Hij staat al "eeuwen" in m'n kast (de NL versie dan) maar kan me er niet toe zetten er aan te beginnen. Dus mocht ie heel goed zijn, haal me dan overquote:Op maandag 16 oktober 2006 02:37 schreef No-P het volgende:
ps. ik ben nu de wereld van Sofie van Jostein Gaarder aan het lezen en in het Duits
Jij bedoelt Timothy Treadwell, van de documentaire Grizzly Man, denk ik.quote:Op maandag 16 oktober 2006 07:01 schreef JAM het volgende:
[..]
Is dat die idioot die door een beer is opgevroten?
Als je de moeithe neemt om het topic te lezen (je weet wel wat dat is, het gaat hier zelfs over lezen) dan zul je zien dat er wel degelijk meer meningen worden gegeven dan over de kaft en de titel, en wel degelijk met meer inhoud dan alleen "goed" of "leuk".quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:25 schreef Nadine26 het volgende:
How about een eh... eh.. um... mening?
Behalve 'goed' en 'leuk' en 'lekkere grote letters' en 'mooie kaft', bedoel ik. Of gaat het hier alleen om scores? Want dan heb ik ook nog wel een boek gelezen. Het heeft een hele aparte titel en het is erg goed. Aanrader! Doen! Kopen!
quote:When department stores like Le Bon March� first opened their doors in mid-nineteenth-century Paris, shoppers were offered more than racks of ready-made frock coats and crinolines. They were given the chance to acquire a lifestyle as well--that of the bourgeoisie. Wearing proper clothing encouraged proper behavior, went the prevailing belief.
Available now for the first time in English, Fashioning the Bourgeoisie was one of the first extensive studies to explain a culture's sociology through the seemingly simple issue of the choice of clothing. Philippe Perrot shows, through a delightful tour of the rise of the ready-made fashion industry in France, how clothing can not only reflect but also inculcate beliefs, values, and aspirations. By the middle of the century, men were prompted to disdain the decadent and gaudy colors of the pre-Revolutionary period and wear unrelievedly black frock coats suitable to the manly and serious world of commerce. Their wives and daughters, on the other hand, adorned themselves in bright colors and often uncomfortable and impractical laces and petticoats, to signal the status of their family. The consumer pastime of shopping was born, as women spent their spare hours keeping up their middle-class appearance, or creating one by judicious purchases.
As Paris became the fashion capital and bourgeois modes of dress and their inherent attitudes became the ruling lifestyle of Western Europe and America, clothing and its "civilizing" tendencies were imported to non-Western colonies as well. In the face of what Perrot calls this "leveling process," the upper classes tried to maintain their stature and right to elegance by supporting what became the high fashion industry. Richly detailed, entertaining, and provocative, Fashioning the Bourgeoisie reveals to us the sources of many of our contemporary rules of fashion and etiquette.
JAM! , , .quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:14 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee.
2. Couperus. Kon niet schrijven. Kut.
Ik heb Kafka on the Shore net uit en ik vind het een fantastisch boek. In plaats van vlot doorlezen ga ik dan juist trager lezen, zodat ik er langer van kan genieten. De constructie van twee afwisselende verhaallijnen, die uiteindelijk bij elkaar komen gebruikt Murakami in meer van zijn boeken (Hard Boiled wonderland en het einde van de wereld bijv.)quote:Op zondag 10 september 2006 22:14 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Mja.. Oke, maar realiseer je dat dit vooral mijn beleving en interpretatie ervan is...
Ondanks dat ik het af en toe wat langdradig vind overkomen is Kafka on the Shore naar mijn mening mooi geschreven...Wat bijzonderheden van dit boek (zal proberen niet al teveel te verklappen )..
Er lopen eigenlijk twee verhaalijnen langs elkaar, en later in het boek door elkaar heen. Soms vind ik dit storend verwarrend in dit soort boeken, maar de strucuur en opbouw die Murakami hiervoor gebruikt gebruikt is in mijn beleving precies goed; helder, maar niet té simpel. Een hapklare brok is het niet, maar ik lekker vlot doorlezen, dat lukt wel.
De eerste verhaalijn (over Kafka) lijkt wel Murakami's variant van het Oedipus verhaal te zijn, met wat fantasie elementjes erbij. Ik vind het een boeiende variatie hierop maar af en toe gaat hij er naar mijn mening net iets teveel in op; het "sprookjesachtige" word me net iets te overdone... Maarja, dat is nou eenmaal het boek, en ook dat is een gevoelskwestie.. Lijkt me dat dat bij een andere lezer totaal verschillend kan zijn... Misschien vind jij dat juist prachtig en ben ik een doodsaaie realist...
De tweede verhaallijn heeft tot de verbeelding sprekende overeenkomsten met de eerste, maar is toch net wat anders.. Dit vind ik leuk gevonden (tsja je moet hem zelf lezen hoor, anders ist niet meer leuk )...
Conclusie.. Murakami schrijft dus zoals ik al zei zeker mooi en boeiend, maar af en toe misschien net een beetje overdone en langdradig naar mijn smaak..
Holy christ, dit boek is een DRAMA voor je boekenkastquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:06 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb Het Vijftig jaars Zwaard besteld
[afbeelding]
Iemand dat al gelezen?
Hitchhikers Guide is een must in ieder geval. Tolkien natuurlijk, Pratchett ook. Maar daarna wordt het al snel een kruispunt van smaken (net of Tolkien en Pratchett dat niet al zijn...). Ik lees veel engels, veel dark chick phantasy (Laurell K. Hamilton etc.), maar ook veel ander spul. Ilium en Olympus van Dan Simmons zijn aanraders. Neil Gaiman en Mieville (ben zijn voornaam kwijt) zijn bijna altijd goed. Heb zojuist Winterbirth van Brian Ruckley gelezen en dat was geweldig (is een debuut).quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:29 schreef FranticDJ het volgende:
Wata vind men nu echt aanraders kwa fantasy/science fiction?
Heb net a hitchhikers guid to galaxy binnen (aanbieding op bol.com) Eens kijken of t wat is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |