abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 09:12:59 #101
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43953427
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 00:01 schreef Aoristus het volgende:
plan 'm in! Feet Unbound is de moeite waard
Ik vond hem veel te lang duren. De persoonlijke beslommeringen van het meisje hadden ze wel weg mogen laten. Dat gezeur over vriendjes vond ik redelijk overbodig en zonder zou de docu precies de juiste lengte hebben gegeven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 09:35:10 #102
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43953802
Zal gelijk even een lijstje geven van films die ik tot nu heb gezien. Hier staan ook de korte docu's tussen.

• A story of people in war and peace
  • Pupusera: A tale from my kitchen
  • The balanda and the bark canoes
  • Until when you die
  • Thin Ice
  • Rückenlage
  • The Planet
  • Every good marriage begins with tears
  • The Red Card
  • Tenrikyo, une tradition en toge noire
  • Feet unbound
  • This film is not yet rated
  • Demolition man
  • You made me love you
  • God's ways
  • El cerco
  • Hearts

Als iemand iets wil weten over een docu in deze lijst, dan merk ik het wel.

Wat me opvalt is dat de documentaires van Scandinavische producenten / regisseurs bijzonder goed zijn. Hearts, The Planet en Thin Ice zijn tot nu toe de toppers die ik gezien heb. The monastery - Mr Vig and the nun komt uit Denemarken en daar heb ik ook al veel goede verhalen over gehoord. Die wil ik dus nog wel zien.
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 28 november 2006 @ 09:51:04 #103
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_43954087
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 09:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik vond hem veel te lang duren. De persoonlijke beslommeringen van het meisje hadden ze wel weg mogen laten. Dat gezeur over vriendjes vond ik redelijk overbodig en zonder zou de docu precies de juiste lengte hebben gegeven.
    De film moest een beetje gedragen worden door emoties en leed. Ik denk dat ze het daarom heeft gedaan. Alleen een route en wat flarden van hoogbejaarden is waarschijnlijk te weinig.
    De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
    Laat duizend balletjes stuiteren.
      Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 10:03:38 #104
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43954358
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 09:51 schreef Aoristus het volgende:
    De film moest een beetje gedragen worden door emoties en leed. Ik denk dat ze het daarom heeft gedaan. Alleen een route en wat flarden van hoogbejaarden is waarschijnlijk te weinig.
    Ik vond de beelden van het landschap juist meer dan voldoende. Dan gaat zij daar opeens doorheen lopen mekkeren over haar eerste zoen en eerste seks met een vriendje die taxichauffeur was. En dat ze daarom verhuisd was omdat ze samen met hem de hele stad doorgereden was en overal dus herinneringen aantrof. Ik heb de regisseur al een aantal keer gezien en zal hem de volgende keer vragen waarom hij zoveel over haar in de film heeft gelaten.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_43954395
    Iemand naar Andrew Jenkins, room 355 (dacht dat dat de titel was iig), die docu over die jongen die een maand in een bejaardentehuis gaat wonen, geweest?
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      dinsdag 28 november 2006 @ 10:05:28 #106
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_43954399
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 10:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik vond de beelden van het landschap juist meer dan voldoende. Dan gaat zij daar opeens doorheen lopen mekkeren over haar eerste zoen en eerste seks met een vriendje die taxichauffeur was. En dat ze daarom verhuisd was omdat ze samen met hem de hele stad doorgereden was en overal dus herinneringen aantrof. Ik heb de regisseur al een aantal keer gezien en zal hem de volgende keer vragen waarom hij zoveel over haar in de film heeft gelaten.
    Je hebt het wel onthouden en zeg zelf, het was best een geinig kippetje

Heb je nu nog diensten eigenlijk?
      Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 10:14:52 #107
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43954584
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 10:05 schreef Aoristus het volgende:
    Je hebt het wel onthouden en zeg zelf, het was best een geinig kippetje
    Ik heb in China gewoond en ik zou willen dat ik meer van dat soort meiden tegen was gekomen. Ze was bepaald niet onaantrekkelijk.
    quote:
    Heb je nu nog diensten eigenlijk?
    Vanmiddag heb ik dienst. Waarschijnlijk zaal 4, maar dat ging gisteren ook fout. Stond daar opeens iemand anders. Liep ik een beetje verloren met m'n stroopwafels rond. Die heb ik uiteindelijk maar aan de dames van de gastenbalie gegeven.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 10:18:29 #108
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43954653
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 10:05 schreef Ripley het volgende:
    Iemand naar Andrew Jenkins, room 355 (dacht dat dat de titel was iig), die docu over die jongen die een maand in een bejaardentehuis gaat wonen, geweest?
    Nog niet, maar die draait woensdagmiddag in de Industry Screening gelijk met de Monastery en die laatste wil ik zien. Verder draait die alleen nog donderdagochtend om 10.45 uur.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_43954707
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nog niet, maar die draait woensdagmiddag in de Industry Screening gelijk met de Monastery en die laatste wil ik zien. Verder draait die alleen nog donderdagochtend om 10.45 uur.
    Ah, dan ga ik dan denk ik Ben nog even aan het kijken welke ik nog meer kan wegschrijven als "research"
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      dinsdag 28 november 2006 @ 20:46:23 #110
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_43973188
    Vandaag een lekker rustig dagje:

Anatoly Rybakov: The Russian Story. Gaat over een samenvatting van 70 uur film van een overleden Russische schrijver die vanuit zijn eigen beleving een stuk herkenning van de tirannie van het Stalinistische regime laat zien. Over Lenin was hij niet zo kritisch.
    Je ziet ook zijn reaktie op het Perestroyka beleid, wat volgens hem een enorme ramp is geworden voor Rusland.

The Railroad All-Stars, gaat over arme hoertjes in Guatemala die een voetbalelftal beginnen. Ze worden gesponsord door een internetbedrijfje en zo trekken ze door het land.
      dinsdag 28 november 2006 @ 20:47:29 #111
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_43973216
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 10:14 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik heb in China gewoond en ik zou willen dat ik meer van dat soort meiden tegen was gekomen. Ze was bepaald niet onaantrekkelijk.
    [..]

Vanmiddag heb ik dienst. Waarschijnlijk zaal 4, maar dat ging gisteren ook fout. Stond daar opeens iemand anders. Liep ik een beetje verloren met m'n stroopwafels rond. Die heb ik uiteindelijk maar aan de dames van de gastenbalie gegeven.
    okee, thanks voor de stroopwafels. Ik zal je eerdaags eens vragen naar dat uitstapje naar China
      Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 21:48:09 #112
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43975477
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 20:47 schreef Aoristus het volgende:
    okee, thanks voor de stroopwafels. Ik zal je eerdaags eens vragen naar dat uitstapje naar China
    Geen dank. En over China hebben we het nog wel een keer.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 21:52:15 #113
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43975654
    Vandaag trouwens naast Aoristus ook nog marsterretje tegengekomen.

En op de weg naar huis Ripley en Heatwave. Drukke Fok! dag dus. Vandaag was ik host bij de City dus grote kans dat ik je gedag heb gezegd als je daar vandaag moest zijn. Heb daardoor wel maar 2 kortere documentaires kunnen zien.

• Theodore
  • The prisoner, or: How I planned to kill Tony Blair
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 28 november 2006 @ 22:09:35 #114
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_43976332
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 21:52 schreef UIO_AMS het volgende:
    Vandaag trouwens naast Aoristus ook nog marsterretje tegengekomen.

En op de weg naar huis Ripley en Heatwave. Drukke Fok! dag dus. Vandaag was ik host bij de City dus grote kans dat ik je gedag heb gezegd als je daar vandaag moest zijn. Heb daardoor wel maar 2 kortere documentaires kunnen zien.

