abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42054041
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:54 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Heb nu zo'n 1,5 jaar 20 mbit abbo van Wanadoo. Nog nooit downtime gehad... alleen vorige maand de livebox naar de kloten, das alles.
Idem, echt geen downtime en het modem traint gewoon in op 19 mbit Ik gebruik een SpeedTouch 546 ipv de livebox
pi_42054068
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:05 schreef BLADEZZ het volgende:

[..]

Idem, echt geen downtime en het modem traint gewoon in op 19 mbit Ik gebruik alleen wel een SpeedTouch 546 ipv de livebox
Damn, 19 mbit.... ligt dat aan de Speedtouch of heb je gewoon geluk?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_42054098
Geluk, want het is algemeen bekend dat de livebox hoger intraint dan andere modems..

edit: Tijdstip van modem (re)starten is wel heel belangrijk, als ik bijv. rond 8 uur 's avonds mijn modem laat intrainen dan kom ik ook niet boven de 16 mbit uit.
  vrijdag 22 september 2006 @ 19:07:49 #29
15609 CamelNL
A la chingada
pi_42054117
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:53 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Nee, maar dat is ook niet nodig. Lage snelheid heeft niets te maken met hoeveel mensen er adsl hebben in jouw buurt hoor...

Wat er wel mee te maken kan hebben is de kwaliteit van de bekabeling en de afstand tot de centrale.
Mag jij mij uitleggen dan wat DAT ermee te maken heeft als het vezel is?
Als het koper is kan ik me voorstellen dat je te maken hebt met een bepaalde frequentie die kut loopt door de weerstand van de kabel en dat je daardoor een hoger signaal verlies hebt. Hoe dan ook, als het vanaf de centrale tot het huis koper zou zijn zou je dus nooit die 20mbit kunnen halen.
En dan nog, lees vorige post, in de centrale moet je toch je signaal van een aantal gbit moeten verdelen over je subscribers. Als we praten over vezel dan praat je over signaal splitters vanaf de centrale die je signaal verdelen over de huizen. Als ik de machine automatisch alles laat regelen (wat dus heel vaak gebeurd in nieuwe FTTH installaties) dan hangt alles af van het aantal gebruikers die beginnen met downloaden of het gebruik van hun HDTV installatie. Des te meer gebruik, des te minder er over blijft voor de rest van de gebruikers. Maar als alles op een vaste snelheid staat afgesteld dan zou ik gewoon die 20mbit moeten halen hoor.

Heel verhaal *sigh*
Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
pi_42054151
Je moet niet zeiken, je downloade eerst met 511kb/s. Dat is 4,088 Mbit/s

quote van de site van Orange:
quote:
ADSL Family heeft een downloadsnelheid van maximaal 20Mbit/s. In de praktijk zal de downloadsnelheid van jouw ADSL Family verbinding naar verwachting uitkomen tussen de 4 en 20Mbit/s.
Je hebt dus al meer dan wat Orange belooft.
Vervolgens ga jij kwaad de helpdesk bellen en hij helpt je even omdat je het zelf niet helemaal snapt en hij levert je nog eens 245kb/s extra op.

Dat is dus 756kb/s en dat staat gelijk aan ruim 6Mbit/s

Vervolgens open je een topic waarin je afgeeft op Orange (omdat ze niet zouden waar maken wat ze beloven) en kanker je op de beste man van de helpdesk die jou ook nog eventjes zomaar (behulpzaam als ie is) 2Mbit/s extra oplevert.

Ik ben van mening dat je totaal geen recht hebt om te zeiken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42054345
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:07 schreef CamelNL het volgende:

[..]

Mag jij mij uitleggen dan wat DAT ermee te maken heeft als het vezel is?
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 is dit maximaal 12Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale en de kwaliteit van het koper.
  vrijdag 22 september 2006 @ 19:16:58 #32
15609 CamelNL
A la chingada
pi_42054381
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:15 schreef mcintosh het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 is dit maximaal 12Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale en de kwaliteit van het koper.
Jammer, het is dus koper
Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
pi_42054486
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:07 schreef BLADEZZ het volgende:
Geluk, want het is algemeen bekend dat de livebox hoger intraint dan andere modems..

edit: Tijdstip van modem (re)starten is wel heel belangrijk, als ik bijv. rond 8 uur 's avonds mijn modem laat intrainen dan kom ik ook niet boven de 16 mbit uit.
Ehm...

Je bedoeld te zeggen dat je je modem af en toe herstart en dat het dan gebeurd dat ie hogere snelheden haalt?
pi_42054611
Mijn god. Iemand die niet weet dat ADSL over een pstn (gewone) telefoonlijn gaat en dat zo'n telefoonlijn van koper is, is in dit topic bijdehand aan het doen.
pi_42054731
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:20 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ehm...

Je bedoeld te zeggen dat je je modem af en toe herstart en dat het dan gebeurd dat ie hogere snelheden haalt?
Voor mijn SpeedTouch werkt dat ja.. na een paar weken een restart en het loopt allemaal weer wat soepeler
pi_42054914
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:25 schreef El_Bassie het volgende:
Mijn god. Iemand die niet weet dat ADSL over een pstn (gewone) telefoonlijn gaat en dat zo'n telefoonlijn van koper is, is in dit topic bijdehand aan het doen.
én een helpdeskmedewerker uit aant schelden die hem zojuist nog eens 6Mbit extra opgelevert heeft
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42055083
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:36 schreef vosss het volgende:

[..]

én een helpdeskmedewerker uit aant schelden die hem zojuist nog eens 6Mbit extra opgelevert heeft
TS en CamelNL zijn overigens wel twee verschillende users
pi_42055179
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:10 schreef Tetraktys het volgende:
Stelletje misleidende kneuzen bij orange.
Heb ik zo'n fijn adsl family abonnement met 20 Mbit. Haal ik maar 4/5 Mbit. De speedcheck geeft nog altijd aan dat mijn adres 18-20 Mbit zou moeten halen, maar neeee, ik download met hooguit 511 kb/s.
Ik bellen, uitleggen wat er aan de hand is, begint die lul van de helpdesk: ik denk dat je spyware hebt.
ik: nee, ik weet zeker van niet (net geformatteerd, beschermd met pc cillin en zelfs net hitman pro gedraaid)
lul van de helpdesk: staat de modem ver van het hoofdcontact?
ik: ja
hij: ooooh, dat moet niet, hij moet er naast staan
(ik dat ding er naast zetten, precies 245 kbit snelheidswinst, dus ik weer bellen)
ik: dat helpt ook niet
hij: om de snelheid te testen moet je iets van onze servers downloaden.
ik: (boos) ik weet waar ik het over heb als ik zeg dat het langzaam is, ik ben verdorie een nerd.
hij: doe toch maar
(dus ik ga dat doen, en wat blijkt: het is langzaam) toen kon hij me ook niet meer helpen.

Conclusie:

Wanadoo levert niet (altijd) wat het belooft, en doet ook geen moeite om hun klanten tevreden te stellen. Ik denk dat ik maar eens een officiële klachtenbrief ga schrijven.
Ik heb gewoon PRECIES hetzelfde. En dan heb ik nog veel vaker naar Wanadoo gebelt. Die kneuzen verzinnen iedere keer weer wat anders...

En dan heb ik het nog niet eens over dat de telefoon heel vaak niet functioneert en internet vaak uit valt door die klote livebox.

Wanadoo Family
I spoke proper England since I was a children.
pi_42055208
Ik had toen ook het probleem met Wanadoo, dan bleek dat de lijn vasthing op 6mbit ofzo... Heb je je modem al hard-gereset? Dat deed bij mij de trick
† The 3 Kings †
pi_42055354
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:52 schreef fs180 het volgende:

[..]

daarvoor ook al hoor
Geen last van, maar ik heb dan nog een 'oud' abo die eigenlijk via kpn vast zit Deze leveren ze dus niet meer. Prijzen kunnen dus ook niet hoger worden enz. , echter KPN verhoogt wel steeds de snelheden. . Daarnaast kunnen ze over een x aantal jaren misschien de datalimiet invoeren, maar ik heb een contract getekend waarin ik geen datalmiet had Dus ik heb t goed voormekaar
pi_42055822
Wij wilde ook Orange. Bij het checken kregen we max 4mbit en de buren die het al hadden kregen 9mbit.
MAar die administratie is zoo slechte dat we na 3 maanden er zelf achter zijn gekomen dat onze gegevens "ineens" verwijdert zijn

Pauper provider!
pi_42062538
Volgens Orange heb ik niet eens ADSL op mijn adres Nou ik zit toch echt bij jullie...

Pauper bedrijf.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')