Ik open dit topic in OUD ipv WGR omdat het mij specifiek om de doelgroep van OUD gaat.
Wij willen voor ons mannetje een bankrekening gaan openen maar zien door de bomen het bos niet zo goed... Wat doe je voor een kind van een paar maanden? Ga je meteen voor een lopende rekening of een spaarrekening (of beide)? In het geval van spaarrekening pak je dan een gewone of iets speciaal voor kinderen (zoals bijvoorbeeld een studierekening)? Sommige spaarrekeningen hebben een maximale inleg per jaar (bijv. ABN Pardoes-rekening), maar wat nou als Opa en Oma een leuke bijdrage willen doen, om maar iets te noemen.
We willen elke maand een bedrag apart zetten om straks een mooie rekening voor hem te hebben als hij gaat studeren/uit huis gaat wonen/gaat trouwen. Enerzijds willen we kapitaal opbouwen, anderzijds is het straks ook leuk als hij zijn spaarpotje weg kan brengen naar de bank. Moet je nu al rekening houden met de situatie over een jaar of 12, als hij misschien zelf af en toe geld wil opnemen voor kleine dingen?
Hoe hebben ouders het hier opgelost? Ik had vroeger zelf een lopende rekening vanaf een jaar of 10 oud, mijn ouders beheerden een spaarrekening en ze legden nog een klein bedrag per jaar in een spaarplan wat met mijn 18e vrijgekomen is en op de spaarrekening is gestort.
Er zijn veel constructies mogelijk, maar om nou voor een mannetje van 3 maanden meer rekeningen te openen dan dat we zelf hebben...