abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42097412
Ik heb op dit moment een Panasonic TV (type TX-32PF10F) met twee Audio-Out aansluitingen. Wit en Rood, voor een niet al te bekende op dit gebied omschreven als mogelijke tulpaansluiting. Geen idee of dat 't echt is, maar, daar lijkt het op.

Verder heb ik een Creative Inspire 5.1 geluidsset die ik graag aan bovengenoemde televisie wil knopen. Probleem is dat dit boxensetje drie aansluitingen heeft, een groene, zwarte en een oranje. De aansluitingen die je normaal in je geluidskaart prikt, dus.

Behalve dat de speakerset dus één input meer heeft, gaan de drie stekkertjes ook niet in de tulp-aansluiting passen.

Wat zijn de mogelijkheden om dit werkend te krijgen ? Iemand tips?
pi_42097545

Zo'n ding moet je hebben en dan de mini jack in de bovenste ingang van je 5.1 doen. Dan krijg je dus gewoon stereo geluid.

Als ik je vraag goed heb begrepen..
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_42097818
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:02 schreef crossover het volgende:
[afbeelding]
Zo'n ding moet je hebben en dan de mini jack in de bovenste ingang van je 5.1 doen. Dan krijg je dus gewoon stereo geluid.

Als ik je vraag goed heb begrepen..
precies andersom alleen, dus dat de minijack een vrouwtje is

en de groene kabel is voor de aansturing van de voorboxen
de zwarte kabel voor de achterboxen
en de oranje voor je center en sub (hoe je deze kabel op je tv gaat aansluiten weet ik dan ook weer niet )
namaste
pi_42097828
Je hebt het ongeveer goed begrepen; alleen heb ik op mijn 5.1 niet één maar DRIE ingangen. Groen (Front), Zwart (Rear) en Oranje (Center / Subwoofer). Hoe los ik dat op ?
pi_42098342
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:15 schreef Martijntj het volgende:
Je hebt het ongeveer goed begrepen; alleen heb ik op mijn 5.1 niet één maar DRIE ingangen. Groen (Front), Zwart (Rear) en Oranje (Center / Subwoofer). Hoe los ik dat op ?
Ik heb 2 van die sets, en bij allebei krijg je geen 5.1 maar stereo geluid als je alleen de bovenste ingang gebruikt van de 5.1 set.
Zei ik net ook al
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_42098602
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:40 schreef crossover het volgende:

[..]

Ik heb 2 van die sets, en bij allebei krijg je geen 5.1 maar stereo geluid als je alleen de bovenste ingang gebruikt van de 5.1 set.
Zei ik net ook al
Ze zitten naast elkaar .
pi_42098677
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:52 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Ze zitten naast elkaar .
Dan moet je een nieuwe kopen
pi_42099265
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:54 schreef crossover het volgende:

[..]

Dan moet je een nieuwe kopen
Doe eens een nuttigere bijdrage .
pi_42100438
Nou, wat je wil kan eigenlijk niet goed.
Je kan namelijk nooit goed gebruik maken van je 5.1 set, omdat er 'maar' stereo in je tv zit.
Het beste wat je eruit kan halen is een 4.0, maar je basweergave is dan niet echt alles.
een 4.0 zou je kunnen bereiken door de kabel van hierboven te gebruiken en die dan in een 1 jack naar 2 jack kabel te steken. Dus een kabel van 1 koptelefooningang naar 2 koptelefoon-uitgang daarna gebruiken.
Dan kan je de 4 normale boxen fatsoenlijk aansturen. Zit je alleen met het probleem dat je de center en sub niet aan kan sturen. Mocht je een pc in de buurt hebben, dan kan je beter je tv op je pc aansluiten (tv naar de line-in) en dan het geluid laten weergeven. Dan krijg je in ieder geval een fatsoenlijke bas erbij.
pi_42101313
Misschien in combinatie met een DVD-speler als je die hebt, dan zou het ook wel moeten lukken, of een receiver o.i.d
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')