quote:
Op woensdag 27 september 2006 20:23 schreef H.Flick het volgende:Ik snap de hype rondom het hele Halo Universum niet. Ik vind het maar sfeerloze games, eerlijk gezegd
![]()
.
Ik vind het dan ook vreemd dat Halo volgens iedereen dé killer app is van de Xbox. Als je dat vergelijkt met de killer apps van de PS2 staat dat toch in schril contrast met elkaar.
Ik deelde ook heel lang je mening tot ik op de PC deel 1 had gespeeld (ja bij mij werkte hij onverwacht toen behoorlijk goed). De battle tussen de covenant humans en de flood had iets, de manier waarop alles inelkaar was gezet... heel gelikt... veel bombarie en dat trok me heel erg... extreem gescript alles... maar dat heb je ook wel in andere toppers...
De setting... een planeet in de vorm van een ring vond ik ook wel goed bedacht.
Gameplay is ook lekker goed uitgevoerd, deel 2 heb ik met grote verbazing in "legendary" difficulty setting uitgespeeld. Muis is ideaal maar gamepad is ook goed te doen als je maar even doorbijt...Het gebruik van vehicles… hup spring op een "tank" sla de bestuurder aan gort en stap zelf vervolgens in de "tank" ... Od de banshees…ineens kan je ook lucht gevechten doen of vanuit de lucht de vijdanden aan gort schieten of bombarderen!!!
Wapens…het hebben van maar 2 wapens voegt wat toe, alleen is vaak ook irritant maar het is te doen. De wapens zelf zijn aardig origineel in gebruik vind ik, je moet combineren met de plasma kan je de shield van je tegenstander uitschakelen en met een andere wapen knal je hem naar zijn god toe…
Als je op “easy” speelt dan speel je hem in een aantal uurtjes uit, speel je hem op “legendary” dan ben je wel 1 tot 2 weken zoet…
De xbox had een killer shooter nodig met een aardig verhaal een mooie setting + een killer multiplayer....halo....
Wat het hem ook doet is de humor...die kleine covenant...super heldhaftig in grote gropen...maar zodra je de odds wijzigt...kan je echt lachen!! Master Chief heeft een uitstraling waar Rambo u tegen zegt...
Zelfs toen Halo 1 op de PC uitkwam was het al "dated" maar als je even doorbijt (begin levels in deel 1 en 2 zijn lelijk...) kom je toch wel indrukkwekkende plekken terecht...!!
Het heeft zeker weten zijn minpunten, maar het blijft een slick uitgevoerd shooter met lekkere gameplay en humor!
(Ik hoop echt dat deel 3 weer die terechte hype met zich meebrengt!!)