Mensen op FOK ja, maar de gewone mensen kopen hun games gewoon bij de FRS hoorquote:Op maandag 25 september 2006 12:56 schreef devv05 het volgende:
[..]
Mwah, iedereen weet dat Dixons en FRS altijd verschrikkelijk duur zijn.
Tja, daar kan ik ook weinig aan doenquote:Op maandag 25 september 2006 13:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mensen op FOK ja, maar de gewone mensen kopen hun games gewoon bij de FRS hoor
Nedgame: Dead rising 59,99quote:Op maandag 25 september 2006 12:47 schreef devv05 het volgende:
[..]
En dan ook FRS als voorbeeld geven, lekker geloofwaardig ben je dan
Nedgame, Zuiderpark, Xboxhome om een paar voorbeelden te noemen. Met een klein beetje prijsvergelijken betaal je nooit meer dan 55 euro per game. Zelf heb ik PES 6 gepre-ordered voor nog geen 40 euro, GoW voor nog geen 50.
Maar als je niet verder kijkt dan je neus lang is dan gaat het niet lukken nee.
http://ps3.ign.com/articles/734/734950p1.htmlquote:TGS 2006: Pricey PS3 Games?
Expensive games could accompany a shift in business plans over at Sony.
by Anoop Gantayat
September 23, 2006 - Following up on Ken Kutaragi's pre-TGS keynote address, Japanese site Impress Watch has posted the latest in its "Random Tracking" editorial series. This periodic feature is written by Munechika Nishida, a well-known contributor to the Asahi Shimbun newspaper and Ultra One PC magazine, and this latest update has some surprising revelations on the PS3.
To most gamers, the most eye-catching part of the feature is a claim about game prices. Citing "multiple information sources," the article states that the price of PS3 games will be concentrated in the 8,800 to 9,800 yen range. The primary reason given is the rising cost of development.
In Japan, the standard price of a PS2 game is 6,800 yen, with only the biggest titles like Dragon Quest and Final Fantasy rising to the 8,800 yen mark.
There's a deeper story to this price hike. According to the article, Sony was, as of E3, planning to alleviate cost pressures on 3rd parties by lowering royalty costs. The thinking at the time was that users would be able to create their own games and distribute them online throught he PS3, and Sony would not be able to charge royalties for such titles. The company would want to offer 3rd parties a similar pricing environment, with the savings from royalty costs passed on to consumers in the form of lower software prices.
However, this strategy has apparently been put on hold as Sony has been unable to complete preparations for turning the PS3 into an open platform. The article claims that Sony has made no progress in the preparations for allowing users to make their own games. Such preparations include a development environment, manuals, security management and community features.
It should come as no surprise that preparations have been delayed, as the article also claims that even support for 3rd party developers is lagging.
With the delay in progress towards an open platform, the site speculates that Sony is switching to a more traditional business model where the PS3 will be sold at a "surprisingly low price" and losses will be recouped on software royalties. This is the business model that was used for the PlayStation and PlayStation 2.
As part of this strategy shift, we could be seeing changes to Sony's plans for multiple PS3 SKUs. The article claims that while the 60 gigabyte PS3 will still be available, the company's focus will be shifted to the 20 gigabyte model. This is part of Sony's hope to change from a multi SKU business model to a single SKU model. The article cites as a source software distribution firms which noticed, at the end of August, a change in Sony's marketing approach for the PS3.
Some big revelations to be sure. We should be able to get a grasp on how accurate Nishida's sources were as PS3 pricing and shipment details become available in the coming weeks.
Ninja Gaiden nooit gespeeld? Vind de vooruitgang nog niet eens zo groot.quote:Op maandag 25 september 2006 13:47 schreef devv05 het volgende:
Yep, maar ziet er nogal gerendered uit. Als je dit echt op je scherm krijgt is het idd erg mooi.
Ik kan moeilijk een spel pre-orderen als hij al uit is hequote:Op maandag 25 september 2006 13:20 schreef devv05 het volgende:
Pre-order he, dat scheelt je zo 5 tot 10 euro. Dead Rising was pre-order 51 of 52 euro dacht ik.
Bij de FRS was ie zelfs 30
Nee, ik ken het origineel niet. Heb nooit een Xbox gehadquote:Op maandag 25 september 2006 13:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ninja Gaiden nooit gespeeld? Vind de vooruitgang nog niet eens zo groot.
Het blijft wel mooit natuurlijk.
play.com bezorgt gratis.quote:Op maandag 25 september 2006 13:54 schreef Diablos79 het volgende:
Ja maar bij webshops heb je altijd weer bezorg kosten waardoor het verschil nooit echt heel groot is.
quote:Op maandag 25 september 2006 13:55 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nee, ik ken het origineel niet. Heb nooit een Xbox gehad![]()
Hmm, valt me zwaar tegen ik had veel meer vrijheid verwachtquote:Op maandag 25 september 2006 19:17 schreef SToRM81 het volgende:
Nieuw Motorstorm gameplay filmpje: klik
Wat wil je dan? Verticaal tegen een rots omhoog rijden?quote:Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hmm, valt me zwaar tegen ik had veel meer vrijheid verwachtEn is die framerate nou instabiel of ligt dat aan het filmpje? (zal laatste wel zijn)
Ik had gewoon veel meer een Paris Dakar gevoel bij deze game, dat je lekker door de woestijn kon rossen op motoren, buggy's, etc. Maar nu ziet het eruit als gewoon dom rondjes rijden, one in a dozen.quote:Op maandag 25 september 2006 19:28 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Verticaal tegen een rots omhoog rijden?
Jammer dat het geen direct feed is, maar ziet er goed uit. Zal vast wel leuk racen zijn. En spel is pas 60% klaar dus wie weet wat er allemaal nog inzit qau modes.
Denk dat als het er in zat dat ze het graag hadden willen laten zienquote:Op maandag 25 september 2006 19:44 schreef Diablos79 het volgende:
Je weet niet wat er allemaal inzit totdat het uit is he. Wie weet zitten er ook gewoon lange races in.
Kan zijn ja, maar ik vind dat je pas echt over een game kan oordelen wanneer hij helemaal klaar is en uit isquote:Op maandag 25 september 2006 20:49 schreef Tain het volgende:
[..]
Denk dat als het er in zat dat ze het graag hadden willen laten zien
Je kan echter wel oordelen over het geen we tot nog toe gezien hebben. Daarin valt MotorStorm mij eigenlijk best wel tegen.quote:Op maandag 25 september 2006 21:37 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Kan zijn ja, maar ik vind dat je pas echt over een game kan oordelen wanneer hij helemaal klaar is en uit is
Owh, die Wii is al uit?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:40 schreef Xrenity het volgende:
Vandaag een gaar artikel over de PS3.
Microsoft en Nintendo zouden al miljoenen gebruikers hebben op dit moment, terwijl Sony nog moet launchen
Verder nog wat rampscenario's en dergelijken. Het artikel is crap, maar de negatieve tendens zet zich kennelijk voort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |