abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:32:39 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54167255
Haren ontgift en gekamt en geen luis of neet ontdekt. Ik geloof dat we er net op tijd bij waren. Het komende half jaar gaat het haar in een knotje met haarlak of in de gel en gaan de jassen in een plastic tas. Wat een drama.

Voor de zekerheid toch maar wel alles wassen, maar ik geloof dat we deze keer de dans ontsprongen zijn. Ik hoop alleen wel dat ik de ontsnapte luis nog te pakken krijg voordat hij mij te pakken krijgt.

Wat betreft het direct ophalen: dat vind ik persoonlijk wel een goede zaak. Ik zou het geen lekker idee vinden als mijn of een ander kind met luizen op school rondloopt. Dan maar a la minute naar huis.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_54169561
Bij ons hoeft een kind niet a la minuut naar huis hoor. Dan hadden ze vorig jaar de hele klas bijna moeten sturen....

Luizen zijn vreselijk hardnekkig. Hier wordt nog steeds gekamt, omdat ik weet dat er nog kinderen in Priscil dr klas zitten met luis. Als ik elke week kam, dan hoop ik hier een uitbraak tegen te houden.

Iedere keer met de giftige shampoo is ook niet goed, de hoofdhuid raakt geirriteerd en de luizen kunnen er op een gegeven moment tegen. Hier wordt gewoon standaard gewassen met teetreeshampoo (de tuinen). Tot nu toe blijven ze toch weg.

(ET, heb jij ook last van luizen? Je mag namelijk geen enkele luizenshampoo gebruiken met de zwangerschap. Ik heb me rot gezocht naar een middel dat gebruikt mag worden, maar ik heb niets kunnen vinden op de nederlandse markt. Ik heb wel een middel gevonden in Frankrijk, toen waren de beestjes in 1 keer weg, en ze zijn daarna niet meer teruggekomen.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:19:02 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54169957
Ticootje, de luizengel die wij gebruikt hebben mag je volgens de gebruiksaanwijzing gebruiken tijdens de zwangerschap. Het heet Aesculo Gel "L" en je kunt het kopen in Duitsland.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 22:28:03 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54170225
Wij hebben ze gelukkig nog nooit gehad.

* senesta klopt af

Maar de dochter van een vriendin van mij kon maanden haar dochter opnieuw behandelen omdat de ouders van een vriendinnetje op school er niets aan deden.
Er werden wel steeds briefjes mee naar huis gegeven maar er werd niets mee gedaan.
En dat is toch ook wel heel vervelend hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54175949
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:19 schreef Tinkepink het volgende:
Ticootje, de luizengel die wij gebruikt hebben mag je volgens de gebruiksaanwijzing gebruiken tijdens de zwangerschap. Het heet Aesculo Gel "L" en je kunt het kopen in Duitsland.
Tja ook duitsland is wat ver...

En over ouders die gewoon niets doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_54176764
De kindjes van een vriendin van me zijn ongelofelijk allergisch voor eigenlijk alle soorten luizenshampoo. Zo erg dat ze op de eerste hulp hebben gezeten met een stikkend kind nadat ze de haren in de shampoo hadden gezet
Wat die vriendin nu doet lijkt te werken maar het is wel arbeidsintensief. Ze zet de haren van de dochters in een halve fles cremespoeling en gaat dan de haren lokje voor lokje, van boven tot aan beneden in lange halen kammen. Tussen elke streek de kam schoonmaken en blijven kammen tot er niets meer te vinden is.
De neten glibberen los door de cremespoeling en mits je echt van hoofdhuid tot haarpunt kamt krijg je zowel de neten als de luizen er uit.
Het lijkt te werken, er zijn geen luizen meer te vinden na het kammen maar ze blijft het wel geregeld doen als er weer zo'n luizenperiode is.

Het zou niet mijn eerste keus zijn, luizenshampoo is toch wat zekerder maar als je echt niets anders kan dan is het veel beter dan alleen maar droog kammen.

Maar ticootje, kan je je dochter het niet zelf laten doen? Of haar vader?

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 26-10-2007 10:28:48 (typo) ]
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:08:02 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54176973
Teatree olie mag je wel gebruiken tijdens de zwangerschap, niet voor alle doeleinden, maar wel voor luizenbestrijding. Er staat geloof ik in overleg met arts, maar geen arts die zegt dat het kwaad kan. Je hebt van Teatree speciale pakketjes: olie, shampoo en luizenkam voor ik meen 15 euro.

Hier druppelen we preventief met Teatree als er luizen zijn geconstateerd.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:24:03 #83
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54179746
Ik weet niet of dat hier al eens gemeld is en of er iemand ervaring mee heeft, maar er bestaan ook electrische luizen/netenkammen.
Die electrocuteren met een klein beetje stroom de luizen en neten waardoor ze dood gaan. Mensen voelen daar niks van.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58122011
helaas moest ik dit topic opzoeken want ja hoor, wij zijn aan de beurt. althans, bij Piet hebben we er een paar gevonden. ik herlas dit topic net dus met hernieuwde belangstelling... vandaag hier zo'n beetje álles in de was gedaan, inderdaad op 60% en Piet & Anna allebei met dat XTLuis behandeld. Ik wil 't zometeen ook nog bij onszelf doen. maar ik zie nu dat dat spul bij Icaä weinig effect gehad heeft? Jammer! Nog andere mensen die dit geprobeerd hebben? wat werkt wél? en is 60% wel afdoende?

over die luizenzakken: daarover lees ik steeds dat ze maar weinig nut hebben omdat kinderen ze zelf doorgaans niet goed gebruiken. of dat hun kleding bij 't gymmen bijvoorbeeld evengoed tegen elkaar aanligt, waardoor er toch wel besmetting plaatsvindt...

lily, wat een drama dat jullie er zolang achtereen last van hadden zeg. wat ik me nog afvroeg: je behandelde dan alleen het haar van jouzelf & Damian, was je niet bang dat die krengen dan via je man & David alsnog weer zouden overleven en terug zouden komen? ik heb nu dus de neiging om rigoreus maar meteen iedereen te behandelen, maar dat komt ook doordat ik er in Anna's bed één aantrof.
pi_58122177
oh wacht ik had de hele laatste bladzijde gemist. daar staan nog wel een heleboel concrete handige tips in. Prioderm lotion knoop ik in ieder geval in m'n oren. nou ja, of in m'n haren dan.
pi_58122354
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:25 schreef Lois het volgende:
Ik wil wel graag even op dat taboe gebeuren reageren. Ik was hogelijk verbaasd over het luizenprotocol op Iris' school. De luizenmoeders komen regelmatig en als ze luis constateren wordt je als ouder gelijk gebeld. Er wordt van je verwacht dat je je kind a la minute komt halen en dat mag pas weer terug als het 'schoon' is.
Dat laatste snap ik, maar dat 1e vind ik zo stigmatiserend.... Misschien is dat overdreven van me, maar kan het niet discreter?
Dat is inderdaad wel heel bizar zeg. Volgens mij is 't hier een beetje 't andere uiterste: dan geven ze alleen een brief aan iedereen mee dat er hoofdluis is aangetroffen bij kinderen in de klas van jouw kind, en dan moet iedereen zelf z'n eigen kind goed controleren en handelen wanneer nodig. dus er wordt niet direct tegen je gezegd "je kind heeft luizen". vind ik ook weer niet zo handig. stel dat je niet meteen die dag eraan denkt of 't briefje mist, dan loop je toch tijd mis.
pi_58128389
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:24 schreef bixister het volgende:
lily, wat een drama dat jullie er zolang achtereen last van hadden zeg. wat ik me nog afvroeg: je behandelde dan alleen het haar van jouzelf & Damian, was je niet bang dat die krengen dan via je man & David alsnog weer zouden overleven en terug zouden komen? ik heb nu dus de neiging om rigoreus maar meteen iedereen te behandelen, maar dat komt ook doordat ik er in Anna's bed één aantrof.
Ach ja, als ik daar nog aan denk, vreselijk.
Sindsdien hebben we er geen last meer van gehad, gelukkig.

Alleen Damon en ik hadden ze. Bij mijn man is er nooit een gespot en David was nog een baby.
Ik gebruikte de Prioderm lotion (de shampoo bleek niet afdoende). De lotion is best heftig en dat zou ik toen sowieso niet op het (toen) pluishaar van David gedaan hebben.

Ik had gewoon meteen de lotion moeten gebruiken denk ik. Ik heb te lang met de shampoo aan gemodderd (want dat is makkelijker aangezien de stinkende lotion een nacht moet blijven zitten).
Of ik heb te weinig gedaan om onze leefomgeving goed aan te pakken.

Ik heb daarna ook de Priolox spoeling gebruikt om de aanwezige neten los te weken anders blijven die nog zitten (die platte witte dingetjes die je met je nagel eraf kan "schrapen".

nou, succes maar. Hopenlijk krijg jij ze meteen klein.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:32:41 #88
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58130988
ik weet niet of het hier al gemeld is

Maar vorig schooljaar had mijn dochtertje er ontzettend last van en wij maar alles behandelen en uitwassen.. nog geen paar dagen later had ze er weer.. Tot 4 maal toe... en elke keer de school verwittigen, maar ze deden er pas bij de 4de maal iets aan...

Uiteindelijk kreeg ik van een tante een tip

Gebruik gewoon baby haarlotion (ik gebruik die van de kruidvat) elke morgend in de haartjes doen.. haartjes doorkammen...
En tot nu toe (hout vasthouden) heeft mijn meisje er sindsdien geen last meer van gehad, terwijl we al
1 maal een briefje mee naar huis hebben gekregen dat er een luizenplaag in school was

dus het proberen waard zou ik zeggen
pi_58136061
lunastar, bedankt voor de tip, ik zal 'm in ieder geval in gedachten houden voor als onze huidige methode niet afdoende blijkt.
iemand ervaring met deze luizenstofzuiger?
  † In Memoriam † vrijdag 18 april 2008 @ 14:10:17 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_58136154
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:07 schreef bixister het volgende:
lunastar, bedankt voor de tip, ik zal 'm in ieder geval in gedachten houden voor als onze huidige methode niet afdoende blijkt.
iemand ervaring met deze luizenstofzuiger?
Ik heb mn twijfels, omdat luizen en neten behoorlijk vast geplakt kunnen zitten.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:18:41 #91
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58136309
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:32 schreef lunastar het volgende:
Gebruik gewoon baby haarlotion (ik gebruik die van de kruidvat) elke morgend in de haartjes doen.. haartjes doorkammen...
En tot nu toe (hout vasthouden) heeft mijn meisje er sindsdien geen last meer van gehad, terwijl we al
1 maal een briefje mee naar huis hebben gekregen dat er een luizenplaag in school was
Bix, ik denk dat dit alleen helpt luizen proberen te voorkomen. Luizen gaan alleen naar schoon haar. Ik geef ouders ook altijd de tip om in luizentijden flink gel en haarlak te gebruiken. Dat maakt het haar minder aantrekkelijk voor luizen.
Succes ermee hoor!

*krabt weer op hoofd (psychisch.... )
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58136632
ja erg he ik voel ook de hele dag overal jeuk. maar dat idee dat luizen alleen naar schoon haar gaan is ook weer achterhaald, las ik ergens. bovendien kan piet slecht tegen gel, zijn eczeemgevoelige huid reageert daar nogal sterk op.

moussy, dat staat inderdaad in een recensie, dat het de neten niet meeneemt. je moet 't dan ook vooral heel vaak opnieuw herhalen. natuurlijk is zo'n technische oplossing wel te prefereren boven vieze chemische troep, maar dan moet 't wel afdoend zijn. en daar heb ik inderdaad ook wel een beetje m'n twijfels over. bovendien vind ik 40 euro toch best een heel bedrag.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:35:27 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58136668
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:34 schreef bixister het volgende:
ja erg he ik voel ook de hele dag overal jeuk. maar dat idee dat luizen alleen naar schoon haar gaan is ook weer achterhaald, las ik ergens.
Oh echt? Dan lopen wij ernstig achter op school.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58136718
naast een luizenkam is er ook een netenkam, die zou de neten wel beter moeten kunnen 'vangen'. twee weken lang dagelijks grondig kammen met zo'n netenkam (dus niet de luizenkam) zou ook redelijk efficiënt zijn.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:11:03 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58137472
http://www.luizenkam.nl/?gclid=CJWJ_47X5JICFQGVMAodvWPhwg

Een vriendinnetje heeft deze. Zij is er erg tevreden over. En helemaal sinds wij op school een redelijk resistente luis hadden

Gelukkig (knock on wood) is dit hele gebeuren steeds onze deur voorbij gegaan. (ik heb de wasfrequentie naar beneden bijgesteld en smeer gel in de haargrens en kruin) De jongens van dinnetje hebben korte haren, die van mij echt vrij lang. Ik moet er niet aan denken dat steeds door te moeten wroeten met dat kammetje
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58137630
debuuv, doodt die elektronische kam ook de eitjes?

ik was de haren van de kinderen ook niet vaak, meestal slechts 1x per week of zelfs 1,5 week. jullie?
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:21:32 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_58137710
Als ik deze verhalen hoor heb ik echt de neiging om nu al Rubens jasje in een luizenzak te doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58138048
Ik was Mikael zijn haren elke dag. Maar dat moet ook we door de gel en etensresten aan het eind van de dag.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:51:29 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58138490
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:18 schreef bixister het volgende:
debuuv, doodt die elektronische kam ook de eitjes?

ik was de haren van de kinderen ook niet vaak, meestal slechts 1x per week of zelfs 1,5 week. jullie?
Heb even de gebruiksaanwijzing gelezen. Nee, de neten worden niet gedood. Je moet dus twee weken doorkammen voordat alle beesten dood zijn die nog in staat zijn eieren te leggen. Nog harder duimen dat je ze niet krijgt dus...

Hier was ik de haren ook één keer per week. Ik deed inderdaad heel lang elke dag.. en gel smeren in dikke klodders.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:40:10 #100
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58139589
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:24 schreef Noli. het volgende:
Ik weet niet of dat hier al eens gemeld is en of er iemand ervaring mee heeft, maar er bestaan ook electrische luizen/netenkammen.
Die electrocuteren met een klein beetje stroom de luizen en neten waardoor ze dood gaan. Mensen voelen daar niks van.

Er zijn wel electrische kammen waarvan de fabrikant beweert dat ze luizen én neten verwijderen.
Elektrische luizenkam MEDISANA LCS ¤ 19,75
Goodbye Lice Autom Luizenkam ¤ 38,30

(kijk ook hier voor meer (online)verkooppunten)

[ Bericht 7% gewijzigd door Noli. op 18-04-2008 16:55:16 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')