Mensen op FOK ja, maar de gewone mensen kopen hun games gewoon bij de FRS hoorquote:Op maandag 25 september 2006 12:56 schreef devv05 het volgende:
[..]
Mwah, iedereen weet dat Dixons en FRS altijd verschrikkelijk duur zijn.
Tja, daar kan ik ook weinig aan doenquote:Op maandag 25 september 2006 13:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mensen op FOK ja, maar de gewone mensen kopen hun games gewoon bij de FRS hoor
Nedgame: Dead rising 59,99quote:Op maandag 25 september 2006 12:47 schreef devv05 het volgende:
[..]
En dan ook FRS als voorbeeld geven, lekker geloofwaardig ben je dan
Nedgame, Zuiderpark, Xboxhome om een paar voorbeelden te noemen. Met een klein beetje prijsvergelijken betaal je nooit meer dan 55 euro per game. Zelf heb ik PES 6 gepre-ordered voor nog geen 40 euro, GoW voor nog geen 50.
Maar als je niet verder kijkt dan je neus lang is dan gaat het niet lukken nee.
http://ps3.ign.com/articles/734/734950p1.htmlquote:TGS 2006: Pricey PS3 Games?
Expensive games could accompany a shift in business plans over at Sony.
by Anoop Gantayat
September 23, 2006 - Following up on Ken Kutaragi's pre-TGS keynote address, Japanese site Impress Watch has posted the latest in its "Random Tracking" editorial series. This periodic feature is written by Munechika Nishida, a well-known contributor to the Asahi Shimbun newspaper and Ultra One PC magazine, and this latest update has some surprising revelations on the PS3.
To most gamers, the most eye-catching part of the feature is a claim about game prices. Citing "multiple information sources," the article states that the price of PS3 games will be concentrated in the 8,800 to 9,800 yen range. The primary reason given is the rising cost of development.
In Japan, the standard price of a PS2 game is 6,800 yen, with only the biggest titles like Dragon Quest and Final Fantasy rising to the 8,800 yen mark.
There's a deeper story to this price hike. According to the article, Sony was, as of E3, planning to alleviate cost pressures on 3rd parties by lowering royalty costs. The thinking at the time was that users would be able to create their own games and distribute them online throught he PS3, and Sony would not be able to charge royalties for such titles. The company would want to offer 3rd parties a similar pricing environment, with the savings from royalty costs passed on to consumers in the form of lower software prices.
However, this strategy has apparently been put on hold as Sony has been unable to complete preparations for turning the PS3 into an open platform. The article claims that Sony has made no progress in the preparations for allowing users to make their own games. Such preparations include a development environment, manuals, security management and community features.
It should come as no surprise that preparations have been delayed, as the article also claims that even support for 3rd party developers is lagging.
With the delay in progress towards an open platform, the site speculates that Sony is switching to a more traditional business model where the PS3 will be sold at a "surprisingly low price" and losses will be recouped on software royalties. This is the business model that was used for the PlayStation and PlayStation 2.
As part of this strategy shift, we could be seeing changes to Sony's plans for multiple PS3 SKUs. The article claims that while the 60 gigabyte PS3 will still be available, the company's focus will be shifted to the 20 gigabyte model. This is part of Sony's hope to change from a multi SKU business model to a single SKU model. The article cites as a source software distribution firms which noticed, at the end of August, a change in Sony's marketing approach for the PS3.
Some big revelations to be sure. We should be able to get a grasp on how accurate Nishida's sources were as PS3 pricing and shipment details become available in the coming weeks.
Ninja Gaiden nooit gespeeld? Vind de vooruitgang nog niet eens zo groot.quote:Op maandag 25 september 2006 13:47 schreef devv05 het volgende:
Yep, maar ziet er nogal gerendered uit. Als je dit echt op je scherm krijgt is het idd erg mooi.
Ik kan moeilijk een spel pre-orderen als hij al uit is hequote:Op maandag 25 september 2006 13:20 schreef devv05 het volgende:
Pre-order he, dat scheelt je zo 5 tot 10 euro. Dead Rising was pre-order 51 of 52 euro dacht ik.
Bij de FRS was ie zelfs 30
Nee, ik ken het origineel niet. Heb nooit een Xbox gehadquote:Op maandag 25 september 2006 13:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ninja Gaiden nooit gespeeld? Vind de vooruitgang nog niet eens zo groot.
Het blijft wel mooit natuurlijk.
play.com bezorgt gratis.quote:Op maandag 25 september 2006 13:54 schreef Diablos79 het volgende:
Ja maar bij webshops heb je altijd weer bezorg kosten waardoor het verschil nooit echt heel groot is.
quote:Op maandag 25 september 2006 13:55 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nee, ik ken het origineel niet. Heb nooit een Xbox gehad![]()
Hmm, valt me zwaar tegen ik had veel meer vrijheid verwachtquote:Op maandag 25 september 2006 19:17 schreef SToRM81 het volgende:
Nieuw Motorstorm gameplay filmpje: klik
Wat wil je dan? Verticaal tegen een rots omhoog rijden?quote:Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hmm, valt me zwaar tegen ik had veel meer vrijheid verwachtEn is die framerate nou instabiel of ligt dat aan het filmpje? (zal laatste wel zijn)
Ik had gewoon veel meer een Paris Dakar gevoel bij deze game, dat je lekker door de woestijn kon rossen op motoren, buggy's, etc. Maar nu ziet het eruit als gewoon dom rondjes rijden, one in a dozen.quote:Op maandag 25 september 2006 19:28 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Verticaal tegen een rots omhoog rijden?
Jammer dat het geen direct feed is, maar ziet er goed uit. Zal vast wel leuk racen zijn. En spel is pas 60% klaar dus wie weet wat er allemaal nog inzit qau modes.
Denk dat als het er in zat dat ze het graag hadden willen laten zienquote:Op maandag 25 september 2006 19:44 schreef Diablos79 het volgende:
Je weet niet wat er allemaal inzit totdat het uit is he. Wie weet zitten er ook gewoon lange races in.
Kan zijn ja, maar ik vind dat je pas echt over een game kan oordelen wanneer hij helemaal klaar is en uit isquote:Op maandag 25 september 2006 20:49 schreef Tain het volgende:
[..]
Denk dat als het er in zat dat ze het graag hadden willen laten zien
Je kan echter wel oordelen over het geen we tot nog toe gezien hebben. Daarin valt MotorStorm mij eigenlijk best wel tegen.quote:Op maandag 25 september 2006 21:37 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Kan zijn ja, maar ik vind dat je pas echt over een game kan oordelen wanneer hij helemaal klaar is en uit is
Owh, die Wii is al uit?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:40 schreef Xrenity het volgende:
Vandaag een gaar artikel over de PS3.
Microsoft en Nintendo zouden al miljoenen gebruikers hebben op dit moment, terwijl Sony nog moet launchen
Verder nog wat rampscenario's en dergelijken. Het artikel is crap, maar de negatieve tendens zet zich kennelijk voort.
Heb het ook gelezen in de Telegraaf, wat een onzin was datquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:40 schreef Xrenity het volgende:
Vandaag een gaar artikel over de PS3.
Microsoft en Nintendo zouden al miljoenen gebruikers hebben op dit moment, terwijl Sony nog moet launchen
Verder nog wat rampscenario's en dergelijken. Het artikel is crap, maar de negatieve tendens zet zich kennelijk voort.
Grappig verhaal...quote:September 23, 2006 - For those who like their baffling confusion slathered on like cake frosting on a Jello pie, Sony Computer Entertainment has been serving up the 'Huh's in heaping portions here at TGS. First there was the keynote meeting about PlayStation that was 95% about curing Alzheimer's than it was about playing games. (By the by, if the people at Microsoft manage to make a commercial out of senile old people enjoying the heck out of 360, I'm going to have to give massive props to all of their balls.) Then there was the Nothing that followed, with seven weeks to go before this system needs to be in shopping baskets and yet no answers to critical launch questions. There were the clearly accessible PS3 features available on the menu that we weren't allowed to touch (hell, any one of us journalists were probably a button press away from revealing Sony's Xbox Live killer before Sony did). This year's IGN TGS team is going to come back home looking like linebackers with all the shoulder shrugging we've been doing.
Here's another one for the file: Sony's Technical Demo of connecting a PSP to a PS3. For those who don't like it when their heads explode, please stop reading after the following explanation: The PS3 to PSP Technical Demo showed that the console is able to transfer downloaded demos (including PS1 game downloads as well as PSP samplers) to the portable. One demo was a downloaded copy of the PS1 game Ridge Racer, the other a Loco Roco demo. Simple enough in concept, and we're eager for it.
Now, it's head e'sploding time.
The way Sony conducted this "Technical Demo" was that it showed a Playstation 3 on one side of the demo kiosk and then a PSP on the other side, with a pretty model girl pointing from one system to the other and gesturing as if to say, "See?" The interface to accomplish this was not shown. In fact, we're not even sure if this interface is ready yet. If there even is an interface, of course, which there doesn't need to be since all you'd need to do this is a web browser to download the demo and then a PSP on a USB cord or a PSP-compatible Memory Stick Duo to store the demo.
I know what you're thinking: It'd be simple enough if you stopped thinking it through, to just accept that Sony probably set up this show kiosk as an example of this demo transaction happening. But the gesturing ... And the signs clearly stating that the playing PSP game came from that nearby PS3 ... the thought vortex will grab you now. Why set up a kiosk if you're not showing anything actually happening? Why set up two kiosks to show the same thing not happening? Did they transfer the PSP demos at home and then bring them to the show? Did they use a wire, or was it a wireless transfer, or did they use telekinesis? Did it really actually ever happen, or did I just imagine that Sony set up a booth on the TGS show floor to show me something that I had already missed happening?
Representatives from Sony were not able to further explain the demo, but below is a close-to-accurate transcription of a conversation that IGN had with the delightful SCE Booth Babe model demonstrating the PS3 to PSP Technical Demonstration:
IGN: "So, so the point here is that this demo running on this PSP was downloaded from this PS3 here, right?"
Booth Babe: ""HAI! YES!"
IGN: "OK cool, I've been wondering when they were going to get busy connecting up PSP and the consoles. Let's see it"
Booth Babe: "OK, here you are!" [Hands me PSP running PS one version of Ridge Racer.]
IGN: "I'm sorry, I meant I'd like to see the demo please."
Booth Babe: "Yes, please play!"
IGN: "What?"
Booth Babe: "You can press boo'ton for gas, and..."
IGN: "No."
Booth Babe: "Hai!"
IGN: "No, I've already played Ridge Racer for PS one already. On a PS one. And the PSP last year at E3 for that matter, but never mind that, I'd like to see the demonstration."
Booth Babe: "Ummm ... We have Ridge Racer and Loco Roco!"
IGN: "They're already downloaded on the PSPs, though. Can you reset, I'd like to see the interface."
Booth Babe: "Ah, it's not ready yet!"
IGN: "W.T.F. [*edited for language*] I'm sorry, excuse my language, but ... or, do you understand what ... never mind, are you telling me you can't actually show me the PSP downloading a demo from the PS3."
Booth Babe: "You can play it here!"
IGN: "Yeah, but the whole point of the demo is that this game came from that big machine to run on this little machine."
Booth Babe: "Um ... Technical Demo for PlayStation 3 and PSP!"
IGN: "But do you understand that it's not really a demo if you don't demonstrate anything."
Booth Babe: "I'm sorry."
IGN: "No, I shouldn't be getting mad at you, it's not like you made the demo. Can I please maybe try to find the interface since I know both machines?"
Booth Babe: "Oh, only PSP is playable, please."
IGN: "You know that this is a six hundred dollar machine sitting here, right? $600. This Sony, they spent 600 dollars to build a machine to convince me ... no, make that make me convince myself on the principle that there'd be no reason for Sony to lie about the world's most powerful gaming platform being capable of moving a game demo file onto a PSP."
Booth Babe: [smiles, cocks head in confusion, and tries to deflate my misdirected rage with her femininity.]
IGN: "And your boss, he told you to make wave motions with your hands, gesturing from the PS3 to the PSP, and call it a technical demonstration?"
Booth Babe: "Hai! Ah, yes!"
IGN: "And other people have passed by here for two days now without questioning this?"
Booth Babe: "Hai!"
IGN: "...Please marry me anyway."
Look for more on this PS3 to PSP feature at a later date soon, once we've been able to take a look at the feature happening rather than happened. We apologize now to your brain.
quote:IGN: "...Please marry me anyway."
Was de TGS niet genoeg Sony event?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:57 schreef SToRM81 het volgende:
Er komt in oktober nog een Sony event...
quote:SEGA Europe heeft aangegeven dat de Playstation 3 versie van de komende tennisgame Virtua Tennis 3, geen online opties zal bevatten.
"Virtua Tennis 3 PS3 does not have an online mode confirmed at this time." aldus een vertegenwoordiger van SEGA.
Online courts zien er op de PS3 ongeveer zo uit.... wel publiek, maar geen spelers!
Het nieuws dat Virtua Tennis 3 niet online gaat volgt het nieuws dat Tony Hawk Project 8 ook geen online opties bevat. Zowel SEGA als Activision zijn toch niet de minste uitgevers en het feit dat je met deze twee games niet online zult kunnen spelen, zet je toch aan het denken of Sony wel haar zaken op orde heeft als het aankomt op de PS3 online mogelijkheden bij de lancering.
Of er nog meer games volgen die de online mogelijkheden schrappen voor de specifieke PS3 versies valt nog te bezien. Toekomstige PS3 bezitters zijn er in ieder geval twee leuke online games door kwijt.
Virtua Tennis 3 staat geplanned voor een release in de lente/zomer van 2007 voor Xbox 360, Playstation 3, PSP en PC.
Ik vind het niet zo gek, bij de XBOX neemt MS de last op zich van het hosten enzo.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:41 schreef devv05 het volgende:
Gaat goed jongens, en dan nog zijn er mensen die blind vertrouwen in Sony's online dienst hebben. Klinkt allemaal niet best in ieder geval.
Grappig dat de PS-boys altijd meteen in de verdediging schieten als het over de online dienst gaat.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef Diablos79 het volgende:
Er is meer dan alleen online bij gamen. Bij de meeste spellen die ik heb gezien op de PS3 die ik wil hebben is online totaal overbodig.. En waarschijnlijk heeft Sony hun online dienst nog niet af, zoals Nintendo dat ook niet heeft. Gewoon afwachten wat het word. Omdat er nu 2 games niet online kunnen wil het nog niet betekenen dat hun online service slecht wanneer deze helemaal klaar en werkend is.
Ohja, het werkt voor geen meter dus gaan we maar net doen alsof het niet belangrijk isquote:Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef Diablos79 het volgende:
Er is meer dan alleen online bij gamen.
En online is gheen multiplayer?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:49 schreef ethiraseth het volgende:
Och ja, geen online. Kunnen zemeer tijd besteden om de single- en multiplayer versies beter uit te werken.![]()
Ja PS-boy met een Xbox360quote:Op woensdag 27 september 2006 11:49 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Grappig dat de PS-boys altijd meteen in de verdediging schieten als het over de online dienst gaat.
Dan is het opeens "niet erg". JUIST bij sportspellen als Tennis en skaten is online half the fun.
Boeie, je hebt een duidelijke voorkeur voor de PS3 en was bij voorbaat al bevooroordeeldquote:
Je weet helemaal niet of het voor geen meter werkt. Bij Resistance zit er wel een online mode bij en kun je met 40 man tegen elkaar spelen. Dus wat moet je daar uit concluderen dan? Dat die 2 spellen geen online hebben is niet positief nee. Maar dat betekend niet dat die hele online service klote gaat worden. Als ze een hele nieuwe online service opzetten zullen er best problemen zijn in het begin maar het kan best nog wel goed uitpakken als het klaar is en loopt.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:50 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ohja, het werkt voor geen meter dus gaan we maar net doen alsof het niet belangrijk is![]()
Net als dat ze bij de Wii altijd net doen alsof graphics niet belangrijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |