abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65292498
Ik zeg toch niet dat Bruis goed was gisteren, maar andere speelde gewoon slechter..
Zelfde probleem waar ook de Guzman tegen aan liep, als iedereen naar binnen trek kan je nauwelijks het spel verdelen..

Die jongen heeft gewoon voldoende potentie ondanks een waardeloze eerste seizoenshelft, maar met juiste begeleiding komt hij er wel.
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:11:21 #202
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65292590
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee, jij zeker wel zo'n debiel die klapte voor de spelers na afloop van de wedstrijd?
-off topic-.

[ Bericht 4% gewijzigd door BliksemSchigt op 21-01-2009 20:13:27 ]
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:13:30 #203
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65292658
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:05 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

We klappen liever onze handen stuk voor Tiendalli, inderdaad heel begrijpelijk!
die speelt beter dan bruins, dus waarom niet?
pi_65292809
Ja dat is het voordeel van Tiendalli, als je nooit om de bal vraagt kan je hem ook niet verliezen.
pi_65292993
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:05 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

We klappen liever onze handen stuk voor Tiendalli, inderdaad heel begrijpelijk!
Kerel je weet helemaal niet waar je over praat
Ik heb hier nooit op het forum verkondigd dat ik Tiendalli zo'n goede voetballer vind. In tegendeel, ik heb vorige week nog gezegt dat er volgend seizoen gewoon een nieuwe rechtsback moet worden gehaald!
pi_65293104
Heb je dat tenminste goed gezien!
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:30:59 #207
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65293230
Bruins kan zichzelf niet over het dode punt heen tillen in een slecht draaiend Feyenoord. Spijtig, want talentvol is hij toch echt wel.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67420096
quote:
Bruins vecht zich terug bij Feyenoord
Door WIETSE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Luigi Bruins baalde van de enorme scoringskans die hij zondag tegen AZ (0-0) liet liggen. Desondanks kon de 22-jarige Rotterdammer in Alkmaar tevreden terugkijken op zijn rentree in de basis bij Feyenoord. De kans die trainer Leon Vlemmings hem door de blessure van Jon Dahl Tomasson bood, pakte hij namelijk wél.

,,Ik ben heel tevreden over Luigi,’’ aldus Vlemmings. ,,Hij heeft hier lang op moeten wachten. Als je dan op een moeilijke positie zó’n wedstrijd aflevert, is dat knap. Hij speelde goed tussen de linies en was vaak aanspeelbaar. Maar het belangrijkste op de nummer tien positie is de omschakeling van aanval naar verdediging. Zeker met aanvallend denkende spelers als Makaay, Biseswar en Wijnaldum om je heen. Dat heeft hij tegen AZ goed gedaan.’’

Voor het eerst in zijn nog prille profcarrière kreeg Bruins dit seizoen te maken met tegenslag. De technicus werd als 18-jarig talent bij Excelsior door Mario Been voor de leeuwen geworpen en was zowel op Woudestein als in de Kuip vrijwel altijd zeker van zijn plaats. Gertjan Verbeek zette hem na een moeizame seizoenstart eind vorig jaar op de bank. Toen Vlemmings het in januari overnam, leken zijn kansen te keren. Maar nadat hij twee maanden geleden in de thuiswedstrijd tegen Willem II al in de rust werd gewisseld, deed ook de interim-trainer - die weer kon beschikken over de herstelde Tomasson - nauwelijks nog een beroep op hem.

Die bijrol viel Bruins rauw op zijn dak. ,,Geen enkele voetballer wil op de bank terecht komen,’’ zegt de middenvelder. ,,Maar het is nu eenmaal een feit en daar moet ik mee leren omgaan. Als het de eerste keer is en je bent nog jong, is dat moeilijk, want het is nieuw. In het begin heb ik er veel problemen mee gehad. Je kunt niets anders doen dan keihard blijven knokken en honderd procent geven op de training. Dat is de enige manier om een invalbeurt af te dwingen.’’

Naar de reden van zijn verbanning naar de bank vroeg hij niet. Dat hij meer kan dan hij dit seizoen heeft laten zien, weet hij zelf ook wel. ,,Het liep niet van een leien dakje. Dat was wel duidelijk. Ik kan wel zeggen dat het super ging. Maar iedereen heeft kunnen zien dat het niet zo was. Terecht dat ik op de bank zat? Toen ik niet speelde, hebben we het goed gedaan. Voor de trainer is er dan geen reden om te wisselen. Ik heb geen uitleg gevraagd. De trainer maakt de keuzes, dan kun je een keer op de bank terecht komen. Als je niet speelt moet je het ongelijk van de trainer zien te bewijzen.’’

