Krijg ik dan de rang jonkheer?quote:Op woensdag 27 september 2006 18:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij gaat de adellijke titel Baron of Barones alleen over via de bloedlijn en niet door het huwelijk. Dat geldt in Nederland voor alle addelijke titels voor zover ik weet, behalve in de koninklijke familie.
Het staat gewoon mooi.quote:Op woensdag 27 september 2006 19:20 schreef ehqo het volgende:
Je leven zal een stuk beter worden, of niet?
Klopt, het is zelfs zo erg (erg...quote:Op woensdag 27 september 2006 18:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij gaat de adellijke titel Baron of Barones alleen over via de bloedlijn en niet door het huwelijk. Dat geldt in Nederland voor alle addelijke titels voor zover ik weet, behalve in de koninklijke familie.
wat heeft de Islam hier nou mee te makenquote:Op woensdag 27 september 2006 19:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dat zoiets Middeleeuws nog bestaat.
quote:Op woensdag 27 september 2006 20:09 schreef Herald het volgende:
[..]
wat heeft de Islam hier nou mee te maken
Je wordt zelfs niet titelloos adellijk. Dus ook geen jonkheer.quote:Op woensdag 27 september 2006 19:13 schreef Crappery het volgende:
[..]
Krijg ik dan de rang jonkheer?
In het eerste geval heeft ieder lid van de betreffende adellijke familie (dat wil zeggen iedere afstammeling, mannelijk of vrouwelijk, in mannelijke lijn) recht op de titel baron of barones.
De rest is dan dus titelloos --> jonkheer of jonkvrouw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |