abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 10:43:14 #126
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44017030
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:39 schreef marsterretje het volgende:
Nou, mijn laatste vrijwilliger dag, en dan is mijn IDFA over
Hoezo over?
quote:
Inderdaad gezellig met UIO AMS gebabbeld!
En gegeten.
quote:
Mijn aanraders:

The monastry (Mr vig and the nun)
Souvenirs

Beiden staan bovenaan in de publiekprijs en dat is neit onverdiend. Beide prachtrige verhalen over bijzondere mensen.
Souvenirs moet ik nog zien, maar dat komt wel tijdens de marathon.

Wat voor dienst heb jij vandaag?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_44017371
Welnu, vandaag komt een vriendin uit Engeland langs, en dus heb ik geen diensten meer na vandaag .

Misschien neem ik haar wel mee, maar dan alleen dus als bezoeker.

Vandaag om 2 uur ben ik er klaar mee, nadat ik naar de Consultation ben geweest.
pi_44017385
Groetjes trouwens vanuit het secretariaat
  donderdag 30 november 2006 @ 11:50:35 #129
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44018830
vergeet niet dat 2 december het eindfeestje is he
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 11:54:49 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44018979
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:50 schreef Aoristus het volgende:
vergeet niet dat 2 december het eindfeestje is he
Ik lees de mail ook net.

Ik snap alleen niet waarom ze dat feest zo ver weg van de IDFA-locaties houden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:57:36 #131
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44019062
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:54 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik lees de mail ook net.

Snap ik ook niet, maar heeft het schaduwfestival niet de Melkweg al geconfisqueerd?
Vorig jaar was het in het muziekgebouw dacht ik.

Het is nu wel weer dichter bij huis, da's wel prettig
pi_44019101
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:39 schreef marsterretje het volgende:
Nou, mijn laatste vrijwilliger dag, en dan is mijn IDFA over

Inderdaad gezellig met UIO AMS gebabbeld!

Mijn aanraders:

The monastry (Mr vig and the nun)
Souvenirs

Beiden staan bovenaan in de publiekprijs en dat is neit onverdiend. Beide prachtrige verhalen over bijzondere mensen.
Ik neem morgen het stokje van je over

Iemand nog echte aanraders uit de top 20 btw?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:59:32 #133
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44019140
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:58 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik neem morgen het stokje van je over

Iemand nog echte aanraders uit de top 20 btw?
In de dagkrant staat altijd een top-20 van best gewaardeerde docu's. Die klopt meestal wel een beetje
pi_44020109
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:54 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik lees de mail ook net.

Ik denk niet dat ik kan, mijn Engels vriendin is in NL, en je mag denk uik geen introducees meenemen...
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 12:51:09 #135
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44020638
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:32 schreef marsterretje het volgende:
Ik denk niet dat ik kan, mijn Engels vriendin is in NL, en je mag denk uik geen introducees meenemen...
Het vrijwilligersfeest op zondag is toch leuker.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 12:55:32 #136
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44020784
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:00 schreef Hik het volgende:
Heb kaartjes besteld voor "the best of... " (dank voor de tip UIO).
Echt heel leuk.

Wel een beetje jammer dat dat niet werkt met e-tickets. Je moet ze dus alsnog gewoon gaan afhalen.
De docu van Guayasamin over Cuba (Cuba, The Value Of Utopia) draait nog op vrijdagavond 20.15 uur en op zaterdag 13.15 uur.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 30 november 2006 @ 20:16:40 #137
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44034479
Trein had vertraging dus miste we de film waar we heen wilde. Toen maar naar 1 van China Transit in City geweest. Mooi beeld van de kapitalisatie, maar nogal amateuristisch. Voor de rest hadden we geen tijd meer, maar toch even leuk om de sfeer van het festival te proeven. Had veel meer willen zien, maar dan maar wachten op volgend jaar. En dan wil ik verdomme een perskaart
  vrijdag 1 december 2006 @ 01:08:38 #138
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44044168
Tomorrow Never Knows gezien, een hele slechte (tv?) produktie over 2 zwervers in Stockholm. De man krijgt al vrij snel een baan bij een universiteit als wiskundige En die vrouw raakt in paniek en komt bijna haar caravanbouwkeet niet meer uit. Bagger.

daarna een klein stukje van Country Boys: a David Sutherland film, gaat over kansloze Amerikanen in Kentucky. Was me te Beavis en Butthead achtig. Het verveelde me al snel.

Toen even zaalwacht gespeeld voor de film Senior Year , over het onderwijs op Chinese universiteiten. Het systeem is gebaseerd op communistische waarden die nog uit het MAO tijdperk stammen. Geen van de leerlingen die voortdurend keihard aan het opdreunen en stampen waren, hebben het staatsexamen gehaald ( ). De manier van lesgeven was echter wel interessant. De docent is een figuur die nauwelijks coacht, maar wel de functie van vader, moeder en een beetje vriend vervult. Er is dus een gigantisch machtsverchil.
De producent zei bij de Q&A iets grappigs, the first two things you learn is, that Mao is great and that there's a big class difference.. Het was leuk om te zien dat er achteraf ook een discussie op gang kwam tussen de zaal en aantal afgevaardigden. Gelukkig kwam UIO_AMS wel helpen om de discussie af te sluiten

Toen nog eentje gezien om het af te ronden en dat was Cemetery Club. Een groep Joodse ouderen spreekt altijd af op het kerkhof met klapstoeltjes, eten en een thema om over te praten, de ene week ging dat over Kant, de andere week over iets triviaals. Er gingen tussendoor ook mensen die de volgende week dus niet meer kwamen opdraven. Tali Shemesh had gelijk, het is een film over leven. De discussies en de menselijke eigenschappen werden prima belicht, soms op het hilarische af. Bijvoorbeeld de ruzies over wie op welke stoel mocht gaan zitten en de complotten die daar volgens sommigen bij horen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:32:53 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44048123
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De docu van Guayasamin over Cuba (Cuba, The Value Of Utopia) draait nog op vrijdagavond 20.15 uur en op zaterdag 13.15 uur.
Hmmmm... gaat niet meer lukken vanavond. En morgen vier ik sinterklaas.

Enig idee wat de beste vier worden? Ik ben heel benieuwd!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 10:48:39 #140
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44048479
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 01:08 schreef Aoristus het volgende:
Gelukkig kwam UIO_AMS wel helpen om de discussie af te sluiten
Ah, the officials have arrived to tell us we have to move on.

Gisteren heb ik 2 documentaires gezien:

• Droomrijders
  • Sugartown: the bridegrooms

De eerste is een docu van Nederlandse bodem over van alles en nog wat rondom de (snel)wegen in dit land. Een soort poëtische film die wel aardig om te zien is. Een grappig beeld van Nederland krijg je zo, al kreeg ik wel het gevoel dat een aantal stukken in scène is gezet.

De tweede film gaat over het plaatsje Sugar Town in Griekenland waar te weinig vrouwen geboren worden. De nieuwe burgemeester heeft in zijn campagne beloofd iets te doen aan het vrouwentekort. Daartoe vertrekt een delegatie naar het voormalige Oostblok. Ontzettend grappig om te zien.
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 10:50:33 #141
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_44048531
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 10:32 schreef Hik het volgende:
    Hmmmm... gaat niet meer lukken vanavond. En morgen vier ik sinterklaas.

Enig idee wat de beste vier worden? Ik ben heel benieuwd!
    Ik kan je alleen de tussenstand geven voor de publieksprijs: http://www.idfaaudienceaward.com/

Hoe het met de diverse competities staat, weet ik niet.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 1 december 2006 @ 16:47:23 #142
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44059379
    ben gesloopt, ik ga wel proberen om vanavond the monastery te kijken
      vrijdag 1 december 2006 @ 17:04:59 #143
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44059887
    Vanochtend Primo Levi's Journey gezien. Qua beelden een prachtige film, maar weinig persoonlijks over Levi himself. Op het eind kwam er wel een vriend van hem in beeld, maar dat is zo persoonlijk als dat het werd. De absurde reis die hij maakte en beschreef in zijn boeken, werd langsgegaan, de communistische waarden en gebruiksartikelen worden nog steeds volop gebruikt in de Oekraïne alsof de muur nooit is gevallen.

Het 2e deel van Spike Lee's When Levees Broke: a requiem in four acts daarna gevolgd. Amerikanen zijn erg stom bezig, de ramp die orkaan Katrina veroorzaakte heeft precies dezelfde maatregelen opgeleverd als daarvoor, d.w.z. super brakke dijkjes die even werden vergeleken met de Afsluitdijk in Nederland. De getroffenen kregen een gezicht, en de hopeloosheid van de situatie werd breed uitgemeten. Dat was de charme van de docu.

De memorabele stelling van Barbara Bush werd ook nog even aangehaald, dat ze vond dat een hoop mensen een beter leven kregen na de ramp. Volgens haar waren de meeste mensen toch underprivilleged in New Orleans.. Dat heeft meer kwaad bloed gezet dan ik dacht.
    pi_44060518
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 16:47 schreef Aoristus het volgende:
    ben gesloopt, ik ga wel proberen om vanavond the monastery te kijken
    Zeker doen!
      vrijdag 1 december 2006 @ 17:34:31 #145
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44060568
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 17:32 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Zeker doen!
    Ga je ook? Ik had je net gemist volgens UIO_AMS. Je stond bij de VPRO stand ofzo he?
      vrijdag 1 december 2006 @ 18:17:41 #146
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_44061614
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 10:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik kan je alleen de tussenstand geven voor de publieksprijs: http://www.idfaaudienceaward.com/

Hoe het met de diverse competities staat, weet ik niet.
    Ik heb al even gekeken naar de diverse competities. Heel cool, er staat echt niets tussen waarvan ik denk "nou nee". Het onderwerp van "We are together" (die nu no 1 publieksprijs staat) lijkt me heel mooi. * Zin in!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      zaterdag 2 december 2006 @ 02:48:42 #147
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44072673
    Net nog the Monastery gezien, ging over een autistische man die zijn kasteel verdedigde. Eigenlijk wilde hij heel graag contact met mensen, maar hij wist niet hoe. Daarnaast had hij 2 linkerhanden, dus het dak lekte voortdurend en de muren staan scheef etc.
    Hij probeerde maar een kerk te starten dus. Op een gegeven moment komt er een non die hem probeert te overtuigen om bepaalde akties te nemen, maar daar heeft hij helemaal geen zin in. Die strijd maakt een aantal hilarische scenes. Helaas overleed mr Vig op het einde en kreeg de non waarschijnlijk haar zin.

Daarna His big white self, ging over de zwaar christelijke extreemrechtse blanken wiens macht tanende was. Het stuk speelt zich af van de tijd van apartheid tot de opkomst van het ANC en het kiesrecht van de zwarte bevolking in Zuid-Afrika.
    De reporter die het stuk filmde, probeerde een glimp van de persoonlijkheid van Eugene Terreblanche, leider van de extreem rechtse AWB vast te leggen. Voor en na zijn gevangenschap.
    Dat de man na zijn 6 jarige gevangenschap nog zoveel cult of personality had, bleek wel uit het 2e bezoek dat de reporter aan hem bracht, vooral omdat het publiek ook inmiddels wist wat een enorme smeerlap het is geweest. Op het laatst zie je Terreblanche eigen gedichten voorlezen die hem kennelijk in zijn gevangenschap tot de schijn van inkeer hebben geleid. Zijn achterban, (een gezin met een zwarte kat die kaffer heet), speelde een prominente rol in het stuk. Zij hebben dan inmiddels het vertrouwen al opgezegd in Terreblanche.
      zaterdag 2 december 2006 @ 02:49:04 #148
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44072680
    Ik wens Ripley en Uio_ams veel sterkte voor de nacht. Ik ga nu even instorten
      Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 10:33:54 #149
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_44074317
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 02:49 schreef Aoristus het volgende:
    Ik wens Ripley en Uio_ams veel sterkte voor de nacht. Ik ga nu even instorten
    We hebben het gered, al ben ik nu wel aan het eind van mijn latijn. Ik heb een paar keer dicht tegen slapen aangezeten, maar het uiteindelijk toch gehaald. Ripley zat eventjes met de ogen dicht, maar uiteindelijk hebben we het ontbijt gehaald. Overigens kwamen rond 06.30 uur een stelletje bezopen eikels binnen die stennis begonnen te maken. Tien minuten later was de politie daar om ze mee te nemen. Althans één, de ander ging vrijwillig mee.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 10:35:20 #150
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_44074333
    Bedtijd nu.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')