Idem, echt geen downtime en het modem traint gewoon in op 19 mbitquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:54 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Heb nu zo'n 1,5 jaar 20 mbit abbo van Wanadoo. Nog nooit downtime gehad... alleen vorige maand de livebox naar de kloten, das alles.
Damn, 19 mbit.... ligt dat aan de Speedtouch of heb je gewoon geluk?quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:05 schreef BLADEZZ het volgende:
[..]
Idem, echt geen downtime en het modem traint gewoon in op 19 mbitIk gebruik alleen wel een SpeedTouch 546 ipv de livebox
Mag jij mij uitleggen dan wat DAT ermee te maken heeft als het vezel is?quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:53 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee, maar dat is ook niet nodig. Lage snelheid heeft niets te maken met hoeveel mensen er adsl hebben in jouw buurt hoor...
Wat er wel mee te maken kan hebben is de kwaliteit van de bekabeling en de afstand tot de centrale.
Je hebt dus al meer dan wat Orange belooft.quote:ADSL Family heeft een downloadsnelheid van maximaal 20Mbit/s. In de praktijk zal de downloadsnelheid van jouw ADSL Family verbinding naar verwachting uitkomen tussen de 4 en 20Mbit/s.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:07 schreef CamelNL het volgende:
[..]
Mag jij mij uitleggen dan wat DAT ermee te maken heeft als het vezel is?
Jammer, het is dus koperquote:Op vrijdag 22 september 2006 19:15 schreef mcintosh het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2
Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 is dit maximaal 12Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale en de kwaliteit van het koper.
Ehm...quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:07 schreef BLADEZZ het volgende:
Geluk, want het is algemeen bekend dat de livebox hoger intraint dan andere modems..
edit: Tijdstip van modem (re)starten is wel heel belangrijk, als ik bijv. rond 8 uur 's avonds mijn modem laat intrainen dan kom ik ook niet boven de 16 mbit uit.
Voor mijn SpeedTouch werkt dat ja.. na een paar weken een restart en het loopt allemaal weer wat soepelerquote:Op vrijdag 22 september 2006 19:20 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ehm...
Je bedoeld te zeggen dat je je modem af en toe herstart en dat het dan gebeurd dat ie hogere snelheden haalt?
én een helpdeskmedewerker uit aant schelden die hem zojuist nog eens 6Mbit extra opgelevert heeftquote:Op vrijdag 22 september 2006 19:25 schreef El_Bassie het volgende:
Mijn god. Iemand die niet weet dat ADSL over een pstn (gewone) telefoonlijn gaat en dat zo'n telefoonlijn van koper is, is in dit topic bijdehand aan het doen.
TS en CamelNL zijn overigens wel twee verschillende usersquote:Op vrijdag 22 september 2006 19:36 schreef vosss het volgende:
[..]
én een helpdeskmedewerker uit aant schelden die hem zojuist nog eens 6Mbit extra opgelevert heeft
Ik heb gewoon PRECIES hetzelfde. En dan heb ik nog veel vaker naar Wanadoo gebelt. Die kneuzen verzinnen iedere keer weer wat anders...quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:10 schreef Tetraktys het volgende:
Stelletje misleidende kneuzen bij orange.
Heb ik zo'n fijn adsl family abonnement met 20 Mbit. Haal ik maar 4/5 Mbit. De speedcheck geeft nog altijd aan dat mijn adres 18-20 Mbit zou moeten halen, maar neeee, ik download met hooguit 511 kb/s.
Ik bellen, uitleggen wat er aan de hand is, begint die lul van de helpdesk: ik denk dat je spyware hebt.
ik: nee, ik weet zeker van niet (net geformatteerd, beschermd met pc cillin en zelfs net hitman pro gedraaid)
lul van de helpdesk: staat de modem ver van het hoofdcontact?
ik: ja
hij: ooooh, dat moet niet, hij moet er naast staan
(ik dat ding er naast zetten, precies 245 kbit snelheidswinst, dus ik weer bellen)
ik: dat helpt ook niet
hij: om de snelheid te testen moet je iets van onze servers downloaden.
ik: (boos) ik weet waar ik het over heb als ik zeg dat het langzaam is, ik ben verdorie een nerd.
hij: doe toch maar
(dus ik ga dat doen, en wat blijkt: het is langzaam) toen kon hij me ook niet meer helpen.
Conclusie:
Wanadoo levert niet (altijd) wat het belooft, en doet ook geen moeite om hun klanten tevreden te stellen. Ik denk dat ik maar eens een officiële klachtenbrief ga schrijven.
Geen last van, maar ik heb dan nog een 'oud' abo die eigenlijk via kpn vast zitquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |