abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 september 2006 @ 09:54:54 #1
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_42192296
Sta ik te wachten op het Juliana plein in Groningen met af te vragen waarom het niet door rijdt. Staat die kut brug open om een of andere fucking vroeg pensioen babyboomer met z'n klote zeilboot er door te laten. IN DE SPITS

Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.
Vrachtwagens mogen niet inhalen tijdens spits omdat ze extra files veroorzaken, maar die kut brug mag wel open.
Alleen omdat die kut boot niet even kan wachten tot 11 uur
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_42192438
Ik haat boten idd, vooral in de zomer.

Als je pech hebt sta je bij sommige bruggen gewoon 20 minuten te wachten
pi_42192611
Ja, en jij maar wegenbelasting betalen... dat doen die eigenaars van die boten nog steeds niet, dat begrijp ik nog steeds niet goed...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_42192628
Het is vooral irritant als je je aansluiting mist door die "pleziervaarders"
pi_42193129
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:11 schreef AlphaOmega het volgende:
Ja, en jij maar wegenbelasting betalen... dat doen die eigenaars van die boten nog steeds niet, dat begrijp ik nog steeds niet goed...
Zie jij een boot op de weg varen dan?

Of zie jij rijkswaterstaat eens in de zoveel tijd het wateroppervlak moeten vernieuwen vanwege slijtage?
  donderdag 28 september 2006 @ 10:40:29 #6
153230 mars7427
Live Life to the Max
pi_42193225
Ervaring leert dat als je in een boot zit, je altijd moet wachten op die f#$%cking automobilisten, voordat ze eindelijk die brug opendoen.... en geloof me, met vol zeil op en een lekker windje, niet altijd even lollig.
pi_42193263
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:35 schreef Luuk1983 het volgende:

[..]

Of zie jij rijkswaterstaat eens in de zoveel tijd het wateroppervlak moeten vernieuwen vanwege slijtage?
pi_42193442
quote:

[..]

wat denk je van de zijkanten van het kanaal die onderhouden moeten worden?
pi_42193529
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:40 schreef mars7427 het volgende:
Ervaring leert dat als je in een boot zit, je altijd moet wachten op die f#$%cking automobilisten, voordat ze eindelijk die brug opendoen.... en geloof me, met vol zeil op en een lekker windje, niet altijd even lollig.
Dus????

Die gasten die aan het varen zijn, doen dat in hun vrije tijd. Die hebben dus alle tijd van de wereld en wachten maar even netjes tot de spits voorbij is en het rustig is op de weg zodat de brug open kan. En niet midden in de spits die kutbruggen open gooien zodat er een flinke file ontstaat van mensen die van/naar hun werk gaan voor 1 lullig kutbootje.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_42193589
de brug was open voor de boten, dus dicht voor jou, niet open voor jou want dan is hij dicht voor de boten, ok?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 september 2006 @ 10:57:10 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42193619
Boten zijn cool....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_42193623
quote:

[..]

wat denk je van de KADE en vaargeulen drollenpijper. Als je ergens geen verstand van hebt moet je gewoon je mond houden.
  donderdag 28 september 2006 @ 10:58:20 #13
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42193653
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:57 schreef Maart85 het volgende:

[..]

Dat denk je van de KADE en vaargeulen drollenpijper. Als je ergens geen verstand van hebt moet je gewoon je mond houden.
Wat een onbeleefdheid weer
pi_42193663
quote:

[..]

wat denk je van de KADE en vaargeulen drollenpijper. Als je ergens geen verstand van hebt moet je gewoon je mond houden.
ik denk dat een paar miljoen auto's slechter zijn voor een wegdek dan af en toe een bootje door een vaargeul
pi_42194055
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik denk dat een paar miljoen auto's slechter zijn voor een wegdek dan af en toe een bootje door een vaargeul
Oh jee... af en toe een bootje...

Kijk eens op de grote rivieren en kanalen. Daar vaart nogal wat, vooral transport. En dan nog de pleziervaart. Laat die maar een vorm van wegenbelasting gaan betalen. Iemand die een sleurhut wil, moet dat ook. En terecht. En je wilt niet weten hoeveel schade er aan kades wordt aangericht. En dan het woord drollenpijper, best toepasselijk, want de meeste pleziervaart bootjes lozen rustig een hoop bagger in het water, ik bedoel, ach, wat maakt het uit...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 28 september 2006 @ 11:15:01 #16
153230 mars7427
Live Life to the Max
pi_42194121
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:54 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dus????

