abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43853448
Ik ga zondag naar deze:

Jimmy Rosenberg – the Father, the Sun & the Talent
Zigeuner gitarist Jimmy Rosenberg werd als tiener al gezien als de opvolger van gitaarlegende Django Reinhardt.
Tien jaar later vecht Jimmy met zichzelf en met zijn verleden.
Een film van Jeroen Berkvens

Voorstellingen op het IDFA:
Zondag 26-11-2006, 20:00, Calypso (Wereldpremière)

De vriend met wie ik ga heeft de regisseur geinterviewd, die zal dus wle wat extra toelichting en informatie aan me kunnen geven
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_43861675
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:54 schreef Aventura het volgende:
Ik heb trouwens een tip voor doculiefhebbers: vanaf gisteren zijn er op Holland Doc dagelijks internationale topdocumentaires te zien. Degenen die UPC Digital of kabel hebben of Casema digital of kabel kunnen Holland Doc op TV kijken. Heb je dat niet, kan je het kanaal opstarten via hollanddoc.nl of nederland4.nl.

Kijk hier voor het volledige programma. Hier onder alvast een vooruitblik:
[..]

[..]

The real dirt on farmer john heb ik vorig jaar gezien, erg grappige documentaire
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:55:03 #78
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43870212
vandaag gezien, America, from freedom to fascism en jesus camp..
en nu verder
Morgen weer vroeg op ...

De wereld is de wereld .
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_43884456
gisteren 4 elements gezien... was erg goed...
pi_43885011
Ik ben vandaag geweest, zal later even posten hoe en wat
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:24:43 #81
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43885105
Weet iemand toevallig of When the Levees Broke: a Requiem in Four Acts voor 1 dec. al is uitverkocht?
pi_43885221
HackingDemocracy

Schokkend en verbijsterend verhaal over de fraude die mogelijk is op stemcomputers in de VS. Een digibete oma heeft zich in deze zaak vastgebeten en veel naar boven gehaald. Dat gegeven wordt wat te weinig uitgebuit waardoor het een wat technische Zembla-achtige docu is met iets teveel talking heads, vooral in het begin. Later wordt hij echt beter als de laatste verkiezingen in beeld komen.
pi_43886013
Ghosts

Een hele interesaante film om meerdere redenen. Het vertelt het verhaal van 23 omgekomen Chinese illegalen tijdens het kokkelzoeken in Engeland. Het vertelt het verhaal van armoede en wanhoop, van oplichting en mensensmokkelaars en het romantische beeld van het westen dat vaak geschetst wordt in arme landen. Een onthutsende film die vooral bezocht moet worden door Wilders en Verdonk en al die anderen die het zo graag over 'gelukszoekers' hebben. Dit zijn dan die gelukszoekers

De film is ook bijzonder omdat het eigenlijk een reconstructie is, een nagespeeld verhaal met in de hoofdrol de vrouw die de ramp wel overleefde.
pi_43889102
Souvenirs

Israelische jongen gaat met zijn vader op stap naar Europa in ouwe auto om te kijken of hij kinderen heeft verwekt hier aan het einde van WO2. Grappige en soms aandoenlijke roadmovie. Absolute aanrader, zal hoog gaan scoren bij het publiek, waarschijnlijk winnen.

Vond het zelf wel leuk maar ook ietwat op het effect af en toe. Maar alleen om de vader is de film al de moeite waard. En de eerlijkheid en humor, en de relatie tussen vader en zoon. Gewoon erg leuk en het gaat ook nog ergens over! Met leuke Nederlandse invalshoek.
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:47:56 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43889878
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:20 schreef SCH het volgende:
Souvenirs

Israelische jongen gaat met zijn vader op stap naar Europa in ouwe auto om te kijken of hij kinderen heeft verwekt hier aan het einde van WO2. Grappige en soms aandoenlijke roadmovie. Absolute aanrader, zal hoog gaan scoren bij het publiek, waarschijnlijk winnen.