• Theodore
  • The prisoner, or: How I planned to kill Tony Blair
  • Was 't wat? The prisoner leek me ook wel okay, gaat over die kerel die ten onrechte in Abu Graib terecht kwam, toch?
      Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 22:15:27 #115
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43976530
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 22:09 schreef Aoristus het volgende:
    Was 't wat? The prisoner leek me ook wel okay, gaat over die kerel die ten onrechte in Abu Graib terecht kwam, toch?
    Ja, het persoonlijke verhaal van een man die ten onrechte 9 maanden werd vastgehouden door de Amerikanen. Bij het kijken had ik meer het gevoel dat hij deze docu heeft gemaakt als een soort verwerkingsproces dan iets anders. Natuurlijk wil hij wel de omstandigheden aan de kaak stellen, maar dat lijkt me nu dus niet het primaire doel. Zat verder goed in elkaar en duurde niet te lang. Net iets minder dan een uur.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 28 november 2006 @ 22:20:44 #116
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_43976707
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 22:15 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja, het persoonlijke verhaal van een man die ten onrechte 9 maanden werd vastgehouden door de Amerikanen. Bij het kijken had ik meer het gevoel dat hij deze docu heeft gemaakt als een soort verwerkingsproces dan iets anders. Natuurlijk wil hij wel de omstandigheden aan de kaak stellen, maar dat lijkt me nu dus niet het primaire doel. Zat verder goed in elkaar en duurde niet te lang. Net iets minder dan een uur.

Ok, vond je het de moeite waard of viel het tegen?

Ik deel de mening van die jongen met die bril met dat rasta-achtige haar, de geijkte thema's komen te vaak terug. Die milieudocu's volg ik bijvoorbeeld al niet meer, omdat 9 van de 10 Amerikaans zijn en veel te lawaaierig, zonder een uitdieping van een onderdeel, dus muziekje, reporter, ramp, muziekje, reporter, ramp.. dat concept..
      Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 22:29:58 #117
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43977010
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 22:20 schreef Aoristus het volgende:
    Ok, vond je het de moeite waard of viel het tegen?

Ik deel de mening van die jongen met die bril met dat rasta-achtige haar, de geijkte thema's komen te vaak terug. Die milieudocu's volg ik bijvoorbeeld al niet meer, omdat 9 van de 10 Amerikaans zijn en veel te lawaaierig, zonder een uitdieping van een onderdeel, dus muziekje, reporter, ramp, muziekje, reporter, ramp.. dat concept..
    Laat ik het zo zeggen, als ik hem niet had gezien zou ik daar niet wakker van liggen.

Die docu ervoor, Theodore, was wel aardig. Een oude man in een boerengehucht in Letland die bij de bushalte zijn dagelijkse pilsjes drinkt. Niks geen wijsheden, gewoon de gang van alledag.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 28 november 2006 @ 22:55:59 #118
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_43977910
    Hoe zit het met de drukte. Het is uiteindelijk toch de 30e geworden, maar is het nodig om te reserveren?
      Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 23:06:08 #119
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43978162
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 22:55 schreef JelleS het volgende:
    Hoe zit het met de drukte. Het is uiteindelijk toch de 30e geworden, maar is het nodig om te reserveren?
    Het is druk, dus reserveren kan geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator woensdag 29 november 2006 @ 17:08:16 #120
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43996674
    Net The Monastery gezien en dat is een aanrader. Vanavond sta ik weer bij mijn eigen zaal. Twee dagen ontheemd geweest, maar nu heb ik mijn plekje weer terug.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 30 november 2006 @ 00:11:07 #121
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44011246
    Tips zijn ook :

En el Hoyo ( in the pit) , gaat over de aanleg van een bovendekse lijn voor een snelweg. De werkomstandigheden zijn erbarmelijk en levensgevaarlijk, maar het is grappig om de arme arbeidersklasse als individu aan de gang te zien en elkaar op te zien peppen. De muziek is ook erg passend.

37 Uses for a dead sheep is ook een aanrader. Gaat over een Turkse gemeenschap die uitweek naar een neutraal gebied in Afghanistan, ze werden geteisterd door enerzijds het Russische sovjetleger en anderzijds door het Maoistenleger. Via een route door Pakistan en onherbergzame gebieden waar er altijd snijdende wind waait en het slechts 20 dagen niet vriest (maar waar het wel veilig was), worden ze uiteindelijk op het nippertje geadopteerd door Turkije, net voordat ze een enkeltje Alaska zouden krijgen.
    De voorwendselen om die docu te draaien, is het schieten van een film, waardoor de mensen zich meer op hun gemak voelen.
    37 ways to use sheep, gaat vooral over Yoghurt en de rituelen die bij hun stam horen.

Als je de tijd en het geduld hebt, kun je ook naar Cuba, value of utopia gaan. Dat duurt maar liefst 2 uur en 10 minuten (zonder pauze). Je ziet dan Castro aan het woord over zijn beleving van de revolutie en van de generatie die vindt dat het leven rijker en beter is geworden dankzij Castro in de zin van persoonlijke ontwikkeling en de noodzaak van solidariteit in een financieel arm levensklimaat.

Het laatste stuk, ongeveer 3 kwartier, gaat over de meningen van de bevolking en de generatiekloof van de mensen die nu onder neoliberale omstandigheden opgroeien en de oudere generatie. O.a. de uitleg van een van die ouderen was heel treffend, het consumentisme onder het neoliberalisme zorgt voor plezier, niet voor geluk. Plezier is inwisselbaar.
      donderdag 30 november 2006 @ 00:14:59 #122
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_44011343
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 00:11 schreef Aoristus het volgende:
    Tips zijn ook :

En el Hoyo ( in the pit) , gaat over de aanleg van een bovendekse lijn voor een snelweg. De werkomstandigheden zijn erbarmelijk en levensgevaarlijk, maar het is grappig om de arme arbeidersklasse als individu aan de gang te zien en elkaar op te zien peppen. De muziek is ook erg passend.
    Is het in de traditie van de Nederlandse wederopbouwdocu's of ook met allerlei interviews?

Morgen op naar A'dam. Hopelijk zit niet alles vol. Telefonisch reserveren kon nie en werd maar geadviseerd om rond 9 uur bij de kassa te staan. Gaat mij wat te ver...
      donderdag 30 november 2006 @ 00:17:43 #123
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44011412
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 00:14 schreef JelleS het volgende:

[..]

Is het in de traditie van de Nederlandse wederopbouwdocu's of ook met allerlei interviews?

Morgen op naar A'dam. Hopelijk zit niet alles vol. Telefonisch reserveren kon nie en werd maar geadviseerd om rond 9 uur bij de kassa te staan. Gaat mij wat te ver...
    Nee, het speelt helemaal in Mexico-stad. De mannetjes worden allemaal gevolgd en ze geloven allemaal dat ze in de hel zijn belandt

9.00 is toch heel normaal man, het idfa duurt maar 10 dagen
      Moderator donderdag 30 november 2006 @ 10:02:35 #124
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_44016004
    Ik ga vrijdagnacht de marathon doen. Van 22.00 uur tot 10.00 uur. Gelukkig zit er een ontbijtje bij en doe ik het met een leuke dame. Tijdens de marathon worden de documentaires die bovenaan staan in de publieksprijs gedraaid.

De top 20 daarvan is nu:

1 WE ARE TOGETHER 9.425
    2 SOUVENIRS 8.965
    3 THE MONASTERY - MR. VIG & THE NUN 8.955
    4 BRIDGE OVER THE WADI 8.912
    5 THIN ICE 8.906
    6 WHEN THE ROAD BENDS 8.817
    7 A LION IN THE HOUSE 8.730
    8 HEARTS 8.697
    9 NEW YEAR BABY 8.682
    10 EVERY GOOD MARRIAGE BEGINS WITH TEARS 8.651
    11 NÖMADAK TX 8.637
    12 VOYAGE IN G MAJOR 8.607
    13 THE BIRTHDAY 8.571
    14 9 STAR HOTEL 8.520
    15 JIMMY ROSENBERG - THE FATHER, THE SON & THE TALENT 8.491
    16 4 ELEMENTS 8.491
    17 BUDDHA'S LOST CHILDREN 8.431
    18 ENEMIES OF HAPPINESS 8.388
    19 THE US VS. JOHN LENNON 8.333
    20 FOREVER 8.317

Results 29 november

De dikgedrukte heb ik al gezien.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_44016922
    Nou, mijn laatste vrijwilliger dag, en dan is mijn IDFA over

Inderdaad gezellig met UIO AMS gebabbeld!

Mijn aanraders:

The monastry (Mr vig and the nun)
    Souvenirs

Beiden staan bovenaan in de publiekprijs en dat is neit onverdiend. Beide prachtrige verhalen over bijzondere mensen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')