quote:Op donderdag 28 september 2006 08:39 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Elke dag rij ik van Arnhem naar Didam met de trein voor me werk.
En zoals altijd koop ik een kaartje met korting want ik heb een kortingspas.
Tig keren ben ik gecontroleerd en alles was goed, tot vandaag.
De conducteur zei dat mijn kortingspas niet geldig is voor 9 uur 's ochtends.
Ik zei vervolgens dat ik dat echt niet wist en dat ik al weken zo reis terwijl ik dagelijks gecontroleert word en er nooit de conducteur iets van gezegt heeft.
Dat geloofde die niet en toen maakte die me uit voor leugenaar.
Boete: 41 euro.
Klacht: Waarom accepteren sommige conducteurs het wel en andere niet en waarom behandelen ze je als een klein kind als het gaat om een misverstand. (want ik wist het echt niet)
NS:![]()
ja, als je je ov kaart bent vergeten en dus niet als je je niet aan de regels houdtquote:Op donderdag 28 september 2006 08:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Je kan toch één keer per jaar je boete terugreisen ofzo
wie reist er nou voor 9 uur met een kortingskaartquote:Op donderdag 28 september 2006 08:39 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Elke dag rij ik van Arnhem naar Didam met de trein voor me werk.
En zoals altijd koop ik een kaartje met korting want ik heb een kortingspas.
Tig keren ben ik gecontroleerd en alles was goed, tot vandaag.
De conducteur zei dat mijn kortingspas niet geldig is voor 9 uur 's ochtends.
Ik zei vervolgens dat ik dat echt niet wist en dat ik al weken zo reis terwijl ik dagelijks gecontroleert word en er nooit de conducteur iets van gezegt heeft.
Dat geloofde die niet en toen maakte die me uit voor leugenaar.
Boete: 41 euro.
Klacht: Waarom accepteren sommige conducteurs het wel en andere niet en waarom behandelen ze je als een klein kind als het gaat om een misverstand. (want ik wist het echt niet)
NS:![]()
Ben ik met je eens, ik had het ook moeten lezen.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:41 schreef 205_Lacoste het volgende:
Mensen zoals jij schuiven altijd de verantwoordelijkheid op anderen af. Als je je kortingskaart eens leest dan staat het daar duidelijk op. Daarbij bestaat er zoiets als de algemene voorwaarden die zonder de kleine lettertjes te lezen al een duidelijk beeld geven hoe je de kaart moet gebruiken.
quote:Op donderdag 28 september 2006 08:48 schreef SvenM het volgende:
Ik had laatst gewoon geen kaartje gekocht, toen de conducteur eraan kwam zei ik dat ik dacht dat ze aan het staken waren.. maar helaas hij trapte er niet in.. Toen liet ik mijn OV zien en toen was alles weer goed
Beetje naief ben je dan wel wanneer je denkt dat jij geen boete hoeft te betalen...quote:Op donderdag 28 september 2006 08:47 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, ik had het ook moeten lezen.
Maar als ik elke dag gecontroleert word en niemand zegt er wat van dan denk je ook niet opeens, laat ik de voorwaarden nog eens gaan lezen.
Het is gewoon echt een misverstand en de NS mag daar best wat schappelijker in zijn.
Ook al word die smoes vaak gebruikt, niet iedereen liegt, het kan ook een misverstand zijn.
En je word behandelt als een klein kind en uitgemaakt voor leugenaar. (in een overvolle trein)
Wéér leg je nu de verantwoording bij de NS. Jij had bij aankoop van die kaart naar de voorwaarden moeten kijken. Dat je elke keer geluk hebt gehad is jouw voordeel, anders was je namelijk eerder een keer op de bon gegaan. Per saldo maakt het dus geen reet uit.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:47 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Maar als ik elke dag gecontroleert word en niemand zegt er wat van dan denk je ook niet opeens, laat ik de voorwaarden nog eens gaan lezen.
Het is gewoon echt een misverstand en de NS mag daar best wat schappelijker in zijn.
Ook al word die smoes vaak gebruikt, niet iedereen liegt, het kan ook een misverstand zijn.
En je word behandelt als een klein kind en uitgemaakt voor leugenaar. (in een overvolle trein)
quote:Op donderdag 28 september 2006 08:47 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Ze kunnen niet aan jou kop zien of je liegt of niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:47 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
ja inderdaad nederlanders rijden nooit zwartquote:Op donderdag 28 september 2006 08:52 schreef Bilbao het volgende:
[..]