Vond het zelf wel leuk maar ook ietwat op het effect af en toe. Maar alleen om de vader is de film al de moeite waard. En de eerlijkheid en humor, en de relatie tussen vader en zoon. Gewoon erg leuk en het gaat ook nog ergens over! Met leuke Nederlandse invalshoek.
Die was ge-ni-aal!!! Het zou me niet verbazen als die film wint. Zelfs de Q&A was leuk
  zondag 26 november 2006 @ 13:04:21 #86
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43901537
Aangezien het in een ander topic toch geen zin heeft. Veel zullen hem hier al gezien hebben denk ik.

Vavond Darwin's Nightmare op Nederland 3, 20:09-22:20
pi_43901667
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Die was ge-ni-aal!!! Het zou me niet verbazen als die film wint. Zelfs de Q&A was leuk
Ik vond de Q en A vre-se-lijk

Franche redde het nog een beetje.

Maar als ie de juryprijs wint, zou ik dat wel vreemd winnen. Denk eerder de publieksprijs. Qua documentaire vond ik het weinig om het lijf hebben.
  Moderator zondag 26 november 2006 @ 15:29:13 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43906148
Helaas is mijn laptop gestorven en zit ik nu vanuit een internetcafé op het web. Kan dus geen verslagen leveren van mijn dagen op de IDFA. Wel al veel gezien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 26 november 2006 @ 23:44:50 #89
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43917680
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vond de Q en A vre-se-lijk

Franche redde het nog een beetje.

Maar als ie de juryprijs wint, zou ik dat wel vreemd winnen. Denk eerder de publieksprijs. Qua documentaire vond ik het weinig om het lijf hebben.
Franche, 's avonds als geheim agent achter het van Gogh museum. Dat was volgens mij het spannendste moment uit haar leven
  zondag 26 november 2006 @ 23:52:39 #90
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43917895
vandaag eigenlijk alleen maar gezien:
het eerste deel van Spike Lee's When Leaves Broke: A requiem in four acts, over de orkaan Katrina in woord en beeld. Niet echt denderend, maar het is wel handig om de CNN samenvatting te zien met onderbouwing van Sean Penn die het hilarisch vond dat er een opvangkerk was die Noah's Ark heette..
Enthusiasm, (Russische) propaganda filmpjes uit de jaren 30. Was van slechte kwaliteit en het filmmuseum was veel te benauwd. Een kerk werd gesloopt om de gegoede burgerij te laten wennen aan het sovjetcommunisme waar iedereen bouwde aan een sterke unie. Op zich vind ik propaganda prachtig om naar te kijken, maar de kwaliteit van het archiefmateriaal was te slecht.
Wide Awake, over een vent die lijdt aan slapeloosheid. Tergend irritant stukje docu wanneer de baby geboren wordt en de boel bij mekaar krijst. Z'n vrouw vond het heel normaal dat de verteller en hoofdrolspeler maar wat aan z'n slapeloosheid moest doen

Ik had eigenlijk wel 7 plus seven willen zien, dat is er een uit de 21 up serie over Britse kinderen. Plan ik later wel in. Morgen is het gelukkig geen VN dag meer, dus dan zal ik wel wat uitgebreider kunnen inplannen

Ik heb nog een leuk gesprek gehad met de dame die the cemetery club heeft gemaakt en een trotse vader die de film van zijn zoon aanprees: the end of the Neubacher project.
pi_43921062
Is Jesus Camp een must Harry?
  maandag 27 november 2006 @ 09:06:32 #92
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43921211
nee, die valt tegen. Het spotje is ongeveer de hele film. Die komt vast wel een keer op teevee als het CDA weer een of ander schandaal oppert
pi_43923118
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:06 schreef Aoristus het volgende:
nee, die valt tegen. Het spotje is ongeveer de hele film. Die komt vast wel een keer op teevee als het CDA weer een of ander schandaal oppert
pi_43923687
Goed om te weten, dat ga ik niet vanavond.

Andere keuze!
  maandag 27 november 2006 @ 23:07:45 #95
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43948438
Vandaag
Until when you die gezien, gaat over gevluchte Vietnamezen in Engeland. Niet zo interessant, er werd vrij weinig losgelaten, de narrator was een andere stem dan van de hoofdrolspeelster en haar gezicht mocht niet in beeld. Ze was bang dat ze nu, na 30 jaar nog vervolgd kon worden...

Thin Ice . Die was wel grappig. Ging over Indiaase meisjes die door import de edele kunst van het ijshockeyschaatsen hebben geleerd. De vrouwen willen meedoen. Het eerste jaar mogen ze niet, maar er zijn er een paar erg volhardend, dus dagen ze de moslimburen uit.

The end of the Neubacher project, een persoonlijk afscheid van een familie waarbij de publieke geheimen zorgvuldig vermeden worden, Neubacher is de (welgestelde) Oostenrijkse nazi-tak die vindt dat ze helemaal niet zo fout waren geweest. De jongen die het filmt en het project leidt, is half Amerikaan, half Oostenrijks, hij neemt eerst afscheid van zijn oma en vervolgens van zijn moeder, beiden afkomstig uit Oostenrijk en gestorven aan kanker. Daarmee wordt het verleden zeg maar afgesloten.

The last communist, over de afbrokkeling van levenskwaliteit en het communisme in Maleisië. Saai. Om het op te leuken werden er liedjes tussendoor gezongen. Is slecht gelukt.

Feet Unbound. Dit vond ik een meesterwerkje. Een meisje gaat de ''Lange Mars'' van Mao Zedung na en interviewt de laatst levende vrouwen uit het vrouwenleger van Mao. Her en der stuit zij op gedenkstenen, en zelfs een standbeeld van Mao dat in 1996 door particulieren gefinancierd en geplaatst is op de route. De vrouwen liepen allemaal op gevlochten sandaaltjes (meer teenslippers eigenlijk) over graslanden waarbij ze nauwelijks iets te eten hadden. Mensen vielen letterlijk dood tijdens de tocht. Tijden s een slachtpartij tegen een bewapende vijand leedt de groep vrouwen van initieel 1300 een verlies van 1280+ slachtoffers.. De overlevenden werden gemarteld en verkracht. Dat werd door vrouwen van ver in de 90 verteld. Ik vond het een heel interessant en mooi gefilmd stuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aoristus op 27-11-2006 23:16:41 ]
  maandag 27 november 2006 @ 23:10:18 #96
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43948543
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:14 schreef marsterretje het volgende:
Goed om te weten, dat ga ik niet vanavond.

Andere keuze!
Waar sta jij eigenlijk? Ik heb wel opgelet of ik UIO_AMS ergens tegen zou komen. Waarschijnlijk zijn we elkaar al honderden keren langsgelopen, zonder het te merken . Ik kom in alle kantines, bij de fora en zelfs bij het plekje van het A-team
  maandag 27 november 2006 @ 23:59:31 #97
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43950186
Jammer dat Feet Unbound enkel morgen nog draait, die had ik graag gezien. Tot nu enkel op het programma WHEN THE LEVEES BROKE: A REQUIEM IN FOUR ACTS.
  dinsdag 28 november 2006 @ 00:01:47 #98
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43950246
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:59 schreef JelleS het volgende:
Jammer dat Feet Unbound enkel morgen nog draait, die had ik graag gezien. Tot nu enkel op het programma WHEN THE LEVEES BROKE: A REQUIEM IN FOUR ACTS.
plan 'm in! Feet Unbound is de moeite waard
  dinsdag 28 november 2006 @ 00:06:01 #99
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43950350
Heb morgen 2 persvoorstellingen aan de andere kant voor A'dam dus dat ga ik helaas niet halen
  dinsdag 28 november 2006 @ 00:08:56 #100
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43950413
okee, nou ja, het was in China gebruik dat je niet trouwt met een vrouw met grote voeten (volgens mij ook in Indonesië). Vandaar dat de voeten van vrouwen werden samengebonden en de kleinste tenen werden afgeknipt. Dat is ook het geval bij één van de oude dametjes die in het 4e westerse leger van Mao hebben gelopen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')