Door zijn houding tijdens de training en in de wedstrijdjes bij de beloftes, waarin hij de afgelopen tijd vaak moest opdraven, dwong hij bij Vlemmings een herkansing af. Toch praat Bruins nog altijd in de tegenwoordige tijd als hij het over tegenslag heeft. Hij weet immers dat hij in de pikorde achter Tomasson staat. ,,Op dit moment speel ik niet. Op deze wedstrijd na dan. Ik stond er tegen AZ in omdat Tomasson geblesseerd is.’’

Bruins heeft onder Vlemmings meer concurrentie, maar ook meer perspectief. De interim-trainer wil hem op zijn kwaliteiten benutten en laat hem niet langer - zoals in het verleden wel gebeurde - ook als buitenspeler fungeren. Bruins mag het voortaan proberen ‘op tien’ en komt eveneens in aanmerkingen voor de twee posities centraal op het middenveld. ,,Maar die zijn momenteel met El Ahmadi en Fer goed bezet,’’ aldus Vlemmings.

,,Het is duidelijk dat ik als rechtshalf en op tien het best tot mijn recht kom,’’ vindt Bruins zelf. ,,Dan is het fijn dat je daar kunt spelen. Maar áls je speelt, moet je natuurlijk wel laten zien dat je het waard bent om daar te spelen. Ik wil alles geven om de play-offs te halen.’’

Hoewel hij in Mario Been na de zomer een trainer treft die hem door en door kent, kijkt Bruins nog niet verder dan de huidige voetbaljaargang. ,,Het is duidelijk dat we weten wat we aan elkaar hebben, maar ik heb Mario Been nog niet gesproken over volgend seizoen. Ik heb hem alleen gefeliciteerd toen bekend werd dat hij trainer van Feyenoord werd. Verder is het een kwestie van nieuwe rondes, nieuwe kansen. Iedereen begint volgend seizoen op nul en zal het moeten laten zien in de voorbereiding. Nee, dat heeft hij niet tegen me gezegd, maar dat kan iedereen wel bedenken. Dat heb je dit jaar wel weer gezien. Als je een seizoen goed speelt, is dat nog geen garantie dat je het jaar daarna weer speelt. Dat is het nooit.’’
pi_67422546
Heeft wel wat verstand in z'n donder. Komt wel weer goed met hem.
  maandag 29 juni 2009 @ 01:00:45 #210
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_70465800
quote:
Luigi Bruins blij met Mario Been
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Of de twee doelpunten die hij tegen de amateurs van Feyenoord maakte veel waarde voor hem hadden? Luigi Bruins dacht na de 5-0 winst even diep na.

,,Ach, ze staan toch achter mijn naam,’’ sprak hij zaterdag op Varkenoord. ,,Je kunt ze maar gemaakt hebben, toch?’’

De centrale middenvelder staat aan de vooravond van het seizoen dat het stempel ‘sportieve revanche’ opgespeld mag krijgen. De 22-jarige Rotterdammer kende na zijn transfer van Excelsior naar Feyenoord in 2006 een geweldig debuutseizoen onder Bert van Marwijk, maar stond volledig stil onder Gertjan Verbeek en zijn tijdelijke opvolger Leon Vlemmings.

Dat uitgerekend Mario Been, die man die hem liet debuteren in het betaald voetbal bij Excelsior, naar de Kuip kwam, lijkt de ideale zet om Bruins weer op de rails te zetten.

Tijdens de eerste oefenwedstrijd stond de zoon van een Nederlandse vader en een Italiaanse moeder negentig minuten binnen de lijnen. ,,Dat de trainer mij goed kent, is fijn,’’ houdt hij zich op vlakte. ,,Dit is toch een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zo voelt het tenminste.’’

Bruins wilde afgelopen seizoen zijn indrukwekkende debuutjaar in de Kuip doortrekken met een glanzend tweede seizoen. Maar zoals zo vaak viel het seizoen volgend op een topjaar bitter tegen. Voor het eerst kreeg hij te maken met tegenslag.

,,Ik ben blijven knokken, maar het is er naar het einde van het seizoen zeker niet beter op geworden. Nee, ik heb nooit getwijfeld aan mezelf. Mijn begeleiding en mijn vrienden steunden mij voortreffelijk. Dat hield mij op de been.’’

De nieuwe trainer heeft de Rotterdamse fans weer vertrouwen gegeven. ,,Er is bij Feyenoord aan het begin van het seizoen altijd hoop,’’ zegt hij.

,,De spelers hebben dat net zo goed als de supporters. Maar we zullen het week in, week uit moeten laten zien.’’

Zijn start tegen zondaghoofdklasser SC Feyenoord was uitstekend. Maar na bijna een half uur verslapte de vormgever. Bruins werd nonchalant en meteen minder waardevol. Net voor rust pakte hij de draad weer op met een doelpunt uit een fraaie voorzet van de goed spelende Dani Fernandez.

De karakteristieke ‘dip’, waar in het verleden bijvoorbeeld Foppe de Haan zich al kritisch over uit liet, moet er uit. ,,Natuurlijk is die mening van alles en iedereen over mij af en toe irritant. Maar als vakmensen er iets over zeggen, kan ik er ook iets uitpikken en mee aan de slag gaan,’’ zegt Bruins.

,,Na een goed eerste seizoen werd ik door veel mensen de hemel in geprezen. Als het vervolgens veel minder gaat, is het voor mensen blijkbaar het moment om een schop na te geven. Dan zoeken ze waarschijnlijk een zondebok die ze extra aan willen pakken. Dat ik af en toe werd uitgefloten in de eigen Kuip, was pijnlijk. Maar dan hebben we het misschien over vijftig mensen, terwijl er vijftigduizend zitten.’’

Met Georginio Wijnaldum, Jon Dahl Tomasson, Leroy Fer en Jonathan de Guzman heeft trainer Mario Been veel mogelijkheden in de aanvallende as van het middenveld. Nicky Hofs behoort niet meer tot de concurrenten van de middenvelder.

De Arnhemmer wordt dagelijks positief toegezongen door supporters, maar is klaar voor een vertrek. Hofs hoopt op een definitieve terugkeer naar Vitesse, maar beide clubs zijn nog niet tot een definitief akkoord gekomen.

De manier waarop Hofs zaterdag als invaller presteerde, straalde geen enthousiasme uit. Zeker niet vergeleken met Bruins. ,,Er zijn nog vijf weken te gaan,’’ weet Bruins. ,,Of ik straks speel ligt aan mezelf. Ik ben lekker begonnen, nu moet ik de lijn doortrekken.’’
Hopelijk herpakt hij zich.
pi_70467001
Sowieso, het is een Rotterdammer die heel aardig kan voetballen. Hij heeft bewust voor Feijenoord gekozen. Hij had ook naar o.a. AZ kunnen gaan die hadden ook een contract voor hem klaarliggen. Dus wat meer respect is wel op zijn plaats.
pi_70467173
technisch vind ik hem heel sterk. alleen, hij komt zo slapjes over; verliest heel klungelig de bal etc.
  maandag 29 juni 2009 @ 02:16:29 #213
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_70467210
quote:
Op maandag 29 juni 2009 01:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Sowieso, het is een Rotterdammer die heel aardig kan voetballen. Hij heeft bewust voor Feijenoord gekozen. Hij had ook naar o.a. AZ kunnen gaan die hadden ook een contract voor hem klaarliggen. Dus wat meer respect is wel op zijn plaats.
Hij verdient veel meer krediet inderdaad.. Die lakse houding zal echter niet alleen in Rotterdam tot irritatie leiden. Tenzij hij zijn voeten laat spreken uiteraard.

Maarja, nieuw seizoen, nieuwe kansen.

maandag 29 juni 2009 @ 04:10:54 #214
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_70467896
Ik heb dit altijd een leuke voetballer gevonden die ook heel down-to-earth op mij overkomt. Hopelijk dit jaar weer in de basis bij Feijenoord, en stuur hem anders maar richting Arnhem!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  maandag 29 juni 2009 @ 07:53:54 #215
53267 TC03
pi_70468438
Ik hoop inderdaad dat hij zijn vorm weer terug krijgt.
pi_70469267
Hij stond afgelopen seizoen telkens hangend linksbuiten, maar dat is hij toch niet echt?
  maandag 29 juni 2009 @ 10:57:23 #217
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70471561
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:22 schreef DeVinger het volgende:
Hij stond afgelopen seizoen telkens hangend linksbuiten, maar dat is hij toch niet echt?
Niet elke keer hoor, hij werd daar alleen wel eens neergezet door het tactisch onbenul genaamd Verbeek. Met als dieptepunt Vitesse uit
pi_70476669
alsof verbeek daarmee kwam...