Ze kunnen niet aan jou kop zien of je liegt of niet.
Er wonen nou eenmaal veel mocros en turken hier en die rijden ook allemaal zwart en die komen ook altijd met dat soort smoesjes.
Dus het is gewoon niet meer uit te zoeken wie eerlijk is en niet.
helemaal niet zonde.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Wéér leg je nu de verantwoording bij de NS. Jij had bij aankoop van die kaart naar de voorwaarden moeten kijken. Dat je elke keer geluk hebt gehad is jouw voordeel, anders was je namelijk eerder een keer op de bon gegaan. Per saldo maakt het dus geen reet uit.
Dat hij je voor leugenaar uitmaakt is natuurlijk niet netjes. Maar dit soort misverstanden zijn niet te controleren en zullen helaas met de nieuwe regeling direct afgestraft moeten worden.
Zonde geld, dat wel.
Je vertelt dat je tig keren bent gecontroleerd en dat er toen niks gezegd is. Dan is die 41 euro een mooi bedrag voor al die keren dat je veel te weinig betaald hebt.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:47 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Verrek, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht (ik ben nog in de opstartfase). Die 40% tikt hard aan inderdaad!quote:Op donderdag 28 september 2006 08:53 schreef Bilbao het volgende:
helemaal niet zonde.
Al die keren dat hij geluk heeft gehad heeft hij terug verdiend met korting.
Al met al, hij is nog altijd minder kwijt dan als hij aldoor de volle pond voor het kaartje had meoten betalen.
Erg leuk van die conducteur, maar als er algemene controle komt dan mag je alsnog een boete betalen. Een buschauffeur kan je rustig zonder kaartje door laten lopen. Je kan dan denken, "goh wat vriendelijk", maar jij bent altijd verplicht om een geldig vervoerbewijs te kunnen overhandigen.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:56 schreef GeenHelpdesk het volgende:
''Goh, wat ben ik toch dom geweest''![]()
Ik reis ook voor het reductietarief, en een enkele keer pak ik de trein om 5 voor 9 zodat ik de bus kan halen. Anders moet ik de bus een half uur later pakken, en voor die 5 minuten doen ze nooit moeilijk. Wel 1 x geprobeerd om op 8 uur met die kaart te reizen, en toen lukte het met enkelt een waarschuwing.
Uhm, ik had het enkelt over de trein hoor .. Bus betaal ik gewoon het volle tarief ...quote:Op donderdag 28 september 2006 08:58 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Erg leuk van die conducteur, maar als er algemene controle komt dan mag je alsnog een boete betalen. Een buschauffeur kan je rustig zonder kaartje door laten lopen. Je kan dan denken, "goh wat vriendelijk", maar jij bent altijd verplicht om een geldig vervoerbewijs te kunnen overhandigen.
gewoon doen joh en dan hier komen zeuren dat je niet wist dat een VOORDEELURENKAART niet geldig was op alle urenquote:Op donderdag 28 september 2006 09:03 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Uhm, ik had het enkelt over de trein hoor .. Bus betaal ik gewoon het volle tarief ...
En nu reis ik gewoon binnen de normale tijden voor de voordeelurenkaart, 1 x proberen is leuk, maar het moet geen sport worden om een keer die 41,- boete te ontvangen zoals TS.
Dan heb je geluk. Ik zit wel eens in treinen die nèt voor 9 uur vertrekken en dan willen ze nog wel eens omroepen dat de voordeel-uren kaart nog niet geldig is. Bijvoorbeeld in de sneltrein van Den Haag naar Amsterdam die om -.29 en -.59 vertrekken. Inderdaad dan moet je voor die ene minuut een half uur wachten.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:56 schreef GeenHelpdesk het volgende:
''Goh, wat ben ik toch dom geweest''![]()
Ik reis ook voor het reductietarief, en een enkele keer pak ik de trein om 5 voor 9 zodat ik de bus kan halen. Anders moet ik de bus een half uur later pakken, en voor die 5 minuten doen ze nooit moeilijk. Wel 1 x geprobeerd om op 8 uur met die kaart te reizen, en toen lukte het met enkelt een waarschuwing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |