abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42234919
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:06 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Reacties op Lost Oddysey waren lang niet zo positief als op Blue Dragon. Combat engine is veel te traag en de art is ook vrij generiek. Zelfs JRPG fanboy, en 360 eigenaar Roy viel het tegen.
Blue Dragon daarentegen oogste vrijwel unaniem positieve reacties .
Maarja, gaat die wel 360 exclusive blijven vraag ik me dan af...
PSN id: NL_SToRM
pi_42234948
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef SToRM81 het volgende:
Vast niet, zoveel games blijven tegenwoordig niet meer exclusief en alleen als er nog een zak met geld tegen aan wordt gesmeten. Kijk naar Enchanted Arms met zijn mooie "Only on Xbox 360" op de doos
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:10:23 #103
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42234975
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:59 schreef Tain het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks met de programmeerkunsten van de ontwikkelaars te maken. De 360 heeft 3 cores die allen op de PPC technologie zijn gebaseerd en daardoor universeel inzetbaar zijn. De Cell heeft 1 multifunctionele PPC core en 7 SPE's die vooral geschikt zijn om floating point berekeningen uit te voeren.
[..]

Bullshit De CPU van de 360 en de Cell kunnen beiden de data veel sneller verwerken dan dat de DVD/BD-speler kan inlezen.
Het heeft opzich wel met de programmeerkunsten te maken. Betere programmeurs halen meer uit de hardware. Je moet voor beide CPU's heel anders te werk gaan. Waarschijnlijk zal de ene ontwikkelaar meer uit de 360 halen en de ander uit de PS3.

Ik weet dat ze beide de data sneller kunnen verwerken dan DVD/BD kunnen inlezen. Maar de totale verwerkingssnelheid van de PS3 ligt hoger dan bij de 360. En dat zul je toch ergens in terug moeten zien
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_42235016
Ik vind console exclusive een exclusive Retuobak, wat je verder ook blaat boeit me niet echt.
Feit is gewoon dat veel mensen niet op de pc gamen, dat het kan is wat anders. Er kan wel meer.
Dus voor die mensen is het een exclusive, en ik weet zeker dat dat het grootste deel is. Als je dan ook nog eens leest wat er met Alan Wake allemaal nodig is om mooi te kunnen gamen dan zullen dat er steeds minder worden.
En zo weinig exclusives heeft de X360 nou ook weer niet. GoW, Mass Effect, Mistwalker games, Forza, Kane & Lynch, Viva Pinata en zo zijn er nog wel meer die niet op de PC komen.
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
pi_42235023
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:10 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Het heeft opzich wel met de programmeerkunsten te maken. Betere programmeurs halen meer uit de hardware. Je moet voor beide CPU's heel anders te werk gaan. Waarschijnlijk zal de ene ontwikkelaar meer uit de 360 halen en de ander uit de PS3.

Ik weet dat ze beide de data sneller kunnen verwerken dan DVD/BD kunnen inlezen. Maar de totale verwerkingssnelheid van de PS3 ligt hoger dan bij de 360. En dat zul je toch ergens in terug moeten zien
De enige bottleneck van de laadtijden is toch echt het optische medium wat gebruikt wordt. Verwerking van de data zal misschien milliseconden schelen en is daardoor verwaarloosbaar
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_42235029
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Je verdedigt pc gamen tot in de treure, veel console gamers gamen niet op een PC. Period.
Veel 360 gamers gamen niet op een PS3 straks

ZOMG, ALLE 360/PS3 multiplatform games zijn 360 EXCLUSIVE!!!!11
Daar komt het op neer.
pi_42235041
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Ja! Wordt door MS uitgebracht namelijk .
pi_42235064
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:02 schreef Tain het volgende:

[..]

Net zoals Blue Dragon, FFXIII en White Knight, dus hoe je in godsnaam nu al kan zeggen welke beter is en welke het wel of niet gaat redden...
Volgens Storm81 wel .
pi_42235078
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:11 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
En zo weinig exclusives heeft de X360 nou ook weer niet. GoW, Mass Effect, Mistwalker games, Forza, Kane & Lynch, Viva Pinata en zo zijn er nog wel meer die niet op de PC komen.
Kane & Lynch komt gewoon op de PC
pi_42235111
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:12 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Veel 360 gamers gamen niet op een PS3 straks

ZOMG, ALLE 360/PS3 multiplatform games zijn 360 EXCLUSIVE!!!!11
Daar komt het op neer.
Nee, dat is niet hetzelfde. PS3 en X360 zijn CONSOLES.
Bij de PC moet je installeren, moet alles compatible zijn, geen gezeik met drivers?, oe, instellingen ff veranderen.
Etc etc etc. Dus in die context is het gewoon ANDERS.
I
pi_42235138
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:13 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Kane & Lynch komt gewoon op de PC
Hmm, welke was het dan die NIET kwam?
Er was er 1 die laatst werd aangekondigd dat het me verbaasde dat ie niet op de PC kwam. .
Ik vergat HALO3 nog trouwens. .
pi_42235167
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:13 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Volgens Storm81 wel .
Daar mag je toch wel vanuit gaan als je ziet wat ze al eerder uitgebracht hebben. Als je zo gaat beginnen dan kun je hetzelfde zeggen van Mass Effect, Halo3, e.d.
pi_42235193
Om samen te vatten:
Situatie 1:
Een game komt uit op PC en Xbox 360.
Hij is Xbox 360 exclusive want een hoop mensen met een Xbox 360 hebben geen PC.

Situatie 2:
Een game komt uit op Xbox 360 en PlayStation 3.
De game is niet exclusive, ondanks dat een hoop mensen slechts één van beide hebben, want in dit geval hoef je niet te installeren.

Sorry, ik zat inderdaad fout, ik zie de logica nu helemaal.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:18:46 #114
145074 Diablos79
pi_42235235
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:12 schreef Tain het volgende:

[..]

De enige bottleneck van de laadtijden is toch echt het optische medium wat gebruikt wordt. Verwerking van de data zal misschien milliseconden schelen en is daardoor verwaarloosbaar
We zullen het zien
Zover ik gelezen heb zijn ontwikkelaars wel positief over de snelheid/laadtijden van de PS3. Ja kan toch pas oordelen wanneer je er echt op gespeeld hebt met spellen die klaar zijn.
pi_42235296
Ik moet wel toegeven dat ik Tomb Raider op de 360 heb gekocht, terwijl ik m op de pc ook al had 'gekocht'. Maar Tomb Raider games heb ik altijd al op de console gespeeld en dat type game vind ik daarop wel beter spelen. Een game zoals zoals Max Payne daarentegen ( heb even geen ander voorbeeld) speel ik liever op de pc, aangezien de besturing zich daar veel beter voor leent.
FEAR en Prey moet je ook op de pc spelen vind ik persoonlijk
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:24:00 #116
145074 Diablos79
pi_42235368
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:17 schreef Retuobak het volgende:
Om samen te vatten:
Situatie 1:

Situatie 2:
De game is niet exclusive, ondanks dat een hoop mensen slechts één van beide hebben, want in dit geval hoef je niet te installeren.

Hehe..

Exclusief is gewoon wanneer hij maar op 1 platform te krijgen is, zo simpel is het toch
Je hebt wel zoiets als console exclusief, dat het maar op een van consoles komt. Maar dan kan het spel dus nog wel steeds op de PC komen en is het toch niet helemaal exclusief.

