Maarja, gaat die wel 360 exclusive blijven vraag ik me dan af...quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:06 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Reacties op Lost Oddysey waren lang niet zo positief als op Blue Dragon. Combat engine is veel te traag en de art is ook vrij generiek. Zelfs JRPG fanboy, en 360 eigenaar Roy viel het tegen.
Blue Dragon daarentegen oogste vrijwel unaniem positieve reacties.
Vast niet, zoveel games blijven tegenwoordig niet meer exclusief en alleen als er nog een zak met geld tegen aan wordt gesmeten. Kijk naar Enchanted Arms met zijn mooie "Only on Xbox 360" op de doosquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef SToRM81 het volgende:
Maarja, gaat die wel 360 exclusive blijven vraag ik me dan af...
Het heeft opzich wel met de programmeerkunsten te maken. Betere programmeurs halen meer uit de hardware. Je moet voor beide CPU's heel anders te werk gaan. Waarschijnlijk zal de ene ontwikkelaar meer uit de 360 halen en de ander uit de PS3.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:59 schreef Tain het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks met de programmeerkunsten van de ontwikkelaars te maken. De 360 heeft 3 cores die allen op de PPC technologie zijn gebaseerd en daardoor universeel inzetbaar zijn. De Cell heeft 1 multifunctionele PPC core en 7 SPE's die vooral geschikt zijn om floating point berekeningen uit te voeren.
[..]
BullshitDe CPU van de 360 en de Cell kunnen beiden de data veel sneller verwerken dan dat de DVD/BD-speler kan inlezen.
De enige bottleneck van de laadtijden is toch echt het optische medium wat gebruikt wordt. Verwerking van de data zal misschien milliseconden schelen en is daardoor verwaarloosbaarquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:10 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het heeft opzich wel met de programmeerkunsten te maken. Betere programmeurs halen meer uit de hardware. Je moet voor beide CPU's heel anders te werk gaan. Waarschijnlijk zal de ene ontwikkelaar meer uit de 360 halen en de ander uit de PS3.
Ik weet dat ze beide de data sneller kunnen verwerken dan DVD/BD kunnen inlezen. Maar de totale verwerkingssnelheid van de PS3 ligt hoger dan bij de 360. En dat zul je toch ergens in terug moeten zien
Veel 360 gamers gamen niet op een PS3 straksquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Je verdedigt pc gamen tot in de treure, veel console gamers gamen niet op een PC. Period.
Ja! Wordt door MS uitgebracht namelijkquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Maarja, gaat die wel 360 exclusive blijven vraag ik me dan af...
Volgens Storm81 welquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Net zoals Blue Dragon, FFXIII en White Knight, dus hoe je in godsnaam nu al kan zeggen welke beter is en welke het wel of niet gaat redden...
Kane & Lynch komt gewoon op de PCquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:11 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
En zo weinig exclusives heeft de X360 nou ook weer niet. GoW, Mass Effect, Mistwalker games, Forza, Kane & Lynch, Viva Pinata en zo zijn er nog wel meer die niet op de PC komen.
Nee, dat is niet hetzelfde. PS3 en X360 zijn CONSOLES.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Veel 360 gamers gamen niet op een PS3 straks
ZOMG, ALLE 360/PS3 multiplatform games zijn 360 EXCLUSIVE!!!!11
Daar komt het op neer.
Hmm, welke was het dan die NIET kwam?quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:13 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Kane & Lynch komt gewoon op de PC
Daar mag je toch wel vanuit gaan als je ziet wat ze al eerder uitgebracht hebben. Als je zo gaat beginnen dan kun je hetzelfde zeggen van Mass Effect, Halo3, e.d.quote:
We zullen het zienquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:12 schreef Tain het volgende:
[..]
De enige bottleneck van de laadtijden is toch echt het optische medium wat gebruikt wordt. Verwerking van de data zal misschien milliseconden schelen en is daardoor verwaarloosbaar
Hehe..quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:17 schreef Retuobak het volgende:
Om samen te vatten:
Situatie 1:
Een game komt uit op PC en Xbox 360.
Hij is Xbox 360 exclusive want een hoop mensen met een Xbox 360 hebben geen PC.
Situatie 2:
Een game komt uit op Xbox 360 en PlayStation 3.
De game is niet exclusive, ondanks dat een hoop mensen slechts één van beide hebben, want in dit geval hoef je niet te installeren.
Sorry, ik zat inderdaad fout, ik zie de logica nu helemaal.
Ik geloof dat jij gewoon niet wil zien dat een PC geen console isquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:17 schreef Retuobak het volgende:
Om samen te vatten:
Situatie 1:
Een game komt uit op PC en Xbox 360.
Hij is Xbox 360 exclusive want een hoop mensen met een Xbox 360 hebben geen PC.
Situatie 2:
Een game komt uit op Xbox 360 en PlayStation 3.
De game is niet exclusive, ondanks dat een hoop mensen slechts één van beide hebben, want in dit geval hoef je niet te installeren.
Sorry, ik zat inderdaad fout, ik zie de logica nu helemaal.
Kan best zijn dat de ontwikkelaars daar positief over zijn, maar de Cell heeft weinig tot geen invloed op de laadtijdenquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
We zullen het zien
Zover ik gelezen heb zijn ontwikkelaars wel positief over de snelheid/laadtijden van de PS3. Ja kan toch pas oordelen wanneer je er echt op gespeeld hebt met spellen die klaar zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessorquote:Each unit on the EIB can simultaneously send and receive 16B of data every bus cycle. The maximum data bandwidth of the entire EIB is limited by the maximum rate at which addresses are snooped across all units in the system, which is one per bus cycle. Since each snooped address request can potentially transfer up to 128B, the theoretical peak data bandwidth on the EIB at 3.2 GHz is 128Bx1.6 GHz = 204.8 GB/s.
Wat heeft dat nu met exclusiviteit van een game te maken? Als een game op de Xbox360 is en op de PC, of op de PS3 en op de PC. Dan is het spel gewoon niet 100% exclusief. En dat jij alleen op de 360 gamed en niet op de PC omdat je dat fijner vind heeft er verder niks mee te maken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:27 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij gewoon niet wil zien dat een PC geen console is
Preciesquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:31 schreef Diablos79 het volgende:
Wat heeft dat nu met exclusiviteit van een game te maken? Als een game op de Xbox360 is en op de PC, of op de PS3 en op de PC. Dan is het spel gewoon niet 100% exclusief. En dat jij alleen op de 360 gamed en niet op de PC omdat je dat fijner vind heeft er verder niks mee te maken.
Zoals de vorige poster al aangaf heb jij het over console-exclusief en systeem-exclusieft (systeem als in PC, Xbox360, PS3)quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:27 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij gewoon niet wil zien dat een PC geen console is
Een beetje invloed zal het wel hebben, de ingelezen data zal toch door de CPU moeten worden verwerkt. En hoe sneller de CPU hoe sneller het verwerkt kan worden. Hoeveel invloed het allemaal heeft weet ik ook niet, maar ik had gelezen dat de extra kracht van de PS3 positief waren op de laadtijden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:28 schreef Tain het volgende:
[..]
Kan best zijn dat de ontwikkelaars daar positief over zijn, maar de Cell heeft weinig tot geen invloed op de laadtijden
BD-rom leest de data met ongeveer 9MB per seconde en de Cell kan vele malen meer data verwerken per seconde
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |