abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:40:19 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_58139593
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
http://www.luizenkam.nl/?gclid=CJWJ_47X5JICFQGVMAodvWPhwg

Een vriendinnetje heeft deze. Zij is er erg tevreden over. En helemaal sinds wij op school een redelijk resistente luis hadden

Gelukkig (knock on wood) is dit hele gebeuren steeds onze deur voorbij gegaan. (ik heb de wasfrequentie naar beneden bijgesteld en smeer gel in de haargrens en kruin) De jongens van dinnetje hebben korte haren, die van mij echt vrij lang. Ik moet er niet aan denken dat steeds door te moeten wroeten met dat kammetje
Ik heb hem nog niet hoeven gebruiken, maar toevallig heb ik die ook gekocht, goed om te horen dat ie ook zijn werk doet. Liam heeft ook langer haar, het lijkt me ook lastig, dus laat het hier ajb ook maar voorbij gaan

haren wassen doen wij ook 1 keer in de week ofzo en gel tegenwoordig ja
Ezra heeft heel kort haar, dat zou ook alweer schelen.
stormy waters...
sailin'
pi_58139714
Op zich valt het nog wel mee met de moeilijkheidsgraad bij lang haar hoor.

Je doet de lotion erop. Laat het een nacht inwerken. Je spoelt het de volgende dag uit. Gooit daarna een lading cremespoeling door het haar en begint dan te kammen.
Je kamt de "ondertussen dode luizen" er dan makkelijk uit. Geen probleem.

Ik had ze toen namelijk ook en ik heb heel lang haar

edit:

Oh wacht: jullie hebben het over een speciale luizenkam. Daar heb ik dus geen ervaring mee....
pi_58145623
ik heb zelf meerdere keren luizen gehad en al die gore stinkende en bijtende goedjes hielpen allemaal niet.
maar eerst je haar helemaal kammen droog met de luizenkam.
Dan gelijk cremespoeling in het haar en weer met de luizenkam, dit 2 keer per dag 2 dagen.
dan doe je een goed stevg goedje voor de neetjes in je haar en weg zijn alle luizen

De luizenkam, tjah de neten vind ik dat die niet goed weg te krijgen zijn, en er idd neten uitkomen en voila weer luizen, en vind de electrische kammen ook best duur.

Dingen die je niet kan wassen in de vrieskist leggen is wat mij als tip is meegegeven maar of dit een fabeltje is of dta het echt werkt dat weet ik niet
pi_58150145
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:00 schreef jessie het volgende:
Hahahahahha Livelink dat van die luizenkam vind ik ook. Zo van hij stopt steeds dus heel je hoofd zit onder.

Bij Bo op school niks in tasjes maar gewoon jasjes naast elkaar aan kapstokjes. Ik ga haar jas maar in een tasje doen inderdaad. (dan kunnen haar luizen tenminste niet overspringen )
Luizen kunnen helemaal niet springen, die lopen gewoon over.
The waves you made will always be
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:10:37 #105
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58155447
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:40 schreef lxa het volgende:
ik heb zelf meerdere keren luizen gehad en al die gore stinkende en bijtende goedjes hielpen allemaal niet.
maar eerst je haar helemaal kammen droog met de luizenkam.
Dan gelijk cremespoeling in het haar en weer met de luizenkam, dit 2 keer per dag 2 dagen.
dan doe je een goed stevg goedje voor de neetjes in je haar en weg zijn alle luizen

De luizenkam, tjah de neten vind ik dat die niet goed weg te krijgen zijn, en er idd neten uitkomen en voila weer luizen, en vind de electrische kammen ook best duur.

Dingen die je niet kan wassen in de vrieskist leggen is wat mij als tip is meegegeven maar of dit een fabeltje is of dta het echt werkt dat weet ik niet
Als ik zo bij online drogisterijen kijk, kom ik luizenshampoo's van zo'n 9 tot 17 euro tegen.
(geen garantie dat de luizen daar niet resistent tegen zijn)

Kan aan mij liggen maar dan vind ik een elekrische kam zonder agressieve chemicaliën voor ongeveer 20 euro niet duur.

* Noli. een heel vreemd hoofdhuidje heeft en daar écht geen agressieve spulletjes meer op kan/wil smeren*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58157093
het lastige is dat ze vaak gewoon niet afdoend zijn, dus dat je er dan alsnog van alles bij moet kopen. in feite zijn ze 'gewoon' een iets luxere uitvoering van de gewone luizen- & netenkam. dus je bent niet klaar met die 20 euro (ik zag ook veel duurdere). inmiddels trouwens met zekerheid vastgesteld dat anna & ik ook de pineut zijn (kon ook haast niet anders), en over dat XT-Luis spul voel ik me steeds meer 'erin geluisd'. 't lijkt niet zoveel effect te hebben. de netenkam krijgt er trouwens wel véél meer uit dan de gewone luizenkam.
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:46:13 #107
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58157893
Oi.. Da's dan mooi prut..
Ik heb ze nog nooit gehad trouwens (iets wat ik ook wijt aan mijn rare hoofdhuid) *HEEL SNEL AFKLOPT!!!!*

Maar dat van die netenkam is opzich niet zo heel raar toch? Bij een netenkam staan de tanden dichter op elkaar dan die van een luizenkam en zal kleinere luizen die dan misschien toch nog door de luizenkam kunnen er wel uithalen?
(of denk ik nu veel te simpel )
Maxi, Midi & Mini
pi_58158162
dit is voor mij ook de eerste keer. hopelijk gelijk ook de laatste!

en inderdaad, daarom vraag ik me af waarom die hele luizenkam nog bestaat. je kunt beter alles met de netenkam doen volgens mij. ik lees trouwens ook wel verhalen dat 'gewoon' dagelijks kammen met de netenkam gedurende een bepaalde tijd voldoende kan zijn hoor. dus dat zou met een elektrische versie dan ook kunnen.

weet iemand hoe lang zo'n op de grond gevallen luis of eitje nog kan voortleven? ik stofzuig me rot, maar de kans is toch best aanwezig dat ik er ergens een over 't hoofd zie. en ook qua wassen vraag ik me af: moet ik nou élke dag alle beddengoed wassen? en de jassen? die elke dag wassen is gewoonweg praktisch niet haalbaar hier, maar hoe kan ik voorkomen dat die een bron van (her)besmetting blijven?
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:16:03 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58158376
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:01 schreef bixister het volgende:
dit is voor mij ook de eerste keer. hopelijk gelijk ook de laatste!

en inderdaad, daarom vraag ik me af waarom die hele luizenkam nog bestaat. je kunt beter alles met de netenkam doen volgens mij. ik lees trouwens ook wel verhalen dat 'gewoon' dagelijks kammen met de netenkam gedurende een bepaalde tijd voldoende kan zijn hoor. dus dat zou met een elektrische versie dan ook kunnen.

weet iemand hoe lang zo'n op de grond gevallen luis of eitje nog kan voortleven? ik stofzuig me rot, maar de kans is toch best aanwezig dat ik er ergens een over 't hoofd zie. en ook qua wassen vraag ik me af: moet ik nou élke dag alle beddengoed wassen? en de jassen? die elke dag wassen is gewoonweg praktisch niet haalbaar hier, maar hoe kan ik voorkomen dat die een bron van (her)besmetting blijven?
Drie dagen in een afgesloten plastic zak of 24 uur in de vriezer.
Mensen die ik ken hebben hun kinderen de haren met de tondeuze kort gemaakt, behandeld met luizenshampoo en zijn drie dagen op vakantie gegaan.
Daarna zijn alle neten en luizen dood. En idd, ze waren helemaal uitgerust en luisvrij...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58159204
uitgerust zie ik mezelf nog niet echt uit deze strijd komen. maar op vakantie gaan zit er ook niet echt in. 3 dagen, is dat genoeg dan? ik lees overal steeds dat 't wel 2 weken duurt.

en tsja ik zie 't niet zitten om anna te kortwieken, mezelf evenmin. heb net wel piets haren vrij kort geknipt, maar dat moest toch al gebeuren en ik wilde 'm niet met beesten en al bij de kapper zetten. coupe tondeuze gaat me toch nog iets te ver. ik heb alle knuffels gewassen op 60 graden, maar ja nu liggen ze alweer in bed dus die kunnen inderdaad beter allemaal een tijdje in 'quarantaine'. ik vraag me alleen af of piet & anna dat trekken, die zijn wel érg gehecht aan bepaalde knuffels in bed.
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:49:26 #111
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58159709
Ik moet er ook niet aan denken om mijn jongens met de tondeuze te lijf te gaan (laat staan mijzelf) op school hangt een poster met de tekst: kriebel op je hoofd? kammen!

dus idd veel vaak en lang met de netenkam aan de slag.
Het advies is om te behandelen, alles te wassen en zuigen alleen op de eerste dag, en daarna twee weken lang kammen met cremespoeling. las ik hier
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58160255
Dat heb ik inderdaad wel gedaan; alle knuffels en jassen hebben een week in een vuilniszak gezeten (op de jas die ze aan hebben natuurlijk).

Je zou ieen weekend weg moeten gaan. En dan bij binnenkomst de hond van de buren eerst naar binnen sturen. Vliegen alle nog levende luizen daar hongerig op af

Ik maakte trouwens gebruik van een netenkam, zag ik net. Niet van een luizenkam.
pi_58175275
Wat een rotmoment he, als je het ontdekt, brrrrr.

Wij waren kortgeleden ook aan de beurt, beide meiden hadden een stuk of 8 levende luizen op het hoofd. ik heb meteen ons hele gezin behandeld en beddengoed gewassen.
Ook nog de winterjassen maar niet de knuffels en poppen omdat ik ergens een ingezonden brief had gelezen dat we hier in nederland wel een beetje erg panieken als het om luizen gaat en dat er in het land van de briefschrijfster (Nieuw zeeland?) wat relaxter mee wordt omgegaan.

Ik heb eigenlijk ook gemerkt dat de makkelijke manier om er af te komen iedere dag even de levende luizen eruit kammen is. Als je dat met de fijne kant van de kam doet, neem je ook wel wat neten mee merkte ik. Dan voor het kammen wel even flink cremespoeling laten gebruiken, wordt het haar lekker glad van. De kinderen gaan zo niet met lopende luizen naar school want dat kan natuurlijk niet, dan kom je er nooit vanaf.

En niet wanhopen als je er na een paar dagen weer eentje vind, gewoon doden en blijven kammen. Iedere dag even tot je 7 dagen achtereen geen levende luis hebt aangetroffen.
Ondanks veelvuldig knuffelen zelf geen enkele luis gehad, zover ik weet en m'n vriend ook niet.

Er staat wel een flesje prioderm hier in de kast, want je ontdekt het natuurlijk altijd als de winkels dicht zijn
De lotion vond ik beter werken dan de shampoo, en het stinken vond ik wel meevallen.

Edit: ik had niet helemaal goed gelezen, wat ik gebruik heet vast ook netenkam, vroeger gebruikte mijn moeder zo één om de kat te vlooien
Zolang er was is, is er leven.
pi_58191323
ja, behoorlijk erg dat moment van ontdekken. ik wilde er eerst gewoon even níet aan. jullie dus ook de pineute geweest, balen he. en dat met die cremespoeling vind ik wel een heel gedoe, kost een boel extra tijd 's ochtends zeg!
ik vond het stinken van die prioderm juist wel echt vreselijk tegenvallen, maar heb wel vertrouwen in 't spul.
een netenkam is van metaal dinus, een luizenkam niet. zie hier voor een plaatje van beiden. links luizenkam, rechts netenkam. (hoewel onze netenkam kortere tanden heeft).
pi_58226105
Aha, da's me iets duidelijker nu

Dat kammen kan ook voor het slapen gaan he, dan heb je de volgende ochtend hooguit babyluisjes die komen niet ver. 's Ochtends is het best een ramp als je op tijd staat.
Hier bij ons zat m'n vriend vaak voor te lezen en was ik ze aan het kammen.
Het mooiste vonden ze als ik zei "Helaas Esther!" (of Jennifer ) "Weer geen levende luis vandaag!"
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:13:16 #116
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58226420
En hoe is het nu in huize Bix?
Maxi, Midi & Mini
pi_58227469
aardig onder controle die luizenbende, geloof ik. al een paar dagen geen levende wezens meer in de haren aangetroffen. we kammen de kinderen nu inderdaad toch maar 's avonds, 't is 's ochtends geen doen. nog een tijdje volhouden en zaterdag nog eens nabehandelen met dat vieze spul (moet dat echt, vroeg ik me nog af...).
pi_58250216
Gelukkig Bix, het einde in zicht!
Ik persoonlijk zou het niet doen, nog behandelen.
Nog een paar dagen kammen en als je dan niks vindt is het klaar toch?
Als ik het goed heb begrepen dood het over het algemeen alleen dat wat rondwandelt op het hoofd en als die er niet zijn zou het voor niks zijn dan. De neten kwamen evengoed wel uit na de behandeling merkte ik.
pi_58255911
Als je 2 weken alleen maar kamt ben je er ook vanaf.

Wij gebruiken hier paranix. Komt uit Frankrijk en werkt super. Ruikt naar anijs, dus de geur is ook goed te doen. Afgelopen weekend zat er weer een luiis in het haar van Priscil. Ik word er gek van!!! Waar die krengen steeds vandaan komen?? Joost mag het weten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 april 2008 @ 16:08:53 #120
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58256360
Ze komen bij Joost weg dus?

Maxi, Midi & Mini
pi_58260864
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:08 schreef Noli. het volgende:
Ze komen bij Joost weg dus?

pi_58611635
Ik vond een leuke ingezonden brief op ouders.nl, ik werd er wel blij van om die te lezen dus ik zet 'm even hier neer:

Wel de haren uitkammen, niet het huis
door Willy Hemelrijk

Aan: RIVM,
Centrum Infectieziektebestrijding
24 april 2008

Geachte heer, mevrouw,

Ik ben moeder van twee dochters, van 11 en 16, en al twaalf jaar luizenmoeder op hun scholen. Zojuist heb ik uw tips over luizenbestrijding gelezen op www.rivm.nl/infectieziektenen daarbij vielen mij een aantal zaken op.

Voor zover ik heb kunnen nagaan, is er in Nederland nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar luizenbestrijding. In België wel. Daaruit bleek dat slechts bij 4% van de kinderen die met hoofdluis besmet zijn, luizen of neten op hun kussensloop gevonden werden. Hieruit kunnen we afleiden dat de kans op besmetting anders dan direct van hoofd tot hoofd uiterst gering is. Luizen verlaten de haardos niet graag.

Grote schoonmaak is zinloos
Toch schrijft u op uw website dat ouders kleding, bedden, huis en zelfs de auto grondig moeten reinigen. Een dergelijke grote schoonmaak neemt dagen, zo niet weken, in beslag. En dat terwijl iedere ouder die met de netenkam het kleine oppervlak heeft gereinigd dat het hoofd van het kind nu eenmaal is, weet dat het hele huis plus de auto op die manier reinigen onmogelijk en dus zinloos is. Eventuele luizen zoeken snel beschutting, en neten krijg je alleen met een netenkam los. Niet met een sopje over de bekleding.

Toch gaan de meeste ouders op uw aanraden en dus ook op aanraden van de GGD als bezetenen aan de slag om hun huis schoon te krijgen. De tijd die ze aan die vergeefse grote schoonmaak besteden, kunnen ze dan niet steken in de enige effectieve luizenbestrijding, namelijk die op het hoofd van hun kind.

Vochtige jassen
Ook raadt u scholen aan om de jassen van de kinderen aan de kapstok in plastic zakken te bewaren of onder plastic capes, zodat de luizen niet over kunnen steken van de ene jas naar de andere.

Dit heeft tot gevolg dat kinderen op scholen waar dit plasticzakken-beleid consequent wordt toegepast, op regenachtige dagen in iedere pauze een door en door vochtige jas aan moeten trekken, omdat die jas in de zak niet kan drogen en het regenwater er juist steeds verder intrekt.

En dat allemaal zonder enig wetenschappelijk bewijs dat het luizen helpt voorkomen.

Luizen zijn geen vlooien
Ik heb de indruk dat bij uw luizen-adviezen, en met name de bijbehorende grote-schoonmaak-adviezen, de vlooien-bestrijding u parten speelt. Maar luizen zijn geen vlooien. Vlooien vermenigvuldigen zich uitsluitend in huis en niet op een gastheer. Ze bespringen passerende mensen alleen even als ze willen eten. Flink stofzuigen helpt dus enorm tegen vlooien. (Ik heb niet alleen kinderen maar ook katten.)

Luizen kunnen echter niet bestaan zonder de lichaamswarmte van mensen. Ze zijn niet alleen voor hun voedsel aangewezen op mensen, net als vlooien, maar ook voor hun warmte en voortplanting, in tegenstelling tot vlooien. Vandaar dat hoofdluizen wel beter uitkijken dan zich al te ver van hun warme plekje te wagen.

En dus is het ook heel begrijpelijk dat bij dat Vlaamse onderzoek slechts in 4% van de besmettingsgevallen luizen of losse neten op het hoofdkussen werden aangetroffen. Neten kunnen zich, zodra ze los zijn gekomen, niet opnieuw aan het hoofdhaar hechten. En voor een in huis verdwaalde luis zal het heel moeilijk zijn om een nieuwe gastheer te vinden. Daarvoor beweegt de luis zich veel te moeizaam. Een luis kan niet, zoals een vlo, een sprongetje nemen. Heus, eenmaal los van zijn gastheer is de luis ten dode opgeschreven.

Luizenbrief
Ik heb een eigen luizenbrief gemaakt voor school, waarin ik de ouders aanraad om nat te kammen met een zo glibberig mogelijke crèmespoeling en een metalen netenkam. Tegelijkertijd raad ik ouders uitdrukkelijk af om het huis schoon te maken. Dat is echt verloren tijd. Liever heb ik dat ze hun kinderen vaker en langduriger controleren.

Die brief van mij werkt uitstekend. De ouders schrikken minder en begrijpen dat het maar om één ding draait, namelijk de hoofden van hun kinderen luizenvrij krijgen. In de hogere klassen zijn wij op die manier telkens snel van de luizen af als er een besmetting uitbreekt.

In de kleuterklassen krijg ik echter te maken met telkens nieuwe ouders van jonge kinderen, die voor het eerst met luizen in aanraking komen. Die ouders gaan uw website lezen, eisen capes over de jassen op school, drukken de andere ouders op het hart om toch vooral het hele huis en de auto goed te reinigen, alle kleren, ook winterjassen, op 60 graden te wassen, al het beddengoed in huis te wassen, en ga zo maar door. In die klassen is de bestrijding daardoor een veel langduriger probleem. Die ouders worden afgeleid van de hoofdzaak (hoofden kammen) en raken overspannen van nutteloze handelingen (grote schoonmaak in huis).

Ik begrijp dat het moeilijk voor u zal zijn om deze brief van zomaar een gewone moeder serieus te nemen en op waarde te schatten. Toch denk ik dat het zinvol is dat u overweegt uw hele hoofdluizenadvies om te gooien en mijn raad op te volgen als u de luizen effectief wilt gaan bestrijden.

Zomerbeesten?
Nog een laatste opmerking: u schrijft dat luizen in elk seizoen een even groot probleem zijn. Toch is mij in 12 jaar bestrijding gebleken dat de kinderen er in de warme maanden, ook voorafgaand aan de zomervakantie, veel meer last van hebben dan in de koude maanden.

Het Vlaamse onderzoek zegt hier niets over. Is u literatuur bekend waaruit ik informatie kan halen?

Met vriendelijke groeten,

Willy Hemelrijk
p/a redactie@ouders.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Bixister, ben je van de luizen af inmiddels?
  Jubileum moderator zondag 11 mei 2008 @ 18:51:53 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58613336
Wat een fijne brief Dinus, en wat tegenstrijdig met het GGD
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 12 mei 2008 @ 12:41:08 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_58624962
Goed om te lezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 mei 2008 @ 13:03:11 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58625366
Zeker goed om te lezen... Ik ging dus inderdaad allen jassen, beddengoed, kleding, knuffels, hoofdkussens en dekbedden op 60 graden wassen. En inderdaad was ik dagen bezig om alles "schoon" te krijgen.
  zondag 14 december 2008 @ 22:41:22 #126
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64017836
*schop*
En het is hier dus ook raak.

De chemische middeltjes worden het 'm hier niet.
Punt 1: een stel gevoelige hoofdhuiden bij elkaar (die van mij is zelfs zo erg dat ik zo weinig mogelijk shampoo (conditioner kan wel) moet gebruiken anders gaat het mis)
Punt 2: Ik ben zwanger.
Punt 3: (stuk minder belangrijk maar wat zeker wel meetelt) Wilyan zit op zwemles en kan door naderend diploma geen lessen missen.

Wilyan heeft op het moment weer aardig lang haar en ik zat al te twijfelen of ik er niet weer een stukje vanaf zou halen.(i.v.m. het model wat nu ook wat zoek is )
Ik denk dat ik morgen toch even de achter- en zijkanten iets korter ga maken dan dat het nu is. Dan is het daar wat minder warm en is het makkelijker te kammen dan de pluiskrullen/vage slag die hij nu heeft.
We gaan morgen meteen even wat winkels langs bellen voor dat TeaTree Combi pakketje wat Tan hier rgens in het topic ook al noemde. En een electrische kam (eentje die luizen én neten doodt) is ook al onderweg hiernaartoe.
Maxi, Midi & Mini
  zondag 14 december 2008 @ 23:10:04 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64018750
Wat een ellende, Noli . Veel sterkte ermee. Ik dacht ook meteen aan die electrische luizenkam, ik ben benieuwd of dat goed werkt. En wellicht de tondeuse over Wilyan's haar?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 december 2008 @ 00:13:16 #128
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64020175
http://www.ouders.nl/mopi2008-hoofdluis.htm

Dit schijnt toch wel de beste strategie te zijn
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 15 december 2008 @ 08:02:55 #129
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64023110
Leah.
Die heeft Dinus hier 5 postst boven ook al geplaatst.
Maxi, Midi & Mini
pi_64023244
Bah Noli, vervelend. De kinderen van een vriendin van me zijn vreselijk allergisch voor de luizenshampoo en bij hun werkt het cremespoelingverhaal ook prima. Het is wel veel kammen, maar voor een dvd-tje is dat al een stuk minder erg
pi_64023273
Kaalscheren!
pi_64024346
Wij hebben spul uit frankrijk, paranix. Dat werkt super en het bevat volgens mij geen zware giftige stoffen. De luizen gingen wel heel erg dood.

http://www.paranix.be/homepage/_BE-nl/index.html
  maandag 15 december 2008 @ 15:44:55 #133
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64032739
Die TeaTree-spul werkt goed!
Vanmiddag tussen de middag snel Wilyan nog een keer extra kammen (bbbeestjes! juk!), onder de douche gegooid, haren gewassen met dat spul, nog een keer gekamd (meer beestjes maar nu wel dooie beestjes) haren geknipt en meneer mocht weer naar school.
Net bij thuiskomst gechecked. Score: 0 luizen.

Ik heb mijn haar ook maar tegelijk met Wilyan in de shampoo gezet en ik had er dus ook een stuk of 4 te pakken.

Het spul stinkt wel behoorlijk maar het werkt wel en ik moet zeggen dat ik nog geen last heb van mijn hoofd.

Hanne lag tussen de middag even op bed (naweeën van die buikgriep die maar door blijft sluimeren) dus die is straks meteen samen met Michiel aan de beurt.
Maxi, Midi & Mini
pi_64032775
teatree heeft ook olie en spray. Ik gebruikte de spray voor de kraag van de jas en de knuffels.

Eerlijk, ik vond de geur reuze meevallen.
pi_64033813
Ik weet niet of dit linkje al is geplaatst maar er stond laatst een heel artikel in onze krant over deze kam: http://assyluizenkam.nl
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_64033973
en was dat artikel positief of niet?

sterkte ermee Noli!
pi_64038475
wat denk je zelf Bix?
pi_64041037
oh, was 't zó'n artikel.
pi_64980142
terugvindluis.

Er is een kindje in de klas met luis en nu werd er gevraagd 2 weken lang haartjes te controleren thuis.
Ze hebben wel al van die luizenzakken voor hun jas op school. Ik hoop maar dat het onze deur voorbij gaat.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:47:55 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_64980189
bij ons heeft dat een tijdje terug wel geholpen die luizenzakken, Liam heeft toen geen luizen gekregen en ze deden op school ook iedere dag controle dat scheelde ook wel denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_64980229
Ja dat vroegen ze ook, wie er op school wilde komen controleren.
pi_64980348
goed kammen. Luizenzakken en grote schoonmaak helpt allemaal niet. Gewoon 2 weken elke dag goed kammen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:33:31 #143
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_65001720
En véél gel in de haren. Heel veel!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 januari 2009 @ 20:40:39 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65004603
En vooral niet te vaak de haren wasen, luizen zijn gek op schoon haar

*jeuk krijgt van het idee
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_65008385
veel gel, dat moet lukken!

Dat haren wassen vind ik wel lastig want ze adviseren elke dag met zo'n kam de boel te checken. Maar dan moet je dus eerst haren wassen We hebben nu maar besloten om dat niet te doen en gewoon elke dag goed zelf te kijken.
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:36:08 #146
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_65037834
Het klopt dat luizen van schone haren houden.... en tea tree olie werkt idd goed. Verder is het heel belangrijk dat je ALLES waar je kind met z'n haren tegenaan zit behandelt, dus ook het beddengoed en de knuffels... Eventueel kan je knuffels een week of twee in een gesloten plastic zak bewaren, dan gaan de luizen nl dood. Het zijn parasieten die niet overleven zonder bloed van een mens.
Luizen houden vooral van 'warme' plekjes, zoals in de nek en achter de oren...
  woensdag 14 januari 2009 @ 18:03:24 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_65038806
Bij RUben hebben ze nu ook luizen op de opvang. Ruben heeft ze zelf nog niet, maar er is zeker niet iets waarmee ik het kan voorkomen?

Zou het een beetje zonde vinden om nu ineens met allerlei nare shampoo te moeten gaan werken terwijl ik nog nooit zijn haren met shampoo heb gewassen (enkel met water en dat was tot nu toe afdoende).

En veel gel dus?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65039464
Ja, van gel houden ze niet Troel. Smeer maar vol dat koppie. En niet te vaak zijn haartjes wassen, ze houden zoals gezegd van heul schoon haar. Luizencape/zak is ook een optie.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:05:38 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65354778
Oké. Serieus. Ik weet dat het niet meer in is om in paniek te raken van hoofdluis en je hele huis uit te kammen. Maar euh, hoe doe je dat precies. Jolie had er één. Eentje maar. Maar daar begint het natuurlijk overal mee. Dus lotion gehaald, shampoo en een kammetje. Want we gaan het wel goed aanpakken, die krullenbol. En dat is genoeg, zei de meneer van de drogist. Beddengoed en jassen wassen, en tweemaal daags goed uitkammen. Na een week nog een keer lotion.

Niet te veel gedoe van maken, mevrouw.

En dat was ook het plan maar nu drie uur later is het lijdend voorwerp toch drie keer totaal onderzocht, al het beddengoed (want ze komt geregeld bij mij in de ochtend) gewassen, alles met vloerbedekking en de bank gezogen, de knuffels hebben een identiteitscrisis want blijken niet zwart te zijn, de badkamer waar haar badjasje hangt ondersteboven gekeerd, heeft de buurvrouw mijn hoofdhuid luisvrij gecontroleerd, kwam ik erachter dat haar jas vorige week in mijn kluisje had gezeten in de sportschool dus die boel ook maar ontsmet, m'n eigen haar gewassen met een mengsel van shampoo en tea tree oil en ligt Jolie nu in een schoon bed te slapen met een hoofd vol olie en een kale babypop als knuffel. Ik snap niet hoe je dit kalm kunt doen hoor, iehieks!

En ik heb er echt geen meer kunnen vinden en geen neten. Maar de luizenmoeder had er toch echt één gezien. Misschien herken ik ze wel niet? Of de neten niet? Maar hoe zou ik nou iets op de hoofd van mijn dochter niet kunnen herkennen? Zal ik de luizenmoeder mailen? Lalalalalalala
pi_65354981
Ik wist ook niet wat ik precies zou moeten zien LB
Maar het schijnt dat als je hebt hebt, het echt wel te zien is.

Succes ermee!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 januari 2009 @ 20:29:25 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65355465
Neten

Je herkent het beslist als je het ziet LB Dus als je niets ziet, dan is er ook niets...
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:32:34 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65355564
Hmmm. Dat zou ik wel zien ja. Bedankt. Jolie heeft natuurlijk een bos haar dus moeilijk zoeken maar vanavond in lotion gedrenkt en wel kon ik overal op d'r hoofdhuid kijken en ik zag echt niets dat hier op leek. Misschien had ze een overloperluis....wie zal het zeggen. Nou ja, grote schoonmaak kan geen kwaad en goed kammen ook niet. Maar je krijgt er meteen de kriebels van en ik zelf toch wel een soort van paniek hoor
pi_65355922
ik zag ze niet zo duidelijk in 't haar zelf zitten hoor, maar na het kammen met een netenkam wel, op de kam en op het blad papier dat we eronder hielden. veel kammen met die netenkam dus (niet te verwarren met de luizenkam, want die haalt er beduidend minder uit), nu eerst een tijdlang dagelijks. tot je er zeker geen meer aantreft.
dat schoonmaken van beddengoed en knuffels schijnt overigens wat overdreven te zijn, omdat luizen maar kort overleven als ze niet op je hoofd zitten. dus die overleven 't niet als ze 's ochtends op je hoofdkussen gevallen zijn en in de tussentijd geen hoofd hebben gevonden om weer op te klimmen. was hier dacht ik ook wel eens gepost, die info. even terugbladeren.
maar succes ermee, hopelijk was 't gewoon een verdwaalde, onvruchtbare.
pi_65358546
LB, ik zou geloof ik ook zo reageren. We hebben het hier nog niet bij de hand gehad dus ik kan best zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, maar ik snap het wel.
Ik stem vooralsnog ook voor een verdwaalde luis
Fake it till you make it...
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:28:42 #155
37150 livelink
pi_65359967
In donker haar zal het moeilijker te zien zijn. Wij kregen ook een brief dat er in de klas van Job luizen waren, bij Job zelf niet. Ik wil er nog even niet aan, ik kijk 's ochtends wel even in zijn haar. Dat is erg kort en blond, dus dan moet ik met het blote oog ook wel iets zien, lijkt me. Tot nog toe nog niks, gelukkig.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:39:00 #156
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65360235
Ja ik weet het Bix, dat met dat beddengoed enzo. Maar het is mijn gevoel nu, denk ik. Stom he? Voor de zekerheid en bladiebla. Morgenochtend kammen, ik heb de juiste kam. Ik ben er helemaal klaar voor.
pi_65360339
ik heb 't ook gedaan hoor.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:47:30 #158
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65360488
Ja, was je ook bang om ze zelf te krijgen
pi_65360514
ik had ze al.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:59:12 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65360830
Oh. Pardon
Het lijkt me echt een ramp
pi_65360898
was 't ook! al zal ik er een tweede keer denk ik toch iets minder van in paniek raken.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:16:53 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65361357
pi_65362675
ik heb ze gehad, voor het eerst toen ik een jaar of 25 was. En het was echt erg. Ik kwam er pas achter toen ik er al veel had en dus veel jeuk en ineens beestjes uit mijn borstel zag vallen toen ik die neerlegde.

En ik vrees voor de tijd dat mijn kinderen ermee thuiskomen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:57:35 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67025931
[Brrrrrrrr]LUIZEN!
pi_67025983
o-oh... is 't zover LB? (ik bedenk ineens allemaal toepasselijke varianten op LB! ).
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:04:21 #166
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67026183
Ik hoorde dat ze liepen....
Niet op haar hoofd. Die lopen niet. Of nog niet. Wie zal het zeggen.
Ik kam en ik kam en ik kam.
En u begrijpt, uiteraard kwamen ze in een week waarin ik precies één avond thuis was en er steeds oppas was of Jolie te logeren.
Maar we kammen en we kammen en we kammen.

LuisBoycot.
pi_67026503
aiks.. succes ermee!

