abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42162258
je kunt ook lyme oplopen door een teek en er de eerste tijd niet eens iets van merken. De verschijnselen kunnen zich ook wel pas na een jaar openbaren (moeheid, gewrichtspijn etc..) Dat je alleen lyme hebt als er rond de beet rode kringen ontstaan is dus niet waar, alle verschijnselen kunnen achterblijven en toch kun je lyme hebben opgelopen.
daarom is het wijselijk altijd een bloedtest te laten doen als je een tekenbeet gehad hebt. (dit moet 6 weken na de beet, daarvoor is het in je bloed nog niet aantoonbaar).
afgelopen zomer had ik verschillende keren meerdere teken aan mijn benen hangen, je merkt er niets van want die beesten maken de plek waar ze aan/in je hangen gevoelloos door een kleine dosis gif. Het is wel een rare gewaarwording zo'n bloedbolletje aan je been.
Overigens hoef je er niet voor naar Japan, ik was op een doodnormale camping in bretagne.....

als je het hebt, dan krijg je een antibioticakuur, en dan ben je er , als het goed is, ook weer vanaf.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2006 @ 09:52:56 #27
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_42162364
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:48 schreef jacqjacq het volgende:
Overigens hoef je er niet voor naar Japan, ik was op een doodnormale camping in bretagne.....

als je het hebt, dan krijg je een antibioticakuur, en dan ben je er , als het goed is, ook weer vanaf.
je kunt zelfs in je eigen tuin door een teek te pakken worden genomen!

Ik ga elke zomer met zo'n 80 kinderen op kamp en de kinderen worden elke avond op teken onderzocht. Heeft een kind een teek krijgt hij een briefje waarop staat op welke dag de teek verwijderd is en waar de teek gezeten heeft. Ouders kunnen dan zelf in de gaten houden of er een rode kring komt op de plek waar de teek gezeten heeft en dan naar de huisarts gaan.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_42164453
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:59 schreef static het volgende:
Heb de titel iets aangepast, is dat ok, Roel_Jewel?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')