Overigens vind ik het aantal exclusive titels voor de 360 wel meevallen. De PS3 zal er echt veel meer krijgen, en dat zijn dan ook titels die je niet op de PC zult tegenkomen.
pi_42235464
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:17 schreef Retuobak het volgende:
Om samen te vatten:
Situatie 1:

Situatie 2:

Ik geloof dat jij gewoon niet wil zien dat een PC geen console is
pi_42235494
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:18 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

We zullen het zien
Zover ik gelezen heb zijn ontwikkelaars wel positief over de snelheid/laadtijden van de PS3. Ja kan toch pas oordelen wanneer je er echt op gespeeld hebt met spellen die klaar zijn.
Kan best zijn dat de ontwikkelaars daar positief over zijn, maar de Cell heeft weinig tot geen invloed op de laadtijden

BD-rom leest de data met ongeveer 9MB per seconde en de Cell kan vele malen meer data verwerken per seconde
quote:
Each unit on the EIB can simultaneously send and receive 16B of data every bus cycle. The maximum data bandwidth of the entire EIB is limited by the maximum rate at which addresses are snooped across all units in the system, which is one per bus cycle. Since each snooped address request can potentially transfer up to 128B, the theoretical peak data bandwidth on the EIB at 3.2 GHz is 128Bx1.6 GHz = 204.8 GB/s.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessor
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:31:04 #119
145074 Diablos79
pi_42235563
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:27 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Wat heeft dat nu met exclusiviteit van een game te maken? Als een game op de Xbox360 is en op de PC, of op de PS3 en op de PC. Dan is het spel gewoon niet 100% exclusief. En dat jij alleen op de 360 gamed en niet op de PC omdat je dat fijner vind heeft er verder niks mee te maken.
pi_42235581
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:31 schreef Diablos79 het volgende:
Wat heeft dat nu met exclusiviteit van een game te maken? Als een game op de Xbox360 is en op de PC, of op de PS3 en op de PC. Dan is het spel gewoon niet 100% exclusief. En dat jij alleen op de 360 gamed en niet op de PC omdat je dat fijner vind heeft er verder niks mee te maken.
Precies
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:33:02 #121
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_42235609
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:27 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Zoals de vorige poster al aangaf heb jij het over console-exclusief en systeem-exclusieft (systeem als in PC, Xbox360, PS3)

Maar dat alles maakt geen drol uit....uit eindelijk zal de PS3 meer exclusieve games hebben, denk ik, maar persoonlijk zie ik liever dat de echt "goeie" games gewoon multi platform worden....veel beter voor de gamer namelijk.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_42235624
Een echte en goede exclusive trekt ook mensen aan naar dat platform waar het spel voor uitkomt. Bij een console exclusive zullen mensen toch wel gaan twijfelen of ze hem niet halen op de PC die ze al hebben staan of toch maar de console gaan kopen waar het spel op uitkomt.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_42235651
Ik kan Patrick_Kluivert zijn punt wel begrijpen hoor. De 360 en de PS3 zijn de 2 die loodrecht tegenover elkaar staan deze generatie en als de 1 een spel krijgt die de ander niet krijgt, dan is dat een winst voor degene die m krijgt.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:37:47 #124
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_42235669
Luister...ik ga een PS3 kopen,ooit in ieder geval, want ik heb het nog en zal het nog druk krijgen met alle PS2 releases die er nog aankomen, maar ik wil gewoon die paar games die de xbox360 zal uitbrengen die ik dan ook toevallig leuk vind Tja het soort games dat op de PS3 uitkomt vind ik nou eenmaal leuker. ook gewoon op de ps3 spelen....en microsoft en sony hebben maar ff te luisteren naar mij.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:38:14 #125
145074 Diablos79
pi_42235680
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:28 schreef Tain het volgende:

[..]

Kan best zijn dat de ontwikkelaars daar positief over zijn, maar de Cell heeft weinig tot geen invloed op de laadtijden

BD-rom leest de data met ongeveer 9MB per seconde en de Cell kan vele malen meer data verwerken per seconde
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessor
Een beetje invloed zal het wel hebben, de ingelezen data zal toch door de CPU moeten worden verwerkt. En hoe sneller de CPU hoe sneller het verwerkt kan worden. Hoeveel invloed het allemaal heeft weet ik ook niet, maar ik had gelezen dat de extra kracht van de PS3 positief waren op de laadtijden.

Zal het iedergeval niet vreemd vinden wanneer de PS3 sneller laad dan de 360, want die vind ik ook niet echt super snelle laadtijden hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')