"clemespoeling bij?"
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:23:25 #168
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67026798
Niet grappig Ik kam me echt rot Jolie had ineens steil haar vanavond.
pi_67027308
en met de juiste (neten)kam hoop ik? succes hoor, ik weet hoe ellendig 't is. (vergeet je eigen haar niet heeeel goed te controleren!).
pi_67027435
ohhhh...lees hier ff en krijg al kriebels !
Heb twee meiden op basis school waar ook regelmatig luis voorkomt !
Ik controleer standaard elke vrijdag avond de haren van me meiden (haar tot op hun kont ) ! en dan wordt het gewassen zodat ze niet maandag met schoon haar naar school gaan.
Op moment dat er luizen in de klassen van me meiden zijn , controleer ik ze elke dag gelijk uit school en gaan met tea tree olie op hun haar voornamelijk achter hun oren naar school !
even afkloppen , me meiden hebbben er gelukkig nog nooit mee te maken gehad !
Ben zelf luizen moeder op school maar hoeveel ouders gewoon niet de brief met maatregelen goed lezen ...is schrikbarend ! Vele denken ...hoppa behandelen met anti luis lotion en alles wassen en klaar is het !
Niet dus ...twee weken lang elke dag kammen met luizen kam voorkeur is neten kam ...liefst nat en goed in creme spoeling en vooral vergeet de auto niet uit te zuigen en de knuffels te wassen of in afgelsoten zak een week of in vriezer 48 uur !!!
Loslaten, is het ultieme houden van.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 08:44:12 #171
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67031549
Ja. Met de juiste netenkam. Ik heb mijn eigen haar ook nog gedaan vannacht maar niks gevonden voor zover je dat zelf kan doen. Ga dadelijk sporten en ik heb al iemand gevonden daar die me wil controleren suf maar ja wie kijtk er nou op mijn hoofd en met dit soort haar is het zelf echt moeilijk te achterhalen. Als er niks te zien is laat ik het vanmiddag maar weer even invlechten, denk ik. Jolie net ook weer gedaan. Gelukkig geen luis te bekennen. Wel neten, zucht. En zand. Wat is dat uberhaupt, volgens mij heeft ze geen zandbak gezien tussen 20.00 uur en 08.00 vanmorgen en toch zit er zand in kinderhaar

En voor de rest, dat met die knuffels en gedoe schijnt ook weer achterhaald te zijn enzo. Bij Jolie op school is het beleid kammen kammen kammen en vermijd dat soort gif op kinderhoofdjes. Dat is natuurlijk ook weer overal verschillend en alles.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:03:34 #172
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_67031683
ter preventie kun je het beste je haar met olie behandelen vooral bij de wortels, luizen houden niet van vies haar. ik weet dat het er vie uit ziet maar het werkt het beste.
pi_67923016
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:24:43 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67932969
Oh neeeee! Ik voel met je mee!
  Jubileum moderator zaterdag 11 april 2009 @ 20:30:38 #175
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67933137
O dem Snoop Weet je dat ik er soms van droom, echt akelig lijkt me dat als het echt zo is
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67933484
Ik heb besloten me niet op te fokken erover, maar ik voel steeds kriebels... Ik heb een goeie kam en gif. Die krengen moeten wel gelijk dood van mij!
pi_67935259
succes!!!
pi_67958856
Gelukkig is het ook heel snel weer minder na kammen, kammen en nog eens kammen. En die gore lotion natuurlijk. Ik heb gisteren gelijk ook even de juffrouw een mail gestuurd zodat zij ook weer per mail alle ouders van de klas kon inlichten.
Maar voorlopig blijven we dat kammen volhouden *kriebels*
  maandag 13 april 2009 @ 07:13:03 #179
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67968941
Gelukkig maar Snoop en ja, blijven kammen. Wij hebben echt lang gekamd. maar ik heb geen lotion gebruikt dus ik hoop voor jou dat het daardoor bij ons langer duurde!
pi_67969571
Succes Snoop!

Ik heb ze vroeger ook wel veel gehad, maar mijn moeder waste het beddengoed, de jassen van de persoon die het had (de rest dus NIET) en verder 1x lotion en dan kammen, kammen, kammen.....

Werkte altijd Bij ons alle 7!

En wij hadden ook vloerbedekking en knuffels en andere jassen op de kapstok. Die bleven gewoon zo goor als ze waren Ze deed er nooit zo paniekerig over.
  † In Memoriam † maandag 13 april 2009 @ 10:53:50 #181
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_67970584
http://www.ggdzhz.nl/pool(...)0hoofdluisfolder.pdf

hier staat een folder van de GGD over hoofdluis
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 11:33:07 #182
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_68899019
goedemorgen met juffrouw just me van de blabla school

wij hebben vanmorgen luizencontrole gehad op school en bij uw dochter is hoofdluis geconstateerd, wilt u haar komen halen zodat ze behandeld kan worden?

Nee ik kom haar niet halen want die luizen heeft ze op school opgelopen en daarom blijft ze gewoon op school vandaag !

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 11 mei 2009 @ 11:42:12 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68899356
Haha, als je daar je kind al voor moet komen halen!!!

Lekker in de azijn vanavond. En tee-tree olie morgen in de haartjes...

Ik had ze een maand terug weer bij Cil. Erg vervelend.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:46:27 #184
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68899521
dat geeft idd vertrouwen in de ouders

er heerst weer hofdluis op de groep op het kdv...
hopelijk gaat het aan ons voorbij
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:53:01 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68899737
Gelukkig zijn die baby (dreumes) haartje een stuk makkelijker kammen dan de mooie lange haren van een ouder kind(je).

Ik vind het een ramp bij Cil.
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 14:08:53 #186
7074 moussy
kuttekop
pi_68904048
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Haha, als je daar je kind al voor moet komen halen!!!
Is niet gek hoor, hoe sneller ouders in aktie komen, hoe minder kinderen er besmet worden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_68904159
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:08 schreef moussy het volgende:

[..]

Is niet gek hoor, hoe sneller ouders in aktie komen, hoe minder kinderen er besmet worden.
Ja en als je toch gewoon thuis bent is dat toch helemaal geen moeite Ik zou het van mijn zoon ook zo snel mogelijk willen weten zodat ik er meteen iets aan kan doen. Al was het alleen voor hemzelf al!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 14:32:25 #188
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_68905021
Staat bij ons ook in de schoolgids vermeld, als er luizen geconstateerd worden, kind naar huis om te behandelen en de volgende dag mag het weer terug
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 11 mei 2009 @ 14:36:34 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905180
Na 1 behandeling heb je andeers gewoon nog kans dat er luizen de uitroeiingslag hebben overleefd hoor.

Wij kregen gewoon een briefje mee. En dan begonnen we meteen te behandelen, maar de volgende dag was ze echt nog niet luizen en neten vrij...
  maandag 11 mei 2009 @ 14:40:40 #190
640 snoopy
peanuts
pi_68905324
Ja maar als jij je kind ophaalt en zo snel mogelijk alle luizen uit het haar komt is de kans op besmetting van een ander kind echt wel veel kleiner. Ik vind het niet zo'n gekke regel.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 mei 2009 @ 14:43:54 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68905415
Even een gerelateerd vraagje...
Isa wil graag een luizencape, nee liever nog twee! Eentje voor school en eentje voor de BSO. Omdat andere er ook eentje hebben. Persoonlijk zie ik er het nut niet van in, hoe denken jullie erover?
  maandag 11 mei 2009 @ 14:45:46 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905491
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:40 schreef snoopy het volgende:
Ja maar als jij je kind ophaalt en zo snel mogelijk alle luizen uit het haar komt is de kans op besmetting van een ander kind echt wel veel kleiner. Ik vind het niet zo'n gekke regel.
Dat is dan een verschil van mening.... Ze heeft ze altijd op school opgelopen. En helaas is Cil nogal gevoelig voor luis ze moeten altijd haar hebben.... Dus al ga ik haar halen, en een andere doet dat niet (bij ons was het dus niet verplicht) dan zat ze er de volgende dag weer helemaal onder.

Prioderm werkte hier trouwens helemaal voor geen meter... Wat gebruiken jullie?

Ik ben van plan om alsnog een electische kam aan te schaffen.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:46:30 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905518
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Isa wil graag een luizencape, nee liever nog twee! Eentje voor school en eentje voor de BSO. Omdat andere er ook eentje hebben. Persoonlijk zie ik er het nut niet van in, hoe denken jullie erover?
Baat het niet schaadt het niet... Die dingen zijn toch niet afgrijzelijk duur?
pi_68905592
Hier op de psz zeiden dat zo'n cape niet genoeg helpt. Luizen komen ook zonder zo'n cape wel op de jassen van andere kindjes. Al was het door het gaatje waar je het lusje door doet ofzo. Ik heb Mikael zijn jas steeds in een plastic tas in zijn rugzak gedaan Hij is er deze keer goed vanaf gekomen. De luizen bleven bij de meisjes
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:49:02 #195
640 snoopy
peanuts
pi_68905618
Het beste werkte hier toch kammen, kammen, kammen! Dit heb ik gedaan nav deze post: [Brrrrrr] LUIZEN!

Daarin staat trouwens ook dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat zo'n luizencape werkt.
Bij Morris op school hebben ze luizenzakken en hij heeft ze evengoed gekregen.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:51:08 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905680
Ja, maar met kammen krijg je volgens mij de neten er niet uit.. Of wel? Die zitten goed vastgeplakt. Daarom zet ik Cil dan in de azijn, 3 uur laten zitten en dan spoelen en kammen maar. En kammen elke 3 dagen 2 weken lang... Het is zoveel werk om haar haren te kammen.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:56:49 #197
640 snoopy
peanuts
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 15:12:25 #198
7074 moussy
kuttekop
pi_68906307
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Een luizencape is leuk als ze ook alle kleding met gym er onder hangen en de verkleedkleding uit de klas/opvang weghalen als er luis is.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_68932540
Op de school waar ik als luizenopsporingsmoeder werk, hebben alle kinderen nu een zak, via www.luizenzakken.nl en er zijn aanzienlijk minder besmettingen dan voorgaande jaren.

Vorige week troffen we in een kleuterklas 1 meisje met lopende luizen, die is meteen naar huis gegaan en behandeld.
De rest van de klas lijkt tot dusver nog steeds luisvrij, ik denk dat het allemaal wel een beetje helpt, bij lopende luizen meteen naar huis om te behandelen/kammen en het gebruik van de luizenzakken.
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:37:28 #200
37150 livelink
pi_74037285
Katja en ik hebben ook luis. We kregen voor de vakantie een briefje mee van school dat er luis was geconstateerd in de klas van Katja en sindsdien ben ik aan het kammen geslagen. Ik dacht dat we er met het kammen aardig doorheen waren, maar gisteren kamde ik ineens een levende luis bij Katja en vanochtend een dode luis bij mij

Maar bij Katja vind ik vandaag bij het kammen dan ineens geen neten. Een eenzame, verdwaalde luis kan toch niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 25-10-2009 10:56:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')