Ik vrees van niet aangezien de topicstarter écht heel naïef is.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:07 schreef Fixers het volgende:
Je weet best dat je voor 9 uur niet met korting mag reizen behalve in de zomermaanden en weekeinden.
nee hoor, die minuut kan je conducteur toch wel ontlopen?quote:Op donderdag 28 september 2006 09:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dan heb je geluk. Ik zit wel eens in treinen die nèt voor 9 uur vertrekken en dan willen ze nog wel eens omroepen dat de voordeel-uren kaart nog niet geldig is. Bijvoorbeeld in de sneltrein van Den Haag naar Amsterdam die om -.29 en -.59 vertrekken. Inderdaad dan moet je voor die ene minuut een half uur wachten.
@TS: je hebt gewoon geluk gehad al die keren. Je wet best dat je voor 9 uur niet met korting mag reizen behalve in de zomermaanden en weekeinden. Je mag al blij zijn dat ze niet de mogelijkheden om met terugwerkende kracht geld gaan claimen.
Da's beter zoquote:Op donderdag 28 september 2006 08:39 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Elke dag rij ik van Arnhem naar Didam met de trein voor me werk.
En zoals altijd koop ik een kaartje met korting want ik heb een kortingspas.
Tig keren ben ik gecontroleerd en alles was goed, tot vandaag.
De conducteur zei dat mijn kortingspas niet geldig is voor 9 uur 's ochtends.
Ik zei vervolgens dat ik dat echt niet wist en dat ik al weken zo reis terwijl ik dagelijks gecontroleert word en er nooit de conducteur iets van gezegt heeft.
Dat geloofde die niet en toen maakte die me uit voor leugenaar.
Boete: 41 euro.
Klacht: Waarom accepteren sommige conducteurs het wel en andere niet en waarom behandelen ze je als een klein kind als het gaat om een misverstand mijner zijds. (want ik wist het echt nietwel)
NS: : r![]()
Ze weten toch dat die trein voor 't hele uur weggereden is. In dat geval kunnen ze wel met terugwerkende kracht beboeten natuurlijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:14 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
nee hoor, die minuut kan je conducteur toch wel ontlopen?
ooh ja en dat verandert dan gelijk de vertrektijd vd treinquote:Op donderdag 28 september 2006 09:14 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
nee hoor, die minuut kan je conducteur toch wel ontlopen?
*kuch* Koop een niet-kortingskaartje tot aan het eerst volgende station, en een kortingskaartje vanaf dat station tot eindbestemming?quote:Op donderdag 28 september 2006 09:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ze weten toch dat die trein voor 't hele uur weggereden is. In dat geval kunnen ze wel met terugwerkende kracht beboeten natuurlijk.![]()
Joh, slimmerd! Dat zei die persoon toch niet? Die dacht dat dat na 9 uur gepakt worden gelijk betekent dat je vrijuit gaatquote:Op donderdag 28 september 2006 09:20 schreef Dannon het volgende:
[..]
*kuch* Koop een niet-kortingskaartje tot aan het eerst volgende station, en een kortingskaartje vanaf dat station tot eindbestemming?
quote:Op donderdag 28 september 2006 09:16 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet beter zo. Mijnerzijds is één woord.
Ik heb een ov, ik koop geen kaartjes. En met jouw idee ben ik voor een enkele reis 2 euro duurder uit.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:20 schreef Dannon het volgende:
[..]
*kuch* Koop een niet-kortingskaartje tot aan het eerst volgende station, en een kortingskaartje vanaf dat station tot eindbestemming?
Het feit dat je kotst op de NS zegt al genoeg. Domme nerd... De NS rijdt niet op dat traject, maar de Syntus. En verder is het geheel terecht dat je die die boete hebt gekregen.quote:
De meeste treinen hebben toch vertraging. Als die 1 minuut te laat vertrekt is het al geen probleem meer (en dat doen de meeste treinen). De tijd op die borden is officieel de vertrektijd, maar tegenwoordig is het meer de-tijd-dat-de-trein-waarschijnlijk-op-het-station-arriveert. Dan moeten er nog mensen in- en uitstappen. Voor je het weet is het 09:00. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:17 schreef PeZu het volgende:
ooh ja en dat verandert dan gelijk de vertrektijd vd trein
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |