"Concrete aanwijzingen dat de uitvoering tot negatieve reacties van moslims zou leiden, waren er niet."quote:Op woensdag 27 september 2006 09:17 schreef HostiMeister het volgende:
neen, niet zo vaak, het gaat me meer om het principe...
en de manier waarop met artistieke vrijheid ondermijnen op die manier met hun achterlijke religie...
Nee religie is er voor sommige mensen. Niet iedereen gelooft en dat is voor de religieuze mensen (zoals moslims) een doorn in hun oog waardoor ze maar moeilijk gaan doen...quote:Op woensdag 27 september 2006 09:21 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Omdat mensen protesteren is het een achterlijke religie?![]()
Ze hebben niet moeilijk gedaan dus ik snap je gezeik niet helemaal...quote:Op woensdag 27 september 2006 09:23 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee religie is er voor sommige mensen. Niet iedereen gelooft en dat is voor de religieuze mensen (zoals moslims) een doorn in hun oog waardoor ze maar moeilijk gaan doen...
Bekijk het zo, als het kutholieken waren was het precies hetzelfde geval, het is niet moslim-speficiek, eerder geloofsspecifiek.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:21 schreef buzzer het volgende:
Op zioch heb je wel een punt, hoewel de toon van de OP me ontzettend tegen staat.
Ik noem dat geen moslimcensuur, maar zelfcensuur. Ik weet het, je kankert blijkbaar graag op moslims, het schijnt hip te zijn tegenwoordig, maar het zijn toch echt de figuren van dat theater zelf die de boel hebben afgeblazen.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:17 schreef HostiMeister het volgende:
neen, niet zo vaak, het gaat me meer om het principe...
en de manier waarop met artistieke vrijheid ondermijnen op die manier met hun achterlijke religie...
Idd, lijkt meer op een publiciteitsstunt eigenlijk.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:26 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Ik noem dat geen moslimcensuur, maar zelfcensuur. Ik weet het, je kankert blijkbaar graag op moslims, het schijnt hip te zijn tegenwoordig, maar het zijn toch echt de figuren van dat theater zelf die de boel hebben afgeblazen.
nee nee, ik kanker niet op moslims, maar gelovige met hun te lange tenen...quote:Op woensdag 27 september 2006 09:26 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Ik noem dat geen moslimcensuur, maar zelfcensuur. Ik weet het, je kankert blijkbaar graag op moslims, het schijnt hip te zijn tegenwoordig, maar het zijn toch echt de figuren van dat theater zelf die de boel hebben afgeblazen.
Je draait om de brij heen:quote:Op woensdag 27 september 2006 09:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
nee nee, ik kanker niet op moslims, maar gelovige met hun te lange tenen...
christenen en joden kunnen minstens zo overtrokken reageren.
Kijk ik jaren geleden naar het nieuws, nee dat staat vast niet op FOK!, en zie ik dat er in NEDERLAND een toneelstuk niet meer opgevoerd mag worden.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:14 schreef HostiMeister het volgende:
Kijk ik naar het rtl nieuws (dus waarschijnlijk heeft het al op fok gestaan) en zie ik dat er een adaptatie van een opera van mozart in duitsland niet meer opgevoerd mag worden omdat dat een 'veiligheids risico' zou zijn voor de acteurs van het stuk en de toeschouwers volgens de directie van het opera gebouw waar het stuk wordt opgevoerd. Met andere woorden ze zijn bang dat de hoofdhandoekdragende geitenneukers weer eens moeilijk gaan doen zonder dat ze uberhaupt weten wat er aan de hand is. Meteen moeten ze weer op hun tenen gaan staan en dood en verderf schreeuwen...
Gadverdamme
veroorzaakt door hetgene waar ik het over heb, gelovige die té lange tenen hebben en hun neus steken waar die niets te zoeken heeft!quote:Op woensdag 27 september 2006 09:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Je draait om de brij heen:
het betreft hier geen geloofscensuur, maar overdreven zelfcensuur.
dat zeg ik, je hebt wel een punt, maar termen als geitenneukers, dat hoeft dan weer net even niet van mij.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bekijk het zo, als het kutholieken waren was het precies hetzelfde geval, het is niet moslim-speficiek, eerder geloofsspecifiek.
Ik haat het als religie zich gaat bemoeien met dingen waar het geen reet mee te maken heeft.
protesteren tegen elementen wat voor jou een heilig huisje is, is vrij normaal. Als ik jouw moeder (ervanuitgaande dat zij een heilig huisje voor je is) grof beledig, ga jij ook stennis schoppen en terecht.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:32 schreef HostiMeister het volgende:
veroorzaakt door hetgene waar ik het over heb, gelovige die té lange tenen hebben en hun neus steken waar die niets te zoeken heeft!
Waar steken ze hem dan in? Als het al afgelast is, voordat ze ook maar de eerste borden met 'DOWN WITH EUROPEAN PLAYS' erop konden fabriceren?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
veroorzaakt door hetgene waar ik het over heb, gelovige die té lange tenen hebben en hun neus steken waar die niets te zoeken heeft!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staat er wel alleen kun je het niet lezen. Toepasselijk in dit geval lijkt me.Naieviteit is onschuld.
mijn excuusquote:Op woensdag 27 september 2006 09:36 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat zeg ik, je hebt wel een punt, maar termen als geitenneukers, dat hoeft dan weer net even niet van mij.
Als je dat stukje even leest zie je dat er afgehakte hoofden van Neptunus, jezus, Buddha en Mohammed getoond worden,quote:
Zover ik weet gaat het over afzetten tegen religie in dat stuk, dat wordt op die manier duidelijk gemaakt. Maar om het nou provocerend te noemen... ach...quote:Op woensdag 27 september 2006 09:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als je dat stukje even leest zie je dat er afgehakte hoofden van Neptunus, jezus, Buddha en Mohammed getoond worden,
nu vraag ik me zo af als je dit leest:
http://www.cs.vu.nl/~rutger/vuko/ido/nl/index.html
of dit in het oorspronkelijke verhaal ook zo is en of het geen provocerende toevoeging is op het stuk?
Waarom niet?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:48 schreef kleinvogelijn het volgende:
Alsof moslims naar de opera gaan.
Niet in het 18e eeuws oorspronkelijke stuk!quote:Op woensdag 27 september 2006 09:49 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zover ik weet gaat het over afzetten tegen religie in dat stuk, dat wordt op die manier duidelijk gemaakt. Maar om het nou provocerend te noemen... ach...
Is iedereen nou blind ofzo?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, het probleem is dat andere culturen geen probleem zijn, zolang ze elders zitten... Daar hadden we landgrenzen voor, en F16's, om te zorgen dat ze ons niet lastig vallen.
Echter, nu het probleem van binnenuit komt, dankzij decennia van falende integratie, zitten we met de gebakken peren. En dat wordt alleen maar meer in de toekomst.
quote:Op woensdag 27 september 2006 09:58 schreef yvonne het volgende:
Lult iedereen nu klakkeloos iedereen na,
Wat staat je tegen aan de toon? Zulke middeleeuwse denkbeelden mag je in stevige bewoordingen afkeuren.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:21 schreef buzzer het volgende:
Op zioch heb je wel een punt, hoewel de toon van de OP me ontzettend tegen staat.
Ah, dat verhaal met die o zo tolerante mevrouw uit de poltiek.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kijk ik jaren geleden naar het nieuws, nee dat staat vast niet op FOK!, en zie ik dat er in NEDERLAND een toneelstuk niet meer opgevoerd mag worden.
Het zou een veigheidsrisico zijn voor acteurs en en de toeschouwers,
volgens de directie en de gemeente van de ( grote) stad waar dit werd opgevoerd.
Met andere woorden zijn ze bang dat de pijpenkrullende dragende schapenneukers die al zoveel macht in de wereld hebben moeilijk gaan doen, zonder dat ze het stuk ooit gezien of zelfs maar gelezen hadden. Meteen moeten ze weer op hun achterste benen gaan staan en esceneren ze meteen ontvoering en mishandeling voortgekomen uit het af laten lasten van dit toneelstuk...
Zo, en nu koffie, alsof dit nieuw is, Nederland was hiermee al trendsetter..
Gadverdamme
Nee, dat stuk van Fassbinderquote:Op woensdag 27 september 2006 10:14 schreef wonko het volgende:
[..]
Ah, dat verhaal met die o zo tolerante mevrouw uit de poltiek.
http://www.theovangogh.nl/stuk21-20.htm
Fatima Elatikquote:Op woensdag 27 september 2006 10:14 schreef wonko het volgende:
[..]
Ah, dat verhaal met die o zo tolerante mevrouw uit de poltiek.
http://www.theovangogh.nl/stuk21-20.htm
Dat gezeik over Madonna vond ik net zo verwerpelijk. Alleen: Madonna ging gewoon door, en hoeft niet voor d'r leven te vrezen, daar zit denk ik het verschil...quote:Op woensdag 27 september 2006 09:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Is iedereen nou blind ofzo?
Hetzelfde is gebeurd in nederland door de JOODSE lobby, die wonen toch al eeuwenlang hier..
Lult iedereen nu klakkeloos iedereen na, of gaat er iemand op zoek WAT er dan in dat stuk fout zit wat voor deze commotie zorgt?
Het Vuil, de Stad en de Dood en dat valse gejengel van die heer Jules Kroket daaromheen. Dat was ook uitermate zielig te noemen.quote:
En waaruit blijkt dat die Duitse regisseur voor zijn leven moet vresen?quote:Op woensdag 27 september 2006 10:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat gezeik over Madonna vond ik net zo verwerpelijk. Alleen: Madonna ging gewoon door, en hoeft niet voor d'r leven te vrezen, daar zit denk ik het verschil...
Mwah, er zijn wel enkele kerken in de fik gestoken, maar dat werd aan de paus z'n toespraak toegeschreven...quote:Op woensdag 27 september 2006 10:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat die Duitse regisseur voor zijn leven moet vresen?
Zijn er al acteurs vermoord? Hebben moslims al voor de deur gestaan met brandende fakkels?
Jazeker! Geloofsfanaten zijn allemaal even erg, zo goed?quote:Had je trouwens gehoord van die Nederlandse priester die een valse bommelding had gedaan vlak voor het concert in Nederland? heeft het wereldnieuws nog gehaald...
heb je nu al uitgezocht wat er aan de oorspronkelijke opera is toegevoegd dat dit veroorzaakt?quote:Op woensdag 27 september 2006 10:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat gezeik over Madonna vond ik net zo verwerpelijk. Alleen: Madonna ging gewoon door, en hoeft niet voor d'r leven te vrezen, daar zit denk ik het verschil...
Had je al gehoord van die vermoorde priester en non? Dat vanwege het oplezen van een citaat door 1 of andere kerkleider.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:23 schreef calvobbes het volgende:
Had je trouwens gehoord van die Nederlandse priester die een valse bommelding had gedaan vlak voor het concert in Nederland? heeft het wereldnieuws nog gehaald...
Duitse kerken?quote:Op woensdag 27 september 2006 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Mwah, er zijn wel enkele kerken in de fik gestoken, maar dat werd aan de paus z'n toespraak toegeschreven...
Moslimcensuur?quote:De voorstelling in de Deutsche Oper in Berlijn is op aandringen van de politie geschrapt.Concrete aanwijzingen dat de uitvoering tot negatieve reacties van moslims zou leiden, waren er niet.
Wat doe je nu!!!!!!quote:Op woensdag 27 september 2006 10:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Moslimcensuur?
Er is kennelijk geen moslim geweest die hier moeilijk over doet, maar wel de politie. --> Een TT change zou op zijn plaats zijn. Maak van 'moslimcensuur' maar 'politiecensuur'.
bron
Jij kunt nog snel even de TT veranderen en overal in het topic het woord moslim vervangen door polite...is er misschien nog kans op redding van dit topic.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat doe je nu!!!!!!
Nu ontneem je een hoop bashers de mogelijkheid dit topic vol te bashen!
Mwoah, ik zi in de AT dat er nog zat over is aan topics waar ze ongenuanceerd door kunnen blijven mekkeren...quote:Op woensdag 27 september 2006 10:48 schreef wonko het volgende:
[..]
Jij kunt nog snel even de TT veranderen en overal in het topic het woord moslim vervangen door polite...is er misschien nog kans op redding van dit topic.
Ik was te snel ongerust.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mwoah, ik zi in de AT dat er nog zat over is aan topics waar ze ongenuanceerd door kunnen blijven mekkeren...
Uhhh, dit is een advies van de politie ZONDER concrete aanwijzingen.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:14 schreef HostiMeister het volgende:
Met andere woorden ze zijn bang dat de hoofdhandoekdragende geitenneukers weer eens moeilijk gaan doen zonder dat ze uberhaupt weten wat er aan de hand is. Meteen moeten ze weer op hun tenen gaan staan en dood en verderf schreeuwen...
Gadverdamme
Elatik.quote:
Niet in de originele...maar ts heeft het dan ook over een adaptatie van het stuk. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Adaptatie) De tekst daarvan kan ik niet zo snel vinden. Iemand die daar wel over beschikt?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:04 schreef yvonne het volgende:
Nu kan ik nog steeds niet vinden in de teksten van die opera dat er hoofden afgehakt worden.
quote:Op woensdag 27 september 2006 14:59 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Het Westen zwicht voor de Oosterse tirannie
quote:Op woensdag 27 september 2006 17:00 schreef HostiMeister het volgende:
Duidelijk dat het nieuws wat ze op RTL brachten niet geheel klopte, mijn excuus. Ik wilde geen moslims, noch gelovigen beledigen met dit topic. Ik wilde enkel aangeven dat religie zich niet met kunst/politiek/opvoeding moet bemoeien.
quote:hoofdhandoekdragende geitenneukers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |