abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42077908
Hoi,

Gister een gloednieuwe mooie HP deskjet F380 gekocht. All in one,printen scannen en kopieren.
Nou is mijn cdrom drive pasgeleden zachtjes doodgegaan,dus ik kon geen installatieschijfje plaatsen (ja hier begint het natuurlijk al mee, i know)

Goed, ik de drivers,ondersteuningen,hele reutemeteut van de HP site gedownload en netjes alle stapjes gevolgd.
Hij kopiert inderdaad, en printen doet ie ook hardstikke mooi, maar hij scant dus niet.
Als ik de opdracht daartoe geef via het apparaat zelf,gaat het aan/uit lichtje knipperen. Dit betekend volgens het HPboekje dat de printer niet communiceerd met de computer.

Wie helpt me uit de brand? Ik ben al anderhalve dag bezig met allerlei software downloaden die helemaal niks uitmaken,en ja, de snoertjes heb ik goed aangesloten... Hellup..wat nu ?? :'(
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2006 @ 16:02:16 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_42077949
Heb je eerst de drivers er op gedaan of eerst de printer ?

Haal eens alle drivers en software er af, haal de printer los van de PC.

start je PC opnieuw op.

installeer alle software en drivers
herstart

en plug nu die printer eens in ?
pi_42078117
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:02 schreef Sebasser het volgende:
Heb je eerst de drivers er op gedaan of eerst de printer ?

Haal eens alle drivers en software er af, haal de printer los van de PC.

start je PC opnieuw op.

installeer alle software en drivers
herstart

en plug nu die printer eens in ?
Jup ook al gedaan.
Eerst de printer zowiezo, daarna pas de drivers.
Herstarten, software erop eraf..echt, tot nu toe werkt niks
Krijg ook continu de melding van Wizard dat er nieuwe software is gevonden,mar vervolgens kan die nergens het bestand vinden...terwijl in het printschermpje van de comp wel gewoon al de F380 staat..dus het is niet alsof tie m niet herkend ofzo...

Ook in het configuratiescherm bij printers staat hij er al, maar bij scanners dus niet en ik krijg m daar ook niet 'aangemeld'.
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2006 @ 16:17:26 #4
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_42078231
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:11 schreef G-SaS het volgende:

[..]

Jup ook al gedaan.
Eerst de printer zowiezo, daarna pas de drivers.
Doe het nu eens anders om...
pi_42078857
Das toch juist niet goed zeg maar?

dacht ik tenminste overal te lezen tot nu toe
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2006 @ 16:47:21 #6
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_42078937
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:44 schreef G-SaS het volgende:
Das toch juist niet goed zeg maar?

dacht ik tenminste overal te lezen tot nu toe
Eerst de drivers, dan de printer..
pi_42080246
Nope, werkt ook niet...

Denk dat ik , tenminste, ik ga ervanuit, dat ik met een nieuwe cdrom drive sneller klaar ben dan dit gedoe, en dat hijt dat meteen doet en spontaan gaan scannen...want ik ben ten einde raad
pi_42081831
Misschien een lucky shot maar valt te proberen:

Kijk eens bij start>configuratiescherm>scanners en camera's (imaging in het engels geloof ik). Staat daar je scanner bij ?

Als het antwoord daarop nee is zou je de driver van je scanner misschien los geforceerd kunnen installeren. Dan moet bij je gedownloade en uitgepakte driver-pack wel een *.inf bestand zitten wat met je scangedeelte te maken heeft.
Dit kan je proberen: in scanners en camera's> een beeldapparaat toevoegen en daarna de benodigde *.inf installeren. En wel op eigen risico, natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')