En ja hoor, het is hier raak
![]()
Het is verdorie december, ze hadden al lang dood moeten zijn, die stomme luizen
![]()
Donderdag waren ze bij de oudste geconstateerd. Ik heb toen een middeltje gekocht genaamd XTLuis, iets nieuws, en dat zou een siliconencoating over het haar aanbrengen, waar de luizen niet tegen zouden kunnen. Eerst heb ik ook die elektrische kam geprobeerd, maar ben nog niet echt kapot ervan. Met de lotion heb ik de kinderen ingesmeerd. Na een uurtje of vier gekamd, en jawel, de oogst was drie dode luizen (mén, wat zijn die dingen klein, ik kon ze bijna niet zien, en 3 mm haalden ze echt niet).
Op vrijdag de oudste door een luizenmoeder laten controleren. Hij heeft korte haren, dus het was goed te zien. Geen levende luis meer te bekennen, en een enkele dode neet. Luizenvrij, dus hij mocht blijven.
Vandaag voor de zoveelste keer gekamd, en ai, daar kwam toch iets uit het haar vallen. En aiai, het leek te bewegen! Niet goed dus!
Weer kammen, kammen, kijken, echt niks te zien.
Ondertussen kreeg ik natuurlijk ook (psychologisch?) jeuk. Daarom naar de voordeeldrogist, en een echt chemisch middeltje gekocht. Prioderm lotion, en voor het geval dat, ook nog eens shampoo.
Vanavond heb ik dat in onze haren gesmeerd. Het stinkt echt verschrikkelijk, een soort geur die wel wat wegheeft van nagellak, en die je de adem ontneemt. De oudste ligt nu met open raam en onder twee dekbedden te slapen.
Ondertussen gaat de was natuurlijk gewoon door; elke dag beddengoed, elke dag alle kleren. Mijn machine kent nog maar één temperatuur: 60 graden.
Bah!