abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:55 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_42138316
Samenvatting en klacht : Hoog opgeleide die mensen met een lagere opleiding bestempelen als dom en minderwaardig.

Studenten en HBO-ers. Zij worden opgeleid om de hoge posities in de samenleving te gaan bekleden. Ze moeten jarenlang naar school zodat ze genoeg kennis hebben om de dingen te doen waar een ander niet genoeg kennis voor heeft.

Maar waarom moet er altijd medegedeelt worden dat ze zo slim zijn, waarom word de gewone man bestempeld als dom en onkundig. Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word op iemand met minder kennis. De magazijnmedewerker die zo dom is dat hij alleen maar brandblussers kan vullen ooooh hij is zooo dom Hij kijkt vast iedere avond naar shownieuws zo dom zal hij wel zijn.

Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom... VMBO is de nieuwe MAVO dat weer de nieuwe LTS was. Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?

Moet er nou altijd de nadruk gelegt worden op het feit dat Studenten en HBO-ers een hogere opleiding volgen. Zou je niet beter kunnen kijken naar wat iemand bereikt heeft in het leven. Misschien heeft die VMBO-er wel een succesvol bedrijf opgezet en verdient hij nu 10.000 per maand...

En wat hebben die HBO-ers niets want ze kunnen geen werk vinden, niemand wil ze hebben omdat ze geen werkervaring hebben En wat gaan ze dan doen? Juist ze nemen een baantje waar normaal een VMBO-er voor werd gezocht. Maar zijn ze dan ook zo dom als een VMBO-er nee want hun hebben HBO gedaan.

Het is triest dat mensen die geen HBO of hoger hebben gedaan het stempel; dom en minderwaardig krijgen.

Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:42:44 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_42138363
"Studenten en HBO'ers" (5x)

Ben jij ook zo'n gefrustreerd typje dat vindt dat HBO'ers geen student genoemd mogen worden?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_42138394
Ik snap je punt wel, maar als jij hier aandacht aan geeft doe je er zelf alleen maar aan mee. Mijn advies: trek je er maar niets van aan en bemoei je gewoon met je eigen leven. Als je iets voor anderen kunt betekenen of een band met anderen kunt opbouwen, doe dat dan integer en laat dat gelul alsjeblieft gewoon links liggen. Je schiet er niets mee op en voedt het alleen maar.
pi_42138416
De vooroordelen gaan twee kanten op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42138449
quote:
Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom
Onder andere daardoor
pi_42138450
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:42 schreef JDude het volgende:
"Studenten en HBO'ers" (5x)

Ben jij ook zo'n gefrustreerd typje dat vindt dat HBO'ers geen student genoemd mogen worden?
Hij bedoelt studenten en mensen die HBO afgerond hebben

Maar hij vergeet de WO-ers
pi_42138483
quote:
Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom
Nee, dat is te makkelijk. Ik ben zelf niet van het vooroordelen en gebruik het woord dom dan ook niet zo snel. Ook VMBOers hebben we echt nodig. Maar het is wel zo dat er bepaalde bevolkingsgroepen met het niveau VMBO een slechte reputatie creëren voor anderen.

En mensen vinden het gewoon lekker makkelijk om te generaliseren.
pi_42138500
Ben het wel met je eens, maar het werkt ook de andere kant op. Dat technisch geschoolde mensen met non-argumenten afgeven op studenten en HBO-ers. In de trant van "Hij denkt gelijk dat hij het gemaakt heeft met die opleiding van hem."

Ik denk dat het gewoon per persoon verschillend is. De mensen die ECHT wat presteren (technisch geschoold of HBO / universitair) blazen niet hoog van de toren. Vooral de net-niet figuren menen hun eigen onkunde te moeten compenseren door neerbuigend over een ander te doen.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_42138576
Ok, vanaf dat ik de TT las was t grappig .
quote:
Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word op iemand met minder kennis.
Op dit moment begon ik hardop te lachen. .
quote:
Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?
En toen viel ik van mn stoel .

Beste topic sinds tijden
pi_42138608
Ad Scheepbouwer (CEO KPN) is een autodidact dus heeft nooit enige vorm van opleiding genoten behalve basis onderwijs. HBO is niet per definitie slim ken zat HBOers waarbij ik denk van damn kom je uit een ei ofzo?
pi_42138614
quote:
Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word op iemand met minder kennis.
Het is trouwens vrij standaard om iemand met minder kennis als dommer te bestempelen hoor en daar valt niks tegenin te brengen
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 12:52:01 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_42138623
Het gaat mij niet speciaal om de punten die ik in de OP gezet heb maar om de algehele discussie.
Een topic over VMBO-ers die afgeven op studenten had ik ook kunnen maken maar dat kan best ook besproken worden in dit topic.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_42138627
Ik ben zelden een slimme student tegengekomen.

Pretenties maken iemand dom.
pi_42138655
O ja, ik geef nooit af op mensen met een lagere opleiding, maar de TS is wel héél stom
pi_42138706
Ik ben blij dat er mensen zijn die niet gestudeerd hebben. Ik vind het tof dat iemand mijn vuilnis ophaalt en verwerkt, het riool werkende houdt, de tram rijdt, noem maar op.
Het lijkt mij kutwerk, dus ik ben blij dat ik het zelf niet hoef te doen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_42138726
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben blij dat er mensen zijn die niet gestudeerd hebben. Ik vind het tof dat iemand mijn vuilnis ophaalt en verwerkt, het riool werkende houdt, de tram rijdt, noem maar op.
Het lijkt mij kutwerk, dus ik ben blij dat ik het zelf niet hoef te doen
En wat heb je zelf voor geweldige baan?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:56:32 #17
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42138736
quote:
Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom... VMBO is de nieuwe MAVO dat weer de nieuwe LTS was. Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?
Ja.

Verder wil ik HBO-ers graag ook in het rijtje zetten van domme en minderwaardige mensen.
pi_42138747
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:55 schreef Metal_Mart het volgende:
En wat heb je zelf voor geweldige baan?
Systeembeheerder, en ik vind het heerlijk
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:58:31 #19
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_42138786
Wat is het verschil tussen studenten en HBO'ers?
Don't love if you want to die in peace.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:00:35 #20
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42138836
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:58 schreef Mr.Black het volgende:
Wat is het verschil tussen studenten en HBO'ers?
Een student is iemand die studeert aan de Universiteit.
Een HBO-er is een scholier die leert op de Hoge School.

Een verschil dat tegenwoordig door HBO-ers graag over het hoofd wordt gezien.
pi_42138844
Jullie komen allemaal veel te kort. Sowieso mensen die lopen af te geven op mensen met een lagere opleiding geven alleen hun eigen persoonlijkheid weer. Juist, ze komen goed te kort in wat dan ook, en daarom proberen ze ten koste van andere als hoger gezien te worden. De echte mensen, die echt zelfvertrouwen hebben en weten iets te gaan bereiken hebben dit helemaal niet nodig, dit zijn dan ook de enige mensen die in dit aspect veel respect verdienen. Maar blijf maar lekker afgeven boys, zo wordt mijn positie steeds hoger en hoger terwijl jullie jezelf begraven in je lelijke dromen.
pi_42138849
Er zijn nu eenmaal een hoop domme mensen. Maar dat maakt niet uit, zolang ze hard werken.

Dan heb je ook nog dom tuig, daar kijk ik pas op neer.
pi_42138867
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:00 schreef wjschreuder het volgende:

[..]

Een student is iemand die studeert aan de Universiteit.
Een HBO-er is een scholier die leert op de Hoge School.

Een verschil dat tegenwoordig door HBO-ers graag over het hoofd wordt gezien.
En wat doet volgens jou een WO'er?
pi_42138868
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:51 schreef Ultralaser het volgende:
Ad Scheepbouwer (CEO KPN) is een autodidact dus heeft nooit enige vorm van opleiding genoten behalve basis onderwijs. HBO is niet per definitie slim ken zat HBOers waarbij ik denk van damn kom je uit een ei ofzo?
Echte scholen zal hij misschien na zijn lagere school niet hebben gedaan, maar tijdens zijn carriere heeft hij trainingen zat gehad om te leren wat hij nu doet... dus dat is natuurlijk een heel betrekkelijke opmerking.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_42138885
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:01 schreef Oksel het volgende:

[..]

En wat doet volgens jou een WO'er?
Universiteit...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')