abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42133620
He Hallo

Het CDA is weer lekker bezig,
-----------------------------------
Het CDA wil studenten hun masteropleiding op termijn volledig zelf laten betalen. Dat stelt de partij voor in haar conceptverkiezingsprogramma.
-----------------------------------
dit is ongeveer een ver vier voudiging van het huidige bedrag

Nederland is toch een technologische en inovatief voorop lopend land. en dan komen ze met dit?
hoe moet dat nu?

nou ik vind het grote prut.
zitten er ook nog voordelen aan behalve dat de regering wat extra geld in eigen zak kan stoppen?

Groeten
Goed kan Altijd Beter *
Gewoon Zeggen waar het op Staat *
pi_42133670
Nu gaat niemand de masteropleiding meer doen, lijkt me.
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:52:00 #3
151099 Sebash
I'm rich BIAATCH!1
pi_42133686
of iedereen gaat zijn handje ophouden bij paps en mams, maar voor studenten is het zwaar k*t, agreed
The circle is through the looking glass
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:52:38 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42133694
Is al een topic over.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_42133695
mee eens!
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:53:13 #6
53267 TC03
pi_42133704
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 08:52 schreef Sebash het volgende:
of iedereen gaat zijn handje ophouden bij paps en mams, maar voor studenten is het zwaar k*t, agreed
Want alle pappa's en mamma's kunnen moeiteloos 6000 euro ophoesten natuurlijk.
pi_42133710
hehe
moet je wel die paps en mams worden

maar oke met jullie kan ik praten en daarom intorduseer ik ook een nieuwe rage om NIET voor het CDA te stemmen, bedoel Jeugt groepeer achter mij

my god, klinkt weer lekker actief

maar ziet iemand er voordelen in?
Goed kan Altijd Beter *
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:54:47 #8
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_42133728
Lekker plan, dan wordt studeren weer helemaal voor de elite. Helemaal mensen met een technische studie kunnen de master dan nooit meer betalen. Alle apparatuur die nodig is drijft de kosten enorm op voor die mensen.
pi_42134003
En dan maar kankeren dat er te weinig hoog opgeleiden in Nederland zijn.
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:15:20 #10
159041 Norden_lights
life - me / 1 - 0
pi_42134033
ja man

? precies, oo ja en zag dat dit het verkeerde topic was (A) nou ja laat het hier wel staan
maar alleen nog maar mensen die het met mij eens zijn, why doet het CDA dit dan?

iemand logische idee?
hehe denk dat dat kind van maxima te duur word en moet toch ergens van betaald worden

leven de konijntjes van het koninklijk huis
Goed kan Altijd Beter *
pi_42134061
die studentjes kunnen toch best elke avond en in het weekend werken?? Ik bedoel.. niet dat ze studeren ofzo...

pi_42134087
Hoe zit het dan met een studie als bijv. Econometrie waar de master al 10500 van kost?
pi_42134110
Als je een master gaat doet, heb je dus al een bachelor. Dan kun je best gaan werken, en in deeltijd je master halen. Of een leer-werk traject, zoals bijvoorbeeld bij accountancy vaak voorkomt. Werkgevers willen heus wel meebetalen aan die master.
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:22:11 #14
159041 Norden_lights
life - me / 1 - 0
pi_42134115
en als je een beetje willen verdienen (dus niet veel minder dan minimul loon)

dan moeten ze toch wel een goede opleiding achter de rug hebben
en kom op, je weet toch ook wel dat je met gewoon hbo nog weinig extra over houd dus dat word hem ook niet.

en veel tijd over? hoor uit een vrijdag middag en een zaterdag hehe;)
en dan ff binnen een jaartje dat geld vangen?
hallo het word dan ver 4 VIER voudigt he

mag ik toevallig ook bij jou vangen?

Groeten
Goed kan Altijd Beter *
pi_42134325
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:21 schreef Toeps het volgende:
Als je een master gaat doet, heb je dus al een bachelor. Dan kun je best gaan werken, en in deeltijd je master halen. Of een leer-werk traject, zoals bijvoorbeeld bij accountancy vaak voorkomt. Werkgevers willen heus wel meebetalen aan die master.
Dat kan ook ja, die moet ik onthouden, bedankt
pi_42134330
quote:
Dat kan wel wezen maar feit blijft wel dat voor de overgang naar het bachelor/master systeem iedereen gewoon 4 jaar lang stufi kreeg voor zijn doctoraal en nu opeens moet je na 3 jaar als je je bachelor hebt er maar naast gaan werken. Op WO niveau stelt de titel bachelor niet zoveel voor hoor. Zonder master is je opleiding gewoon nog niet voltooid. Op het HBO ligt dit anders omdat je daar wel net als voorheen vier jaar studeert om je bachelor te krijgen.
Syllables govern the world
pi_42134448
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:35 schreef reese.com het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen maar feit blijft wel dat voor de overgang naar het bachelor/master systeem iedereen gewoon 4 jaar lang stufi kreeg voor zijn doctoraal en nu opeens moet je na 3 jaar als je je bachelor hebt er maar naast gaan werken. Op WO niveau stelt de titel bachelor niet zoveel voor hoor. Zonder master is je opleiding gewoon nog niet voltooid. Op het HBO ligt dit anders omdat je daar wel net als voorheen vier jaar studeert om je bachelor te krijgen.
Daar ben ik het mee eens, dat is niet eerlijk. Het voordeel van de Uni tov het HBO verdwijnt dan voor een groot deel. Ik vind wel dat ze die vier jaar termijn in stand moeten houden, welke richting je ook kiest.
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:42:16 #18
159041 Norden_lights
life - me / 1 - 0
pi_42134467
precies

denk ik (A)

Groeten
Goed kan Altijd Beter *
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:50:57 #19
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_42134593
Belachelijk, bij geneeskunde heb je een master van drie jaar, en als je die niet doet gooi je in feite die 3 jaar bachelor zo weg.

Word dan echt weer zo'n alleen rijke mensen kunnen studeren land, dacht dat dat iets voor de middeleeuwen was?
silence can say more than thousand words
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:57:48 #20
53267 TC03
pi_42134716
quote:
Tuurlijk kan dat. Maar het blijft achterlijk dat het CDA studenten wilt demotiveren hun master te halen terwijl er juist zo'n gebrek aan de hoogopgeleiden is.
pi_42134972
Het valt me steeds meer op dat sinds Balkenende er is, alles wat met technologie en innovativiteit te maken achteruit gaat. In Nederland zit geen olie in de grond, dus moeten we het hebben van kennis. Nu hebben ze al lopen kutten met de stufi, gaan ze ook nog hier mee kutten. En Nederland moet een zogenaamde kenniseconomie zijn. Alle kennis loopt hier weg omdat er door het beleid van Balkenende geen plek meer voor is, het mag niks kosten.
Ik vind het echt te zot voor woorden, onderwijs wordt zo alleen maar weer als vroeger, voor de elite die het kunnen betalen en daarmee met de plekken die ze innemen hun eigen soort hoog houden. We hebben de kennis nodig, laten ze maar eens gaan besparen op defensie, met nutteloze oorlogen in landen waar wij niks mee te maken hebben en nooit een dreiging voor ons zijn geweest.
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
Onie da?!
pi_42134992
Alsof dit er ooit door komt
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:29:06 #23
159041 Norden_lights
life - me / 1 - 0
pi_42135333
nou ja Koewam

als je niet oppast, bedoel het is wel CDA he die kunnen je heel goed naaien
maar ja sluit mij bij Mindlick en TC03 aan
we zijn een kenniseconomie en we moeten juist net onze kansen grijpen

door dit geintje door te voren (mocht het er door komen) kan zelfs het rijke kind het schuden want voor 2 kinderen kun je toch ook geen les geven (niet dat het veel lessen zijn)

maar nog steeds niemand die er een voordeel in ziet. gaat goed zo :d

Groeten
Goed kan Altijd Beter *
pi_42135780
Mensen, het CDA is toch niet serieus te nemen Waar hebben we het over
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:39:52 #25
53267 TC03
pi_42136816
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:29 schreef Norden_lights het volgende:
als je niet oppast, bedoel het is wel CDA he die kunnen je heel goed naaien
Het CDA heeft nog atlijd geen kamermeerderheid. Kan me moeilijk voorstellen dat er buiten het CDA een partij is die een dergelijk plan zou steunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')