FOK!forum / Klaagbaak / Orange Shop / Orange reparatie service
Martijn_77zaterdag 23 september 2006 @ 00:02
Een week of 3 geleden overleed mijn Nokia. Kreng deed echt niets meer en was nog geen 8 maandnen oud dus ding weg gebracht naar de Orange Shop waar dat ding vandaan kwam.

Heb dat ding compleet in geleverd alleen mijn memorycard en simcard had ik er uitgelverd maar verder zat er alles nog op en aan.

Na 3 weken wachten is ie eindelijk terug krijg ik hem terug mist ie gewoon zijn frontje aan de achterkant. Dat zijn ze gewoon zoek geraakt. Moeten ze gaan na vragen en / of een nieuwe bestelen maar dat kan weer een week duren.

Mijn klachten:
  • De snelheid van de reparaties van Orange
  • Het zoek maken van onderdelen tijdens een reparatie
  • Het daarna nog lang moeten wachten op het ontbrekende onderdeel

    Kan nu trouwens ook mijn mobiel nog niet gebruiken want door dat de achterkant ontbreekt flikkert de baterij de hele tijd er uit
  • Pizzakoppozaterdag 23 september 2006 @ 00:04
    Waardeloze service idd, mijn ex bracht haar mobiel eveneens nokia naar een shop om te laten repareren, hadden ze voor het gemak maar ff alles geformateerd. Paar tientjes aan ringtones verdwenen
    Martijn_77zaterdag 23 september 2006 @ 00:05
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
    Waardeloze service idd, mijn ex bracht haar mobiel eveneens nokia naar een shop om te laten repareren, hadden ze voor het gemak maar ff alles geformateerd. Paar tientjes aan ringtones verdwenen
    O, ja die van mij is ook helemaal leeg ben ook alles kwijt gelukkig had ik dat ding niet zolang geleden via Blue tooth nog geback-uped op mijn PC
    nils7zaterdag 23 september 2006 @ 00:07
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
    Waardeloze service idd, mijn ex bracht haar mobiel eveneens nokia naar een shop om te laten repareren, hadden ze voor het gemak maar ff alles geformateerd. Paar tientjes aan ringtones verdwenen
    Da's normaal nieuwe sw verwijdert gewoon alles... installeer je windows maar es een x opnieuw...
    ROGzaterdag 23 september 2006 @ 00:11
    Hier haalde Orange tot 3x toe m'n dode SonyEricsson binnen een werkdag of twee thuis op en ruilde hem ter plekke om voor een vers exemplaar, kosteloos. Terwijl ik een Orange Premier verzekering heb, wellicht hangt de service van Orange af van de klantwaarde?
    Martijn_77zaterdag 23 september 2006 @ 00:16
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:11 schreef ROG het volgende:
    Hier haalde Orange tot 3x toe m'n dode SonyEricsson binnen een werkdag of twee thuis op en ruilde hem ter plekke om voor een vers exemplaar, kosteloos. Terwijl ik een Orange Premier verzekering heb, wellicht hangt de service van Orange af van de klantwaarde?
    Heb geen verzekering dit is gewoon garantie maar ik vind 3 weken wel erg lang voor het repareren van een mobieltje. Want wat is daar nog aan te reparen? Is toch meer printjes vervangen?
    ROGzaterdag 23 september 2006 @ 00:19
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:16 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Heb geen verzekering dit is gewoon garantie maar ik vind 3 weken wel erg lang voor het repareren van een mobieltje. Want wat is daar nog aan te reparen? Is toch meer printjes vervangen?
    Mijn service aan huis ging buiten de verzekering om, dat bedoelde ik. Gewoon uit coulance van de klantenservice/technische dienst.