onder van marwijk speelde hij ook voornamelijk op die positie
pi_70478454
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:39 schreef buddyb het volgende:
alsof verbeek daarmee kwam...

onder van marwijk speelde hij ook voornamelijk op die positie
Zijn normale positie is toch gewoon centraal op het middenveld? (aardige concurrentie dan)
pi_70479033
jep

maar in het seizoen onder van marwijk speelde hij zijn beste wedstrijd--tegen ajax-- dus vanaf links
  maandag 29 juni 2009 @ 22:56:05 #221
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70497059
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:43 schreef buddyb het volgende:
jep

maar in het seizoen onder van marwijk speelde hij zijn beste wedstrijd--tegen ajax-- dus vanaf links
Onder Verbeek stond Bruins veel dieper aan de linkerkant, haast aan de zijlijn geplakt. In dezelfde tijd dat Fer schaduwspits stond
Dus daar zat wel degelijk een verschil in.
pi_70503014
Ben benieuwd of hij onder Been weer opbloeit. Het zegt veel dat ie na 40 minuten tegen amateurs alweer laconiek wordt, jammer. Gelukkig scoorde die daarna.

Heeft ie nog een goed contract? Als ie een topseizoen speelt zou het mooi handeslmateriaal zijn waarmee je je schulden al kunt halveren.
-
pi_70524864
Hij komt er wel, maar het duurt gewoon even.
Je moet doen wat je niet laten kan!
pi_80716222
Wil die jongen wel voetballer zijn? Vandaag weer zo matig.
-
pi_80716362
Binnenkort te zien in het WW elftal denk ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80716392
Kunnen ze hem niet dreigen met een jaar Verbeek ofzo? Dat moet z'n grootste nachtmerrie zijn.
-
  maandag 26 april 2010 @ 03:18:24 #227
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80717093
Tijd voor Feyenoord om afscheid van hem te nemen, hij heeft helemaal niets gebracht in drie jaar tijd. Hij schijnt zo'n goede techniek te hebben, nou dat heb ik ook als ik zoveel tijd neem als Bruins.
2000 light years from home
pi_116095245
quote:
Olympique Nice wil Luigi Bruins vastleggen • De Franse club biedt de voormalig speler van onder andere Excelsior en Feyenoord een contract voor drie jaar aan • Bruins zal een dezer dagen beslissen of hij ingaan op het aanbod • De transfervrije Bruins maakte afgelopen week een goede indruk tijdens zijn proefperiode
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:14:52 #229
53267 TC03
pi_116101661
Wtf twijfelt hij nog, of wil hij weer bij Willem II gaan spelen?
pi_116119574
Tuurlijk doet hij dat wel. Eindelijk een club.
pi_121579435
quote:
Bruins tot 2014 bij Nice

Luigi Bruins (25) tekent vandaag een contract voor anderhalf jaar bij de Franse club Nice. Aan de Franse Rivièra wil de aanvallende middenvelder zijn loopbaan een nieuwe kickstart geven nadat hij het afgelopen jaar nauwelijks actief was. Bruins verhuisde in 2011 na zijn vertrek bij Feyenoord naar Red Bull Salzburg. Dat werd geen succes voor de voormalige Jong Oranje-international, die in 2007 scoorde in de finale van het EK onder 21 met de ploeg van Foppe de Haan.

Bruins is opgelucht dat hij vanaf vandaag kan gaan trainen bij de Fransen. Temeer daar de overgang naar Nice afgelopen zomer al had moeten plaats hebben. De Franse coach Claude Puel drong toen al aan op de komst van Bruins, maar de eigenaar en het bestuur van de club wilden dat er eerst spelers werden verkocht. Nice is druk bezig met de bouw van een nieuw stadion en legt daarvoor het meeste geld opzij.

Bruins, die de afgelopen periode individuele trainingen nam bij de vader van Julian Jenner (techniekcoach), gaat bij de nummer vier van de ranglijst concurreren voor een plek achter spits Dario Cvitanich. De Rotterdammer beseft dat hij bij een succesvolle comeback een opmerkelijk duo kan gaan vormen. Hij speelt zelf het liefst op nummer tien. „Een oud-Ajacied en een oud-Feyenoorder. Ja, dat is een leuke combinatie. Cvitanich doet het hier geweldig. Hij is achter Ibrahimovic de nummer twee op de topscorersranglijst. Ik ga er alles voor doen om het hier te maken.’’
pi_121583740
Luie kut voetballer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')