abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:42:41 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42256057
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:40 schreef Aurora78 het volgende:
Misschien ben ik een beetje dom maar wat is "Global Cooling"? Ik begrijp dat dit de tegenhanger is van Global Warming...

Om eerlijk te zijn, heb ik gisteren alleen een documentaire over deze film gezien op MTV en ik vond het wel boeiend. Dit was voor het eerst dat ik zijn film tegenkwam. Ik heb me er zodoende nog niet echt in verdiept, maar ben wel op de hoogte van het probleem wat Al Gore wil aankaarten. Hij schijnt daar ook al sinds 1970 mee bezig te zijn. Bovendien geeft hij overal gratis presentaties om zijn standpunten over de hele wereld te verspreiden. Hij doet iig wel erg veel moeite om iedereen te overtuigen dat we anders met energie om moeten gaan...

Hoe dan ook, ik denk dat het sowieso goed is er wél aandacht aan te besteden.
Sorry.. Ben net wakker het is global -dimming-. Ik heb m'n post aangepast er zit nu een link in.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_42256109
Al Gore is de grap van Amerika...

En de invloed van mensen op klimaatsverandering is de grap van de wereld.
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:50:34 #78
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42256142
Dez film is echt fuckin' saai. Het is zo ongeveer een powerpoint presentatie
Er zijn veel en veel betere films over dit onderwerp beschikbaar. Maja, dat is zonder Gore hé.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:54:01 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42256167
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:50 schreef -skippybal- het volgende:
Dez film is echt fuckin' saai. Het is zo ongeveer een powerpoint presentatie
Er zijn veel en veel betere films over dit onderwerp beschikbaar. Maja, dat is zonder Gore hé.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
" What is that ? Some kinda Pigbearman ? "
- " No , stupid . It's Manbearpig."

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_42256170
Khoorde dat het een soort van science fiction persiflage film was??
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_42256276
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:54 schreef King_of_Kool het volgende:
Khoorde dat het een soort van science fiction persiflage film was??
Je begeeft je in vreemde kringen...
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zaterdag 30 september 2006 @ 13:10:16 #82
159096 Aurora78
Zoekt en gij zult vinden....
pi_42256917
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:30 schreef SpecialK het volgende:
Wordt in die documantaire ueberhaupt aadacht besteed aan het tegeneffect 'global dimming'? Dat gevoel kreeg ik niet van de trailors. Als het niet het geval is dan lijkt het mij het niet waard om er veel aandacht aan te besteden.
Ik heb de documentaire gezien. Ik moet zeggen dat ik daar wel van schrik, vreemd dat dit begrip niet alom bekend is! Ik had er nooit van gehoord. Ik begrijp dat je je verbaast dat het waarschijnlijk niet in de film van Al Gore opgenomen is. Dit zou er idd een onderdeel van moeten zijn!

Misschien de link even doorsturen naar staatssecretaris Van Geel, dan kan hij een nieuwe documentaire maken waarmee hij misschien wél indruk maakt op het kabinet .

Bedankt voor je reactie. Maar het begrip "Global Cooling" bestaat dus ook!
  zaterdag 30 september 2006 @ 15:46:52 #83
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_42258931
Ik geef toe dat de docu wel een beetje populistisch is opgezet, maar het blijft weldegelijk de moeite waard. Het is frapant dat hij Nederland laat zien na stijging v/h zeewater van (...) cm.

Plus het einde van de film werkt zeer motiverend.
Hier geeft hij tips en tools om zelf te beginnen met het terugdringen van Global Warming
Wat je vindt, ...
pi_42259034
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Al Gore is de grap van Amerika...

En de invloed van mensen op klimaatsverandering is de grap van de wereld.
ik denk dat je die horizon docu over global dimming eens moet bekijken .. ik neem aan dat je daarna anders denkt
pleased to meet you
pi_42259150
Een docu is waarheid?
pi_42259198
Het begin alleen al

Zware stem:

"We may have underestimated..."

"It may already have lead..."

Tendentieus, speculatief en sensatie-belust.

Laat je toch niet zo makkelijk inpakken.
  zaterdag 30 september 2006 @ 16:32:30 #87
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_42259708
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Een docu is waarheid?
Dus global warming bestaat niet? En de mens heeft daar geen schuld in?
Wat je vindt, ...
pi_42259758
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Een docu is waarheid?
nope, alleen maar wetenschappelijke gegevens waar je mond van openvalt .. neem nou maar die 49 minuten om te kijken, 't is de moeite waard ..
zo krijg je bvb ook een verklaring waarom global warming toch mee blijkt te vallen .. het is onze eigen vervuiling die daarvoor zorgt, een soort reflecterend laagje van troep in de atmosfeer die zorgt dat het zonlicht die grond niet kan bereiken .. maar door deze zelfde vervuiling veranderen weerpatronen ingrijpend en dat is dus even dodelijk
dit laten ze zien aan hand van de afrikaanse hongersnoden, dat dankzij het vuil in de lucht het zeewater niet kon opwarmen, waardoor de regengordel niet ging schiften ergo geen regens ..
sindsdien wij in europa maatregelen hebben genomen om de vuiluitstoot te verminderen heeft dat systeem zich weer enigzins kunnen herstellen, gevolg is wel dat het hier bij ons een stukkie warmer is geworden, met alle gevolgen van dien .. bijna ieder jaar bosbranden, doden door de hitte, zelfs het koelwater voor onze energiecentrales wordt te warm
pleased to meet you
pi_42260320
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:32 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Dus global warming bestaat niet?
Jawel
quote:
En de mens heeft daar geen schuld in?
De invloed van de mens is nog steeds een heftig punt van discussie. Er is in ieder geval geen eenduidig bewijs voor.
pi_42260360
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jawel
[..]

De invloed van de mens is nog steeds een heftig punt van discussie. Er is in ieder geval geen eenduidig bewijs voor.
De precieze invloed is onbekend, ja, maar dát de mensheid grote invloed heeft op het klimaat, is ondertussen wel bekend.
pi_42260566
Dat is de mening van de meerderheid, echter is niemand in staat het goed te bewijzen.
pi_42260626
en dat maakt die global dimming docu zo interressant .. het is die dunne laag vuil in de atmosfeer die zorgt dat er minder zonlicht op aarde komt en daardoor de effecten van de opwarming verbergt ..
maar tegelijkertijd heeft die laag dus wel gigantische invloed op de weerpatronen, zoals gezegd, regenwolken kunnen niet ontstaan omdat zeewater niet op kan worden gewarmd door het zonlicht, met als gevolg droogte in de landen waar die hoorde te vallen
pleased to meet you
pi_42260682
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is de mening van de meerderheid, echter is niemand in staat het goed te bewijzen.
Als de mening van de wetenschappelijke wereld is dat wetenschappelijk bewezen is dat de mensheid grote, bepalend invloed heeft, dan durf ik wel aan te nemen dat het ook daadwerkelijk bewezen is.
pi_42260765
Ik niet.
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:34:42 #95
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42260960
Ik heb een aflevering van Southpark gezien van die gast, ik weet genoeg over hem. Niet serieus nemen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_42261235
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:30 schreef SpecialK het volgende:
Wordt in die documantaire ueberhaupt aadacht besteed aan het tegeneffect 'global dimming'? Dat gevoel kreeg ik niet van de trailors. Als het niet het geval is dan lijkt het mij het niet waard om er veel aandacht aan te besteden.
Ik weet niet of er aandacht wordt besteed daaraan, ik heb de film niet gezien, maar je kunt in ieder geval wel zien hoeveel effect, behalve zure regen, het heeft op klimaatverandering:

pi_42261449
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Het begin alleen al

Zware stem:

"We may have underestimated..."

"It may already have lead..."

Tendentieus, speculatief en sensatie-belust.

Laat je toch niet zo makkelijk inpakken.
Precies. Dit is wetenschap met een politiek randje.

Het is vrij simpel: denk eens and de gigantische hoeveelheden energie die de zon iedere dag over ons uitstort. Denk eens aan de gigantische hoeveelheden materiaal in de lucht komt bij alle vulkaan uitbarstingen.

De mens is simpelweg te nietig om invloed op het weer te hebben.
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:57:04 #98
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_42261477
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:55 schreef oheng het volgende:

[..]

OMG
Er bestaan nog steeds mensen in ontwikkelde landen die zo denken
Wat je vindt, ...
  Donald Duck held zaterdag 30 september 2006 @ 17:57:53 #99
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42261491
Ik geloof niet in dat manbearpig gedoe hoor. Allemaal bangmakerij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:59:02 #100
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_42261519
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:55 schreef oheng het volgende:
uhuh

H.A.A.R.P.

'k las een artikel in de telegraaf vandaag over Gore's film-tour en vroeg me onmiddelijk af of dit apparaat ook ergens in z'n film word genoemd...

yesss 't is mn anti-global warming/cooling stokpaardje, met reden....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')