    Voorheen is m'n telefoon ook eens via de Shop gerepareerd, duurde een werkdag of 7 geloof ik. Ergens in Rijswijk zit een bedrijf wat dergelijke reparaties voor héél véél toko's doet (o.a. Orange) waar je hem ook rechtstreeks kan inleveren.
    Martijn_77zaterdag 23 september 2006 @ 00:20
    quote:
    [b]Op zaterdag 23 september 2006 00:19 schreef ROG Voorheen is m'n telefoon ook eens via de Shop gerepareerd, duurde een werkdag of 7 geloof ik. Ergens in Rijswijk zit een bedrijf wat dergelijke reparaties voor héél véél toko's doet (o.a. Orange) waar je hem ook rechtstreeks kan inleveren.
    Ik kreeg het verhaal dat die van mij naar Nokia heeft moeten sturen......
    ROGzaterdag 23 september 2006 @ 00:24
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:20 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Ik kreeg het verhaal dat die van mij naar Nokia heeft moeten sturen......
    Hmm, dat zou nog best waar kunnen zijn. Die tent in Rijswijk heet Solid Vision (http://www.gsmrepareren.nl) en doet geen Nokia zo te zien.
    Martijn_77zaterdag 23 september 2006 @ 00:26
    Maar ik kan in een dag een pakje aan de andere kant van de aardkloot hebben waarom moet dat met Nokia en het reparen dan zo lang duren?
    ROGzaterdag 23 september 2006 @ 00:32
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:26 schreef Martijn_77 het volgende:
    Maar ik kan in een dag een pakje aan de andere kant van de aardkloot hebben waarom moet dat met Nokia en het reparen dan zo lang duren?
    Goedkope (en dus slome) verzending/koerier, want voor de gemiddelde klant hoeven ze zich niet te haasten. Enkel voor de goede klanten loont het voor Orange de moeite om te "investeren" in een snelkoerier.
    En wellicht zelfs maar x aantal keer per week verzending vanaf de Orange Shop, plus een dagje wachten in verzamelcentrum, dagje wachten bij Nokia, reparatie, wellicht een paar uurtjes testjes draaien en daarna weer via dezelfde route terug naar de Shop.

    Zoiets denk ik, rot maar waar?
    jorienvdherikzaterdag 23 september 2006 @ 00:34
    Orange is kut, Wanadoo overgenomen. En de kwaliteit van het internet is zo slecht.
    Martijn_77zaterdag 23 september 2006 @ 00:35
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:32 schreef ROG het volgende:

    [..]

    Goedkope (en dus slome) verzending/koerier, want voor de gemiddelde klant hoeven ze zich niet te haasten. Enkel voor de goede klanten loont het voor Orange de moeite om te "investeren" in een snelkoerier.
    En wellicht zelfs maar x aantal keer per week verzending vanaf de Orange Shop, plus een dagje wachten in verzamelcentrum, dagje wachten bij Nokia, reparatie, wellicht een paar uurtjes testjes draaien en daarna weer via dezelfde route terug naar de Shop.

    Zoiets denk ik, rot maar waar?
    Dat denk ik ook maar vind het wel schandalig zeker omdat dat ding nog geen 8 maanden oud was. Dan hadden ze toch iets meer moeite mogen die lijkt mij.
    PsychoDominatorzaterdag 23 september 2006 @ 00:46
    Raar... Ik had mijn telefoon laten flikkeren en dat ding was dus kapot. Ik dacht van : kan altijd proberen of ze er nog iets mee willen doen. En ja hoor : BINNEN een week de telefoon netjes gerepareerd terug.
    BYMzaterdag 23 september 2006 @ 00:50
    Orange ........

    Driewerf BAH!
    Martijn_77zaterdag 23 september 2006 @ 00:50
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:34 schreef jorienvdherik het volgende:
    Orange is kut, Wanadoo overgenomen. En de kwaliteit van het internet is zo slecht.
    Sorry maar Orange en Wanadoo waren altijd al van het zelfde bedrijf hoor. Ze hebben alleen nu de naam gewijzigd.

    Maar het gaat hier over de mobieltjes van Orange en de reparatie service.

    voor jou klachten is er Wanadoo/Orange
    legacythe2ndzaterdag 23 september 2006 @ 00:52
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 00:34 schreef jorienvdherik het volgende:
    Orange is kut, Wanadoo overgenomen. En de kwaliteit van het internet is zo slecht.
    Praat niet voor een ander, ik heb totaal geen problemen met internet van Wanadoo/Orange.
    Martijn_77donderdag 28 september 2006 @ 20:01
    Vandaag weer eens langs geweest ze hadden dat frontje nog steeds niet ze hadden er gisteren extra spoed opgezet door een extra mailtje te sturen

    Die gast van Orange was niet blij toen ik op merkte dat dat niet meer dan normaal was omdat alles nu al veel te lang duurt.