Je wordt geacht een huisarts in je buurt te nemen zodat die in een spoedgeval binnen een korte tijd bij je kan zijn. Dit zal voor een tandarts niet opgaan omdat die niet aan huisbezoeken doen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:17 schreef BrandX het volgende:
in principe mogen ze weigeren, als ze van mening zijn dat het ten kostte gaat van de regio waarin ze zitten. Het zelfde geldt bij huisartsen. Je wordt geacht een huisarts te nemen in je directe omgeving.
Zo ook dus je tandarts.
dan ben je ms verhuisd en heb je dezelfde tandarts gehouden?quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:06 schreef marcb1974 het volgende:
Wat een onzin. Ik heb een tijd ruim 150km van de tandarts gewoond, was geen enkel probleem.
Bij de huisarts speelt iets anders mee. Als jij zo ziek bent dat de arts op huisbezoek moet komen, moet je in de buurt wonen. Want als de arts dan door moet naar een andere patiënt en door het tijdsverlies te laat aankomt, is dat op z'n zachtst gezegd vervelend.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:17 schreef BrandX het volgende:
in principe mogen ze weigeren, als ze van mening zijn dat het ten kostte gaat van de regio waarin ze zitten. Het zelfde geldt bij huisartsen. Je wordt geacht een huisarts te nemen in je directe omgeving.
Zo ook dus je tandarts.
Ik was blijkbaar niet duidelijk in mijn postquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:50 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij de huisarts speelt iets anders mee. Als jij zo ziek bent dat de arts op huisbezoek moet komen, moet je in de buurt wonen. Want als de arts dan door moet naar een andere patiënt en door het tijdsverlies te laat aankomt, is dat op z'n zachtst gezegd vervelend.
Bij een tandarts speelt zoiets niet. Maar ook bij mij in de buurt moet je per se in een bepaald postcodegebied wonen wil je bij een tandarts terecht kunnen.
TS is momenteel geen patiënt van deze tandarts, de tandarts heeft dus geen zorgplicht voor TS.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:47 schreef pleeborstel het volgende:
de tandarts heeft toch gewoon zijn/haar zorgplicht?
Dan heb je hem al heel lang?quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:08 schreef DAMH het volgende:
vaag mijn tandarts zit in A'dam terwijl ik zelf in almere woon
ja klopt alleen hijs zelf toen weggegaan uit almere terug naar a'dam,,quote:
Mooi pand, nieuwere apparatuur, mooie buurt? Het zal toch niet zo zijn dat deze tandarts op een bepaalde (meer welgestelde?) doelgroep mikt?quote:Op zaterdag 23 september 2006 09:57 schreef Sphinxx het volgende:
Als het kan wil ik alsnog naar de tandarts die me weigerde omdat ze nieuwe apparaten hebben die andere (nog) niet hebben (heb ik van hun website). En daarnaast zitten ze in een mooi nieuw gebouw in een mooie buurt.
quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:31 schreef Sphinxx het volgende:
Mogen tandartsen alleen de werkelijk gemaakte kosten doorberekenen of mogen ze daarbovenop nog een winstpercentage gooien?
Maar dat is dus een kandidaat.
Oude of nieuwe apparatuur maakt niets uit voor de kosten die hij mag berekenen aan zijn patient. Dat zijn allemaal vastgelegde tarieven (landelijk afgesproken UPT codes en bedragen). Straling maakt volgens mij ook geen verschil. Het enige verschil in straling zit hem in de plek in de mond waar de foto gemaakt wordt. Voor een voortand is minder straling nodig dan voor een kies.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:31 schreef Sphinxx het volgende:
Da's een handige link Oom Agent. Ik heb twee andere tandartsen gevonden die ook in de buurt zitten en een daarvan heeft ook zo een digitale rontgen (veel minder straling) wat ik wel belangrijk vind. Volgens mij hoef je daarvoor ook minder te betalen dan voor zo'n normale, 'oude' rontgen. Mogen tandartsen alleen de werkelijk gemaakte kosten doorberekenen of mogen ze daarbovenop nog een winstpercentage gooien?
Maar dat is dus een kandidaat.
Ik fiets binnenkort wel naar ze toe, kan ik meteen de tijd meten en de praktijk van binnen en buiten bekijken. En de buurt![]()
Wat Dinus zegt is denk ik wel de reden van weigering geweest. Er is best wel een groot verschil tussen mijn buurt en de buurt waar de tandarts is gevestigd. Maar wat ik dan niet snap is of mijn geld niet goed genoeg zou zijn? Of dat mijn zorgverzekeraar niet goed genoeg zou zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |