MaximusF1 | vrijdag 22 september 2006 @ 15:15 |
Deze ochtend is omstreeks 10u een magneettrein op de Transrapid testbaan op een onderhoudskarretje ingereden, dat onopgemerkt op de baan stond. De voorste wagon is door de enorme klap als het ware geëxplodeerd en naar alle kanten zijn tot 300m ver brokstukken en passagiers weggeslingerd. Momenteel is al 1 dode geborgen, nog 10 passagiers zijn vermist. Er reden een dertigtal passagiers mee. ![]() Meer info: - http://www.n24.de/news_stories/article.php?articleId=70582 - http://www.n-tv.de/713166.html - http://www1.ndr.de/ndr_pages_std/0,2570,OID3129340,00.html [ Bericht 12% gewijzigd door MaximusF1 op 22-09-2006 15:36:34 ] | |
Napalm | vrijdag 22 september 2006 @ 15:29 |
Bizar. Wie zaten erin, monteurs ofzo? | |
Bart | vrijdag 22 september 2006 @ 15:34 |
bezoekers dacht ik... ach ja ongelukjes gebeuren | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 16:17 |
geëxplodeerd? 300 meter? ![]() Nou dan ben ik benieuwd naar de resultaten van grondig onderzoek, want zoiets moet niet kunnen. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 16:20 |
Beter plaatje![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 16:22 |
Dit is in ieder geval een zeer leerzaam ongeluk. Je gaat nooit "voor de test"kijken wat er gebeurt als je zo'n ding met 200+ km/h ergens tegenaan rost, maar straks weet je het wel ![]() Plus dat nu duidelijk is dat reddingsoperaties op ook maar een paar meter hoogte best lastig zijn. Gaat nog leuk worden ivm HSL etc... | |
Bart | vrijdag 22 september 2006 @ 16:23 |
niet kunnen? knal jij maar eens met 200+ km/h tegen een muur, denk dat je dan ook de brokstukjes een kilometer verderop kan oprapen | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 16:39 |
quote:Nou dat denk ik niet ![]() Maar laten we eerst eens afwachten hoe groot die kar was waar hij op gebotst is. Was dat een kruiwagen, een lege platte twee-asser of een dikke 6-asser vol met staal? Ik noem maar wat ![]() | |
dubidub | vrijdag 22 september 2006 @ 17:40 |
quote:Idd, ze zullen de boeken er nog wel een keer op nakijken, voordat ze hem in gebruik nemen ![]() | |
Sterke_Yerke | vrijdag 22 september 2006 @ 17:45 |
Ik vraag me af of het ook zulke gevolgen had als een gewone trein tegen zo'n karretje botste. Volgens mij veel minder, die magnetische treinen worden volgens mij erg licht gecontrueerd. | |
LoggedIn | vrijdag 22 september 2006 @ 17:49 |
quote:natuurlijk waren de gevolgen dan anders geweest ![]() | |
Sterke_Yerke | vrijdag 22 september 2006 @ 17:50 |
quote:zelfde snelheid natuurlijk ![]() | |
Tism | vrijdag 22 september 2006 @ 18:09 |
21 doden! | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 18:13 |
quote:Bron? Nu.nl heeft het over 15 nu... | |
Tism | vrijdag 22 september 2006 @ 18:14 |
quote:Ik hoorde 't net op 't 18:00 uur journaal! Zal wel kloppen, toch!? | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 18:30 |
quote:Media ![]() maar goed, wat er nu bekend en feitelijk vastgesteld is is het volgende: IN de trein zaten 29 mensen in de aangereden werkwagon 2 er zijn minimaal 9 overlevenden, waaronder beide inzittenden van de werkwagon. Maximaal 22 doden dus. Bronnetje linkje urreltje | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 18:32 |
quote:10 gewonden, dan kunnen we naar max 21 doden... | |
out_of_range | vrijdag 22 september 2006 @ 20:02 |
quote: ![]() De wagon die in de kranen hangt, boven wat over is van het eerste gedeelte van de Transrapid, is die onderhoudswagen. Je kunt ook wel nagaan dat een 'onderhoudskarretje' niet zo'n ravage kan aanrichten... | |
jorienvdherik | vrijdag 22 september 2006 @ 20:13 |
erg zeg ![]() | |
Scheepschroef | vrijdag 22 september 2006 @ 20:15 |
Ai ai ai, wat een drama. En de transrapid kan slechte reclame ook niet gebruiken ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 21:24 |
23 doden inmiddels? ![]() ![]() Maar goed, het zal zo zijn ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 september 2006 @ 22:14 |
en 25 al ![]() | |
Scheepschroef | vrijdag 22 september 2006 @ 23:16 |
Trains, when it goes wrong, it goes horribly wrong ![]() | |
GSi | vrijdag 22 september 2006 @ 23:38 |
quote:Wonen we in Engeland?? | |
Scheepschroef | vrijdag 22 september 2006 @ 23:57 |
Ej, niet zo bijdehand, dat bekt gewoon lekker! ...Sorry ik flame niet zo snel maar op dit soort basale mod-wannabe reacties knap ik toch echt af. | |
GSi | zaterdag 23 september 2006 @ 01:22 |
quote:Tis gewoon vette onzin om jezelf in het Engels uit te drukken. Kan je je niet verwoorden in het Nederlands ofzo? | |
Youp | zaterdag 23 september 2006 @ 10:00 |
hoezo nalatigheid... | |
The_Matrix | zaterdag 23 september 2006 @ 10:18 |
Treinen, als het fout gaat, gaat het goed fout ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 september 2006 @ 10:25 |
quote: ![]() Ik ben blij dat jij het onderzoeksrapport al gezien hebt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 september 2006 @ 10:26 |
quote:onzin natuurlijk, dat weet iedereen. | |
Dr_Frickin_Evil | zaterdag 23 september 2006 @ 13:34 |
Ik begrijp niet hoe dit kan gebeuren. Ik heb zelf een keer met die transrapid meegereden, je kan hier gewoon een kaartje voor kopen (ik heb dit vanuit de TU/e gedaan), de techniek is er al, en het is naast een testbaan vooral ook een etalage voor de techniek. Ik heb destijds ook een rondleiding gekregen door het controlecentrum, en de baan word in principe over de hele lengte met camera's in de gaten gehouden, en daarnaast zitten er volgens mij ook sensoren in de baan om te kijken of deze vrij is. Dit moet echt een opstapeling van fouten zijn geweest. | |
Sterke_Yerke | zaterdag 23 september 2006 @ 14:40 |
Er zat zeker iemand van de NS achter de knoppen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 september 2006 @ 14:43 |
quote:Achter die knoppen zitten al jaaaaaaaaaren poppetjes van ProRail ![]() | |
bosnerd | zaterdag 23 september 2006 @ 17:19 |
quote:ging de trein nu van links naar rechts? of andersom, want dan moet de onderhoudswagen over de transrapid gevlogen zijn... en dat ding wat erboven hangt is de onderhoudswagen he, is dat ook maglev? ziet er wel gaar oud uit. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 september 2006 @ 18:56 |
Ik heb wel gehoord dat de overlevenden uit de onderhoudswagon uit dat ding naar beneden gesprongen zijn toen ze die trein aan zagen komen ![]() | |
__Saviour__ | zaterdag 23 september 2006 @ 18:59 |
zo, die trein is aardig opengereten. |