er de middelen voor zou hebben.
Dat is met een PS3/X360 dus anders. Als je er 1 hebt kan je er op spelen.
Met een PC is dat de vraag, dat was mijn punt een beetje.
Precies. Ik heb heel lang geen 360 gehaald(en als mijn ps2 het niet had begeven, al doet ie het nu wel weerquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:19 schreef Tain het volgende:
Dus een console met veel console exclusives heeft een nadeel t.o.v. een console met echte exclusives
Persoonlijk vind ik van de meeste van dat soort games de console versie lekkerder spelen, dus dan is keuze snel gemaakt, maar het niet echt exclusief zijn van sommige titels staat echt de verkopen van de 360 in de wegquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Precies. Ik heb heel lang geen 360 gehaald(en als mijn ps2 het niet had begeven, al doet ie het nu wel weer, had ik hem nog later gehaald) omdat die games die ik daarop wel leuk vond ook gewoon op de PC waren.
Ik vind een console ook zeker lekkerder spelen, als ik de keuze heb zal ik altijd op de console spelen. Maar ik ga geen 500 euro uitgeven aan een console voor een spel dat ik op mijn pc kan spelen. En bij MS komen alle spellen die ze zelf uitbrengen ook op de PC. Bij Sony is dat toch een beetje anders, de echte PS3 exclusief spellen zul je nooit op de PC tegen komen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:35 schreef Tain het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik van de meeste van dat soort games de console versie lekkerder spelen, dus dan is keuze snel gemaakt, maar het niet echt exclusief zijn van sommige titels staat echt de verkopen van de 360 in de weg
Ligt ook aan de hoeveelheid spellen die op beide platformen komen die je leuk lijken. Als dat 1 titel is is het idd zonde van je geld, zijn dat er 5 dan is het al een stuk logischer om de console te halen, etcquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vind een console ook zeker lekkerder spelen, als ik de keuze heb zal ik altijd op de console spelen. Maar ik ga geen 500 euro uitgeven aan een console voor een spel dat ik op mijn pc kan spelen. En bij MS komen alle spellen die ze zelf uitbrengen ook op de PC. Bij Sony is dat toch een beetje anders, de echte PS3 exclusief spellen zul je nooit op de PC tegen komen.
Klopt, al zou ik een console ook kopen voor 1 spel als ik dat spel echt wil hebben. Ik koop de PS3 alleen al voor FF13. Maar wat je zei, als de 360 meer echte exclusive titels zou hebben die dus ook alleen op de 360 zullen zijn dan zouden de verkopen wel omhoog gaan.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:45 schreef Tain het volgende:
[..]
Ligt ook aan de hoeveelheid spellen die op beide platformen komen die je leuk lijken. Als dat 1 titel is is het idd zonde van je geld, zijn dat er 5 dan is het al een stuk logischer om de console te halen, etc
Wat Halo 3 zou ik niet zo snel zeggenquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:19 schreef Tain het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem een beetje met PC gaming is, het is niet te zeggen wat voor games er op wat voor PC gespeeld worden. Retuobak heeft een goede pc en een 360, ik heb een redelijk oude pc en ook een 360. Als wij dan allebei Halo 3 willen en hij komt gelijktijdig uit voor de PC en 360 dan koop ik hem voor de 360 en Retuobak hem voor de PC, wanneer een RTS gelijktijdig wordt uitgebracht zullen we hem beiden op de PC gaan halen. Dus een console met veel console exclusives heeft een nadeel t.o.v. een console met echte exclusives
Maar nu ze met dat live anywhere beginnen hoef je hem dus daarom ook niet voor op de 360 te halen. Want je kan gewoon op de PC tegen mensen op live spelenquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat Halo 3 zou ik niet zo snel zeggen
Buiten het feit dat ik geen interesse heb in de Halo-serie, zou ik hem denk ik eerder op 360 halen voor verscheidene redenen. Waarvan de belangrijkste logischerwijs het op live spelen met FOK!kers is.
Ja dat headsetje van de 360 is nu niet echt je van het, al heb ik het nog niet gebruikt..quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:53 schreef Retuobak het volgende:
Ja, ik moet nog even zien of Live Anywhere net zo fijn werkt als live op de 360, maar werkt het vergelijkbaar dan wordt de, ongetwijfeld goedkopere, PC versie aantrekkelijker. Temeer omdat ik dan naar alle waarschijnlijkheid m'n eigen headset kan gebruiken, een die niet zeer doet.
Ach ja de concurentie bespreken heeft opzich toch ook met de console te maken. Wat me wel opvalt is dat je geen kritiek mag hebben op de Wii of 360 terwijl je de PS3 helemaal de grond in mag boren... En zodra je kritiek leverd op iets of iets anders beter vind ben je meteen een Fanboyquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:08 schreef Retuobak het volgende:
Dit is dan ook het enige topic waar je nog een beetje lekker kunt praten.
In de andere topic is het niks dan flamen bij elk beetje kritiek of elke keer als je offtopic gaat, elke keer als hier geflamed wordt dan zijn het fanboys van andere platforms die binnen komen vallen.
Wat betreft GAM geef ik toch de voorkeur aan de PS3 fanbase moet ik zeggen.
Uhh das wel heel erg offtopic... lolquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:41 schreef masterdave het volgende:
Amiga ftw!
Was ook zomaar een voorbeeldjequote:Op vrijdag 29 september 2006 18:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat Halo 3 zou ik niet zo snel zeggen
Buiten het feit dat ik geen interesse heb in de Halo-serie, zou ik hem denk ik eerder op 360 halen voor verscheidene redenen. Waarvan de belangrijkste logischerwijs het op live spelen met FOK!kers is.
Ligt ook wel aan welke users ermee posten van de PS fanbasequote:Op vrijdag 29 september 2006 19:08 schreef Retuobak het volgende:
Dit is dan ook het enige topic waar je nog een beetje lekker kunt praten.
In de andere topic is het niks dan flamen bij elk beetje kritiek of elke keer als je offtopic gaat, elke keer als hier geflamed wordt dan zijn het fanboys van andere platforms die binnen komen vallen.
Wat betreft GAM geef ik toch de voorkeur aan de PS3 fanbase moet ik zeggen.
Ja okay, users als Edenophobic laat ik ook liever thuis.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:54 schreef Tain het volgende:
[..]
Ligt ook wel aan welke users ermee posten van de PS fanbase
Bullshitquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:43 schreef Diablos79 het volgende:
En bij MS komen alle spellen die ze zelf uitbrengen ook op de PC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |