abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 september 2006 @ 10:41:40 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42135601
Ook hier ineens jeuk

Wij kregen gisteren een brief van het KDV, die hadden een test gedaan met de luizencapes. Ze wilden, als het inderdaad werkte, voor de hele organisatie (stuk of 12 kdv en bso hier in de stad) luizencapes aanschaffen. Het effect van de luizencapes was verwaarloosbaar...

Gelukkig heb ik er nu nog niet mee te maken gehad, mnaar vroeger (bouwjaar 1976) was het elk jaar wel raak volgens mij. Ik kan me de geur van de shampo en dat zwarte fijne kammetje nog erg goed voor de geest halen...

Voor knuffelbeesten die je niet kunt wassen, een weekje in een afgesloten vuilniszak of 24 uur in de diepvries...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 14:07:44 #27
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_42140567
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_42147314
Luizen wat een nachtmerrie.
Ik heb ze vroeger echt vaak gehad. (Ik denk toch wel een stuk of 10 keer)
Op de basisschool zat ik bij een meisje in de klas en die ouders deden er niks aan. Ik was er blijkbaar heel vatbaar voor, dus elke keer als ik er net een paar dagen vanaf was kreeg ik ze weer.
Shampoo en van die vieze spray (ik zou niet weten of ze die nu nog verkopen) werkte niet meer, dus wij hadden thuis van die lotion. Die moest je 's nachts laten intrekken en stinken dat het deed, maar het werkte heel goed. Jas apart gehangen, knuffels deden wij in een vuilniszak in de diepvries voor een aantal dagen. Goed stofzuigen, alles wassen. Ik ben blij dat ik daar nooit meer last van heb!
Wat een jeuktopic trouwens.
pi_42156455
Inderdaad, wat een nachtmerrie

Vorig jaar om deze tijd had Damon ook luizen (en ja ik heb ze echt gezien, bah).

Nou ja, goed, shampoo gehaald, behandeld, knuffels in de was, dekbedden gewassen, loslopende kleding in huis aangepakt, jassen (in Nederland zijn dat er met onze klimaatverschillen verscheidene) in zakken of wassen, bankstel stofzuigen en noem maar op.

Nou, niks dus... een week later waren "ze" er weer (of nog steeds?).

In totaliteit heeft hij (en ook ik ) een paar keer last gehad van de diertjes. Wat ik ook probeerde...

De shampoo is niet afdoende (blijkbaar) dus lagen zoonlief en ik met die stinkende lotion in bed (meerdere keren). Maar ik kreeg ze niet klein

Die maanden stonden in het teken van kammen, lotion, dode neten verwijdereraar..... wat een gedoe.

Zeker voor Damon, die echt gek werd van de jeukende bultjes op zijn hoofd, en van het kammen en de lotion.
En met mijn lange haar vlogen de tubes lotion er doorheen (duur grapje trouwens).

Nou, na een maand of 4 werd ik er echt moedeloos van maar ineens was het voorbij

Sindsdien nergens meer last van gehad maar ik voel me ondertussen een pro op dat gebied...

mijn echtgenoot en jongste zoon hadden trouwens nergens last van
pi_42160917
Is het misschien bij luizen net zo als bij muggen, dat het ene hoofd lekkerder is dan het andere?
Dat zou kunnen verklaren waarom de een er wel last van heeft en een ander niet...

Muggen vinden mij trouwens wel lekker
Fake it till you make it...
  Eindredactie Games woensdag 27 september 2006 @ 08:36:19 #31
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42161019
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Icaa luizenshampoo eens per week preventief mee wassen bij de da heb je kind vriendelijke.

Rede waarom nu meer luizen is dat er vaak ook meer achterstandskindjes zijn, daar waar de verzorging niet zo goed van is.
was dat maar waar...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_42169842
ha lil!
pi_42176064
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:35 schreef bixister het volgende:
ha lil!
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 september 2006 @ 19:01:32 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42176134
N.a.v. dit topic maar meteen een luizenkam gekocht (zo'n kleine zwarte), just in case
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:28:17 #35
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_44090854
En ja hoor, het is hier raak Het is verdorie december, ze hadden al lang dood moeten zijn, die stomme luizen

Donderdag waren ze bij de oudste geconstateerd. Ik heb toen een middeltje gekocht genaamd XTLuis, iets nieuws, en dat zou een siliconencoating over het haar aanbrengen, waar de luizen niet tegen zouden kunnen. Eerst heb ik ook die elektrische kam geprobeerd, maar ben nog niet echt kapot ervan. Met de lotion heb ik de kinderen ingesmeerd. Na een uurtje of vier gekamd, en jawel, de oogst was drie dode luizen (mén, wat zijn die dingen klein, ik kon ze bijna niet zien, en 3 mm haalden ze echt niet).
Op vrijdag de oudste door een luizenmoeder laten controleren. Hij heeft korte haren, dus het was goed te zien. Geen levende luis meer te bekennen, en een enkele dode neet. Luizenvrij, dus hij mocht blijven.

Vandaag voor de zoveelste keer gekamd, en ai, daar kwam toch iets uit het haar vallen. En aiai, het leek te bewegen! Niet goed dus!
Weer kammen, kammen, kijken, echt niks te zien.
Ondertussen kreeg ik natuurlijk ook (psychologisch?) jeuk. Daarom naar de voordeeldrogist, en een echt chemisch middeltje gekocht. Prioderm lotion, en voor het geval dat, ook nog eens shampoo.

Vanavond heb ik dat in onze haren gesmeerd. Het stinkt echt verschrikkelijk, een soort geur die wel wat wegheeft van nagellak, en die je de adem ontneemt. De oudste ligt nu met open raam en onder twee dekbedden te slapen.

Ondertussen gaat de was natuurlijk gewoon door; elke dag beddengoed, elke dag alle kleren. Mijn machine kent nog maar één temperatuur: 60 graden.

Bah!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:35:37 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44091071
Dus die luizenkam is het ook niet helemaal? Balen zeg, dat je er nu nog last van hebt
Sterkte ermee en hopelijk is Jorden snel weer luizenvrij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:36:14 #37
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44091087
Oh bah. Ik weet nog van vroeger dat we ook iets hadden dat naar nagellakremover rook en dat het daarna wel weg was. Onze oppas doet haar kinderen (en die van mij als ze daar veel is) vaak Teatree oil in de haren als het heerst. Schijnt preventief te werken. Misschien proberen? Succes!!!

Kinderen met gel of kokosolie in het haar schijnen ze ook minder snel te krijgen.
pi_44091340
Icaa wat vervelend. Het lijkt me ook zo'n gedoe. En die bewegende beestjes volgens mij laat ik alles uit me handen vallen als ik er eindelijk een gevangen heb
Sterkte ermee.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44092871
Brr. Hier ook een paar keer gehad. Beide meiden hebben lang en dik haar. Was dus geen pretje om dat iedere dag uit te kammen. Mijn ervaring was dat die electrische kam echt niet werkte (misschien wel voor kids met kort haar). Ik heb me indertijd helemaal laten "voorlichten" en van die shampoo preventief gebruiken heeft dus geen nut. De eerste keer werkte die shampoo nog wel, daarna niet meer. Heb toen van de apotheek cremespoeling gehad en dat werkte wel. En gewoon lauwe azijn werkt ook goed.
Je kunt ook spullen in een afgesloten plastic zak stoppen voor minimaal 1 week. Dit deed ik met de wat "fijnere" knuffels (de vriezer werkt ook zeggen ze).
Vergeet met schoonmaken vooral de mutsen en dassen niet en zuig de auto goed uit. Veel mensen vergeten de auto (of het stoeltje) waar die krengen dus weer gewoon door terugkomen.
Hier kregen ze besmetting op besmetting door een enorm eigenwijze moeder in de klas die maar beweerde dat haar dochter ze niet kon hebben omdat ze altijd haar haren waste en dus weigerde haar kind na te (laten) kijken. Hoe dom kun je zijn.
Sterkte met de vele wassen (wasmachine zal wel overuren draaien).
pi_45408571
Op de school van mijn kinderen is er een continue luizenplaag sinds de zomervakantie. Normaal is het ook weg na een vakantie maar na de herfst en kerstvakantie was het binnen 2 dagen weer raak.
Mijn kinderen lijken er niet vatbaar voor. Er is (afkloppen) nog geen luis te bekennen geweest.
Maar vorige week werde er bij mijn oudste wel 2 dode neten op 5 cm van de hoofdhuid gevonden. Dus dat gaat terug naar de zomervakantie.
Sindsdien is de paranoia toegeslagen en controlleer ik beide kinderen dagelijks direct na schooltijd met een luizenkam.
En ze gaan naar school met een ruime hoeveelheid anti klit spray, druppels tea tree olie en haarlak op.

Dit is toch niet normaal meer een luizenplaag van 6 maanden
pi_45409073
Het lijkt er dan op dat er toch steeds luizen blijven rondhuppelen daar. Worden alle kinderen wel gecontroleerd? Want als er steeds 1 loopt die luizen heeft dan geeft die ze vanzelf weer door aan de rest...
pi_45409539
alle kinderen worden gecontroleerd. Zelfs nog een dag voor de kerstvakantie. Als er in een klas luizen ontdekt zijn krijgen alle kinderen een brief mee en de kinderen met luizen volgens mij een extra brief ofzo (geen idee ..nog nooit gehad)
Als er dus luizen gevonden zijn in een klas naast de klas van mjn kinderen krijg ik neits te horen. Zodoende kwam ik er pas vorige week achter dat het al een continue probleem is sinds de zomer.

En dat er kinderen zijn die het doorlopend hebben weet ik idd zeker...maar of die de bron zijn of dat het juist hun iedere keer weer overkomt dat weet ik natuurlijk niet.

Hoe lang overleven luizen eigenlijk zonder bloed? Ik dacht namelijk ook ineens aan de poppenhoek op school....als de verkleedkleren niet gewassen worden ofzo...

bbrr krijg overal jeuk
pi_45409748
Geen idee hoe lang ze overleven. Maar dingen die niet gewassen kunnen worden kunnen ook een tijdje in een afgesloten plastic zak of in de vriezer...
Maar idd, als ze de verkleedklere en poppenhoek niet wassen dan blijft het misschien een cirkeltje. Maar doet de school er verder niks mee dan ouders informeren? Ik bedoel... ik zou me als school toch ook dingen gaan afvragen als het zo blijft voortduren.
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 17:10:44 #44
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45410479
Wat zou de school dan verder kunnen doen? Ik denk niet dat je van leerkrachten kunt verlangen dat ze alle spullen uit de verkleedhoek en/of poppenhoek in de was gaan gooien

Hulpouders !!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_45410759
Nou just me dat vraag ik me dus af.....wat kan de school meer doen dan alleen informeren en controleren.
Ik verwacht echt niet dat de juffen zelf alles iedere keer gaan wassen...maar wel DAT het gedaan wordt. Ik heb het ze nooit horen vragen iig en het is me ook nooit opgevallen.

Ik dacht juist aan die poppenhoek omdat er natuurlijk ook altijd snel geroddelt wordt over een gezin waar ze altijd luizen hebben of waarbij ze de kinderen moeilijk kunnen bekijken omdat er zoveel klitten in de haren zitten. Dan wordt er snel gedacht dat het door dat gezin komt...doordat zij het misschien niet goed bestrijden.
Lijkt me flink lullig als dan blijkt dat het door de poppenhoek komt ofzo.

Feit is dat dit me nu zwaar de keel uit gaat hangen en ik zou willen dat er iets bestaat wat echt helpt.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:23:02 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45410821
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:10 schreef just me het volgende:
Wat zou de school dan verder kunnen doen? Ik denk niet dat je van leerkrachten kunt verlangen dat ze alle spullen uit de verkleedhoek en/of poppenhoek in de was gaan gooien

Hulpouders !!!
jawel hoor maar meestal wordt dit gedaan door hulpouders idd.
Maar denk dat de leraar ook niet op luis te wachten zit
vind het wel niet netjes dat ze als er in een klas luizen zijn ze niet voor de zekerheid alles gewoon laten controleren /wassen etc. zo blijf je bezig en zullen de kosten etc. alleen maar hoger worden.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 17:25:47 #47
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45410912
Ik zal morgen eens bij ons op school vragen hoe ze het aanpakken behalve overal briefjes op te hangen dat er luizen op school zijn. Ik merk wel dat er steeds minder ouders luizencapes kopen terwijl de aanschaf slechts ¤ 10,00 is!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:29:55 #48
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45411051
sterker nog, 4,70 bij drogisterij.net
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45411738
omdat het effect verwaarloosbaar is omdat de kinderen tijdens het spelen ook vlak bij elkaar zitten...en de verkleedkleren ed.
pi_45412094
hier ook doorlopend vanaf september al luizen, verschillende middelen al geprobeerd, verschillende kammern, verschillende methoden, maar we raken ze niet kwijt en heb de hoop inmiddels al opgegeven dat we ze ooit kwijt raken, we blijven wel behandelen hoor, maar verwacht er niet meer af te komen zolang die krengen ergend blijven leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')