Die gasten die aan het varen zijn, doen dat in hun vrije tijd. Die hebben dus alle tijd van de wereld en wachten maar even netjes tot de spits voorbij is en het rustig is op de weg zodat de brug open kan. En niet midden in de spits die kutbruggen open gooien zodat er een flinke file ontstaat van mensen die van/naar hun werk gaan voor 1 lullig kutbootje.
Er zullen altijd uitzonderingen zijn... maar het lijkt me erg stug dat een brug in de spits op doorgaande weg open gaat voor één plezierjacht....daar zijn regels en afspraken voor......er zal wel beroepsvaart voor hebben gezeten.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:16:58 #17
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_42194192
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]

1. De banden zijn veel zachter dan asfalt. Autorijden versllijt het asfalt onder normale omstandigeheden niet.
Behalve dan door vrachtwagens.
quote:
De belangrijkste veroorzaker van de slijtage van een weg is het autoverkeer en dan vooral het vrachtverkeer. Eén vrachtauto veroorzaakt evenveel slijtage als 100.000 personenauto’s. Maar ook het weer (hoge en lage temperaturen) en de ondergrond zijn bepalend voor de levensduur van een weg.
2. De vaargeul slibt dicht door of er nu een boot door vaart of niet.
Wil je er met een boot doorheen, dan moet je baggeren.

Maar dat betekend niet dat die boot gewoon een paar uur an aanleggen of wachten tot er 20 boten zijn zodat de brug maar 1 keer open hoef ipv van 20 keer.
Dat scheelt slijtage aan de brug
pi_42194207
quote:

[..]

wat denk je van de KADE en vaargeulen drollenpijper.
Drollenpijper, die kende ik nog niet 't is maar goed dat jij me verteld dat ik dat ben, zelf was ik daar nooit achter gekomen
pi_42194716
Is hier in Groningen idd echt erg soms. Voor elke bejaarde met plezierschuitje gaan de bruggen gewoon instant open, waardoor er dikke files staan en je lang moet wachten. Laat ze die bootjes gewoon verzamelen en dan met 10 tegelijk elke 2 uur er langs laten bijvoorbeeld. Die lui hebben toch alle tijd...
pi_42195440
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:40 schreef mars7427 het volgende:
Gelukkig mag je de meeste bruggen ook niet bezeilt betreden dus dat scheelt

Oh en ik heb ook een gruwelijke hekel aan bruggen hoor als ik vaar
Bram! Boterham!
pi_42196297
Sowieso belachelijk dat er tientallen bruggen in dit land zijn in snelwegen, die nog opengaan ook. Zoiets hoort in de jaren 60...

En helemaal in de spits. Laat de bootjes maar lekker wachten. Belangrijke kanalen hebben sowieso wel een vaste brug.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  donderdag 28 september 2006 @ 12:48:43 #22
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_42196620
Boten Anna. Wij hebben hier ook een paar bruggen ja, kan soms best irritant zijn. Maar gelukkig moet ik er niet al te vaak over.
Zo niet, dan toch...
pi_42198430
heeeeeeeeel irritant en volstrekt onbegrijpelijk dat pleziervaart VOORRANG heeft in de spits ed.
voor 1 kloteboot onstaat er een kilometers lange file.

In Spijkenisse is het helemaal schering en inslag omdat die hoerenbrug zo laag is dat ie voor elke roeiboot open moet. Het komt REGELMATIG voor dat je 50 (!!!!!!!!!!!!!!!) minuten staat te wachten.

Hoef denk ik niet uit te leggen wat een mega chaos er onstaat daardoor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 september 2006 @ 15:57:08 #24
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_42201217
Bij de sluizen aan de andere kant van Groningen hebben ze nog tenminste 2 bruggen.
Dan kan het verkeer tenminste door als er 1 brug open staat.

Maar deze ene brug zit gewoon midden in de fucking A7 annex rondweg Groningen.
Al het linksafsaand verkeer dat van de A28 af komt moet er ook nog langs.
Één van de weinige gelijksvloerse kruisingen van 2 snelwegen die Nederland nog rijk is.
  donderdag 28 september 2006 @ 17:30:20 #25
158972 echt_gaar
denk na sukkel !
pi_42204093
op de snelweg(!!!) op de a9 heb je er ook zo 1 ter plaatse spaarnwoude. Kom je terug van je werk staat die kutbrug open. Dan heb ik echt van die neigingen dat ik mijn (denkbeeldige) bazooka pak en even gericht 3 ofzo van die boten de oever opknal.
"There are weapons of mass destruction in Iraq!....." (George W Bush)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')