nu nog een stukje script zodat ik automatisch een subforum langs kan gaan en overal tvp-enquote:Op vrijdag 22 september 2006 19:42 schreef mschol het volgende:
[..]
aha thnx m, ga ik eff mee rotzooien bij mij (kan ik misschien nog leuke truuckjes mee uithalen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $message = "tvp *O*"; $topic = "916936"; $ch = curl_init("http://forum.fok.nl/fok/post_reply/".$topic); curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array("Host: forum.fok.nl","Connection: Keep-Alive","Cookie: Enabled=true; sessid=***; user=62215")); curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true); curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "&topic=".$topic."&skipVerbose=TRUE&posticoon=1&message=".$message."&submit=Invoeren"); curl_exec($ch); curl_close($ch); ?> |
De index inlezen en dan met een regexp de goede regel zoeken?quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:39 schreef qu63 het volgende:
welke functie kan ik het beste gebruiken als ik Wetenschap, Filosofie & Levensbeschouwing uit wil lezen en alleen de regel/topicid van een topic wat begint met "[WFL-LFC" wil zien?
topic([0-9]{6},'[WFL-LFC'quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:28 schreef Light het volgende:
[..]
De index inlezen en dan met een regexp de goede regel zoeken?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:34 schreef qu63 het volgende:
[..]
topic([0-9]{6},'[WFL-LFC'
zo krijg ik wel de juiste regel, maar hoe haal ik daar dan het topic-id uit?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $html = file_get_contents('http://forum.fok.nl/forum/9'); if(preg_match_all('/topic\(([0-9]{6,}),\'(\[WFL\-LFC.*)\'/iU', $html, $matches)) { $topics = array(); foreach($matches[1] as $index => $id) $topics[$id] = $matches[2][$index]; var_export($topics); } ?> |
Buiten het feit dat ik die mogelijkheid niet ken, is het denk ik makkelijker/nuttiger om je database structuur te herzien. Er zou geen noodzaak moeten zijn voor zo'n unique id.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:39 schreef Vjennuh het volgende:
Is er een optie waarbij ik dus een unique id over meerdere tabellen kan laten gelden?
Die gaat fout door een dubbele (quote:
Dat laatstequote:Op zaterdag 23 september 2006 10:50 schreef Light het volgende:
[..]
Die gaat fout door een dubbele (
Of staat daar wel een backslash voor en verdwijnt die ergens in het forum?
je kan toch verwijzen naar tabelnaam.id tabelnaam2.id tabelnaam3.id etc.?quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:41 schreef Roonaan het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ik die mogelijkheid niet ken, is het denk ik makkelijker/nuttiger om je database structuur te herzien. Er zou geen noodzaak moeten zijn voor zo'n unique id.
Hij/zij wil - als ik het goed begrepen heb - het volgende:quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:57 schreef qu63 het volgende:
[..]
je kan toch verwijzen naar tabelnaam.id tabelnaam2.id tabelnaam3.id etc.?
of gaat het ergens anders over?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:00 schreef Light het volgende:
[..]
Er moet ook nog een (extra) backslash voor twee ' gezet worden.
Zo las ik het ook. En dat gaat je niet lukken in MySQL. Wel in PostgreSQL, maar de vraag is idd waarom je het zou willen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:59 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Hij/zij wil - als ik het goed begrepen heb - het volgende:
Je hebt drie tabellen, A, B en C. Als je in A een record toevoegd moet de autoincrement id van alledrie de tabellen verhoogd worden zodat er niet in A, B en/of C een record kan zitten met hetzelfde id.
thanks!quote:
1 |
thanks!quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:52 schreef Roonaan het volgende:
Je kan ook de foreach veranderen in:
foreach($matches[1] as $index => $id)
$topics[] = array('id' => $id, 'title' => $matches[2][$index]);
En dan kan je $topics[0]['id'] en $topics[0]['title']; gebruiken.
Dit is vast bedoeld voor een ander topic, maar welke?quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:49 schreef Arjan662 het volgende:
Offrir l'amité à qui veut l'amour, c'est donner du pain à qui meurt de soif
Wat versta jij onder lamoer dan?
In brood zit 80% water.
Tis de sig van qu63quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:31 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dit is vast bedoeld voor een ander topic, maar welke?![]()
gedeeltelijk jaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |