abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42042774
Zoals je hebt kunnen lezen in de titel, excrementeer hier op IB-Groep!
quote:
De Informatie Beheer Groep heeft de ambitie een excellente intermediaire dienstverlener te zijn in het onderwijsveld. Excellent wil zeggen, beter dan de klant en de opdrachtgever verwachten. Het beeld dat de IB-Groep wil uitstralen is dat van een betrouwbare, meedenkende, innovatieve en creatieve organisatie.
Uitstekend dacht ik zo!
Eindelijk een bedrijf dat in opdracht van overheid haar eigen doelen wenst te overtreffen! Het beeld van een 'betrouwbare, meedenkende, innovatieve en creatieve organisatie'! Mooi toch? Dat het allemaal kan in Nederland

Helaas wordt mijn beeld van dit bedrijf toch al sinds lange tijd ernstig verstoord. Het is blijkbaar onmogelijk om een persoon die één keer verkeerd in het bestand heeft gestaan er alsnog goed ingezet te worden. Als ik al mijn correspondentie met het kantoor in Groningen erop nasla kom ik erachter dat ik meer brieven heb geschreven naar deze organisatie dan dat ik ooit aan ansichtkaarten heb gedaan. Waarom toch?

Waarom? Waarom is het onmogelijk voor mij om mij uit te schrijven bij een opleiding en wederom een half jaar later bij een andere te laten inschrijven? Waarom krijg ik nu al voor de 3e keer een brief of ik een bewijs moet sturen dat ik tijdens een bepaalde periode van vorig jaar uitwonend was? Het kost me godverdomme elke keer 30 euro bij de gemeente van 'dat' bewijs dat ik mee moet sturen. Zie ik er godverdomme uit alsof ik geld over heb?

Toen ik weer eens keek op 'mijn ib-groep', een erg mooi initiatief uiteraard, lang leve de vooruitgang, zag ik tot mijn verbazing dat ik plots 6000 euro studieschuld zou hebben. Erg verrassend aangezien ik daar toch nog echt niet aan zit, na 30 minuten telefoon kon het dan toch gefixed worden en zit ik weer op ongeveer de helft van dat.

Tevens schijnt een OV kaart ook erg moeilijk te zijn, want ja, laten we natuurlijk geen OV kaart geven aan iemand die elke keer (nog) met de trein moet. Nee, ik zou er eerst geen recht op hebben volgens mevrouw omdat ik niet ingeschreven stond. Het feit dat ik al post had van IB en de opleiding zelf mocht eerst niet baten, want laten we eerlijk zijn, wat op het scherm staat van mevrouw in Groningen klopt altijd.

Ik faal dan ook om de visie van het bedrijf terug te zien in mijn eigen bevindingen. Ik hoop dat ik een uitzondering ben en het bij jullie allemaal beter geregeld is, veel slechter kan ook niet echt in mijn beleving. Nu maar even naar het gemeentehuis om 'WEER' een bewijs op te halen, maar deze is gelukkig ook duurder dan de vorige dus het zal wel goed komen. Ik denk alleen dat ik de rest van de maand maar droge rijst met mayonaise moet gaan eten.

IB-Groep, je bent een organisatorische ramp welke helaas Pim Fortuyn heeft overleefd

[ Bericht 0% gewijzigd door Marruk op 22-09-2006 15:18:39 ]
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:50:16 #2
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_42042854
"lang leve de bureaucratie"
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:52:55 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42042916
Op zondag kun je als extra variatie misschien ook nog een blikje mais door de rijst doen. Als je wat minder mayo gebruikt hoeft dat allemaal niet zo duur te zijn.
Vampire Romance O+
pi_42043057
Even de "Samenvatting!1" reactie's verwijderd, openingspost is het waard om gelezen te worden .

En ja, de IB-groep is een bastignon van bureaucratie, waar zelfs George Orwell lachstuipen van zou krijgen. Je hebt gerust een maand lang een dagtaak aan het versturen, ondertekenen, bijeenzoeken van allerlei inschrijvings-meuk, zonder ook maar een voet in je universiteit gezet te hebben.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_42043067
Studiefinanciering? Dat betaalt je faderrrr toch??
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:59:17 #6
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_42043103
Maar dat is niet alleen met de Ib-groep. 9 van de 10 ambtelijke instellingen halen het bloed onder je nagels vandaan
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_42043140
kheb zelf nooit problemen gehad met de ib-groep, behalve altijd.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:05:34 #8
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_42043294
De IB groep is een van de redenen dat het werkloosheids cijfer zo laag is in Nederland. Dat cijfer was namelijk een stuk hoger geweest als de overheid niet zo gigantisch veel mensen in dienst had die werkelijk waar nergens anders aan de bak hadden gekund. Kwijlende, bij hun moeder wonende, te dikke, sociaal ongemakkelijke 40'ers, die zich helemaal verliezen in de bureaucratische rompslomp van hun baan. En de overheid heeft duizenden van dat soort mensen in dienst. Ga maar eens op een willekeurig overheids kantoor werken en je ziet ze met bosjes voorbij komen. Zweefteven in soepjurken die bij de gemeente een of andere subportomonnee beheren van Staatsbosbeheer, mislukte MBO'ers die hun gebruikers "ondersteunen" in het gebruik van Word, hobbyende 50ers die iets wazigs doen met jongeren (maar dan wel administratief, je zal maar tegenover zo'n kutmarokkaan staan) en daarbij een of andere Word-wizard programmeren om brieven samen te stellen die zo kut werkt dat de productiviteit omlaag gaat. Voorbeelden te over. De onderkant van de maatschappij? Niet de tokkies, maar de ambtenaren.

Voorbeeld? Voorbeeld: Een vriendin van mij heeft bij bureau Halt gewerkt als onderdeel van haar studie. De betreffende afdeling was op vrijdag dicht. In plaats van een antwoordapparaat van een paar tientjes besluit de lokale manager (zie boven voor zijn beschrijving) om twéé mensen in een leeg kantoor neer te zetten, die de telefoon opnemen om uit te leggen dat ze gesloten zijn .
pi_42043504
Als je dat bewijs nou even scant scheelt dat weer voor de volgende keer

IB-Groep is idd kut

Moest nog iets terug betalen omdat ik niet particulier verzekerd was voor een bepaalde tijd, maar dat wel had opgegeven. Kon die rekening niet meer vinden dus wachtte ik even op de herinnering, maar ipv. een herinnering kreeg ik te horen dat het meteen was omgezet in een lening
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_42043564
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:57 schreef Nosh het volgende:
Even de "Samenvatting!1" reactie's verwijderd
wat doe je??? Elke user zou z'n klacht samen moeten vatten. En al helemaal met dit soort lappen tekst.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:16:52 #11
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_42043601
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:15 schreef kollie het volgende:

[..]

wat doe je??? Elke user zou z'n klacht samen moeten vatten. En al helemaal met dit soort lappen tekst.
Als je al geen zin heb om het te lezen zal het je ook wel niet genoeg boeien om erop te reageren
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_42043642
schitterende OP!!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_42043689
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:16 schreef Martijn85 het volgende:

[..]

Als je al geen zin heb om het te lezen zal het je ook wel niet genoeg boeien om erop te reageren
zie het als een goede service naar luilakken zoals ik
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:22:08 #14
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42043749
Excrementeer
Dat is helemaal geen woord man
pi_42043774
Bij de IB groep werken incompetente debielen :
pi_42044335
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:05 schreef Slarioux het volgende:
Voorbeeld? Voorbeeld: Een vriendin van mij heeft bij bureau Halt gewerkt als onderdeel van haar studie. De betreffende afdeling was op vrijdag dicht. In plaats van een antwoordapparaat van een paar tientjes besluit de lokale manager (zie boven voor zijn beschrijving) om twéé mensen in een leeg kantoor neer te zetten, die de telefoon opnemen om uit te leggen dat ze gesloten zijn .
maar dat is toch heel logisch 2 man?!?!?!
Stel je voor dat er eentje op de wc zit en dan zul je zien dat er net iemand belt!! Daarom 2 man
pi_42044350
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:23 schreef Originele_Naam het volgende:
Bij de IB groep werken incompetente debielen :
geen rand debielen?
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:04:46 #18
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42046807
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:44 schreef tinny het volgende:

[..]

geen rand debielen?
Deze incompetente debielen zitten op het randje
pi_42046857
IB Groep

Ook de grootste mongolen beantwoorden je mailtjes/ krijg je aan de telefoon
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_42046996
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:59 schreef Matty___ het volgende:
Maar dat is niet alleen met de Ib-groep. 9 van de 10 ambtelijke instellingen halen het bloed onder je nagels vandaan
JAA argh argh argh! Probeer je als keurige student maar eens te laten inschrijven voor een Master-studie! Met keurig het kersverse Bachelor-diploma op zak.. gezeeeeeiik alom.
Ja, dat was off topic, maar dit is klaagbaak en ik MOEST het kwijt
pi_42047436
Er werken inderdaad complete n00bs!

Ik check die internet site voor openingstijden, ze waren open, ik naar toe fietsen in de regen, OMG waren ze dicht!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_42048781
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:13 schreef Martijn85 het volgende:
Als je dat bewijs nou even scant scheelt dat weer voor de volgende keer
I wish, ze moeten nu weer iets van mijn moeder hebben (hoezo achterlijk) zodat ik liet zien dat ik daar niet stond ingeschreven. Ik denk dat als ik dit heb opgestuurd ik een brief krijg dat er niet genoeg bewijs is en dat ik ook nog een van mijn vader en zus op de bus moet doen.

En als dat klaar is zullen ze denk ik vragen of ik nog bewijsstukken van mijn wijlen opa moet opsturen. Ik heb weinig van die bittere illusie 'hoop' dat er ooit een einde aan komt
pi_42055575
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:00 schreef VinoTinto het volgende:
kheb zelf nooit problemen gehad met de ib-groep, behalve altijd.
Dat bedoel ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')